Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Någon som vet om comviqs erbjudande fungerar på samma sätt som med tele2? att man kan beställa telefonen men avsäga abonemanget?

https://studentbutik.comviq.se/valj-prisplan/samsung_galaxy_n...

Den är ju jävligt billig isf, drygt 5k för Note 9? Har för mig jag såg tidigare i denna tråd att det inte gick med comviq...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keybr:

Jag undrar detsamma.. det var ju ett tag sen man beställde, och jag är rädd att det dimper ner ett inkassokrav snart.

Skämt åsido, kan säkert ha med att det var så många som beställde, vilket i sin tur fördröjde utskicken av fakturorna. Kan det stämma tro?

Har för mig att tele2 fakturan kommer i efterhand så det är först nästa månad din abonnemangsfaktura dimper ned.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blind_lie_:

Någon som vet om comviqs erbjudande fungerar på samma sätt som med tele2? att man kan beställa telefonen men avsäga abonemanget?

https://studentbutik.comviq.se/valj-prisplan/samsung_galaxy_n...

Den är ju jävligt billig isf, drygt 5k för Note 9? Har för mig jag såg tidigare i denna tråd att det inte gick med comviq...

Om det funkar så ska jag ha en...!

Permalänk
Medlem

Comviq är bundet så tar du slutfaktura får du betala för 2år abb+telefon.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk

@Mikaelmannen: Jag har inget emot att betala av telefonen över 24 månader men, abonnemanget, går det att säga upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blind_lie_:

@Mikaelmannen: Jag har inget emot att betala av telefonen över 24 månader men, abonnemanget, går det att säga upp?

Det går att säga upp om man betalar för 24 månader Dvs nej. Du binder dig 24 månader.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av upf:

Ni som köpte surfplattan från tele2 för ett tag sedan, hur gör ni för att betala?
Har loggat in på mitt tele2 men kan inte hitta någon faktura eller vad jag är skyldig.

Skrivet av keybr:

Jag undrar detsamma.. det var ju ett tag sen man beställde, och jag är rädd att det dimper ner ett inkassokrav snart.

Skämt åsido, kan säkert ha med att det var så många som beställde, vilket i sin tur fördröjde utskicken av fakturorna. Kan det stämma tro?

Skrivet av Leyer:

Har inte heller fått en. En bekant berättade att han fick sin faktura sista dagen i månaden när han beställde från tele2 för ett tag sedan.

Skrivet av pacc:

Det kanske är vettigt att skaffa e-faktura eller autogiro, tror de har något finstilt om fakturaavgift.

Skrivet av ylledjur:

Jag köpte tableten, inte nu men förra gången den hade samma pris. Trots att jag har mitt vanliga abonnemang hos Tele2 lade dom den här separat på pappersfaktura. Gissningsvis standardförfarande för att kunna krama ur en fakturaavgift. Ringde upp och då lade dom över det på samma räkning som mobilabonnemanget.

Jag köpte också surfplattan och valde bara att skaffa ett kontantkort för surf.
Jag fick ett kundnummer för kontantkortssurfen och försökte använda det numret för att fixa e-faktura hos Tele2 för att betala surfplattan men det funkade inte.

Jag ringde Tele2 och fick svaret att det inte funkar med e-faktura eftersom jag inte är en "riktig abbonnemangskund" när jag bara har kontantkortssurf (jag är inte kund hos Tele2 i övrigt). De skulle därför skicka vanliga pappersfakturor med fakturaavgift ...
Det hade däremot funkat med att anmäla mig för autogiro på det manuella sättet (inte via Internetbanken), d.v.s. genom att få hem en autogiroblankett att skriva under.

Men, det gick också att betala allt på en gång – i slutet av nästa månad via en pappersfaktura – så jag valde det alternativet.

