Tråden om LG:s nya ultrawides (34GK950G and 34GK950F)

Permalänk
Skrivet av ChristofferW:

Hur ser statusen ut för leverans/recension? Väntar ivrigt!

Fick svar från LGs kundtjänst idag att de trodde att de skulle vara ute till försäljning i December, likvärdigt med England, men inget mer konkret än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WilhelmGunner:

Fick svar från LGs kundtjänst idag att de trodde att de skulle vara ute till försäljning i December, likvärdigt med England, men inget mer konkret än så.

Pre-orders i UK, som har funnits sen kanske 3 veckor tillbaka, skickas nu den 23e så de har med andra ord ingen koll? OCUK exklusivt dock. Men representanten där sa att skärmarna i andra butiker kommer inte finnas i butik tills tidigast Januari.

Genom att ha följ den här releasen sen i våras måste jag säga att LG verkar vara kaotiskt och inte riktigt ha koll på något. Gör mig lite rädd för en eventuellt trasig skärm som man måste kontakta dem med. Nu är ju garantin för LG skärmar bara 2 år så det kanske inte är något problem iaf.

Speciellt om man jämför med Dell som har utmärkt service och support för allt de gör.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Står i valet och kvalet när det gäller en ny UW skärm, har inte hittat Alienware AW348DW till ett vettigt pris hos någon butik ännu..
Kanske är det värt att vänta på release på denna G-sync version? istället för AW348DW?

Permalänk
Skrivet av WilhelmGunner:

Fick svar från LGs kundtjänst idag att de trodde att de skulle vara ute till försäljning i December, likvärdigt med England, men inget mer konkret än så.

Härligt, blir kanske en tidig julklapp till sig själv då!

Permalänk
Medlem

Blev en pg348 för mig. 100hz på ultrwide räcker då man har gsync och kommer man upp i hållbara 100hz konstant räcker det. Fick den för 9 och Lg som jag verkligen ville ha kommer säkert överstiga 14... men ska hålla koll ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Blev en pg348 för mig. 100hz på ultrwide räcker då man har gsync och kommer man upp i hållbara 100hz konstant räcker det. Fick den för 9 och Lg som jag verkligen ville ha kommer säkert överstiga 14... men ska hålla koll ändå.

Testade två stycken 100hzare när jag var på jakt efter min nuvarande, och trots gsync på den ena så räckte inte 100hz hela vägen fram för mig. Därför blev det en Alienware. Fick den för 9 jag också. Men det är ju väldigt personligt vad man tycker är OK

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Testade två stycken 100hzare när jag var på jakt efter min nuvarande, och trots gsync på den ena så räckte inte 100hz hela vägen fram för mig. Därför blev det en Alienware. Fick den för 9 jag också. Men det är ju väldigt personligt vad man tycker är OK

Jag körde AW i några dagar innan den åkte tillbaka. Hade Hz men färgerna för mig var way off. Har du lyckats kalibrera den? Mitt ex var helt off alltså. Gick inte o göra något annat än spel..

Vitt var typ gult o halva min panel var typ gulare än andra halvan. Från mitten så var högern mer fcked Köpte den för typ 11 då. Vart hitta du den för 9?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag körde AW i några dagar innan den åkte tillbaka. Hade Hz men färgerna för mig var way off. Har du lyckats kalibrera den? Mitt ex var helt off alltså. Gick inte o göra något annat än spel..

Vitt var typ gult o halva min panel var typ gulare än andra halvan. Från mitten så var högern mer fcked Köpte den för typ 11 då. Vart hitta du den för 9?

Färgerna är OK ur kartongen för mig. Har en del bleed nere i vänster hörn men det tog sån tid att få den så jag orkade aldrig krångla med att få en ny. Använde en studentrabatt-kod för "Dell-tillbehör" så jag fick 20% rabatt från Dells egen sida

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@Hagge:

Vad fick dig att inte välja x34P som gick/går för 9990(9900 med cashback)?

