Permalänk
Medlem

Vietnam expansionen är verkligen inte bra. Måste lära mig och sluta köpa season pass! Generiska miljöer. Mer fokus på stealth trevligt men du får åh andra sidan än mindre valmöjligheter med hur du ska beväpna dig och det är inte direkt svårare...

Det positiva är ju att du kan slutföra dlcn på 10 minuter så du slipper pinan och frågan vad fasen du gör där.

Detta cementerar Far Cry 5 som det sämsta Far Cry någonsin för min del. Min rangordning är Far Cry 2/Far Cry (ok mest för att det var först)/Far Cry 3/Far Cry 4/Far Cry Primal/Far Cry 5

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Tonasty4u:

Är dlc något bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Ca 3-5 timmar gameplay beroende på hur mycket man utforskar. Inte jätteimponerad av det, du missar inget om du hoppar över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Vietnam expansionen är verkligen inte bra. Måste lära mig och sluta köpa season pass! Generiska miljöer. Mer fokus på stealth trevligt men du får åh andra sidan än mindre valmöjligheter med hur du ska beväpna dig och det är inte direkt svårare...

Det positiva är ju att du kan slutföra dlcn på 10 minuter så du slipper pinan och frågan vad fasen du gör där.

Detta cementerar Far Cry 5 som det sämsta Far Cry någonsin för min del. Min rangordning är Far Cry 2/Far Cry (ok mest för att det var först)/Far Cry 3/Far Cry 4/Far Cry Primal/Far Cry 5

Far Cry 2 kändes rätt innehållslöst imo och mest köra bil med tråkig fysik. Far Cry 3 är däremot jäkligt nice och en klar förbättring från 2an. Något jag saknar i FC5 är att man inte kan tämja djur på samma sätt som tidigare.

och är det verkligen ingen som håller med mig i det här inlägget?

Skrivet av ClintBeastwood:

Har tagit upp spelet igen och kört lite mer story.

Jag gillade inte att döda Faith.

Dold text

Jag kände att jag fick en viss koppling till henne.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ClintBeastwood:

Far Cry 2 kändes rätt innehållslöst imo och mest köra bil med tråkig fysik. Far Cry 3 är däremot jäkligt nice och en klar förbättring från 2an. Något jag saknar i FC5 är att man inte kan tämja djur på samma sätt som tidigare.

och är det verkligen ingen som håller med mig i det här inlägget?
Jag kände att jag fick en viss koppling till henne.

Där ser man. Man färgas nog ganska mycket av sina egna erfarenheter. Själv tyckte jag verkligen inte om henne. Manipulativ och lömsk.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Far Cry 2 kändes rätt innehållslöst imo och mest köra bil med tråkig fysik. Far Cry 3 är däremot jäkligt nice och en klar förbättring från 2an. Något jag saknar i FC5 är att man inte kan tämja djur på samma sätt som tidigare.

och är det verkligen ingen som håller med mig i det här inlägget?
Jag kände att jag fick en viss koppling till henne.

Far cry 5 har ju ingen fysik att tala om. Kolla fysik jämförelser mellan far cry 2 och 5. Köra bil gjorde jag inte så mycket vare sig i 2:an eller 5:an

Men du kan nog va lugn många gillade inte den realistiska fysiken och simulationsmomenten i far cry 2 och föredrar ren arkad så du tillhör massan.

Tämja djur tänkte jag aldrig ens på att de saknades. Hade vart lite kul om de gjort jakten roligare. Kört en hel del the Hunter och call of the Wild men all strategi är som bortblåst. Begriper knappt varför de inte tog bort jakten helt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Far Cry 2 kändes rätt innehållslöst imo och mest köra bil med tråkig fysik. Far Cry 3 är däremot jäkligt nice och en klar förbättring från 2an. Något jag saknar i FC5 är att man inte kan tämja djur på samma sätt som tidigare.

och är det verkligen ingen som håller med mig i det här inlägget?
Jag kände att jag fick en viss koppling till henne.

