Cherry MX Board 1.0 är diskret tangentbord med mekaniska brytare

Permalänk
Melding Plague

Cherry MX Board 1.0 är diskret tangentbord med mekaniska brytare

Tangentbordet Cherry MX Board 1.0 kombinerar mekaniska brytare och handledsstöd, med enfärgad bakgrundsbelysning och en prislapp strax över 900 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad är en upplyst usb-kontakt? Det har jag aldrig hört talas om och kan inte se vad som behöver eller kan lysas upp heller.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Vad är en upplyst usb-kontakt? Det har jag aldrig hört talas om och kan inte se vad som behöver eller kan lysas upp heller.

Det är en usb kontakt som är upplyst
Precis så här ska ett t-bord se ut. Inte en massa extra knappar och bling-bling.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag:

Vad är en upplyst usb-kontakt? Det har jag aldrig hört talas om och kan inte se vad som behöver eller kan lysas upp heller.

Den har en Cherry-logga på USB-kontakten som lyser upp när tangentbordet är inkopplat, se t.ex. bilder här. Den praktiska nyttan känns inte så där jättestor.

Permalänk
Medlem

Den ingraverade loggan gör intrycket lite mindre diskret, kunde varit mindre och enklare.

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk

Skönt att se en sådan produkt från ett riktigt kvalitetsmärke till ett så pressat pris, definitivt intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Underligt hur de namngiver tangentborden. Tidigare har de släppt MX-Board 2.0, 3.0, 6.0, 8.0 och 9.0
Det ser ut som ett MX-Board 6.0 i låda av plast istället för aluminium. Fortfarande för gamer-aktigt för min smak.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goffefefefe:

Skönt att se en sådan produkt från ett riktigt kvalitetsmärke till ett så pressat pris, definitivt intressant.

Kvalitetsmärke kanske, men inte nödvändigtvis en kvalitetsprodukt.
Tex Cherry MX 3.0 var verkligen inget speciellt byggmässigt. Mest mjuk plast, även om det nu var trevligt med lite lägre profil på keycapsen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Roger W:

Kvalitetsmärke kanske, men inte nödvändigtvis en kvalitetsprodukt.
Tex Cherry MX 3.0 var verkligen inget speciellt byggmässigt. Mest mjuk plast, även om det nu var trevligt med lite lägre profil på keycapsen.

Jag har ett MX-Board 3.0 och kan bara instämma. Den låga profilen är varför jag köpte, men utöver det - inget speciellt. Mjukt, flexigt och plastigt. Gav 750 kronor i juli 2017.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Fnatic Gear Rush är mer prisvärd.