Call of Duty: Black Ops 4 / Blackout

Permalänk
Medlem

Mycket sämre prestanda efter patchen igår? Någon som känner samma?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Någon mera som upplever att det laggar till ibland i närheten av fiender?
Både jag och brodern har problem med detta! Tillägger att vi ej spelar blackout.
Eller kanske är det vårat fiber från telenor som det är fel på?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv

blackout

Har problem i blackout. Jag har inte en chans mot någon trots att jag skjuter dom i ryggen mm. Det är stört omöjligt att döda någon trots stort övertag.- Tömmer ett halvt magasin.....ändå skuttar han vidare och dödar mig med typ två skott
. Vill gärna tro att jag är kass men det verkar vara något annat som gör det extra svårt i skott dueller. Någon som vet om det har med inställningar. grafikkort mm.
Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

@anon135729: jag har samma sak campade o hörde en kille som klev in i huset där jag var siktade mot fönstret o började mata men han bara skuttade iväg och avfyrade ett par skott var jag död

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon135729:

Har problem i blackout. Jag har inte en chans mot någon trots att jag skjuter dom i ryggen mm. Det är stört omöjligt att döda någon trots stort övertag.- Tömmer ett halvt magasin.....ändå skuttar han vidare och dödar mig med typ två skott
. Vill gärna tro att jag är kass men det verkar vara något annat som gör det extra svårt i skott dueller. Någon som vet om det har med inställningar. grafikkort mm.
Tacksam för alla svar

Skrivet av brajonk:

@anon135729: jag har samma sak campade o hörde en kille som klev in i huset där jag var siktade mot fönstret o började mata men han bara skuttade iväg och avfyrade ett par skott var jag död

Time-to-kill är lite längre i detta spelet, ovanpå det rör man sig sjukt fort och kan hoppa/vaulta/slajda och på så sätt dodgea några extra skott. Med det sagt håller jag med om att det är många situationer när man skjuter först och ändå lyckas bli mördad. Brukar personligen bli helt tokig men oftast inser jag att det var jag som failade. Jag kanske inte hade armor, sämre armor, skadad armor eller brände för många skott. Alternativt klippte han en heal när han försvann i 1 millisekund. Det är inte mycket extra damage på att sätta headshots i det här spelet men fick han in ett par lyckliga och jag inte fick det. Ja, då vinner han duellen. Han kan också haft en SDM och då förlorade man så fort man såg honom Regel nr 1 är väl att röra sig mellan cover hela tiden så man kan gömma sig om man blir attackerad eller om striden börjar gå dåligt.

Det här med att "campa" är också lurigt pga hur fort närstrid går. Med delay och allt så får han lite "peekers advantage". Sen är det så sjukt många som är rent usla på närstrid. Folk bara vevar runt för att de har 2x på sin AR och inte kan sikta på kort avstånd. Mitt tips är laser sights och att croucha, båda boostar hipfire så du slipper slösa tid på att ADSa och att försöka tracka The Flash inne i köket. Det är bara att spraya och strafea. =]

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig haft så mycket problem med ett game som detta? Spelet crashar hela tiden vad är problemet?!?!? Det bara fryser och stänger ner

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

När jag är med i en grupp och spelar multiplayer så slängs jag ofta ut precis innan matchen ska börja, med felmeddelandett: "server disconnected".

Detta händer dock nästan alltid bara mig och sällan den andra personen i gruppen.

Någon annan som får detta?

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

Har problem att spelet bara fryzer titt som tätt?

Såhär:
https://www.youtube.com/watch?v=2GmFKUN_qMM

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

@molliz: Jag hade ett liknande fel. Spelet frös titt som tätt. Det visade sig att en NVIDIA service (Nvidia Telemetry Container) inte var igång. Nu vet jag inte om detta är fallet för just dig, men i så fall kan du göra följande (det fixade mitt problem iaf) :

1. Press Windows Key and R at the same time.
2. In the box type this and press Enter: services.msc
3. Go to: "Nvidia Telemetry Container" and double click it.
4. Start the service if not running.
5. If you get an "Error 5 Access Denied" or other kind of error, change from the Tab: "General" to "Log On"
6. If you see the option: "This Account", change to: "Local System Account".
7. Now you should start the service, if so, restart the computer.

