Cherry MX Board 1.0 är diskret tangentbord med mekaniska brytare

Trädvy Permalänk
Dalek
Registrerad
Dec 1999

Cherry MX Board 1.0 är diskret tangentbord med mekaniska brytare

Tangentbordet Cherry MX Board 1.0 kombinerar mekaniska brytare och handledsstöd, med enfärgad bakgrundsbelysning och en prislapp strax över 900 kronor.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2012

Vad är en upplyst usb-kontakt? Det har jag aldrig hört talas om och kan inte se vad som behöver eller kan lysas upp heller.

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av hag:

Vad är en upplyst usb-kontakt? Det har jag aldrig hört talas om och kan inte se vad som behöver eller kan lysas upp heller.

Det är en usb kontakt som är upplyst
Precis så här ska ett t-bord se ut. Inte en massa extra knappar och bling-bling.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av hag:

Den har en Cherry-logga på USB-kontakten som lyser upp när tangentbordet är inkopplat, se t.ex. bilder här. Den praktiska nyttan känns inte så där jättestor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Den ingraverade loggan gör intrycket lite mindre diskret, kunde varit mindre och enklare.

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aspås Jämtland
Registrerad
Okt 2017

Skönt att se en sådan produkt från ett riktigt kvalitetsmärke till ett så pressat pris, definitivt intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Underligt hur de namngiver tangentborden. Tidigare har de släppt MX-Board 2.0, 3.0, 6.0, 8.0 och 9.0
Det ser ut som ett MX-Board 6.0 i låda av plast istället för aluminium. Fortfarande för gamer-aktigt för min smak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Goffefefefe:

Skönt att se en sådan produkt från ett riktigt kvalitetsmärke till ett så pressat pris, definitivt intressant.

Kvalitetsmärke kanske, men inte nödvändigtvis en kvalitetsprodukt.
Tex Cherry MX 3.0 var verkligen inget speciellt byggmässigt. Mest mjuk plast, även om det nu var trevligt med lite lägre profil på keycapsen.

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Roger W:

Kvalitetsmärke kanske, men inte nödvändigtvis en kvalitetsprodukt.
Tex Cherry MX 3.0 var verkligen inget speciellt byggmässigt. Mest mjuk plast, även om det nu var trevligt med lite lägre profil på keycapsen.

Jag har ett MX-Board 3.0 och kan bara instämma. Den låga profilen är varför jag köpte, men utöver det - inget speciellt. Mjukt, flexigt och plastigt. Gav 750 kronor i juli 2017.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - Asus B450 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Fnatic Gear Rush är mer prisvärd.