Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Avstängd

Hur går det med Dreamweaver?

Permalänk
Skrivet av tumvanten:

Hur går det med Dreamweaver?

klar med första bitarna av act 2. förbättrat mf ytterligare och stärkt lite anfall samt mercen bytts ut mot en aim merc med nån pole weapon

kommer dröja innan nästa session dock

nån av er som börjat kika runt?

Permalänk
Avstängd

Det blir svårt med tiden.
Fick för några dagar sen spinnkvalster i min ena växt här hemma så jag har hållit på och behandlat alla mina växter.
kommer varje höst verkar det som när det blir torrt i luften.
Men jag kanske drar igång en sorc till helgen, vi får se.
Har skola o annat också så det blir att man får någon timme varje dag, men sen kan det gå flera dagar innan man har tid alls.
Kommer ihåg när man bodde hemma o var ung så kunde man sitta 8 timmar o spela wow. haha vilka tider.

Permalänk
Skrivet av tumvanten:

Det blir svårt med tiden.
Fick för några dagar sen spinnkvalster i min ena växt här hemma så jag har hållit på och behandlat alla mina växter.
kommer varje höst verkar det som när det blir torrt i luften.
Men jag kanske drar igång en sorc till helgen, vi får se.
Har skola o annat också så det blir att man får någon timme varje dag, men sen kan det gå flera dagar innan man har tid alls.
Kommer ihåg när man bodde hemma o var ung så kunde man sitta 8 timmar o spela wow. haha vilka tider.

hehe visst är det så men det är också det goa med såna saker. Att man kan behålla glädjen så länge om man ser till att vårda det liksom. Att fortsätta uppskatta det för att det inte finns riktigt tid men så när man kör är det så mega

Permalänk

Dreamweavers resa går framåt!

Monster från Ökenländer, urådlriga tunnlar och bortglömda städer. Alla ger dem vika där Dreamweaver träder!

Med smite, freeze och weak-ness

Han slår ned all ondska med might is och finess

Mer guld och vapen än han kunna bära

längs dödens stig på vägen till ära

just klar med canyon och redo för gravarna!

inga uniques mer, ett set men redan ett item jag har(bältet)

hittat ett par schyssta ringar så har lite mer reduction från vanlig skada, lite replenish, lite steal, half freeze och schysst resist framförallt på cold

känner mig mer ärn redo för vad duriel än bringar. ingen fram till ice cavern i act 5 bör kunna ge mig problem

har 4-5 poäng i concentration, holy freeze, smite och vengeance
några(någon) i might och zeal

en off hand med weakness och smite

en standard med vengeance eller zeal(1 eller 2) och skifte mellan conc och freeze

merc aim med halvbra polearm

mkt fokus på mf hos båda

Permalänk
Avstängd

Ser bra ut, men varför lägger du points på Concentration?
Jag ser nu att det verkar vara en fixed % på 20.

Smite är bra i kniviga situationer. Freeze är hyffsad.

Vengeance kan vara bra på nightmare och speciellt Hell med immuna monster.

Men droppa concentration o lägg de poängen på något av dina andra redan poängsatta skills.

Hur gör du med holy shield? Blir det något där? Kan vara bra på bossar o spamma smite med högre damage men samtidigt kan det vara onödigt ute bland monsterna. Där är det ju oftast något av de fyra elementen man dör av och inte physical damage. Så holy shield kan vara lite onödigt.
Fast jag har inte kommit till Hell med Guffaregler.
Förresten kör du med Guffa regler?

Ett absolut måste är ju att hitta något item med cannot be frozen, känns kört annars.

Vipersen nere i tomben sen får du passa dig för. Kan bli slutet gott för Dreamweaver där nere.
Sen får man ta det lugnt nere i kloakerna i Akt 3 bland de små som exploderar när de dör. Riktigt jobbiga. Eller den i Akt 3 som sprutar eld och består av 2 småttingar. Den elden är dödlig om man inte placerar sig rätt. Egentligen småsaker och när man väl är där så vet man ändå automatiskt hur man ska röra sig och vad man ska tänka på.

