Bethesda utlovar förbättringar efter problemfylld lansering av Fallout 76

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musketör:

Vi blir serverade en halvfärdig kyckling samtidigt som företaget säger: "tänker steka på den mer senare så ät det som går att äta nu och försök låt bli att få salmonella".

Tack för ett gott skratt... såg detta framför mig när man beställt mat på restaurangen.

Notan först... sen får du en halvt-stekt köttbit, utan sås och en lapp som säger: Vi ska steka den lite till snart och såsen är på kokning.. men ät du lite av kanterna så länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Om nästa TES blir samma skit som detta hoppar jag det också.

Om, Har du haft skygglappar på dig i tre decenium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Om, Har du haft skygglappar på dig i tre decenium?

Skyrim var väl inte min favorit men ljusår bättre detta s.k. Fallout. Favoriten är Morrowind men Oblivion var underhållande i min mening.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Skyrim var väl inte min favorit men ljusår bättre detta s.k. Fallout. Favoriten är Morrowind men Oblivion var underhållande i min mening.

Och dom spelen var buggfria och fylld med unika objekt förstår jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Och dom spelen var buggfria och fylld med unika objekt förstår jag?

Buggfria, väldigt långt ifrån, men roliga att spela.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Nämen så trevligt att dom tänker ta hänsyn till spelets bristande kvalité. Då kanske dom kan fixa Fallout 4 när dom ändå är på gång. Är ju i princip samma spel.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket gnäll är det, jag älskar spelet och köttar vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Längtat efter att kunna lira typ ett Skyrim eller Fallout i coop med en eller några få polare. Mods som varit under väg har fått mig att hoppas och sedan har Bethesda tvingat dem stänga ner. Detta är vad jag hoppades på, så släpps ett halvtomt låtsas MMO barskrapat från allt som gjorde Bethesdas spel så underhållande och levererar ingenting i närheten av vad jag hade hoppats på. Jag hade hoppats att modesn till Skyrim etc hade fått jobba vidare istället.

Tror faktiskt en majoritet av deras spelare hellere hade sett ett klassiskt Bethesda spel med tillägget att du kunde ta med 1-3 spelare i din kampanj istället för detta "online" spel.

Det är det jag alltid velat ha i Fallout eller Elders Scrolls, co-op är Singel player med flera spelare, perfekt för dessa spel.

Fins en orsak att jag lirade Quake 1 och 2 och många andra FPS spel eller first persons med polaren lång efter spelen slutat vara moderna, för att det är perfekt när man är 2-4st att köra genom SP uppdragen tillsamans en kväll eller två.

Det ända bra som kan komma ur askan som heter Fallout 76 är koden för nätverkstöd, med lite tur kan Fallout 5 ha Co-op stöd nu, men det är väl en dröm antar jag.

Har märkt att många ogillar Co-op, antiogen SP eller MP men Co-op ger ett bra SP spel så mycket att det blir legendariskt att uppleva tillsammans, avsaknaden av bra co-ops kanske är orsaken att dom varm er populära på sent 90 tidigt 2000 tal när folk kanske kunde nätverka 2 datorer och saknade intenet.

Men ser inte det som ursäkt i dag, om något så skulle co-op kunna få sig en återfödelse nu när alla i princip har internet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Co-op måste vara frivilligt, eller så får du designa spelserien från början runt det som tex Quake.

Co-op är helt frivilligt. Jag har spelat igenom det mesta själv och det finns hur mycket som helst att göra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Jepp.... hur många åter-upprepande saker som helst att göra.

Säg mig... hur många dialoger har du i spelet... som SP?

Nope, hur många unika saker som helst att göra.
Är det antalet dialoger som är din definition på singleplayer? Väldigt skum definition.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man inte gjorde som Borderlands... 1-4 spelare Co-op. Så hade jag velat köra.
Detta känns bara helt dött när det inte finns EN ENDA mänsklig NPC i hela spelet.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

En sak är alla buggar, lag osv. Det är ganska standard idag även om det var extra illa här. Och det går att överleva om spelet är bra, och kommer fixas inom något år.

FO76 är fundamentalt dåligt. Det behöver mycket mer än bugfixar. Uppdragen suger, man går runt som en schizofren detektiv och fixar saker åt folk som dött för länge sedan. Inget gör någon skillnad i världen. PvP-systemet suger, man kan endast duellera. De har skapat ett destiny-spel med meningslös base-building i princip.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till FO76...

Det är en sak, men marknadsförs som någonting annat.
Enligt videon nedan, som i mitt tycke verkar vederhäftig i sin bakgrundsanalys även om jag inte riktigt håller med om slutsatserna, är FO76 huvudsakligen en testbädd för multiplayer med den befintliga spelmotorn. Ska bana väg för en väl fungerande integration av multiplayer (co-op) i kommande FO5 och ES6.
Samtidigt är det marknadsfört och prissatt som en AAA-titel.

