Tipsa och fynda under Black Friday 2018 med SweClockers

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Tipsa och fynda under Black Friday 2018 med SweClockers

SweClockers specialsida för Black Friday är här! Större fokus på medlemstips med nytt stöd för filtrering flankeras av kampanjer och inte minst – mobilanpassning!

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Yes! Sidan är lika efterlängtad som själva dagen. Stort tack för att ni fixar det så bra! År efter år

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Mkt bra vissa saker man tänkt köpa kan snabbt bytas mot annat om priset är rätt. Tex moderkort, ssd och minnen.
Svårt att ha koll på dem alla inför nya bygget.

Skickades från m.sweclockers.com

Regn är snö på sommarn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

btw, uppesittarkväll på torsdag i Sweclockers Discord kanalen!!

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Finns ju gott om kap i marknaden också.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Västerås
Registrerad
Jun 2006

Hoppas prisraset motsvarar Bitcoins!

VISION | TILT | CM6 | Iris | TORQUE | AVOID | Masterpulse | DAWN | ISO | FRAMED | IP66-M
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001

Hittils är jag inte super impad.
Är lite fundersam på ny OLED tv men tycker mest priserna representerar en utfasning av äldre modeller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2016

Inget som fångat mitt intresse än, men betyder inte att det inte finns bra erbjudanden som är relevanta för andra. Lite störigt med "Black Week", vissa verkar börjat redan i helgen och bygger upp till själva Black Friday som crescendot, medan andra har Black Friday som startpunkten. Förvirrande.

Oavsett blir det lika kul att sitta på Sweclockers och höra folk säga att förra årets BF var bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

Mycket uppskattat att ni även i år också kör på detta 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Intel Core i5 4690K | 16GB 1600Mhz | MSI 1070 Armor | Fractal Design Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av riche:

Är lite fundersam på ny OLED tv men tycker mest priserna representerar en utfasning av äldre modeller.

Är det inte vad Black Friday i stort handlar om?

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av riche:

Skrivet av improwise:

Är det inte vad Black Friday i stort handlar om?

För TV-apparater är det typ så. Varje år utan undantag(?) släpps en ny line-up i början av året, som sedan säljs ut under bla. Black Friday och mellandagarna inför nästkommande års modeller. Vår eminente skärmtestare @Laxpudding brukar faktiskt rekommendera att man köper sin TV under just Black Friday, då man sparar så stora summor och att modellerna som släpps tidigt året därpå sällan motiverar sina priser.

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Jacob:

För TV-apparater är det typ så. Varje år utan undantag(?) släpps en ny line-up i början av året, som sedan säljs ut under bla. Black Friday och mellandagarna inför nästkommande års modeller. Vår eminente skärmtestare @Laxpudding brukar faktiskt rekommendera att man köper sin TV under just Black Friday, då man sparar så stora summor och att modellerna som släpps tidigt året därpå sällan motiverar sina priser.

@Laxpuddings ord är ju lag så gjorde precis som han säger

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2001

Ja, så är det väl, jag håller med.

En 55" OLED från LG kanske kommer ner 1000 kr. Diffar då 1000 kr mellan en 7c och 8c då.
Lite större så kanske det är lite mer, tänker på t.ex. LG OLED65C8. (hoppas 65" 7:orna gå ner ordentligt men de verkar ha fasats ut redan så det kommer inte hända)

Annat än LG på OLED sidan verkar fortfarande vara för nytt för att REAs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

tycker "black week" och skit är bara cancer! de ska vara 00:01 fredag stress handling! kom igen nu skärpning! massa skit rabatter hela veckan som ingen vill ha..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2018

Någon som vet om konsoler, mer specifikt Xbox One X kommer få någon typ av rea? Jag har tittat runt lite på några affärer som har sin "Black Week" och än så länge har jag inte sett någon typ av rea på Xbox One X/PS4 Pro.

GTX 1080 | i5-8600k 5GHz delidded | 16GB 3200MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Necragaming:

tycker "black week" och skit är bara cancer! de ska vara 00:01 fredag stress handling! kom igen nu skärpning! massa skit rabatter hela veckan som ingen vill ha..

Håller med. Blir stressad utav detta skit.

Någon som har tips på en bra gaming dator ni har kikat på? Budget 12-15 k!

Intel Core i7-8700K 3.7GHz, ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080, Samsung 850 EVO Series 500 GB, Samsung 840 EVO Series 256 GB, 2 TB HDD, Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 C15, Moderkort: MSI Z370-A Pro, Nätaggregat, Antec 650 W. Chassi: Cooler Master HAF 912

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Dasbomber:

Någon som vet om konsoler, mer specifikt Xbox One X kommer få någon typ av rea? Jag har tittat runt lite på några affärer som har sin "Black Week" och än så länge har jag inte sett någon typ av rea på Xbox One X/PS4 Pro.

Tycker det är bra, har redan köpt allt jag behövde och slipper att sitta och spamma alla sidor vid midnatt.

Live for fun, Loyal to none

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Maj 2009

@Darre08: Svaret är alltid samma. Bygg egen.
Om du ska spela i 1080p 144hz, kör 8600k, om du ska spela i högre upplösning/lägre frekvens, kör 2600x. Sedan så köper du så dyrt graffekort du har råd med från 1000-serien.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

@hypercat:

Nu blev det en dator till polaren för 27 227 kr inklusive skärm!

Långt över budget men men!

Vi kommer bygga den själv
Uppgraderingspaket 9900

1 stk Intel Core i9-9900K
1 stk ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING
1 stk HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB 2x8
1 stk Corsair Hydro Series H60 CPU Cooler
1 stk Antistatisk Armlänk 1,8 meter

Seasonic FOCUS Plus 750W Gold
949 :-

Fractal Design Focus G Svart Mid Tower
481 :-

Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming OC Black
7 999 :-

Intel Core i7-8700K 3.7GHz, ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080, Samsung 850 EVO Series 500 GB, Samsung 840 EVO Series 256 GB, 2 TB HDD, Corsair Vengeance LPX DDR4 3000 C15, Moderkort: MSI Z370-A Pro, Nätaggregat, Antec 650 W. Chassi: Cooler Master HAF 912

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Maj 2009

@Darre08: Jeez det var en slant. Jag blir lite förvånad duck att de skickar med en corsair h60 med 9900k. Undrar hur det går när den drar 200+w...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010

@hypercat:

Hur menar du? Är nätagget för svagt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Maj 2009

@Darre08: Nä jag menar att CPU-kylaren är relativt liten för en så pass varm CPU. Den kan dra 200 watt utan överklockning och då generarar den ju ca. 200w värme. Det är nog inga problem men om jag skulle satt ihop det paketet skulle jag tagit en större kylare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av hypercat:

@Darre08: Nä jag menar att CPU-kylaren är relativt liten för en så pass varm CPU. Den kan dra 200 watt utan överklockning och då generarar den ju ca. 200w värme. Det är nog inga problem men om jag skulle satt ihop det paketet skulle jag tagit en större kylare.

Uppfattat, vad kan du rekommendera? <3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av hypercat:

Förresten, det kommer en CPU-kylare med paketet denna. Corsair Hydro Series H60 CPU Kylare

Är den svag tycker du? annars blev jag rekommenderat denna. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4750733

Vänligen
Darre