Håller med, FC3 är första spelet i serien som är riktigt bra. Kändes att UBIsoft hittade rätt. Sen tycker jag att FC5 är det bästa spelet överlag även om det finns detaljer som är bättre i de andra spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Far cry 5 har ju ingen fysik att tala om. Kolla fysik jämförelser mellan far cry 2 och 5. Köra bil gjorde jag inte så mycket vare sig i 2:an eller 5:an

Men du kan nog va lugn många gillade inte den realistiska fysiken och simulationsmomenten i far cry 2 och föredrar ren arkad så du tillhör massan.

Tämja djur tänkte jag aldrig ens på att de saknades. Hade vart lite kul om de gjort jakten roligare. Kört en hel del the Hunter och call of the Wild men all strategi är som bortblåst. Begriper knappt varför de inte tog bort jakten helt.

Nja just fysiken på bilarna är kanske ingenting som blivit varken bättre eller sämre (kanske sämre t.om). Syftade mer på innehållet i spelen. Men i ett sånt här spel som mer eller mindre vill få dig att känna dig som en god badboy så är dom nog rätt ute. Jag tycker fisket i FC5 är kul, har nog lagt åtminstone 1/3 av min speltid på just gå runt och utforska för att hitta bättre fiskeställen.

edit: Fanns ett uppdrag där man skulle flå Grizzlys och jävlar vad jag ogillade det. Fanns ingen logik alls utan mest gå runt och skjuta på djur och hoppas att dom skulle transformeras. Det finns säkert någon vettig tanke bakom.

Skrivet av Fulci:

Håller med, FC3 är första spelet i serien som är riktigt bra. Kändes att UBIsoft hittade rätt. Sen tycker jag att FC5 är det bästa spelet överlag även om det finns detaljer som är bättre i de andra spelen.

Får jag tid över till ett sp lir så är det helt klart FC5 jag spelar. Ett jäkligt roligt spel helt enkelt! Något som jag fortfarande ogillar är hur annorlunda spelet blir på hard vs normal och att man blir en riktig Rambo med lmg'erna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ClintBeastwood:

Något som jag fortfarande ogillar är hur annorlunda spelet blir på hard vs normal

Hur menar du där? Genuint nyfiken!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tycker också att det var en otrolig skillnad mellan "normal" och "hard". Däremot såg jag det verkligen inte som något negativt, tvärtom.
Normal var så enkelt att spelet hade blivit helt värdelöst om man kört på det. I princip bara att gå rakt fram och skjuta och klara allt på första försöket utan att behöva använda hjärnan eller några skills alls.
Ibland var det rätt enkelt även på hard, men det fanns vissa partier som faktiskt tog lite tid att klara.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Tycker också att det var en otrolig skillnad mellan "normal" och "hard". Däremot såg jag det verkligen inte som något negativt, tvärtom.
Normal var så enkelt att spelet hade blivit helt värdelöst om man kört på det. I princip bara att gå rakt fram och skjuta och klara allt på första försöket utan att behöva använda hjärnan eller några skills alls.
Ibland var det rätt enkelt även på hard, men det fanns vissa partier som faktiskt tog lite tid att klara.

som biljakten i början..
jag fick starta om många gånger. haha

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

som biljakten i början..
jag fick starta om många gånger. haha

Ja, fy fan, verkligen. Började fundera över om det överhuvutaget var möjligt att klara sekvensen på hard ett tag. Var nog den svåraste delen av hela spelet faktiskt. Vet inte hur många gånger jag fick höra det där "fucking Nancy!"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av jurassic park:

som biljakten i början..
jag fick starta om många gånger. haha

Haha, tänkte på just den sekvensen också. Startade spelet på medium och dog 7-8 gånger innan jag klarade den sekvensen. "Vafan är det här, har jag blivit så gammal att jag ska behöva köra på easy?"

Sen så kom man förbi den delen och helt plötsligt skar man igenom motståndet som en het kniv genom smör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Vietnam expansionen är verkligen inte bra. Måste lära mig och sluta köpa season pass! Generiska miljöer. Mer fokus på stealth trevligt men du får åh andra sidan än mindre valmöjligheter med hur du ska beväpna dig och det är inte direkt svårare...

Det positiva är ju att du kan slutföra dlcn på 10 minuter så du slipper pinan och frågan vad fasen du gör där.