Permalänk

@muli: Tror du har missförstått mig här, i deals tidigare har det varit så att man kunnat beställa en telefon med abonnemang för i det här fallet 415kr/månaden men bara abonnemanget är 195kr/månaden, frågan var ju om det skulle kunna gå att säga upp det för 195kr och då vara kvar med en betalning ppå 220kr/månaden? Det har ju gjorts förr...men vet inte med comviq.

Permalänk
Medlem

Surt att man missade Inets erbjudande på Switch Pro Controller för 499 kr... Det kan inte ha varit uppe länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Surt att man missade Inets erbjudande på Switch Pro Controller för 499 kr... Det kan inte ha varit uppe länge.

De hade tydligen åtta stycken för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blind_lie_:

@muli: Tror du har missförstått mig här, i deals tidigare har det varit så att man kunnat beställa en telefon med abonnemang för i det här fallet 415kr/månaden men bara abonnemanget är 195kr/månaden, frågan var ju om det skulle kunna gå att säga upp det för 195kr och då vara kvar med en betalning ppå 220kr/månaden? Det har ju gjorts förr...men vet inte med comviq.

Det går säkert, men i och med att abonnemanget är bundet hos Comviq till skillnad mot för hos Tele2 så får du då en slutfaktura för den delen på 24x195 = 4680kr. Eller så får du säga upp allt,m telefonen också.

Permalänk
Medlem

Letat länge efter en bra deal på möss. Är Rival 710 något att ha? Ergonomiskt är den nog bättre än min nuvarande. Gimmicks som RGB, Skärm på musen är något jag inte bryr mig särskilt mycket om.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

-50% är väldigt lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Letat länge efter en bra deal på möss. Är Rival 710 något att ha? Ergonomiskt är den nog bättre än min nuvarande. Gimmicks som RGB, Skärm på musen är något jag inte bryr mig särskilt mycket om.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-och-t...

-50% är väldigt lockande.

Gick och kände på den ett tag tillbaka och då kändes det till en början bra med både passformen samt "vikten" som fick den att kännas rejäl, men många säger att det är just vikten som kan komma att slöa ner dig (speciellt i FPS spel), hade rekommenderat att du stuckit in för att känna detta själv!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr pewpew:

@T_Sand:
Det ska gå bra.

"Dual Wireless System
Two is better than one. The Arctis Pro Wireless features rock solid, lossless 2.4G wireless audio for gaming, combined with Bluetooth connectivity for mobile devices. Use both connections simultaneously or independently for maximum flexibility."

https://steelseries.com/gaming-headsets/arctis-pro-wireless

Jag köpte headsetet och det fungerar hur bra som helst. Har telefonen kopplad, samt datorn. Ljud från båda, smidigt, bra ljud. Köp!

Permalänk
Medlem

Tips om slickwraps.com i tipstråden nyss. Verkar märkligt. Många uppgifter om falska omdömen från den sidan på nätet, och reddit har en tråd om att företaget hänger ut kunder som skrivit negativa omdömen med deras personliga uppgifter offentligt på nätet.

Seriöst företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Tips om slickwraps.com i tipstråden nyss. Verkar märkligt. Många uppgifter om falska omdömen från den sidan på nätet, och reddit har en tråd om att företaget hänger ut kunder som skrivit negativa omdömen med deras personliga uppgifter offentligt på nätet.

Seriöst företag?

Jag som lade ut det.
Har handlat därifrån själv 3 gånger. Inte varit några problem alls.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Kan vi vara överens om att Cyber Monday är rena skämtet, annat än som förlängning av Black Week(end)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

vilka färger? Brukar kunna vara rätt sexiga, men finns så många.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W

Permalänk
Medlem

Skickar inte slickwraps från USA? Kan väl bli en rätt saftig tullavgift på kalaset isåfall?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

Körde Venom samt två custimized där jag körde Phantom assasin Arcana från dpta 2 och en dota 2 bild där de blandat massa heroes

Skrivet av Lodisen:

vilka färger? Brukar kunna vara rätt sexiga, men finns så många.

Visa signatur

Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79

Permalänk

Totalt gick orden på typ 25$. Vad kan man få för tulavgoft på det?

Skrivet av EagiZ:

Skickar inte slickwraps från USA? Kan väl bli en rätt saftig tullavgift på kalaset isåfall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Totalt gick orden på typ 25$. Vad kan man få för tulavgoft på det?

Postens hanteringsavgift + 25% räkna med en 100-150kr

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

% högt, men småsummor

Skrivet av moonblase:

Postens hanteringsavgift + 25%< räkna med en 100-150kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slickwraps har konstant rea, med uppblåsta ordinarie priser är det klart som korvspad att de kan ha "75% rabatt". Kolla imorgon så får ni se att de har en ny "rea". Deras "reapriser" är lika höga som konkurrenternas ordinarie priser. Att folk fortfarande går på den här skiten...

Det finns även goda skäl till att ifrågasätta Slickwraps seriositet med tanke på deras marknadsföringsmetoder (falska konton på sociala medier, röstmanipulation etc) och dåliga kundservice. https://www.reddit.com/r/Slickwraps/comments/9vc4ws/slickwrap...
https://www.reddit.com/r/Slickwraps/comments/7je121/uslickwra...
Finns massa godbitar här: https://www.reddit.com/r/Slickwraps/

Riktigt rövarföretag, håller mig så långt borta som möjligt från skojare som dessa, det borde ni också göra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

När jag beställde var det fri frakt och åkte inte på någon tull.

Skrivet av moonblase:

Postens hanteringsavgift + 25% räkna med en 100-150kr

Ingen hanteringsavgift om det inte är från Kina.

Skrivet av Bakgrund:

Slickwraps har konstant rea, med uppblåsta ordinarie priser är det klart som korvspad att de kan ha "75% rabatt". Kolla imorgon så får ni se att de har en ny "rea". Deras "reapriser" är lika höga som konkurrenternas ordinarie priser. Att folk fortfarande går på den här skiten...

Det finns även goda skäl till att ifrågasätta Slickwraps seriositet med tanke på deras marknadsföringsmetoder (falska konton på sociala medier, röstmanipulation etc) och dåliga kundservice. https://www.reddit.com/r/Slickwraps/comments/9vc4ws/slickwrap...

Riktigt rövarföretag, håller mig så långt borta som möjligt från skojare som dessa, det borde ni också göra.

Visst, dom blåser väl upp sina ratings via mediekanaler, men det ändrar inte det faktum att deras produkt är riktigt bra och för tillfället riktigt billig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Ingen hanteringsavgift om det inte är från Kina.

Fel, åkt på det alla gånger när jag beställt saker från USA sen dom införde dom nya reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Efter att ha kikat på länkarna så verkar de smutskasta Dbrand rätt mycket.

Jag har använt båda och tycker själv att D.brand har högre kvalitet. Slickwraps tar $20 i normala fall, och Dbrand runt $13.

Men när Slickwraps säljer för $6-7 så är det inte värt dubbla priset mot Dbrand.

Ligger sakerna på ordinarie pris så säger jag att man ska göra Dbrand varje dag i veckan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Fel, åkt på det alla gånger när jag beställt saker från USA sen dom införde dom nya reglerna.

Efter jag läst på så måste jag säga att jag hade fel.
Det verkar gälla allt utanför EU.

Det jag läst tidigare var att det bara var från Kina pga subvenstionen FN ger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är Slickwraps Cyber monday-rea över, oj vad synd att jag inte hann beställa!

Eller inte... För gissa vad som hände nu? jo "CYBER MONDAY EXTENDED" i 24 timmar till Törs ni gissa vad som händer om 24 timmar igen när "CYBER MONDAY EXTENDED" är över? Behöver nog inte säga mycket mer än så, hoppas min poäng kom fram.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator