Snart öppnar SweClockers Julkalender 2018!

Permalänk
Melding Plague

Snart öppnar SweClockers Julkalender 2018!

Snart är julen här och med det nalkas SweClockers traditionsenliga Julkalender! Det blir alltså kampanjkavalkad varje dag fram till själva julafton, flankerat av heta tävlingar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Tack för att det kommer tillbaka!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Roligt med traditioner, bra jobbat!

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för att det inte är "skriv en motivering"-tävlingar.

Permalänk
Bildexpert 📺

@ducedo: Enligt lotterilagen måste det vara någon form prestationsinsats. Annars räknas tävlingen som ett lotteri vilket kräver särskilt tillstånd. Utan tillstånd (som är besvärligt och krångligt) riskerar någon fängelse och böter.

Tänk på det nästa gång du ser en "gissa hur många skumtomtar det är i burken"-tävling inför julen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@ducedo: Enligt lotterilagen måste det vara någon form prestationsinsats. Annars räknas tävlingen som ett lotteri vilket kräver särskilt tillstånd. Utan tillstånd (som är besvärligt och krångligt) riskerar någon fängelse och böter.

Tänk på det nästa gång du ser en "gissa hur många skumtomtar det är i burken"-tävling inför julen.

Absolut, är fullt medveten om det och uppskattar prestationsbaserade tävlingar såsom Swec-loggan eller när en kille skapade en Jolt-dräkt på Dreamhack. Är bara så trött på alla dessa motiveringstävlingar där det egentligen inte handlar om en faktisk prestation.

Permalänk
Geeks
Säljchef

@ducedo: Kan inte annat än hålla med! Det finns mkt roligare moment än just motivering. Du får jättegärna komma med roliga förslag! I kalendern har vi inte möjlighet att ta in bilder eller liknande desvärre. Tävlingarna pågår enbart en dag i jämförelse med vara andra som brukar vara i två veckor. Därför får det inte bli allt för avancerat.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk

Roliiiigt!

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

@ducedo: Kan inte annat än hålla med! Det finns mkt roligare moment än just motivering. Du får jättegärna komma med roliga förslag! I kalendern har vi inte möjlighet att ta in bilder eller liknande desvärre. Tävlingarna pågår enbart en dag i jämförelse med vara andra som brukar vara i två veckor. Därför får det inte bli allt för avancerat.

Jag tycker det har fungerat bra med tävlingar som exempelvis att skriva julklappsrim och julsånger. Det kan även fungera med att hitta på gåtor (eller lösa gåtor?), hitta på "framtidsprodukter" och svara på frågor liknande dem i era quiz.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Avstängd

Skulle sitta fint med ett nytt grafikkort!..

Permalänk
Medlem

Julkalendrar blir man aldrig för gammal för
Vinna tävlingar där det finns ett pris gör jag däremot aldrig. Sist jag vann en tävling var en danstävling med morsan när jag var 4 år tror jag. Hah! Fyi... Kan inte dansa men vann ändå en nyckelring. :S

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

På tal om julkalendrar, jag såg i min spåkula att CDON kommer ha en 50 kronors rabattkod i sin lucka för den 24:e i år.

Någon som vågar sätta emot?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kul med en till kalender! Blir alltid lika glad!

Permalänk
Medlem

Härligt, det ser jag fram emot!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har inga pengar kvar efter Black Friday, Black Weekend, Singles Day och Cyber Monday

Permalänk

Sitter själv med en laptop jag fyndade i en lucka. Ser gärna en uppgradering!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

34 minuter kvar, tagga!

Permalänk

Lite fail att TVn bakom första luckan kostar 500 mer när man klickat på länken till Dustin.
(6990 ist för 6490 som det står i "julkalendern").

Edit: Nu har någon korrigerat till 6490 på Dustins sida

Pris korrigerat hos Dustin
Permalänk
Medlem

Om man vill vara med i tävlingen den 1a dec, behöver man posta något på facebook då? Jag har nämligen inte facebook, gjorde mig av med facebook 2011.

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem

Jag läste det finstilta och såg att man får betala eventuell vinstskatt. Hur många % pratar vi om?
Tänkte så man inte vinner något för 10000kr och får betala 2500kr i skatt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Måste man in och "gilla" på facebook för att bidraget ska räknas? Blir skickad dit när jag skickar bidraget, men jag har inte facebook.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av CubaCola:

Jag läste det finstilta och såg att man får betala eventuell vinstskatt. Hur många % pratar vi om?
Tänkte så man inte vinner något för 10000kr och får betala 2500kr i skatt.

Du skattar på varans marknadsvärde i inkomstslaget tjänst (läggs ovanpå). Skatten beror på dina inkomster i övrigt. Finns dock begränsningar om varans värde är lågt, har läst 1300 kr någonstans men är osäker.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Räknas som inkomst av tjänst. så det beror på din nuvarande inkomst och vad din skattesats är.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Waup:

Om man vill vara med i tävlingen den 1a dec, behöver man posta något på facebook då? Jag har nämligen inte facebook, gjorde mig av med facebook 2011.

Skrivet av heffaklumpmamma:

Måste man in och "gilla" på facebook för att bidraget ska räknas? Blir skickad dit när jag skickar bidraget, men jag har inte facebook.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, man behöver inte ha Facebook. Det står klart och tydligt "Tack för ditt deltagande" när du skickat in ditt bidrag, först efter att den rutan klickas bort ombeds man att dela på Facebook (behövs alltså inte).

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inaktiv

Kommer inte in via länken till dagens lucka.

http://xn--ls%20mer-bua

Kommer jag till om jag trycker på läs mer.

Edit: nu funkade det, gick ej ha vpn via Sydkorea.

Permalänk
Medlem

Hahah, kylning för öronen. Påminner mig om

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Nej, man behöver inte ha Facebook. Det står klart och tydligt "Tack för ditt deltagande" när du skickat in ditt bidrag, först efter att den rutan klickas bort ombeds man att dela på Facebook (behövs alltså inte).

Tack för svaret. Det visade sig att jag bara läste fel vid inloggningsskärmen för Facebook. Läste "Logga in för att delta" när det egentligen stod "Logga in för att dela".

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Aktiv kylning , ingår då också ett recept på antibiotika vid öroninflammation

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Vem vill ha 27 tums skärm med 1080p
I dagens lucka.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Vem vill ha 27 tums skärm med 1080p
I dagens lucka.

Hade hoppats på en rejält prisnedsatt AG271QG. Även Inet luckan var en bust.