Jag tog X34P. Tror som sagt att LG tappa bollen lite att släppa den efter Black Friday.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Färgerna är OK ur kartongen för mig. Har en del bleed nere i vänster hörn men det tog sån tid att få den så jag orkade aldrig krångla med att få en ny. Använde en studentrabatt-kod för "Dell-tillbehör" så jag fick 20% rabatt från Dells egen sida

Var fick du dag på denna studentrabatt och varifrån exakt köpte du den? Har spanat lite på denna själv men inte sett någon studentrabatt, men för under 10 kan det bli intressant kanske

Googlade lite och hittade denna länk till AW3418DW, men antar att det är från en amerikansk butik och osäker på om de skickar den till Sverige (sedan blir det väl tull på det). Försöker få lite insikt i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Var fick du dag på denna studentrabatt och varifrån exakt köpte du den? Har spanat lite på denna själv men inte sett någon studentrabatt, men för under 10 kan det bli intressant kanske

Googlade lite och hittade denna länk till AW3418DW, men antar att det är från en amerikansk butik och osäker på om de skickar den till Sverige (sedan blir det väl tull på det). Försöker få lite insikt i det.

Jag köpte den från dell.se. Den har tidigare varit nedsatt till runt 11k nästan hela tiden men för en tid sen höjde dom upp till "normalpriset" igen. Nu är den dock nere runt 13k.

https://www.dell.com/sv-se/shop/den-välvda-spelskärmen-alienw...

Studentrabatten fick man genom att skicka en bild på sitt studentkort till Dell_Advantage_Student@Dell.com . Jag skickade dock bara en kopia av sambons kursregistreringar och det funkade. Jag fick en kod för 10% och en för 12% (om man handlar över en viss summa) och det är väl tanken att det är dom som ska användas för datorer och liknande. Det följde dock även med en kod för 20% som skulle funka på "Dell-tillbehör", så jag chansade och den funkade på skärmen också.

Vet ej huruvida detta har ändrats nu dock.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Okej, tack för svar! Kan prova att slänga iväg ett mejl och se vad som händer.

Lite kul ibland att se hur stor skillnad det kan vara i pris här jämfört med US ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

@Hagge:

Vad fick dig att inte välja x34P som gick/går för 9990(9900 med cashback)?

Jag tog X34P. Tror som sagt att LG tappa bollen lite att släppa den efter Black Friday.

Har läst att acer lider av ghosting och hög ms. Plus så är predator märket inget jag gillar
Vart hitta du den för 9900 med cashback?

Kanske ändå väntar fram tills 1 dec innan jag öppnar asusen. Skulle verkligen vilja ha LGn trots att den kommer vara dyrare.. få se vad jag gör. Fattar inte men LGn har ju fan rea på den i deras hemsida utan att man ens kan köpa den...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Har läst att acer lider av ghosting och hög ms. Plus så är predator märket inget jag gillar
Vart hitta du den för 9900 med cashback?

Kanske ändå väntar fram tills 1 dec innan jag öppnar asusen. Skulle verkligen vilja ha LGn trots att den kommer vara dyrare.. få se vad jag gör. Fattar inte men LGn har ju fan rea på den i deras hemsida utan att man ens kan köpa den...?

Okej, Där ser man. Aldrig läst eller hört om ghosting på dessa. Ska undersökas när jag får den. Att den har lite högre input lag än tex DW har jag förstått. Dock inget jag tror är något problem men självklart hade jag velat ha 950Gs eller DWs input lag.Eller response time Eller va det kan heta.

Dock verkar PG ha ungefär samma som X34P om jag förstår det hela rätt? Eller nej det är nog bara vanliga X34an. Jag ska läsa på laxpuddingens genomgång av X34P. Jag vet att han hade lite kritil mot den. Jag har dock en vän med X34 och en annan med X34P och de både är väldigt nöjda. Ena uttryckte en vilja att ha 144hz dock men det är ju svårt just nu. 950F har ju det men då är frågan hur viktig G-Sync är

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_alienware_aw3418dw.h...

CDON ade det i två dagar tror jag. Och ja med cashbacker.se fick jag tillbaka 89kr.1.1% av priset innan moms.

Nej känns väldigt tråkigt att vi får en sen och dyr release här i Norden. USA hade den på rea nu över BF. Och i Spanien kostar den ca 13.000kr.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Okej, Där ser man. Aldrig läst eller hört om ghosting på dessa. Ska undersökas när jag får den. Att den har lite högre input lag än tex DW har jag förstått. Dock inget jag tror är något problem men självklart hade jag velat ha 950Gs eller DWs input lag.Eller response time Eller va det kan heta.

Dock verkar PG ha ungefär samma som X34P om jag förstår det hela rätt? Eller nej det är nog bara vanliga X34an. Jag ska läsa på laxpuddingens genomgång av X34P. Jag vet att han hade lite kritil mot den. Jag har dock en vän med X34 och en annan med X34P och de både är väldigt nöjda. Ena uttryckte en vilja att ha 144hz dock men det är ju svårt just nu. 950F har ju det men då är frågan hur viktig G-Sync är

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_alienware_aw3418dw.h...

CDON ade det i två dagar tror jag. Och ja med cashbacker.se fick jag tillbaka 89kr.1.1% av priset innan moms.

Nej känns väldigt tråkigt att vi får en sen och dyr release här i Norden. USA hade den på rea nu över BF. Och i Spanien kostar den ca 13.000kr.

Jo, alla ultra wides har ju negativa egenskaper. Man offrar ju något vad man än köper. Känns som att man spelar lotto oavsett märke. Skrev lite mer detaljerad tidigare i tråden men ska försöka hålla d kort.

Asus:
Bästa färgerna även out of the box.

60hz native och 100 överklockad. Negativa här är att vissa inte kommer upp till 100, men detta var mycket vanligare förr. Skärmen är ju snart 2år gammal och d sägs vara mindre vanligt nu.

Stört chans för enormt mycket bleed.

Acer x34p:
Sämre färg och kontrast. Fortfarande bättre än Aw.

Lider av bleed men inte lika mycket som asus.

Input lag och ghosting, dock sker ghosting mest vid överclock till 120hz. Dock har den native 100 så du får garanterad 100 iaf.

Aw:
Snabbast bland båda.

Sämst färger. Obs att all färg snack inte spelar så stor roll i spel.

Ingen ”gamma” inställning direkt i skärmen.

Native 100hz och 120hz utan ghosting.

Mycket mindre chans för bleed. Mitt exemplar hade typ lite bleed i varje hörn, som jag verkligen behövde anstränga mig för att se.

Vanligt att halva skärmen är mörkare än andra halvan.

Lg;
Native 144hz men nerklockad till 100, vilket nästan ger en garanterad lyckad 120hz vid överklock. Ifall gsync modulen inte är defekt.

Ska ha bäst färger, period, tack vare nya ips teknologin vilket enligt många sägs vara en marknads trick. Sägs ge rika och fylliga färger tom utan HDR.

Enklast o kalibrera

Lite sämre färger än asusen out of the box men inget nakna ögat ska kunna se.

Kostar 1400 usd..
Ser enligt mig bäst ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jo, alla ultra wides har ju negativa egenskaper. Man offrar ju något vad man än köper. Känns som att man spelar lotto oavsett märke. Skrev lite mer detaljerad tidigare i tråden men ska försöka hålla d kort.

Asus:
Bästa färgerna även out of the box.

60hz native och 100 överklockad. Negativa här är att vissa inte kommer upp till 100, men detta var mycket vanligare förr. Skärmen är ju snart 2år gammal och d sägs vara mindre vanligt nu.

Stört chans för enormt mycket bleed.

Acer x34p:
Sämre färg och kontrast. Fortfarande bättre än Aw.

Lider av bleed men inte lika mycket som asus.

Input lag och ghosting, dock sker ghosting mest vid överclock till 120hz. Dock har den native 100 så du får garanterad 100 iaf.

Aw:
Snabbast bland båda.

Sämst färger. Obs att all färg snack inte spelar så stor roll i spel.