Detta cementerar Far Cry 5 som det sämsta Far Cry någonsin för min del. Min rangordning är Far Cry 2/Far Cry (ok mest för att det var först)/Far Cry 3/Far Cry 4/Far Cry Primal/Far Cry 5

det var bra inledningsvis. sen var det bara repetition resten av spelet.
godkänd dlc att spela igenom en gång sen glömma

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/nyhet/25994-far-cry-5-aker-till-m...
För er som kanske inte är inne så ofta och inte går igenom varenda nyhet. Ny DLC som kommer utspela sig på Mars.

Citat:

Expansionen heter Lost on Mars och utspelar sig, som namnet antyder, på planeten Mars. Denna gång är huvudpersonen Nick Rye från grundspelets Hope County, som teleporteras till Mars för att "mosa skalbaggar" och rädda jorden från en stundande utomjordingsinvasion.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Råkade ut för en rätt dryg bugg nyss. Sprang runt i skogen och kom till ett berg, gick över/bredvid en sten och flög framåt och stendog.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

https://www.sweclockers.com/nyhet/25994-far-cry-5-aker-till-m...
För er som kanske inte är inne så ofta och inte går igenom varenda nyhet. Ny DLC som kommer utspela sig på Mars.

och det släpps kl 18 idag
hinner man bli full till dess? vad tror du?

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

och det släpps kl 18 idag
hinner man bli full till dess? vad tror du?

Vart hittade du den informationen om släpp kl 18? Jag har googlat överallt och hittar ingen tid satt av ubisoft själva, fungerar iallafall inte för mig ännu. Läste dock på twitter om en DDoS attack...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filski:

Vart hittade du den informationen om släpp kl 18? Jag har googlat överallt och hittar ingen tid satt av ubisoft själva, fungerar iallafall inte för mig ännu. Läste dock på twitter om en DDoS attack...

Skickades från m.sweclockers.com

jag kollar i Steams diskussionsforum. släppet är tydligen försenat. Ubisoft ber om ursäkt som vanligt. phaha!
jag provar om en stund. måste dricka ur min trolldryck först

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

jag kollar i Steams diskussionsforum. släppet är tydligen försenat. Ubisoft ber om ursäkt som vanligt. phaha!
jag provar om en stund. måste dricka ur min trolldryck först

Jag kan spela det nu, efter kl 19.00 kom det igång för mig iallafall. Hittade info på twitter om att de skulle släppas kl 5pm cet. hittar dock ej den länken igen efter letande... (kan bero på ölen)

Permalänk
Medlem

Har inte tid att spela nu men kommer lätt skaffa och med Mars DLC

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

då hörs vi grabbar.
jag ger mitt 1-10 betyg om någon dag

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av jurassic park:

då hörs vi grabbar.
jag ger mitt 1-10 betyg om någon dag

Kan du ge ett första intryck eller är du för bakfull?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Kan du ge ett första intryck eller är du för bakfull?

jag har faktiskt inte spelat det än,
jag bara kastade ett getöga på Steams diskussionsforum om att Hurk inte håller käften i detta dlc. haha

jag har bara spelat vanliga FC5 idag och provade de nya vapnen.
OCH VILKA VAPEN!! HAHA!! XD
OP!
man lär ju inte använda den vanliga granatkastaren nåt mer!

men nu blir det dlc måste prova

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Avstängd

jag ger Lost on Mars betyget 7.5/10
helt ok. bättre än Hours of darkness va det iallafall

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem

Skulle precis spela och får en uppdatering på 28 GB. Har dom byggt om halva spelet eller vad fan är det frågan om?! Hinner ju tappa suget innan allt är nedladdat även om det tankar i 12.5 MB/s.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Funderar på att skaffa detta spel. Hur funkar en i5 8400? Är det en flaskhals som skapar lagg eller funkar det ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granskott:

Funderar på att skaffa detta spel. Hur funkar en i5 8400? Är det en flaskhals som skapar lagg eller funkar det ändå?

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerar utan problem jag kör med I5-4690k allt på ulltra och det flyter på bra

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Fungerar utan problem jag kör med I5-4690k allt på ulltra och det flyter på bra

Borde fungera hur bra som helst, kör på en 4930k och hade average FPS på 103 med allt på ultra i 1080p och ett 1080 8gb

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Necro, jag vet, men jag behöver skriva av mig.