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asce:

@molliz: Jag hade ett liknande fel. Spelet frös titt som tätt. Det visade sig att en NVIDIA service (Nvidia Telemetry Container) inte var igång. Nu vet jag inte om detta är fallet för just dig, men i så fall kan du göra följande (det fixade mitt problem iaf) :

1. Press Windows Key and R at the same time.
2. In the box type this and press Enter: services.msc
3. Go to: "Nvidia Telemetry Container" and double click it.
4. Start the service if not running.
5. If you get an "Error 5 Access Denied" or other kind of error, change from the Tab: "General" to "Log On"
6. If you see the option: "This Account", change to: "Local System Account".
7. Now you should start the service, if so, restart the computer.

Tack ska testa detta mitt blev mycket bättre av att köra stock på gpu med

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Jag började få problem med att inte hitta servrar förra helgen. Nån som har liknande problem?
Nu startade jag och kunde köra 2 matcher utan problem efter drt var det kört att komma in. Några tipps? kan det vara nått med min dator?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Är det bara jag som upplever att det redan är massvis utav fuskare ?
Det är skillnad på de som är duktiga och de som uppenbart ser folk genom väggar, har lock-on sikte (aka. aimbot)

Hur fasen är detta ens ok med ett såpass här nytt spel ?
Sitter Treyarch / Activision bara och rullar tummarna och skrattar åt alla som betalt för skiten ? :/

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jo känns tyvärr som att det är en hel del fuskare. I alla fall mer än det var i WWII från början.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Hur är bsttleroyal delen i spelet tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@zomgfreddy: Det enda bra. Snart max level, bara kört blackout.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Va faktiskt länge sen jag hade så kul i ett nytt spel. Gillar både multiplayer och Blackout. Tycker än så länge att spelet har mindre cheaters än WW2 (som jag slutade pga alla cheaters som fick härja fritt). Visst har jag sprungit på en och annan i BOPS4, fick till och med en på inspelning (som dock blev dålig kvalite/blek under edit) ( https://www.youtube.com/watch?v=ZN8cMX40t5Q&t ), men inte värre än att man kan joina ny lobby och man är safe igen.
Ibland känns det som man sprejar någon och träffar alla skott sen vänder de bara sig om och lasrar en till döds. Kan dock ha många orsaker.... armor och trauma är nöten.

Är lite till åren och det hade varit kul att hitta fler som är lite äldre att joina upp med i Blackout /MP. Inte så många av de jag normalt spelar med som har spelet då de har något gammalt agg emot COD som helhet :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hexfest:

Va faktiskt länge sen jag hade så kul i ett nytt spel. Gillar både multiplayer och Blackout. Tycker än så länge att spelet har mindre cheaters än WW2 (som jag slutade pga alla cheaters som fick härja fritt). Visst har jag sprungit på en och annan i BOPS4, fick till och med en på inspelning (som dock blev dålig kvalite/blek under edit) ( https://www.youtube.com/watch?v=ZN8cMX40t5Q&t ), men inte värre än att man kan joina ny lobby och man är safe igen.
Ibland känns det som man sprejar någon och träffar alla skott sen vänder de bara sig om och lasrar en till döds. Kan dock ha många orsaker.... armor och trauma är nöten.

Är lite till åren och det hade varit kul att hitta fler som är lite äldre att joina upp med i Blackout /MP. Inte så många av de jag normalt spelar med som har spelet då de har något gammalt agg emot COD som helhet :).

Vad heter du :)? Kan Adda nästa gång jag loggar in 28 bast

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Är du runt 30 och en "lugn" spelare oavsett ambition så adda mig gärna. Hulkenstrong borde funka annars PMa mig här så fixar vi det. Bara om du spelar BR läget!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

@molliz: Hexfest#2490

Är dock en bra bit äldre än dej....dock yngre i sinnet ;).

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong:

Är äldre än 30 med råge :)...såklart lugn, inga större ambitioner men visst är det kul att vinna ibland.

Permalänk

Frågan kanske inte passar in här men provar iallafall, för troligen fler kör med klockat grafikkort.

Kör i MSI Afterburner
Gpu Core : 1450
Mem: 2050

Sen kör jag Rivatuner under spelets gång och får följande
Gpu Core: 1215
Mem: 2050

Nåt som är galet, nån som sitter på RX 580 med samma problem. I övrigt så pendlar den mellan 85-95 fps på 1440p

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Sedan senaste patchen på PC så har alla mina Mastercraft och Reactive camo skins försvunnit från alla mina weapon variants, så som Tactical unicorn "Damascus", Sandstorm, Divinity etc.

Någon annan som upplever samma sak?

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Inaktiv

Varför vill man spela BlackOut om man ska fuska, förstår inte hur dessa människor tänker.

En fråga!

När jag laddade ner COD Black ops 4 var det 55GB nu är det nästan uppe på 80GB. Betyder min SSD på 250GB lider.

Om jag flyttar spelet till en annan SSD som jag har inkopplad. INGET OS DÄR.
Kommer spelet funka felfritt eller kan det hända något?

Permalänk
Medlem

@anon294416: Oddsen är att Battle.net inte kommer hitta spelet längre. Men om du ändrar till rätt installfolder och kör en "scan and repair" så bordet fungera tycker jag. Dock inga löften. Det du kanske kan göra är att börja med att KOPIERA över allt. Se till att battle.net kör från nya installen och sedan ta bort det du vill bli av med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gustenrocks:

@EDI2018: Oddsen är att Battle.net inte kommer hitta spelet längre. Men om du ändrar till rätt installfolder och kör en "scan and repair" så bordet fungera tycker jag. Dock inga löften. Det du kanske kan göra är att börja med att KOPIERA över allt. Se till att battle.net kör från nya installen och sedan ta bort det du vill bli av med.

För riskabelt då det redan strular för vissa individer.

Spelar jag CS - GO - Fan vad bra jag är!
Spelar jag Blackout - Är jag så värdelös?

Permalänk
Medlem

Bara provat battle royale mode ännu ett par ggr, känns snabbt och fint men bättre än PUBG... njae... nej? Vad tycker ni andra om Black Ops 4 battle royale läge i jämförelse med PUBG? Tycker att PUBG erbjuder något bättre realism även om det är lite tidigt att säga för mycket... dock verkar Black Ops 4 flyta klart bättre i jämförelse.

Permalänk
Medlem

@makatech: "PUPG" = PUBG?

Jag fullkomligt älskar Blackout. Det betyder givetvis inte att det är perfekt.

Jag tycker om PUBG också, har 600h i det. Tittar streams lite då och då och spelet ser klart bättre ut nu. Snöbanan är också cool. Båda får gärna existera för mig. Behöver inte nödvändigtvis "tävla", det är bara två olika spel helt enkelt. Spela det du gillar!

För mig så är det helt enkelt hastigheten som gör Blackout till min favorit. Det känns inte så "tungt". Eftersom jag alltid tyckt om spel som Quake och Unreal Tournament så gör det mycket för mig att man kan byta position snabbt under en strid, samt skjuta samtidigt som man rör sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@makatech: "PUPG" = PUBG?

Jag fullkomligt älskar Blackout. Det betyder givetvis inte att det är perfekt.

Jag tycker om PUBG också, har 600h i det. Tittar streams lite då och då och spelet ser klart bättre ut nu. Snöbanan är också cool. Båda får gärna existera för mig. Behöver inte nödvändigtvis "tävla", det är bara två olika spel helt enkelt. Spela det du gillar!

För mig så är det helt enkelt hastigheten som gör Blackout till min favorit. Det känns inte så "tungt". Eftersom jag alltid tyckt om spel som Quake och Unreal Tournament så gör det mycket för mig att man kan byta position snabbt under en strid, samt skjuta samtidigt som man rör sig.

Hehe, jag måste vara bakis (stavningen).

Det här var bara mitt första intryck, jag kommer sannolikt också lira båda. Helt klart känns Blackout snabbare, det har du helt rätt i. Däremot håller jag hittills känslan av realism som högre i PUBG även om vi snackar dataspel i båda fallen....

Nej, spel behöver inte vara realistiska för fem öre men just för battle royale spel har jag märkt att jag uppskattar när man försöker göra det åtminstone lite realistiskt.

Permalänk
Medlem

Hmm, stämmer det som vissa reviewers säger att skjutningen/siktningen fungerar bättre i Blackout vs PUBG (?) vore helt toppen i så fall, ett tungt argument.

Dottern verkar uppskattat Blackout, märkte bums att det är betydligt känsligare/snabbare än PUBG. Kom som bäst sjua på sin tre försök. Hon laddade på med en bazooka, raketgevär eller var det var för tingest i en närstrid, missade fi precis och förlorade, tror dock hon lärde sig en liten läxa och för en gångs skull hade pappa rätt i sitt råd "Byt vapen!!!".