En mer djuplodande förklaring till valet av spelmotor kan hittas här:
Fallout 76 No Longer Has Its Frame Rate Tied to the Physics Engine

Frågor jag ställer mig:
* Vems var idén att detta testprogram ska marknadsföras som ett "riktigt" spel? Bethesda eller ZeniMax?
* Har Bethesda tagit hjälp av personer med erfarenhet av att göra MP-spel?

Det känns som om Mark Knopfler skulle gå från elgitarr till att spela klassiskt på flygel och tar fullt betalt för en pianokonsert när publiken bara får se hans första pianolektion.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Olle P:

Frågor jag ställer mig:
* Vems var idén att detta testprogram ska marknadsföras som ett "riktigt" spel? Bethesda eller ZeniMax?

Jag tolkar Bethesdas och dess anställdas extrema radiotystnad som att mycket har varit beslut tagna av Zenimax och högt uppsatta på Bethesda, som sett en tidsplan och budgetplanering men inte hur det ser ut i verkligheten.

Skrivet av Olle P:

* Har Bethesda tagit hjälp av personer med erfarenhet av att göra MP-spel?

Jag gissar på att de inte gjort det, då de gör i princip varenda rookie-mistag man kan göra, som de flesta andra med erfarenhet kring online lärde sig för 15 år sedan. De borde kanske åtminstone tagit hjälp av ZOS som har mycket erfarenhet från ESO.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nej, det är unikt form av innehåll som ger en mening att göra questsen. Dvs något annat än bara samma holo-tape/dator-terminal. Hur... pratar du med dessa? Vem gynnar du genom att göra dem? (som Olle säger ovan, det känns verkligen som en budget testbädd)

Just avsaknaden av NPC är inte så mycket "budget" som "teknisk" fråga.
För en testbädd vill man ju minimera antalet potentiella felkällor, och NPC skulle garanterat gett upphov till mer strul än där redan finns.

Förväntningen är att FO76 ska lära Bethesda hur de ska implementera multiplayer. Sedan kan NPC återinföras, och därmed uppkomna problem steg för steg korrigeras, under utvecklingen av de kommande spelen.

Personligen skulle jag helst se kommande versioner stödja att en spelares dator agerar server som kan stödja ett fåtal (1-4) inbjudna medspelare.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Nej, det är unikt form av innehåll som ger en mening att göra questsen. Dvs något annat än bara samma holo-tape/dator-terminal. Hur... pratar du med dessa? Vem gynnar du genom att göra dem? (som Olle säger ovan, det känns verkligen som en budget testbädd)

Man interagerar med dem genom att klicka på dem, vet inte vad du menar här. Det gynnar en själv, man får ta del av historien, precis som i alla andra Fallout.

Skrivet av Paddanx:

Om du spelar single player, vill du ju ha "något" att faktisk kommunicera med, en värld att faktiskt göra skillnad i. Som borderlands som man tog upp ovan... du räddar inte dem för "din skull", eller för en quest marker säger det, du spelar storyn. Och du älskar eller hatar CL4P-TP... Där är ingen mening med alla quests, timmar eller annat du lagt på detta spel annars.

Du spelar storyn i Fo76 också. Att du inte gillar storyn är en annan diskussion.

Skrivet av Paddanx:

Spelar du co-op i detta spel, spelar du ju för att ha kul med vännerna, och spelets brister blir inte lika uppenbara. Men folk har redan hittat sätt att griefa... typ hur man dödar andra spelare, och jag läste om odödlighet också. Så spela öppet, är inte vidare lyckat (alltså hitta andra okända att spela med), så du mer eller mindre är fast i att spela med befintliga vänner, vilket gör att det måste funka solo också.

Vilket det bevisligen gör.

Skrivet av Paddanx:

Det jag finner mest skumt av alla saker dock är hur du fortfarande sitter med skygglapparna på, när trots allt halva världen i övrigt runt om, faktiskt kan säga sin kritik om spelet, även de som faktiskt spelar och gillar det. När man liksom hamnar i nivån att de riskeras stämmas för vilseledande marknadsföring av det... är där nog rätt många stora problem.

Jag ska hålla öga på vad de gör. Kanske fixar de till det och sätter bra nog pris för vad jag anser det värt... Men som det är nu... nej, tack.

Jag kan också säga min kritik, vilket jag gjort många gånger. Poängen är att det är min kritik, inte kritik jag bara upprepar från andra utan att själv ha testat.
Det finns jättemånga, stora, problem, men du tar inte upp dessa. Du tar upp fel "problem", vilket jag antar beror på att du inte fick det Fallout du ville ha och är sur för att man nu riktat sig mot en annan publik.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nej, det är unikt form av innehåll som ger en mening att göra questsen. Dvs något annat än bara samma holo-tape/dator-terminal. Hur... pratar du med dessa? Vem gynnar du genom att göra dem? (som Olle säger ovan, det känns verkligen som en budget testbädd)

Precis, en av de viktigaste delarna i FO var en värld där ens val gjorde skillnad. Man får spränga sina fiender med en nuke, sen är de döda, för evigt. Då kändes det ganska meningsfullt, man kunde nästan ångra sig efter att ha pratat med de karaktärerna. Man kan hjälpa karaktärer man gillar och döda de man inte gillar. I FO76 får man detonera en nuke på ett begränsat område, inga spelare kommer dö och det blir en high-level zon ett tag och sen blir allt som vanligt.

Skrivet av Olle P:

Just avsaknaden av NPC är inte så mycket "budget" som "teknisk" fråga.
För en testbädd vill man ju minimera antalet potentiella felkällor, och NPC skulle garanterat gett upphov till mer strul än där redan finns.

Förväntningen är att FO76 ska lära Bethesda hur de ska implementera multiplayer. Sedan kan NPC återinföras, och därmed uppkomna problem steg för steg korrigeras, under utvecklingen av de kommande spelen.

Visst är det en teknisk fråga, men framför allt är det en begränsning i hur själva spelet fungerar. Det var det första som slog mig när de visade spelet på E3: Om spelet är multiplayer, utan privata servrar, så kan inget i världen vara permanent. Man kan inte ha några quests som gör stora förändringar, som att spränga en hel stad, för det skulle förstöra för de du spelar med. Bara en sådan sak som att man kan döda en icke-generic NPC blir omöjligt.

PVP, ordentliga base-raids, att ta varandras saker osv. blir också omöjligt eftersom hälften av spelarna inte vill ha någon PVP alls.

Skrivet av Olle P:

Personligen skulle jag helst se kommande versioner stödja att en spelares dator agerar server som kan stödja ett fåtal (1-4) inbjudna medspelare.

Detta vore ju lösningen. Ett traditionellt server-system, i minecraft-stuk. Då kan man ha en PvE-server med sina vänner, där man spelar genom storyn tillsammans, väljer tillsammans vilka som skall leva och dö och man kan ha andra, PVP-servrar där man får göra som man vill och det är allmänt kaos med PVP och griefing. Då kan man ha moddade servrar med. Chanserna att detta skulle ske är nog nära noll dock, det ger för mycket kontroll till spelarna.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Paddanx:

Nej alla andra fallout sker "nu".
Du springer runt och försöker göra quests för folk som redan är döda och efter... hela "händelsen".

Nej, alla andra Fallout sker inte "nu". Det har alltid varit ett stort fokus på att återberätta vad som gick snett och vad effekterna av detta blev. Men som sagt, om man enbart följer den utstakade vägen och går från punkt A till punkt B, så förstår jag att man missat mycket av det som gör Fallout till Fallout.

Skrivet av Paddanx:

Jag har testat. Du kan köpa och återlämna... och det har jag gjort.

Alright, då är det ännu konstigare....

Skrivet av Paddanx:

Det är roligt för... om din logik stämmer, har de riktat den mot en publik som är väldigt liten, och som verkar till stor del inte gilla den. Kanon att de hittat nån som gillar den. Men... är det kanske inte bättre fler än du kunde göra det?

Man får verkligen gräva för att ens hitta en enda positiv recension, och i bästa fall är de diplomatiska. Det finns dock alltid folk som gillar även de mest hatade spelen genom tiderna.

Och deras sätt att hantera sina backers, gör det inte bättre:
https://www.gamerevolution.com/news/461911-bethesda-fallout-7...

De har riktat det mot en publik som efterfrågat multiplayer i Fallout under väldigt lång tid. De beslöt sig för att testa på att göra ett onlinespel, tyvärr utan att ta hjälp från folk som faktiskt kan onlinespel.
Jag vet inte vilken logik du menar, då länken du använder inte berör det jag skrev. Vet inte om du medvetet försöker skifta diskussionen mot något du har mer belägg för?

Spelet har just nu lika många tittare på Twitch som Black Desert och Battlefield 5. Har dessa också små publiker?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Relik 📜

Senaste snurren är det här med väskan nu. Oavsett vad som hänt, väldigt märkligt "icke-svar" från Bethesda där och knepig kompensation. Folk köper ju de här utgåvorna för sakerna som är med.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539147-bethesda-erbju...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S