Nvidia skickar med Battlefield V vid köp av Geforce RTX "Turing"

Permalänk
Melding Plague

Nvidia skickar med Battlefield V vid köp av Geforce RTX "Turing"

Nvidia presenterar nu en ny kampanj, där de skickar med Battlefield V vid köp av grafikkort ur Geforce RTX 2000-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Vi som redan köpt ett kort ur 20xx serien ifrån Nvidia, får vi också en kod för BF 5, eller är det straffet man får ta för att köpa ett kort tidigare ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Men va bra, nu blir ju 2080ti rena kapet!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Vi som redan köpt ett kort ur 20xx serien ifrån Nvidia, får vi också en kod för BF 5, eller är det straffet man får ta för att köpa ett kort tidigare ?

Jag undrar exakt samma sak. Jag äger inget RTX-kort, men för er som köpte tidigt skall väl ändå kunna få en spelkod i efterhand? Allt annat är skandal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Vi som redan köpt ett kort ur 20xx serien ifrån Nvidia, får vi också en kod för BF 5, eller är det straffet man får ta för att köpa ett kort tidigare ?

Självklart får ni det. Jag kommer få tillbaka mellanskillnaden på min TV jag köpte förra året som idag kostar några tusenlappar mindre på rean.

Permalänk
Medlem

Hade varit bättre om man fått brandsläckare på köpet

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Så är det att köpa grisen i säcken , alldrig förboka produkter , invänta någon månad eller två så får man se sen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Tip Top:

Så är det att köpa grisen i säcken , alldrig förboka produkter , invänta någon månad eller två så får man se sen

Nu är det väl så att 450spänn för BF5 inte är hela världen och jag skulle inte hellre ha väntat att köpa ett kort ett par månader för att spara in de pengarna. Men kan man få spelet gratis så varför inte.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divion:

Jag undrar exakt samma sak. Jag äger inget RTX-kort, men för er som köpte tidigt skall väl ändå kunna få en spelkod i efterhand? Allt annat är skandal.

Nu undrar jag om ni bara trollar eller på allvarligt är så blinda att ni hatar Nvidia bara för att. Bundlade spel har ju kommit och gått hela tiden. Om Nvidia valde att ge ut BFV till alla som redan köpt vore det superschysst utav dem. Om inte så är det en onsdag.

Permalänk
Inaktiv

Jag som redan köpt BFV

Frågan är varför de inte hade kampanjen från början, kanske allt inte är så bra med försäljningen av RTX serien.

De brukar endast använda spel för att boosta försäljning eller i konkurrenssyfte och eftersom nVidia just nu saknar konkurrens måste försäljningen av RTX gå riktigt trögt.

Kanske de skulle ta en titt på prislappen av RTX serien istället om de vill boosta försäljningen.

Permalänk
Medlem

Enligt Palits hemsida, där jag köpte (menade av detta märke från svensk ÅF) ett 2080 på singles day så gäller det fr.o.m den 20/11. Står även att man bör dubbelkolla vid köp att spelet faktiskt är inkluderat. Så det verkar nog kört.

MSI var t.ex. mer generösa med en kopia av Assassins Creed Odyssey vid köp av moderkort. Där sträckte det sig en bit bakåt i tiden. Men det är Nvidia vi pratar om här ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Nu är det väl så att 450spänn för BF5 inte är hela världen och jag skulle inte hellre ha väntat att köpa ett kort ett par månader för att spara in de pengarna. Men kan man få spelet gratis så varför inte.

Jag har inte köpt mitt än inväntar alla dessa RMA att bli fixade så man vet att man får ett kort till 100% som funkar och inte lägger av efter någon månad , kör custom loop så det är inte bara att svappa GPU om den lägger av , så efter allt strul som en del haft med dessa korten gjorde man nog rätt att vänta lite

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Jag förmodar att detta gäller bara deras egna kort från sin egen sida, och inte till exempel MSI, Gigabyte, och så vidare?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Tip Top:

Jag har inte köpt mitt än inväntar alla dessa RMA att bli fixade så man vet att man får ett kort till 100% som funkar och inte lägger av efter någon månad , kör custom loop så det är inte bara att svappa GPU om den lägger av , så efter allt strul som en del haft med dessa korten gjorde man nog rätt att vänta lite

Jag kör EK block på mitt kort, har dock inte vart några problem alls med det. Flashade EVGA FTW 3 biosen (373W), och kört så sedan jag fick kortet

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luciphear:

Jag förmodar att detta gäller bara deras egna kort från sin egen sida, och inte till exempel MSI, Gigabyte, och så vidare?

Det ska gälla för partnertillverkare också. Bland annat från Inet och Webhallen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Bra för de som köper nu, men.... Det innebär ju att det svider rejält för de som förbokat.

Jag är absolut inget fan av det här med förbokningshysterin som har bredd ut sig, men jag tycker nog att är man juste som kund och köper grisen i säcken samt säkrar kapital för företaget utan att vwra vad man får så bör man no få något för besväret också, annat än att man "får produkten före andra".