Fy fan vilket jävla skitspel!

Köpte det för att jag trodde jag skulle få ett snyggt springa-runt-i-öppen-värld-spel, men fan heller. Jo, snyggt är det, men jag blir ständigt intvingad i idiotiska "uppdrag" som inte går att komma förbi eller ta sig ur utan att klara. Ingen möjlighet att återgå till innan heller, eftersom puckona på Ubisoft bestämt sig för att man inte ska kunna spara.

Just nu ska jag försöka klara mig i två minuter i väntan på en helikopter, där jag ska försvara mig mot teleporterande (ja, de materialiseras intill mig!) horder av peggies. Överdriver inte när jag säger att det handlar om 50+ per minut. Jag har en sniper-baserad karaktär och har inte mer än ca 25-30 skott. Jag har ett maskingevär också, men peggies tål 10-15 skott i sig innan de dör (det krävs fucking 5-7 skott med det för att döda en KALKON!!!), så det är ungefär lika verkningsfullt som en ärtbössa. Det går ett magasin per gubbe, men de dödar mig på 1-2 skott, så jag hinner som regel inte tömma magasinet i dem innan det blir svartvitt och jag måste börja om.

Det hela är så jävla absurt, för varför skulle de gång på gång fånga in mig och sen låta mig överleva, när de hela tiden försöker döda mig i resten av spelet? Och t ex på den här platsen, där jag väntar på helikoptern, hade det varit mycket enklare att bara springa ut i skogen och komma undan. Men nej, då kommer deus ex machina (i ondskefull tappning) och skriver "mission failed" och så får jag starta om igen.

Tyvärr verkar det inte finnas möjligheter att modda spelet för att slippa skriptade story-grejer. Och inga fusk eller hack för att komma ur heller.

Hur i helvete kan man som utvecklare släppa ett sånt missfoster till spel!? Varför kan man inte som spelutvecklare se att det är SPELAREN som är den viktigaste parten, inte ens eget ego? Ensamspelarspel måste göras anpassningsbara så att jag som spelare kan skräddarsy min spelupplevelse utifrån mina förutsättningar. Tyvärr upptäckte jag inte de här idiotierna i spelet förrän jag var förbi två timmar speltid, så jag kan inte få refund från Steam. Men det blir mitt första och sista Ubisoft-spel, det är helt klart.

Ok, spelet är några år gammalt, så de flesta har redan köpt det, men till er som funderar på att köpa det vill jag bara säga: håll er för helvete borta från denna katastrof till spel!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av cyklonen:

Necro, jag vet, men jag behöver skriva av mig.

Fy fan vilket jävla skitspel!

Köpte det för att jag trodde jag skulle få ett snyggt springa-runt-i-öppen-värld-spel, men fan heller. Jo, snyggt är det, men jag blir ständigt intvingad i idiotiska "uppdrag" som inte går att komma förbi eller ta sig ur utan att klara. Ingen möjlighet att återgå till innan heller, eftersom puckona på Ubisoft bestämt sig för att man inte ska kunna spara.

Just nu ska jag försöka klara mig i två minuter i väntan på en helikopter, där jag ska försvara mig mot teleporterande (ja, de materialiseras intill mig!) horder av peggies. Överdriver inte när jag säger att det handlar om 50+ per minut. Jag har en sniper-baserad karaktär och har inte mer än ca 25-30 skott. Jag har ett maskingevär också, men peggies tål 10-15 skott i sig innan de dör (det krävs fucking 5-7 skott med det för att döda en KALKON!!!), så det är ungefär lika verkningsfullt som en ärtbössa. Det går ett magasin per gubbe, men de dödar mig på 1-2 skott, så jag hinner som regel inte tömma magasinet i dem innan det blir svartvitt och jag måste börja om.

Det hela är så jävla absurt, för varför skulle de gång på gång fånga in mig och sen låta mig överleva, när de hela tiden försöker döda mig i resten av spelet? Och t ex på den här platsen, där jag väntar på helikoptern, hade det varit mycket enklare att bara springa ut i skogen och komma undan. Men nej, då kommer deus ex machina (i ondskefull tappning) och skriver "mission failed" och så får jag starta om igen.

Tyvärr verkar det inte finnas möjligheter att modda spelet för att slippa skriptade story-grejer. Och inga fusk eller hack för att komma ur heller.

Hur i helvete kan man som utvecklare släppa ett sånt missfoster till spel!? Varför kan man inte som spelutvecklare se att det är SPELAREN som är den viktigaste parten, inte ens eget ego? Ensamspelarspel måste göras anpassningsbara så att jag som spelare kan skräddarsy min spelupplevelse utifrån mina förutsättningar. Tyvärr upptäckte jag inte de här idiotierna i spelet förrän jag var förbi två timmar speltid, så jag kan inte få refund från Steam. Men det blir mitt första och sista Ubisoft-spel, det är helt klart.

Ok, spelet är några år gammalt, så de flesta har redan köpt det, men till er som funderar på att köpa det vill jag bara säga: håll er för helvete borta från denna katastrof till spel!

Min upplevelse av detta spel är helt annorlunda än din kan jag säga. Jag tycker att det är ett rent mästerverk till spel. Man har oändligt många valmöjligheter: antingen kan man göra som mig, att ta sig tid, göra varenda sidouppdrag, samla alla olika prylar, samla Jerk points för att kunna låsa upp bättre förmågor, göra massa uppdrag för att samla in pengar så jag kan köpa riktigt schyssta vapen. Därtill är storyn i sig helt fantastisk!

Jag tycker också alla de olika typerna av fiender som finns i Far Cry V är väldigt välgjorda och genomtänkta:
Du har Peggies (Project Eden´s Gate) som är elitsoldater som Joseph har som ska döda alla Non-believers.

Angels (de drogade som har någon grön gas runtomkring sig).

Du har snipers, hunters lite här och var....

Farliga djur...

Finns en blandning av allt man ska akta sig för vilket jag ser som charmigt i spelet och det göra att aldrig blir monotomt.

Det som jag också gillar med Far Cry V jämfört med Far Cry 3 och Far Cry 4: man slipper klättra upp i de satans radiotornen för att aktivera och öppna upp kartan vilket kunde vara så mödosamt att göra ibland. Här är det mer fritt - vill man utforska kartan kan man skaffa sig en helikopter eller ett flygplan och köra helt fritt över den stora kartan.

Sedan är ju i stort sett alla karaktärer man stöter på i spelet urflippade stereotyper (accent, beteendet, hur de för sig och talar etc). Det är väl ganska "skrikigt" och amerikansk på ett sätt om jag uttrycker mig så.

Kultledaren Joseph tilltalar mig på något sätt. Till skillnad från Vaas i 3:an är han inte så ond så att man bara vill mörda honom så fort man ser honom utan man blir mer nyfiken på honom och vem han är "bakom glasögonen" så att säga...

Som jag beskrev innan - jag tycker till skillnad från dig att man som spelare har enorma möjligheter att påverka och anpassa spelet efter hur man vill spela det. Om man endast vill köra huvuduppdragen (storyn) kan man göra det o.s.v. Jag rekommenderar dock att ta spelet långsamt, uppleva alla sidouppdrag och möta alla speciella karaktärer. Att endast spela igenom huvuduppdragen tar cirka 15 timmar skuklle jag tro och jag gillar inte alls den typen av rytmen utan vill ta lång tid på mig att spela spelet.

Rent grafiskt är Far Cry V ett av de vackraste spelen jag har spelat (tillsammans med Fallout 4 och The Witcher 3: Wildhunt).

Vapnena känns riktigt bra (kraftfulla och tunga). Även musiken och ljudeffekterna lämnar ett bestående tryck i mina öron (positivt sätt).

Vad jag vill säga är att Far Cry V är en matig upplevelse och det är ett väldigt generöst paket man får ta del av. Man kan lätt få in 50+ timmar på detta spel utan problem skulle jag vilja påstå.

Härlig spelvärld och underbar miljö med fantastisk grafik och ljuddesign, mängder av vapen och fordon, bra skurkar. Spelet blir aldrig tråkigt!

Kanske lite enformig struktur på vissa uppdrag men det är allt negativt jag kan säga om spelet...