Produktnyckel Windows 7 Pro

Permalänk

Produktnyckel Windows 7 Pro

Hej,

Jag fick en gammal bärbara HP och fd ägaren bad till någon skulle återställa den för att rensa.

Jag startade dator och fick upp meddelande att den skulle förberedas till första gången, sedan kunde jag inte mata in produktnyckel därför att etiketten är jätte sliten och produktnyckel syns inte, då ringde jag Microsoft och dem sa till mig att ringa HP eftersom det är en licens från tillverkare, i kontakt med HP säger dem att dem kan tyvärr inte ta fram produktnyckel åt mig.

Någon som vet hum man löser det med produktnyckel på Windows 7 Pro? HP support säger att den är på BIOS men det går inte att ta fram.

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Medlem

Sist jag installerade en HP så var det med HP's egen skiva--> krävde ingen nyckel.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Om den är återställd och du startar upp den och är installerad, så kan du skippa att knappa in Nyckeln, sen har du 30 dagar på dig.
Tanka sen ner rweverything och kör detta så får du fram OEM nyckel från BIOS.
Sen går du in i System och knappar in nyckeln...

Edit.
Eller så startar du bara PowerShell och kör nedan kommando:
(Get-WmiObject -query 'select * from SoftwareLicensingService').OA3xOriginalProductKey

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Reborn.swe: HP använder sig av OEM-SLP licens som kopplas till hårdvaran så man anger aldrig någon produktnyckel - om man använder HPs installationsmedia eller återställningspartition.
Har du använd eget media och formaterat hårddisken? I så fall kan det bli svårt. Det ska vara ifall någon obskyr sida fortfarande säljer W7 licenser (MS tillåter bara nedgraderin av licens två verioner bakåt) eller om du känner någon med en gammal HP dator som har kvar sina systemskivor. De kan passa.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av mr_sQuinty:

Sist jag installerade en HP så var det med HP's egen skiva--> krävde ingen nyckel.

Jag har inga HP skiva och F11 fungerar inte heller, tror du att det finns att ladda ner HP skivan någonstans?

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Reborn.swe:

Jag har inga HP skiva och F11 fungerar inte heller, tror du att det finns att ladda ner HP skivan någonstans?

Nej, det blir svårt men om det inte är alltför konstig hårdvara finns drivrutiner på HP's hemsida och resp. chiptillverkares hemsidor.
Googla OEM:SLP för aktivering.