Så i det här fallet vore det en fin gest av Nvidia om alla som köpt RTX-korten faktiskt fick spelet. Det är ju en av de få titlarna som i dagsläget nyttjar paradnummret med korten

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det minsta nvidia kan göra i detta fall är att ge alla som köpt ett RTX-kort (2070 och uppåt) ett gratis exemplar av BF5. Ett spel är ju också rätt snålt för ett kort som är så dyrt. Amd ger 2-3 spel med deras rx 500-serie. Blev så här också när jag köpte gtx 960 och två dagar efteråt bundlade de samma modell fast med the witcher 3. Gick tillbaka och fick då en kod.

Fick ett spel när jag köpte mitt 1080, ett indiespel för 150kr (little nightmares som förvisso var rätt mysigt!).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av Epic:

Det ska gälla för partnertillverkare också. Bland annat från Inet och Webhallen.

Tar och hör av mig till Inet då! Har lagt en order ca. två månader tillbaka men inte fått kortet skickat ännu så det kanske finns tid än. ^^

Edit: Kontaktade Inet som snabbt och smidigt uppdaterade ordern. <3

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Ozzed:

Bra för de som köper nu, men.... Det innebär ju att det svider rejält för de som förbokat.

Alltså....."Det innebär ju att det svider rejält för de som förbokat." Nu kanske man inte skall bryta ihop totalt, köper man ett kort för 14-16k+ så är nog inte 450kr något som "svider rejält". Det hade väl varit om man köper ett kort för 14-16k+, och helt plötsligt bestämmer sig Nvidia för att sälja dem för 7000kr istället. Det hade väl vart lite surt.

Men nu, får man BF5 gratis, va kul. Får man det inte och vill ha det så är det inte vansinnigt dyrt att köpa det på HRK tex.

https://www.hrkgame.com/en/games/product/battlefieldtm-v/

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Två av årets största besvikelser i en! Fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Alltså....."Det innebär ju att det svider rejält för de som förbokat." Nu kanske man inte skall bryta ihop totalt, köper man ett kort för 14-16k+ så är nog inte 450kr något som "svider rejält". Det hade väl varit om man köper ett kort för 14-16k+, och helt plötsligt bestämmer sig Nvidia för att sälja dem för 7000kr istället. Det hade väl vart lite surt.

Men nu, får man BF5 gratis, va kul. Får man det inte och vill ha det så är det inte vansinnigt dyrt att köpa det på HRK tex.

https://www.hrkgame.com/en/games/product/battlefieldtm-v/

Du borde byta ut ordet gratis till inkluderat i prislappen eller något annat. För i min värld ska man inte betala något alls för att få något gratis. Med andra ord 5k-15k är allt annat än gratis.

Permalänk
Medlem

Det enda spelet som stödjer tekniken som skulle rättfärdiga prissättningen på 2080ti. Att kortet som lanserades som det grymma kortet för 4k 60fps med partiell ray tracing, som inte ens använder alla features utan endast reflektioner i vissa materieal, nätt och jämt klarar 1080p 60fps visar tydligt att detta inte rättfärdigar priset.

Är raytracing coolt? Ja, precis som hårdvaruaccelererad 3D eller hårdvarubaserad transform & lighting var när det kom. Men precis då som nu så kan vi räkna med dålig prestanda och bristande stöd de första generationerna. Det som skapade stöd förut var dock att massorna började köpa dem för de var prissatta på ett sätt som gjorde att det kändes som att man fick vad man betalade för.

Här har Nvidia tappat bollen helt. 6000, priset för en nysläppt konsol, för en enda datorkomponent är redan rätt mycket pengar som är en bit över vad som är hållbart för att hålla massan intresserade. Att sedan slänga på ca 6000kr till och för dessa 6000kr erbjuda lite reflektioner, ofta med en massa "noise", i ett fåtal spel, med halverad prestanda mot vad konsumenter äblivit vana vid är inte värt det. Det gör att uppförsbacken för att få detta att bli något gemene man har blir så mycket brantare. Så länge inte gemene man har det så kan inte utveckalre förvänta sig det, utveckla spel runt det (där tex reflektionerna är en viktig del av spelupplägget) utan det får vara en gimmick vid sidan om.

Lägg där till att man, för att få bort "noise" i effekterna behöver fler samples per pixel. Det innebäratt man kommer behöva dubblera kraften som finns i 2080ti idag för ray tracing flera ggr om bara för att få effekterna att se bra ut, lägg där till att man kanske inte vill spela i 1080p 60fps.
Då blir det snabbt tydligt att det rent tekniskt ligger en bra bit bort innan vi är där och att det rent ekonomiskt för folk att betala för dessa saker nog ligger änu längre bort.

Det behöver komma "instegskort" i typ 2080ti klass (ja, det är ett instegskort till ray tracing) som folk kan köpa för kanske 3000-4000kr för att en större massa skulle köpa dessa kort just för att få del av denna feature.

Men, jag tror att Nvidia visste detta. När de väljer att ta lika mycket betalat för första generationen och 60fps 1080p som en hel dator brukade kosta få måste de förstått att ray tracing in komemr vara en stor grej på ett bra tag.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Jag passade på att köpa ett ASUS GeForce RTX 2070 8GB DUAL OC nu under tjuvstarten på Black Friday. Då fick jag med Battlefield V och det nya COD. Eftersom att jag fick med COD i skärmen också så kan jag sälja av den nyckeln för typ 300 spänn.

409 kronor rabatt + 300 kronor COD + Battlefield V, (Som jag hade köpt ändå) = 1150 kronor "sparat". Det är ganska fint ändå - dessutom får jag ett ganska trevligt kort.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av headphoneninja:

Två av årets största besvikelser i en! Fantastiskt!

BF5 är förvånansvärt bra.
PK skiten kan man välja bort.
Katanorna är borta.
DX12 funkar för första gången nånsin.
Till och med launchen gick bra.

Ej en besvikelse

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Jag ringde och pratade med Nvidia, och fick prata med en man som lät som en indier, med lite halvtaskig engelska. Han berättade att man får inte någon kod i efterhand. Utan bara från och med 20 november.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av inquam:

Det enda spelet som stödjer tekniken som skulle rättfärdiga prissättningen på 2080ti. Att kortet som lanserades som det grymma kortet för 4k 60fps med partiell ray tracing, som inte ens använder alla features utan endast reflektioner i vissa materieal, nätt och jämt klarar 1080p 60fps visar tydligt att detta inte rättfärdigar priset.

Är raytracing coolt? Ja, precis som hårdvaruaccelererad 3D eller hårdvarubaserad transform & lighting var när det kom. Men precis då som nu så kan vi räkna med dålig prestanda och bristande stöd de första generationerna. Det som skapade stöd förut var dock att massorna började köpa dem för de var prissatta på ett sätt som gjorde att det kändes som att man fick vad man betalade för.

Här har Nvidia tappat bollen helt. 6000, priset för en nysläppt konsol, för en enda datorkomponent är redan rätt mycket pengar som är en bit över vad som är hållbart för att hålla massan intresserade. Att sedan slänga på ca 6000kr till och för dessa 6000kr erbjuda lite reflektioner, ofta med en massa "noise", i ett fåtal spel, med halverad prestanda mot vad konsumenter äblivit vana vid är inte värt det. Det gör att uppförsbacken för att få detta att bli något gemene man har blir så mycket brantare. Så länge inte gemene man har det så kan inte utveckalre förvänta sig det, utveckla spel runt det (där tex reflektionerna är en viktig del av spelupplägget) utan det får vara en gimmick vid sidan om.

Lägg där till att man, för att få bort "noise" i effekterna behöver fler samples per pixel. Det innebäratt man kommer behöva dubblera kraften som finns i 2080ti idag för ray tracing flera ggr om bara för att få effekterna att se bra ut, lägg där till att man kanske inte vill spela i 1080p 60fps.
Då blir det snabbt tydligt att det rent tekniskt ligger en bra bit bort innan vi är där och att det rent ekonomiskt för folk att betala för dessa saker nog ligger änu längre bort.

Det behöver komma "instegskort" i typ 2080ti klass (ja, det är ett instegskort till ray tracing) som folk kan köpa för kanske 3000-4000kr för att en större massa skulle köpa dessa kort just för att få del av denna feature.

Men, jag tror att Nvidia visste detta. När de väljer att ta lika mycket betalat för första generationen och 60fps 1080p som en hel dator brukade kosta få måste de förstått att ray tracing in komemr vara en stor grej på ett bra tag.

Ett litet påpekande.
T&L fanns i mjukvara, när kort som körde dessa i HW kom, gick de korten snabbare inte långsammare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Luciphear: Vad svarade Inet? Hade de också den kampanjen?

Permalänk
Medlem

Känns som ett märkligt val med tanke på att implementeringen av RTX i BF5 inte når upp till förväntningarna.

Permalänk
Medlem

Skönt.. beställde mitt ASUS-kort (RTX2070) i fredags - blev lite väl hetsigt men blev sugen och tänkte väl "Njae, kommer inte hända något på black friday - kortet är för nytt".
Tji fick jag när kortet nu finns på rea för 400 kr mindre än jag köpte för, och att BF5 nu ingår..
Timingen på ens köp är ibland makalöst dålig.

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Skrivet av jzeilon:

@Luciphear: Vad svarade Inet? Hade de också den kampanjen?

Jajamen! Kontaktade dom och frågade ifall min order(som inte blivit skickad) inkluderade BFV också och de ville bara ha ordernumret och uppdaterade den med direkten.