Permalänk
Sjusovarn

Du kommer utan tvekan bli nöjd, det enda jag har svårt att förstå är, och jag ber om ursäkt om jag är tjatig - Varför du prioriterar:

9600K & 1070 - En processor som utan tvekan är snabbare än motsvarande Ryzen i spel med en 5-15% marginal. En GPU som börjar bli gammal, även om det självklart fortfarande är en kompetent GPU så står den sig inte mot 2070/2080.

När du kan få:

2600X & 2080 - En snäppet långsammare processor vid enkeltrådade operationer, såsom spel. Men som i gengäld erbjuder dubbla antalet trådar, även om de inte kommer kunna brukas av spelet så kommer de att arbeta med bakgrundsprocesser, något som gör att 5-60% load för den motsvarar 100% load för 9600K. Tänk på att du även kommer kunna sälja 2600X och köpa Zen2 utan att gå speciellt mycket förlust(Inget moderkortsbyte) - Detta kombinerat med världens näst-snabbaste konsument-GPU, som snittar 50-90 procent fler FPS än 1070.

Jag tror att skillnaden mellan 1070 och 2080 kommer vara betydligt mycket mer märkbar än den mellan 9600K och 2600X.

Firestrike - 9600K & 1070 Ställt mot 2600X & 2080

Jag tog resultatet på plats Nr. 8 av båda uppsättningarna, för att få någon form av "top-median". 9600K är klockad till 5GHz och 2600X till 4.2GHz.

Permalänk

Ehm 2080 kostar nästan dubbelt så mycket. 2070 är nog rättare gpu att lägga in med ryzen 2600x med den budget han har. Har skrev att han mest spelar och prioriterar CS vilket intel gör det mycket bättre. Men håller med dig annars att det är mer ”prisvärd” med ryzen och starkare gpu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av rareixarna:

Ehm 2080 kostar nästan dubbelt så mycket. 2070 är nog rättare gpu att lägga in med ryzen 2600x med den budget han har. Har skrev att han mest spelar och prioriterar CS vilket intel gör det mycket bättre. Men håller med dig annars att det är mer ”prisvärd” med ryzen och starkare gpu

Skickades från m.sweclockers.com

Komplett har en väldigt konstig prissättning, så det är billigare att ta en dyr och gå ner, än att ta en billig och bygga på. W10 fixar du en OEM på Ebay för 50kr alternativt licens för 300kr på Kinguin.net.