Min gpu blinkar rött och mina två skärmar har ej signal. Kanske nytt gpu?

Permalänk

Min gpu blinkar rött och mina två skärmar har ej signal. Kanske nytt gpu?

Hejsan har uppgraderat mitt gpu idag till ett Gtx 1070 strix och den blinkar röd. Tror att det kanske har med att vga pin parten inte är kopplad någonstans men det kan också vara något annat. Här är bifogade bilder som visar det jag menar.

Imgur.com/a/xbyZuYI

Bilder
Permalänk

@Darkknight15: ser inga bilder

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

Fixade bilderna, kan du se dom nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev fel
Permalänk

@Darkknight15: Dubbelkolla att pcie strömkontakten är ipluggad, och om du har ett modulärt nätagg kolla även där om det sitter i.

Permalänk
Medlem

Till att börja med ser det ut som att du har skärmen kopplad till moderkortet istället för din nya GPU.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Skrivet av TwentyØnePenguins:

@Darkknight15: Dubbelkolla att pcie strömkontakten är ipluggad, och om du har ett modulärt nätagg kolla även där om det sitter i.

Pcie är inne de kan du se i bilden. Min fråga är vart ska vga pin delen in? På mitt förra gpu (970) så fanns det en plats brevid för vga pin delen och sen för pcie delen. Vet inte vad du menar med att killa min psu ? Har kopplat in strömmen från bakdelen av datorn för hur annars ska de ens kunna blinka rött?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Poppu-chan:

Till att börja med ser det ut som att du har skärmen kopplad till moderkortet istället för din nya GPU.

Den går inte in hela vägen Idk vad som är fel med den.

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Permalänk
Medlem

Instämmer med tidigare inlägg! Du har VGA kabeln inkopplad i moderkortet.

Ditt grafikkort har ingen VGA utgång, därav får du inte i kontakten.

Har du en DVI sladd (oftast vit) eller DP/HDMI så koppla in dem i grafikkortet.

Tvinga inte in någon i fel uttag utan de ska gå in utan problem, går bara på ett sett så att säga.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk
Skrivet av JakoP95:

Instämmer med tidigare inlägg! Du har VGA kabeln inkopplad i moderkortet.

Ditt grafikkort har ingen VGA utgång, därav får du inte i kontakten.

Har du en DVI sladd (oftast vit) eller DP/HDMI så koppla in dem i grafikkortet.

Tvinga inte in någon i fel uttag utan de ska gå in utan problem, går bara på ett sett så att säga.

Nah har ingen vit sladd men har en hdmi kabel som inte går in. Tror ni att det kanske har med att gpun sitter snet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av JakoP95:

Instämmer med tidigare inlägg! Du har VGA kabeln inkopplad i moderkortet.

Ditt grafikkort har ingen VGA utgång, därav får du inte i kontakten.

Har du en DVI sladd (oftast vit) eller DP/HDMI så koppla in dem i grafikkortet.

Tvinga inte in någon i fel uttag utan de ska gå in utan problem, går bara på ett sett så att säga.

Plus vart ska den där vga pin (svarta med 6 pins )saken gå in?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Darkknight15: Har inget med att göra att GPU:n sitter snett, snarare upp och ner. Kollar du ens vart du försöker koppla in HDMI sladden?

Vrid på den så att den passar, svårare än så är det inte.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K | Corsair H80i GT Kylare | ASUS ROG STRIX F-GAMING | EVGA GTX 1080 Founders Edition | G.Skill 16GB DDR4 3200Mhz | BitFenix Whisper 450W | Fractal Design Define S | Windows 10 Pro | Samsung 830 256GB |

Permalänk

Fick in ett hdmi kabel och min ena skärm och mus/keyboard fungerar men min gpu blinkar fortfarande rött. Plus ska jag köpa ett till hdmi kabel för min gpu har inge vga Utag ? Eller fins det ens plats för en till hdmi kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkknight15:

Plus vart ska den där vga pin (svarta med 6 pins )saken gå in?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte riktigt vad du menar med vga pin, din bild är för mörk, så jag ser inte riktigt hur du har försökt koppla. Googlade på hur 1070 strix ser ut, och vad jag förstått är det enda du behöver koppla in en 8-pin (eller 6+2 pin, den kan "kombineras" till en 8-pin) PCI-E strömkabel -

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkknight15:

Fick in ett hdmi kabel och min ena skärm och mus/keyboard fungerar men min gpu blinkar fortfarande rött. Plus ska jag köpa ett till hdmi kabel för min gpu har inge vga Utag ? Eller fins det ens plats för en till hdmi kabel?

Om din skärm har någon annan ingång än VGA så bör du använda den istället, för VGA är en analog bildsignal från forntiden som man nu för tiden undviker när man kan. Ditt grafikkort saknar för övrigt VGA-utgång, så du skulle i så fall behöva köpa en signalkonverterare för några hundralappar. Däremot har det två DisplayPort, två HDMI samt en DVI, så det finns gott om andra anslutningar att använda.