Permalänk
Skrivet av tumvanten:

Ser bra ut, men varför lägger du points på Concentration?
Jag ser nu att det verkar vara en fixed % på 20.

Smite är bra i kniviga situationer. Freeze är hyffsad.

Vengeance kan vara bra på nightmare och speciellt Hell med immuna monster.

Men droppa concentration o lägg de poängen på något av dina andra redan poängsatta skills.

Hur gör du med holy shield? Blir det något där? Kan vara bra på bossar o spamma smite med högre damage men samtidigt kan det vara onödigt ute bland monsterna. Där är det ju oftast något av de fyra elementen man dör av och inte physical damage. Så holy shield kan vara lite onödigt.
Fast jag har inte kommit till Hell med Guffaregler.
Förresten kör du med Guffa regler?

Ett absolut måste är ju att hitta något item med cannot be frozen, känns kört annars.

Vipersen nere i tomben sen får du passa dig för. Kan bli slutet gott för Dreamweaver där nere.
Sen får man ta det lugnt nere i kloakerna i Akt 3 bland de små som exploderar när de dör. Riktigt jobbiga. Eller den i Akt 3 som sprutar eld och består av 2 småttingar. Den elden är dödlig om man inte placerar sig rätt. Egentligen småsaker och när man väl är där så vet man ändå automatiskt hur man ska röra sig och vad man ska tänka på.

Yo!

Jag räknar in resetsen så att en behöver användas tidigt på nightmare. Builden nu är för att klara Normal och hålla humöret uppe när det känns segt. Då hjälper det att ha ett par roliga switches. Samtidigt måste jag säga att concentration faktiskt är bra här. Mercen o jag gör nästan bara fys skada och kommer göra ett bra tag. Freeze använder jag för crowd control tillsammans med off hand smite där jag även kan få in en weakness med off hand wanden

vengeance har jag poäng i för de lägen där jag måste få kål på nån viss gubbe snabbt. jag kan inte ha den som standard pga dyr mana. har inte mana steal och bältet behövs mest för healing o juvve. Vi måste komma ihåg att jag är ringrostig o byggandet av skills behöver vara i relation till hur skarp jag är. Trådlöst tangentbord o kompicerad f-change av hotkeys är ett par rejäla faktorer också

När jag väl kommer till nightmare ska det ändras till fanaticism, smite och vengeance för phys immunes. Jag kommer ha thawing potions tills jag hittar cannot be frozen i ett föremål som inte kostar för mycket i liksom alternativkostnad. Kom ihåg också angående concentration etc att jag inte kan sätta fler förrän varje level up. Det var en stor anledning till varför jag inte bara satte 20 i holy freeze(skitbra på normal)

Annars holy shield;absolut! lanbonden hade helt rätt om denna, åtminstone när jag kör smite build

Jag kör helt klart med Guffa regler : ) Hur skulle det annars se ut? Haha

Vipers var inget problem på act 2 i tombs så jag tvivlar på att de kommer orsaka några i de sista 7 tombsen. Krånglar de så vet de att käppen åker fram!

Permalänk

PS

20% fixed är bara chansen att få ohindrad attack

Fys-skadan ökar kraftigt med fler poäng

Permalänk

Då var act 2 klar

Det var väldigt high speed attitude som sig bör på normal. Det innebar att ivern att nå act 5 ellerkanske redan 4an men framförallt nightmare kommer till priset av våghalsigt beteende. Det var ett par ställen där jag kanske var lite för crazy men det gick hem o nu är även Duriel död som ni förstår.

Han bjöd på ett par coola gula items. En juvel och en ring bland annat.

Annars var act 2 rätt nice tyckte jag. hittat rätt schyssta items och ett par gröna. Berserker helm o milabregas sköld

Nere i tombsen blev min attityd farlig bitvis men det var gött att se att grön find finns där. Hittade även Hsarus belt kom jag just ihåg

En hel del juvve och jewels kommer med mig in i act 3. Mycket mf och schysst skada fortsatt fördelad såsom tidigare. En heraldic med ca 20 resist all och så lite extra skada via ett par juveler o lite annat smått o gott

Duriel tog kål på mercen säkert 6-7 ggr vilket gjorde mig skakig. Min taktik var först weakness, sen smite o holy freeze. Glömde helt bort att smiten e värdelös mot honom(kändes så trots att jag vill minnas att den varit ok mot Baal. måste kolla detta)

Vi hade thawing poptions innan varje nedgång(mer eller mindre) men han köttade på ändå. Normal Duriel e nog fan top 5 svåraste moment när allt kommer kring. I alla fall för min gubbe. Nåja..kanske inte top 5 men jävligt svår! Utan juvve sparade vet fan hur det hade gått

Hur som. Jag switchade freeze mot concentration o tog vengeance med min klubba. Fokuserade juvve o healing på mercen men han fick mkt stryk ändå. Sista nedgången tog duriel lite mer på mig och då lyckades vi få ner honom

Min plan har dock funkat väldigt bra på all around motståndet o trots allt fick jag ner Duriel så jag kommer se det som en stor framgång o hålla mig till planen

Nu väntar Kurasts snåriga mörker

eftersom jag har två av denna får jag detta i bonus

+40% Better Chance Of Getting Magic Item

(3 Per Character Level) 3-297 Defense (Based On Character Level)

+5 strength

Permalänk
Medlem

@Guffa_Harley: härlig mf bonus. Startat upp en barb nu ikväll. Lvl 8 än så länge. Känner mig riktigt ringrostig.
Inga direkta fynd än så länge, förutom en ganska fin gul dagger med fin elemental damage. Dräper fint än så länge.

Permalänk
Skrivet av insane88:

@Guffa_Harley: härlig mf bonus. Startat upp en barb nu ikväll. Lvl 8 än så länge. Känner mig riktigt ringrostig.
Inga direkta fynd än så länge, förutom en ganska fin gul dagger med fin elemental damage. Dräper fint än så länge.

Vad kul!

Tack, verkligen : )

Låt höra! Namn, plan och vad som hänt hittills : )

Permalänk
Medlem

Blev en runda med Arnold även ikväll. Framme i Outer Closter. Hade det lite besvärligt med ett gäng båg-rouges alldeles i början i the Cave, där kopralen sköt ispilar. strök nästan med. och mitt i allt råkade man trycka alt-tab. Annars inga bekymmer.

Hittat en unik, ingen set ännu

dåligt med drops annars. gamblade mig ett crystal sword vilket funkar fint i nuläget. en ynka Topaz hittad

Planen först var en throwing barb, men det kändes lite överkurs. Planen nu är concentration med berserk som backup.
Battle orders given såklart. Grim Ward kan nog vara en räddare när man kör Guffa Rules

Permalänk
Skrivet av insane88:

Blev en runda med Arnold även ikväll. Framme i Outer Closter. Hade det lite besvärligt med ett gäng båg-rouges alldeles i början i the Cave, där kopralen sköt ispilar. strök nästan med. och mitt i allt råkade man trycka alt-tab. Annars inga bekymmer.

Hittat en unik, ingen set ännu

https://d2fast.com/images/hotspur20edperfect-04.jpg

dåligt med drops annars. gamblade mig ett crystal sword vilket funkar fint i nuläget. en ynka Topaz hittad

Planen först var en throwing barb, men det kändes lite överkurs. Planen nu är concentration med berserk som backup.
Battle orders given såklart. Grim Ward kan nog vara en räddare när man kör Guffa Rules

Nice! de hänger med till hell med en cube upgrade! Det är nog cold crow du menar. hon är top 10 elite packs på hell skulle jag vilja säga. Shit vilken död i levande form hon är

gött att du dumpade throw planen! Ja helt klart : ) Grim ward är skitbra på guffa rules. Tar vid när terror off hand slutar funka. Grym crowd control på hell

Permalänk
Avstängd

Jag följer tråden med spänning.
Har oftast brist på att skriva saker så jag skriver hellre inget alls då.

De bootsen lär ju vara ett bra tag. De är guld mot diablo i akt 4.

Permalänk
Medlem

jo, bootsen blir fina mot dibbe. Känns lite som spelet börjar där på normal. första riktiga utmaningen.

act 1 klar nu. är på lvl 16. inga nya items värda att nämna. 18% mf, bättre än inget

Permalänk
Skrivet av insane88:

jo, bootsen blir fina mot dibbe. Känns lite som spelet börjar där på normal. första riktiga utmaningen.

act 1 klar nu. är på lvl 16. inga nya items värda att nämna. 18% mf, bättre än inget

Vad kul att vi e flera aktiva både här o i spelet

bra jobbat med act 1!

helt klart men ett föremål som håller ända till slutet väger upp för det : )

ska se till att få in tid på lördag dag

kul när det dimper ner följare på twitch sådär en vecka eller två efter senaste streamen haha

kan vara nån här kanske?

Permalänk
Avstängd

jag kanske kör igång en gubbe nu snart innan jul o fortsätter över julen.
men vi får se, jag sa samma sak för några veckor sen och då hände inget, så jag vill helst inte lova något, men jag börjar faktiskt bli lite sugen på ett nytt lir i D2, det var ett tag sen.

Permalänk
Skrivet av tumvanten:

jag kanske kör igång en gubbe nu snart innan jul o fortsätter över julen.
men vi får se, jag sa samma sak för några veckor sen och då hände inget, så jag vill helst inte lova något, men jag börjar faktiskt bli lite sugen på ett nytt lir i D2, det var ett tag sen.

Gör det! Jag har hört att Tomten favoriserar de som bekämpar Diablo och hans bröder

Permalänk
Skrivet av Guffa_Harley:

Gör det! Jag har hört att Tomten favoriserar de som bekämpar Diablo och hans bröder

PS jag ska lira på lördag om inget konstigt händer. på dan typ

Permalänk
Medlem

Ledig dag innan jobbarhelg. Framme i Flayer djungle. Hade lite problem med ett par mumie-pack på act 2 annars har det gått fint. Duriel dräptes förvånansvärt enkelt.

Mercen kämpar på med en unik trident (razortine) vilken funkar fint än så länge. Inga finds förutom bootsen till mig själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av insane88:

Ledig dag innan jobbarhelg. Framme i Flayer djungle. Hade lite problem med ett par mumie-pack på act 2 annars har det gått fint. Duriel dräptes förvånansvärt enkelt.

Mercen kämpar på med en unik trident (razortine) vilken funkar fint än så länge. Inga finds förutom bootsen till mig själv.

Tridenten känner jag igen.
Det är den som liknar en treudd, jävligt cool grafik på den.
Den är dessutom så jävla perfekt att få på normal akt 2 så att mercen kan använda den.

Finns här i länken:
http://diablo.wikia.com/wiki/Razortine

-50% i targetens defense. Kan ju inte bli bättre om man är barbar.
25% slow också, så kan inte monsterna kuta runt och tramsa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guffa_Harley:

Gör det! Jag har hört att Tomten favoriserar de som bekämpar Diablo och hans bröder

Ja jo, om jag tar Baal på Hell så kanske tomten ger mig en skraplott med vinst.
Man vet aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

Tridenten känner jag igen.
Det är den som liknar en treudd, jävligt cool grafik på den.
Den är dessutom så jävla perfekt att få på normal akt 2 så att mercen kan använda den.

Finns här i länken:
http://diablo.wikia.com/wiki/Razortine

-50% i targetens defense. Kan ju inte bli bättre om man är barbar.
25% slow också, så kan inte monsterna kuta runt och tramsa.

Jo den är fin. Är värd o uppgradera i kuben längre fram. Får kolla upp receptet, visst var det någon runa o nån ädelsten eller ngt sådant

Permalänk
Medlem

Påbörjat act 4. Izual hackad i småbitar. Går fint fortfarande. Lär bättra på min light-res innan dibbe.
Mainvapnet är väll största bekymret. Springer nu runt med ett ganska uselt svärd. hittar inget, men det lär väll komma när man minst anar det.

Blir nog paus nu en vecka så grabben har pappavecka, blir väll lite mario o minecraft istället.

Permalänk
Avstängd

@insane88:
Säg till grabben att han ska ut o bygga snögubbe så kan du lira diablo i 1-2 timmar i alla fall

Permalänk
Avstängd

Pangade igång en Amazon nu.
Spelade till level 6 nu på morgonen.
blir nog mer ikväll.
har blivit sjuk så jag tänkte vila lite från skolan idag.

men jag kommer köra strafe och freezing arrow.
riktig skoj build. strafe är som en kulspruta.
mot bossar drar fram freezing arrow så det går lättare.
sen maxar jag valkyrie också så man har lite distans till monsterna.

hittade en gul dagger.
kommer inte köra guffa rules för jag har inte riktigt tid med det.
kommer spela för nöjets skull.

sen får jag hoppas att jag hittar en bra bow eller bra runor så jag kan ta mig igenom hell också.

kommer pumpa allt på dexterity och enbart stoppa in så mycket strenght som jag behöver till gear.
vitality kommer jag lämna orörd med tanke på att jag inte ska ta någon dmg alls eftersom jag är ranged och har min merc o valkyrie som fungerar en vägg mellan mig o monsterna.
vi får se, visar det sig att jag behöver mer liv så blir det vitality också men inte nu i början.

sen kommer mf vara på prioritet som vanligt.

det är mina tankar just nu.

Permalänk
Avstängd

Gjorde ett ryck nu ikväll också.
tog mig igenom raven, countess, smeden.
hittade den här teleporten i Jail level 1 o sen slutade jag.

är riktigt ringrostig, känd emig väldigt ovan med att hålla fingrarna på shift och control för att växla mellan att spring och gå, och kolla vad som finns på marken.

har fixat en cold merc, o hittade en gul pilbåge med 5% chance att kasta amplify damage, vilket är riktigt jävla bra på bossar.
min merc fick den bågen då jag agerar som tank nu i akt 1. För det går inte speciellt bra med 2 som skjuter pilbåge på avstånd.
När jag fixar en merc i akt 2 så kommer jag ta min nuvarande mercs pilbåge o använda den, så i akt 2 kommer det bli att mercen tankar och jag står på avstånd.

har en gul spikklubba och en buckler just nu.
hittade en amulett med 5% mf.
tal runa hos countess.

inget speciellt har hänt egentligen.
bli väl andariel imorgon, kanske droppar något roligt där.

Permalänk
Avstängd

blir inget spel idag.
verkar ha influensan, den kom krypande i söndags och nu verkar det som att dne utvecklats fullt ut.

kanske är Baal som är i farten?

Permalänk
Avstängd

Är sjuk fortfarande.
Hur går det för er andra?

Permalänk
Medlem

Kul att du kommit igång. Spelade en liten kortis igår fram till waypointen innan dibbe. Blir nog inget mer i veckan.
Hade för mig att man nådde level 30 innan dibbe, men så var det visst inte
Har bara 30 light resist så jag lär väll kuta fram o tillbaka ett tag för o kunna köpa något med detta hos en av de giriga köpmännen innan kampen sätter igång