Ingen ”gamma” inställning direkt i skärmen.

Native 100hz och 120hz utan ghosting.

Mycket mindre chans för bleed. Mitt exemplar hade typ lite bleed i varje hörn, som jag verkligen behövde anstränga mig för att se.

Vanligt att halva skärmen är mörkare än andra halvan.

Lg;
Native 144hz men nerklockad till 100, vilket nästan ger en garanterad lyckad 120hz vid överklock. Ifall gsync modulen inte är defekt.

Ska ha bäst färger, period, tack vare nya ips teknologin vilket enligt många sägs vara en marknads trick. Sägs ge rika och fylliga färger tom utan HDR.

Enklast o kalibrera

Lite sämre färger än asusen out of the box men inget nakna ögat ska kunna se.

Kostar 1400 usd..
Ser enligt mig bäst ut

Skulle nog nästan revidera att LGn har bäst färger. Den har översatuerade färger i spel. Preferenssak men inte korrekt färgåtergivning. G-versionen saknar sRGB-emulering som du kan hitta i F-versionen. Gillar man starka färger så är det bäst färger men inte de mest korrekta.

Och tyvärr så såg jag nu på OCUK att en användare inte kunde klocka upp till 120hz utan problem så det verkar följa med även om det borde vara färre fall av givna anledning. Men för tidigt att spekulera i. Vi behöver se fler exemplar ute i de vilda för att göra en bedömning på det. Som jag säkert sa tidigare, jag såg en lista på om folk hade problem med flickering vid överklock och det var väldigt ovanligt. För vanligt för att vara okej, men ovanligt. Så jag håller tummarna för mitt ex.

Vart hittar du information om ghosting för X34P? Jag finner inte när jag gjorde en snabbgoogling. Var bara ett resultat med en användare som hade problem med det. Sen var det bara reviews och kommentarer om att det inte var ghosting.

Det är inget heller jag ser nämns i Laxpuddingens test.
https://www.sweclockers.com/test/25472-acer-predator-x34p-ult...

Det jag hittade var att den hade mindre ghosting än X34an som jag tror har samma panel som PG348Q, tror jag?

Input lag verkar inte direkt vara något problem om man kollar på den här sidan
https://us.hardware.info/reviews/8069/8/to-eat-or-to-be-eaten...

Dock sämre än AW och 950G ja, även om de inte listas med på den sidan.

Jag hade nog inte haft något emot de översatuerade färgerna på 950g. Hade 950G kostat mindre hade jag garanterat velat ha den men jag tycker det är svårt att ursäkta 4.000kr för de förfiningarna som har gjorts. Jag köpte ett Rift för de pengarna istället.

Edit. Det är inte Z35P du tänker på som har Ghosting då? Känns mer logiskt eftersom det är en VA-panel.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Skulle nog nästan revidera att LGn har bäst färger. Den har översatuerade färger i spel. Preferenssak men inte korrekt färgåtergivning. G-versionen saknar sRGB-emulering som du kan hitta i F-versionen. Gillar man starka färger så är det bäst färger men inte de mest korrekta.

Och tyvärr så såg jag nu på OCUK att en användare inte kunde klocka upp till 120hz utan problem så det verkar följa med även om det borde vara färre fall av givna anledning. Men för tidigt att spekulera i. Vi behöver se fler exemplar ute i de vilda för att göra en bedömning på det. Som jag säkert sa tidigare, jag såg en lista på om folk hade problem med flickering vid överklock och det var väldigt ovanligt. För vanligt för att vara okej, men ovanligt. Så jag håller tummarna för mitt ex.

Vart hittar du information om ghosting för X34P? Jag finner inte när jag gjorde en snabbgoogling. Var bara ett resultat med en användare som hade problem med det. Sen var det bara reviews och kommentarer om att det inte var ghosting.

Det är inget heller jag ser nämns i Laxpuddingens test.
https://www.sweclockers.com/test/25472-acer-predator-x34p-ult...

Det jag hittade var att den hade mindre ghosting än X34an som jag tror har samma panel som PG348Q, tror jag?

Input lag verkar inte direkt vara något problem om man kollar på den här sidan
https://us.hardware.info/reviews/8069/8/to-eat-or-to-be-eaten...

Dock sämre än AW och 950G ja, även om de inte listas med på den sidan.

Jag hade nog inte haft något emot de översatuerade färgerna på 950g. Hade 950G kostat mindre hade jag garanterat velat ha den men jag tycker det är svårt att ursäkta 4.000kr för de förfiningarna som har gjorts. Jag köpte ett Rift för de pengarna istället.

Edit. Det är inte Z35P du tänker på som har Ghosting då? Känns mer logiskt eftersom det är en VA-panel.

Såg det i en forum att folk hade ghosting på x34p vid 120hz. Kan dock inte hitta den. Kommer ihåg att jag sökte ”x34p vs aw348dw” och fick fram d. Dock hittar jag som sagt inte sidan nu. Om du vill kan du ignorera d då jag inte kan hitta källan. Angående x34 så har den ghosting, det vet jag. Asusen använder likadan panel som x34 men lider inte av ghosting.
Kollar vi ms så kan det bara anledningen, kanske? X34 låg strax under 20ms medans asusen ligger runt 7-8. Alienware har runt 2-4. Tror tom dessa ms står i reviewn till Lg. Nya x34p var inte så mkt bättre än föregångaren när det kommer till ms, eller?

Annars som sagt. Ska nog köra på min sido monitor tills LG släpps, ska nog vänta tills 1dec o hopps på att den dyker upp på prisjakt.

Personligen tror jag man är för kräsen. Finns inget perfekt och man offrar något hela tiden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Såg det i en forum att folk hade ghosting på x34p vid 120hz. Kan dock inte hitta den. Kommer ihåg att jag sökte ”x34p vs aw348dw” och fick fram d. Dock hittar jag som sagt inte sidan nu. Om du vill kan du ignorera d då jag inte kan hitta källan. Angående x34 så har den ghosting, det vet jag. Asusen använder likadan panel som x34 men lider inte av ghosting.
Kollar vi ms så kan det bara anledningen, kanske? X34 låg strax under 20ms medans asusen ligger runt 7-8. Alienware har runt 2-4. Tror tom dessa ms står i reviewn till Lg. Nya x34p var inte så mkt bättre än föregångaren när det kommer till ms, eller?

Annars som sagt. Ska nog köra på min sido monitor tills LG släpps, ska nog vänta tills 1dec o hopps på att den dyker upp på prisjakt.

Personligen tror jag man är för kräsen. Finns inget perfekt och man offrar något hela tiden...

Det var inte att jag ville skjuta ner din kommentar det handlade bara om att jag ville läsa mer.
När jag läser resten av review jag länkade så tar han upp potentiell ghosting.

Input lag är väl näst intill identisk med PG men den får overshoot när han testar response time vilket kan medföra ghosting. Då vet jag.

Ska testa lite när jag väl får den. Men svårslaget pris så jag kommer nog behålla den.

Får köpa uppkommande LG monitorn med 144hz 38" om några år när den släpps och kommit ner i pris.

Ja kan du vänts så lär ju 950g gå ned i pris till våren. Var rea på den i USA över Black Friday redan så.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

Står i valet och kvalet mellan denna, aw3418dw och x35P.

Lite surt med avsaknad av G-sync över 100. Men hur funkar det, går G-sync "igång" när fps droppar under 100, eller är g-sync antingen på eller av?

Verkar ändå luta åt en aw eller en x35.

Permalänk
Skrivet av konfunderad:

Står i valet och kvalet mellan denna, aw3418dw och x35P.

Lite surt med avsaknad av G-sync över 100. Men hur funkar det, går G-sync "igång" när fps droppar under 100, eller är g-sync antingen på eller av?

Verkar ändå luta åt en aw eller en x35.

Slog själv till på aw3418dw som kommer imorgon

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Varför skulle X34P ha sämre input lag när den har både samma panel och GSync modul som AWn? Överlag verkar det som många hållar AWn på rätt oklara meriter, utan att att jag eg någonsin sett några direkta fakta som stödjer det. Om man sen föredrar designen på någon LG, Acrer, AW osv är väl mer en smaksak. X34P har gamma kontrol och förvånansvärt bra högtalare (något jag aldrig trodde att jag någonsin skulle säga om en monitor men efter att ha hört dom av misstag måste jag erkänna att jag hade fel).

Kommer för övrigt jämföra med Acers XB272 (240 hz skärm) när jag får tid över ang. Ghosting osv. Kanske låter som jag är värsta Acer fanet nu men det var eg mest slumpen som gjorde att det blev den isf AWn, och LGn finns ju inte att köpa än.

Kanske väl mkt snack om Acer, Asus och AW här men i väntan på att LG får tummen ur här i Sverige så

Permalänk
Medlem

CDON har rea på X34P just nu, 9990:-

De har även en nästan likadan skärm för 11990:- vet dock inte vad skillnaden är mot den?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Levan: Exakt samma skärm ser det ut att vara. Förmodligen bara att CDON missat att de lagt upp samma produkt två gånger om.

Permalänk
Medlem

@Levan: Den ena säljs direkt av CDON. Och den andra säljs via CDON marknad (inet.se)

Permalänk
Medlem

Tack för förtydligandena.

Permalänk
Skrivet av improwise:

Varför skulle X34P ha sämre input lag när den har både samma panel och GSync modul som AWn? Överlag verkar det som många hållar AWn på rätt oklara meriter, utan att att jag eg någonsin sett några direkta fakta som stödjer det. Om man sen föredrar designen på någon LG, Acrer, AW osv är väl mer en smaksak. X34P har gamma kontrol och förvånansvärt bra högtalare (något jag aldrig trodde att jag någonsin skulle säga om en monitor men efter att ha hört dom av misstag måste jag erkänna att jag hade fel).

Kommer för övrigt jämföra med Acers XB272 (240 hz skärm) när jag får tid över ang. Ghosting osv. Kanske låter som jag är värsta Acer fanet nu men det var eg mest slumpen som gjorde att det blev den isf AWn, och LGn finns ju inte att köpa än.

Kanske väl mkt snack om Acer, Asus och AW här men i väntan på att LG får tummen ur här i Sverige så

Vad jag läst så har AWn en nyare panel än x34P, letar för fullt efter vad jag sett det.

https://www.displayspecifications.com/en/comparison/e7bf884a3

Hittar inte sidan igen där dom visa det faktisk var en äldre panel i X34p men verkar vara.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

@Twicefire: Vilken butik/sida, köpte du alienwaren ifrån :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twicefire:

Vad jag läst så har AWn en nyare panel än x34P, letar för fullt efter vad jag sett det.

https://www.displayspecifications.com/en/comparison/e7bf884a3

Hittar inte sidan igen där dom visa det faktisk var en äldre panel i X34p men verkar vara.

Jag gissar att det snarare handlar om att folk blandar ihop X34 och X34P, vilket man väl kan ha viss förståelse för. I synnerhet som Acer tom själva skriver "X34" på kartongen för X34P. Vad jag vet har båda exakt samma panel från LG, alltså att AW3418DW och X34P har det.

Permalänk
Medlem

Kan för övrigt rekommendera Lims Cave för reviews, tycker dom är rätt bra om än kanske ibland i längsta laget:

https://www.limscave.com/monitor-reviews

Notera dock att även han verkar ha lite svårt att hålal isär X34, X34A och X34P. I reviewn pratas det om X34A har jag för mig men diagramen och är från X34P (som testades efter AW3418DW). Sett till panellotteriet så skulle jag tro att det förmodligen kan vara större skillnader ibland mellan samma modell från samma tillverkare än mellan olika modeller från olika tillverkare.

Permalänk
Skrivet av jeppejc:

@Twicefire: Vilken butik/sida, köpte du alienwaren ifrån :)?

Elgitanten

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå