Hitman 2 eller Farcry 5?

Permalänk
Medlem

Hitman 2 eller Farcry 5?

Jag tänker köpa ett av dessa spelen på Black Friday. Vilket rekommenderar ni? Hitman 2 eller Far Cry 5?

Permalänk
Medlem

Hmm, två väldigt olika spel, så beror väl på om du gillar mer fartfyllda actionspel (Far Cry) eller stealth-spel (HITMAN). Jag rekommenderar att du testar HITMAN 2 Introt som finns gratis på Steam innan du gör valet!

Permalänk
Medlem

Själv hade jag nog kört på Hitman 2, jag gillar stealth spel överlag. Nog för att jag hade roligt i Far Cry 5 meeen, hade personligen hellre kört igenom FC3 igen än FC5 nu så här efter.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hmm, två väldigt olika spel, så beror väl på om du gillar mer fartfyllda actionspel (Far Cry) eller stealth-spel (HITMAN). Jag rekommenderar att du testar HITMAN 2 Introt som finns gratis på Steam innan du gör valet!

Jag har Hitman 2016 och det tyckte jag var väldigt bra.
Jag har även FC3 som jag gillade. Är Hitman 2 lika stort som Hitman 2016?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@landahl: Hitman 2 har 5 stora banor och 1 lite mindre träningsbana. Gillar man Hitman 2016 så gillar man 2:an . De har även gjort om säsong 1 så att alla funktioner i 2:an även går att göra i "nya" 1:an , som t.ex gömma sig i högt gräs och i folksamlingar. Jag köpte Gold edition och fick alltihop installerat på en gång. Vet inte hur det är med de andra versionerna. Man måste dock spela om hela säsong 1 för att låsa upp allt. Det man spelat i tidigare installationen följer inte med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

@landahl: Hitman 2 har 5 stora banor och 1 lite mindre träningsbana. Gillar man Hitman 2016 så gillar man 2:an . De har även gjort om säsong 1 så att alla funktioner i 2:an även går att göra i "nya" 1:an , som t.ex gömma sig i högt gräs och i folksamlingar. Jag köpte Gold edition och fick alltihop installerat på en gång. Vet inte hur det är med de andra versionerna. Man måste dock spela om hela säsong 1 för att låsa upp allt. Det man spelat i tidigare installationen följer inte med.

Så du menar att jag måste spela om Hitman 2016 för att låsa upp Hitman 2 och kunna spela det även fast man köpt Hitman 2 och vill spela det direkt? Det låter ju knäppt. Jag har spelat Hitman 2016 2 ggr och jag orkar inte dra igenom det en gång till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

Far Cry 5
Extra bra deal nu när det är de sista timmarna kvar på Black friday -rean.

Nu kan ju även få de fullsmetade deluxe, gold osv -editions för bara ett litet påslag.

Vill du dock komma billigare undan och ha lite mer utmaning, skippa deluxe versionerna eftersom du får vapen och annat som gör dig väldigt mycket kraftfull tidigt i spelet vilket skapar en viss obalans kan jag tycka.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Har spelat Far Cry 5, det var en besvikelse. Återanvänt koncept från FC3 och FC4, men sämre. Köp det andra istället.

Permalänk

@landahl:

Nä du behöver inte spela om säsong 1 för att spela 2:an. Men man får med 1:an om man redan har den och om man spelar den igen så kan man använda dom vapnen i 2:an. Och säsong 1 är omgjord så den är som 2:an . Man kan som jag skrev innan gömma sig i högt gräs, bära mer vapen synligt som t.ex hagelgevär på ryggen o automatvapen i händerna.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet hur långt Hitman 2 är jämfört med Hitman 2016?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Jag köpte Hitman 2 och det är ett fantastiskt bra spel. Grafiken är oerhört bra. Har Far cry 5 ännu bättre grafik eller är dom likvärdiga?

Permalänk
Medlem

Jag är inne på näst sista kartan i Hitman 2 nämligen whittleton creek. Jag måste säga att detta är det bästa spelet jag har spelat på många år.

Permalänk

Far cry 5 var mycket roligare IMO att köra Co-op . och en av första spelen jag orkade göra ett perfect game

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag är inne på näst sista kartan i Hitman 2 nämligen whittleton creek. Jag måste säga att detta är det bästa spelet jag har spelat på många år.

Skulle gärna ta lite tips eftersom att jag kört fast redan på andra banan!

När jag ska döda Robert Knox så har jag inte en aning.. jag har kommit dit när han visar prototypen men därifrån förstår jag inte hur man ska göra för att kunna lönnmörda honom. Jag gissar att man ska kunna visa en bild på honom för robotarna men jag hittar ingen. Har du några tips? Känns B att redan kört fast och vill inte skjuta mig igenom banan.

Dold text
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Är det racebanan? Om det är det så finns det massor med bra sätt att döda han på, men det jag gjorde först var att använda bron över banan för att komma in i huset, och sedan var det inte så mycket mer än att vänta på rätt tillfälle.

Edit: Tänkte lite mer på det och jag blir osäker, tror det är ett steg till man ska göra för att få honom att börja patrullera. Kanske sabotera någon utrustning eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@ClintBeastwood: Är det racebanan? Om det är det så finns det massor med bra sätt att döda han på, men det jag gjorde först var att använda bron över banan för att komma in i huset, och sedan var det inte så mycket mer än att vänta på rätt tillfälle.

Edit: Tänkte lite mer på det och jag blir osäker, tror det är ett steg till man ska göra för att få honom att börja patrullera. Kanske sabotera någon utrustning eller så.

Precis, det är den banan. Jag har klätt ut mig till en major eller något som han ska träffa så jag kommer nära honom men han har alltid en vakt med sig. :/ Det är fruktansvärt frustrerande att köra fast så i början. Att sljuta sig igenom uppdraget känns inte som ett alternativ.

Jag får försöka hitta ett annat sätt kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Det är lite så med Hitman i allmänhet, att ibland kan det vara svårt att backtracka för att banan hela tiden uppdateras och objekten kanske aldrig återvänder till det stället du vill. Man ska inte vara skraj för att starta om, det tog mig flera omspelningar innan jag ens märkte att man inte behövde gå in i folkmassan på den där banan. Märkte sedan att det finns ett helt konferenscenter och kontor vid sidan av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@ClintBeastwood: Det är lite så med Hitman i allmänhet, att ibland kan det vara svårt att backtracka för att banan hela tiden uppdateras och objekten kanske aldrig återvänder till det stället du vill. Man ska inte vara skraj för att starta om, det tog mig flera omspelningar innan jag ens märkte att man inte behövde gå in i folkmassan på den där banan. Märkte sedan att det finns ett helt konferenscenter och kontor vid sidan av.

Har spelat de tidigare hitman också men har aldrig blivit såhär låst. Kanske haft tur tidigare och otur nu. Ska köra en omstart när jag kommer hem men det är ändå frustrerande att vara så nära men samtidigt så långt bort. Jag pratar ju med offret och kan ta mig hur nära jag vill men där är det också stopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@fiskebulle
Tog mig förbi uppdraget. Plockade upp en kniv och dödade han och hans livvakt på balkongen. Hade hellre sett ett slut där roboten sköt honom av misstag men ville bara komma därifrån.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Så pragmatiskt av dig Jag spelade om uppdraget igår och förgiftade hans ögondroppar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

@ClintBeastwood: Så pragmatiskt av dig Jag spelade om uppdraget igår och förgiftade hans ögondroppar...

Ville bara ha död på gubben. Kommer nog gå tillbaka när jag kört igenom spelet och få till det med roboten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.