Battlefield V får halverad fysisk försäljning gentemot föregångaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Vad jag läste ganska nyligen är att Söderlunds uttalande var alldeles för otydligt.
DICE upptäckte i sina förundersökningar att kvinnor var ganska vanligt förekommande i stridande enheter inom norska motståndsrörelsen, och det är i det sammanhanget de även ska förekomma i spelet.
(Även irreguljära förband i Jugoslavien hade en betydande andel kvinnor.)

Det är absolut inget otydligt med det.

Andra spel har microtransactions och fritt val med hur du kan justera din karaktär och EA ville ha sweet sweet cash. Dom tittade på Fortnite och såg att det finns kvinnor där och Fortnite == pengar så alltså är kvinnor == pengar. Hade EA fått helt som dom ville skulle vi se spelarkaraktärer med rosa hår, backpacks med robot armar som viftar när du hoppar, svarta läderbyxor, träskor och en MG42 i silver som skjuter regnbågsfärgade enhörningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Vad jag läste ganska nyligen är att Söderlunds uttalande var alldeles för otydligt.
DICE upptäckte i sina förundersökningar att kvinnor var ganska vanligt förekommande i stridande enheter inom norska motståndsrörelsen, och det är i det sammanhanget de även ska förekomma i spelet.
(Även irreguljära förband i Jugoslavien hade en betydande andel kvinnor.)

Kvinnor förekommer överallt i BF:V. Det är mycket riktigt att den norska delen av kampanjen (den f.ö. klart bästa delen imo) fokuserar på två norska kvinnor inom motståndsrörelsen, men även i multiplayer - där har varje spelbar klass har valet att vara antingen man eller kvinna, med medföljande customizations, så när man spelar är det inte omöjligt (men dock väldigt osannolikt) att man bara ser kvinnor springa runt och skjuta på varandra i spelet.

Jag har personligen inget emot detta (dom flesta av mina klasskombos är just kvinnor), men när man då som officiell EA-representant dumförklarar folk som påpekar att kvinnor inte stred som soldater vid frontlinjen i WW2 (vilket dom inte gjorde med några få undantag, bl.a. då Sovjet - partisaner och motståndsrörelsemedlemmar är tekniskt sett inte frontsoldater), så får man räkna med en negativ backlash från sin fanbase, och det fick man också, med råge.

Hade varit bättre om han bara var ärlig och sa något i stil med "Vi vet att det inte är 100% historiskt korrekt, men vi vill ha med kvinnor eftersom..." (customizations, variation, kul, etc.) - istället så gick han till motattack och tyckte att folk som påpekade hur historiskt inkorrekt det var skulle gå och utbilda sig.

Och nu jobbar han inte hos EA längre...
Skulle dock tro att hans "Don't like it? Then don't buy it"-kommentar har mer med det att göra.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Vet inte var du fått 6 banor och 2 gamemodes ifrån.

Kan du ens läsa ordentligt eller? Skrev att 2 gamemodes är LÅSTA. Samt ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Och oj, 8 vs 6.. galen skillnad! Dåligt designade är de flesta, känns alltid som att multiplayer är en eftertanke när det gäller battlefield, då banorna oftast är rakt ur singleplayer och har ingen som helst multiplayer design i åtanke.

Att ens behöva vänta på innehåll, folk betalar för en ordentlig produkt inte för att få det de betalat för om en månad eller ett halvår.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vonbulbo:

Klart det kommer senare då det förmodligen inte fungerar fullt ut?

Många här på sweclockers märks det, som försvarar allting som DICE gör.

De skulle garanterat kunna släppa ett spel med 3 kartor och 2 gamemodes och ni skulle ändå betala 550-650 kr för det. För... "det kommer ju mer sen!"

- Ignorera titeln i videon (ni som tar illa upp vid detta). Videon i sig är bra och har mycket information och hänvisningar.

Battlefront 2 har varit ofärdigt sedan släpp och ingenting verkar förändras.

Battlefield 1 har fortfarande buggar kvarvarande från betan, och även buggar med hitreg/synken där du blir skjuten trots skydd, bakom hörn och dylikt. Eller att du skjuter en kille i ryggen, han rycker men har 100% hp när han sedan dödar dig.

Det är lite sorgligt att vi kommit såpass långt att folk försvarar dåliga/ofärdiga produkter. Detta är även en anledning till varför DLC blev såpass stort, för att folk försvarar det och accepterar det, bara för att de gillar ett specifikt företag, lever i nostalgi eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Klart innehållet är begränsat när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Skrivet av jagardaniel:

Det finns 8 kartor och 7 spellägen (minst). Mer innehåller kommer nästa vecka med vad det nu innebär.

Skrivet av AdoringFan:

Kan du ens läsa ordentligt eller? Skrev att 2 gamemodes är LÅSTA. Samt ett tredje kommer inte förräns ~mars nästa år.

Jag kan läsa, frågan är ju snarast om du kan skriva ordentligt, för som du ser så var jag inte den enda som tolkade det du skrev som att det bara finns 2 gamemodes utan även @jagardaniel gjorde det.

Hur annars ska man tolka "när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte[...]"...ett tredje vad?
Tredje gamemode? Isåfall säger du ju att där bara är 2 andra gamemodes.
Tredje låst gamemode? Varför skulle dice släppa ett tredje låst gamemode i mars?
Osäkert vad du menar när du skriver på det sättet.

Lär dig skriva ordentligt innan du kritiserar folks läsförståelse, och släpp den dryga attityden, detta är inte Flashback.
Här blir vi inte otrevliga bara för att någon (eller några) feltolkade ett inlägg.

Skrivet av AdoringFan:

Och oj, 8 vs 6.. galen skillnad! Dåligt designade är de flesta

Så du har fel och nu försöker du slingra dig.
6 och 8 är inte samma antal, oavsett vad din personliga åsikt är om banorna i BF:V.

Skrivet av AdoringFan:

Att ens behöva vänta på innehåll, folk betalar för en ordentlig produkt inte för att få det de betalat för om en månad eller ett halvår.

Här är vi nog överens; Att allt inte ingår vid launch är dåligt.
Samtidigt så vet ju folk (förhoppningsvis) vad som ingår i spelet när dom köper det nu vid launch. Jag vet att BR inte ingår men jag skaffade spelet ändå, för jag vill spela resten av spelet (och bryr mig inte nämnvärt om BR.)

Om alternativet är att dom väntar med att lansera spelet i X antal månader i väntan på BR, så ser jag hellre att dom släpper spelet nu utan BR och sen lägger till det när det är klart - vilket är precis vad dom gör.

- - - - - - -

Edit: Läste nu ditt andra inlägg här ovan, och du verkar känna väldigt starkt för hela den här releasen.
Du kanske borde gå ut och ta en nypa frisk luft och svalka ner dig lite?
Det är faktiskt helt okej att folk gillar något man själv inte gillar.
Köp inte BF:V och stöd inte Dice/EA om nu nu ogillar dom och/eller deras spel så mycket?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Kritisera och använda invektiv mot sina fans är väl knappast en bra marknadsföringsstrategi.

Som man väljer att spelutveckla och marknadsföra sina spel som får man med sina försäljningssiffror i slutändan stå med!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Plöjt 40 timmar hittills och är minst level 10 på alla klasser förutom Medic där jag är typ 20. Alltså, jag håller med alla här. Spelet har problem, (som Battlefield spel förövrigt typ ALLTID har vid release), men för en gångs skull verkar det i alla fall finnas någon typ av plan. Vi vet när content kommer. Vi behöver inte betala för nästa expansion. De har redan gått ut med en massa saker de ska åtgärda.

Battlefield V var i det stora hela en ganska problemfri release på PC. Man kunde spela om man ville spela. Jag tror folk väldigt lätt glömmer av de GIGANTISKA problemen Battlefield har haft innan. Battlefield 3 där det var ospelbart första 3-4 dagarna på grund av rubberbanding.

Eller varför inte Battlefield 4 där det inte gick att spela första 2 veckorna på grund av att det inte fanns några stabila servrar?

Eller varför inte Battlefield 1 där DirectX var, och fortfarande är, den största clusterfucken jag någonsin sett i ett modernt trippelA spel. Vad i helvete liksom. Snart en miljon läsningar i den tråden på Battlefield forumet och vi har fortfarande inte hört något om vad Dice tänker göra åt det.

Jo, Battlefield V gick faktiskt ganska bra vid release. Ser fram emot lite mer content och bugfixar men jag kommer ha många roliga timmar i Battlefield V. Gillar denna typen av gameplay, (mer mot Battlefield 3/4 än mot Battlefield 1), och det är vad som håller mig kvar.

Tillägg: Kunde inte bry mig mindre om ifall jag skjuter mot brudar eller grabbar. Jag vill in och spränga saker. Dåligt av EA/Dice att marknadsföra det som ett historiskt korrekt WW2 spel, men utanför det tycker jag att det är skitsamma.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Jag kan läsa, frågan är ju snarast om du kan skriva ordentligt, för som du ser så var jag inte den enda som tolkade det du skrev som att det bara finns 2 gamemodes utan även @jagardaniel gjorde det.

Hur annars ska man tolka "när det bara finns 6 banor och 2 gamemodes är låsta och ett tredje kommer inte[...]"...ett tredje vad?
Tredje gamemode? Isåfall säger du ju att där bara är 2 andra gamemodes.
Tredje låst gamemode? Varför skulle dice släppa ett tredje låst gamemode i mars?
Osäkert vad du menar när du skriver på det sättet.

Lär dig skriva ordentligt innan du kritiserar folks läsförståelse, och släpp den dryga attityden, detta är inte Flashback.
Här blir vi inte otrevliga bara för att någon (eller några) feltolkade ett inlägg.

Så du har fel och nu försöker du slingra dig.
6 och 8 är inte samma antal, oavsett vad din personliga åsikt är om banorna i BF:V.

Om alternativet är att dom väntar med att lansera spelet i X antal månader i väntan på BR, så ser jag hellre att dom släpper spelet nu utan BR och sen lägger till det när det är klart - vilket är precis vad dom gör.

Edit: Läste nu ditt andra inlägg här ovan, och du verkar känna väldigt starkt för hela den här releasen.
Du kanske borde gå ut och ta en nypa frisk luft och svalka ner dig lite?
Det är faktiskt helt okej att folk gillar något man själv inte gillar.
Köp inte BF:V och stöd inte Dice/EA om nu nu ogillar dom och/eller deras spel så mycket?

Du verkar sakna läsförmåga då det står rätt tydligt: "Två gamemodes är LÅSTA"
Ingenstans står det "Det finns bara två gamemodes"
Och vaddå "ett tredje vaddå?" Det står gamemode. (battle royale om du inte följt med, vilket är rätt uppenbart, BR är ett gamemode, men det verkar ju vara svårt att förstå.)

Gillar att du tar till med hårdhandskarna längst ner.

Vaddå fel? 6 vs 8, big deal. Point still stands, få banor, dålig design oavsett. Man tycker ju med färre antal banor så bör designen vara bättre. Men icke, detta är DICE, de har gjort samma spel sedan BF3. Mindre innehåll varje släpp, och killar som dig försvarar det.

Om någon är otrevlig så är det ju du, eftersom du uppenbarligen inte tål kritik mot ditt favoritspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Du verkar sakna läsförmåga då det står rätt tydligt: "Två gamemodes är LÅSTA"
Ingenstans står det "Det finns bara två gamemodes"
Och vaddå "ett tredje vaddå?" Det står gamemode. (battle royale om du inte följt med, vilket är rätt uppenbart, BR är ett gamemode, men det verkar ju vara svårt att förstå.)

Gillar att du tar till med hårdhandskarna längst ner.

Vaddå fel? 6 vs 8, big deal. Point still stands, få banor, dålig design oavsett. Man tycker ju med färre antal banor så bör designen vara bättre. Men icke, detta är DICE, de har gjort samma spel sedan BF3. Mindre innehåll varje släpp, och killar som dig försvarar det.

Om någon är otrevlig så är det ju du, eftersom du uppenbarligen inte tål kritik mot ditt favoritspel.

Jag ber om ursäkt om jag tolkade ditt tidigare inlägg fel (precis som @MinscS2 gjorde) men din attityd i den här tråden är tyvärr rätt tråkig. Bara för att folk nämner positiva saker kring Battlefield V betyder det inte att vi har EA/DICE intatuerat i svanken. Battlefield 3 släpptes med 9 kartor och Battlefield 4 släpptes med 10. Och BF1 hade runt 9-10 kartor? Eftersom 6 och 8 inte är "någon gallen skillnad" (dina ord) så har ju en eller två extra-kartor ingen betydelse alls. Sedan tar det inte alls många dagar innan folk hittar sina favoritkartor och då blev plötsligt mängden ganska irrelevant. Och vad som definierar en bra karta skiljer ju helt från person till person. Vissa gillar öppna och stora kartor och andra föredrar lite mindre kartor som lämpar sig bättre för infantry. Jag skulle säga att det är en ganska bra blandning i BFV för tillfället för publicspelande.

Jag spelade Battlefield 3 en väldigt lång tid och jag vet hur förbannat uselt man har tagit hand om sitt spel. Vi drev en del servrar och det var vi som fick ta smällen av ett icke fungerande anti-cheat och ett spel som ständigt reades ut. Vi spelade Battlefield 4 på dreamhack i en turnering för pengar där spelare kraschade flertal gånger under varje match. Vi fick smaka misslyckad launch så det bara skrek om det. Jag tycker att Battlefield 1 är ett av det sämsta Battlefield-spel som någonsin släppts. Vad jag försöker få fram är att vi inte nödvändigtvis älskar vad EA/DICE gör och ha gjort. Försöker inte försvara detta på något sätt. Men jag har redan lagt ner många timmar i BFV och jag personligen tycker inte spelet känns innehållslöst alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Många här på sweclockers märks det, som försvarar allting som DICE gör.

De skulle garanterat kunna släppa ett spel med 3 kartor och 2 gamemodes och ni skulle ändå betala 550-650 kr för det. För... "det kommer ju mer sen!"

https://www.youtube.com/watch?v=fdnV21VgFXo

- Ignorera titeln i videon (ni som tar illa upp vid detta). Videon i sig är bra och har mycket information och hänvisningar.

Battlefront 2 har varit ofärdigt sedan släpp och ingenting verkar förändras.

Battlefield 1 har fortfarande buggar kvarvarande från betan, och även buggar med hitreg/synken där du blir skjuten trots skydd, bakom hörn och dylikt. Eller att du skjuter en kille i ryggen, han rycker men har 100% hp när han sedan dödar dig.

Det är lite sorgligt att vi kommit såpass långt att folk försvarar dåliga/ofärdiga produkter. Detta är även en anledning till varför DLC blev såpass stort, för att folk försvarar det och accepterar det, bara för att de gillar ett specifikt företag, lever i nostalgi eller dylikt.

Jag förstår hur du tänker och kan förstå att folk hatar dessa buggar (stör mig också på det när det väl händer, vilket inte är ofta)

Battlefront 2 är ett skämt, spelade i 10 timmar sen gav jag upp.
Battlefield 1 älskade jag mest för jag har sedan 1942 tiden önskat en BF i WW1. Men blev tyvärr även där att jag spelade inte mer än 60 timmar ungefär, har inte spelat de 2 sista expansionerna te.x. Spelar hellre Verdun såfall.

Så att jag försvarar DICE är inte sant, inte för allt dom har gjort iallafall.
Jag är mer glad över vilken väg dem tar nu med BFV, skrota "SJW-skiten" som folk kallar det och fokuserar på att försöka göra ett BF som alla kan gilla.

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Medlem

Mitt största problem är att inte datorn pallar med. 500kr för ett spel känns som ett kap när man får lägga 15k på att uppgrsdera burken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Folk klagar på att det är samma sak.
Är det samma personer som vill ha tillbaka BF2 med ny grafik?

Vill man ha en sminkad gris?

Permalänk

@MuLLvaD3n: Problemet i dagens industri är att det bara släpps titlar för att släppa titlar.
Nytänkande verkar inte stå i anställningsannonserna hos DICE eller EA.
Inte någon annan heller för den delen.
Jag sitter fortfarande och nöter cs, dota 2 och wow. Det säger en del. Kanske mer om mig? Haha.

Permalänk
Medlem

Sälj det överhuvudtaget fysiska exemplar till PC?
Så vitt jag kan se så är det bara en nedladdningskod man får.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Många här på sweclockers märks det, som försvarar allting som DICE gör.

De skulle garanterat kunna släppa ett spel med 3 kartor och 2 gamemodes och ni skulle ändå betala 550-650 kr för det. För... "det kommer ju mer sen!"

https://www.youtube.com/watch?v=fdnV21VgFXo

- Ignorera titeln i videon (ni som tar illa upp vid detta). Videon i sig är bra och har mycket information och hänvisningar.

Battlefront 2 har varit ofärdigt sedan släpp och ingenting verkar förändras.

Battlefield 1 har fortfarande buggar kvarvarande från betan, och även buggar med hitreg/synken där du blir skjuten trots skydd, bakom hörn och dylikt. Eller att du skjuter en kille i ryggen, han rycker men har 100% hp när han sedan dödar dig.

Det är lite sorgligt att vi kommit såpass långt att folk försvarar dåliga/ofärdiga produkter. Detta är även en anledning till varför DLC blev såpass stort, för att folk försvarar det och accepterar det, bara för att de gillar ett specifikt företag, lever i nostalgi eller dylikt.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Plöjt 40 timmar hittills och är minst level 10 på alla klasser förutom Medic där jag är typ 20. Alltså, jag håller med alla här. Spelet har problem, (som Battlefield spel förövrigt typ ALLTID har vid release), men för en gångs skull verkar det i alla fall finnas någon typ av plan. Vi vet när content kommer. Vi behöver inte betala för nästa expansion. De har redan gått ut med en massa saker de ska åtgärda.

Battlefield V var i det stora hela en ganska problemfri release på PC. Man kunde spela om man ville spela. Jag tror folk väldigt lätt glömmer av de GIGANTISKA problemen Battlefield har haft innan. Battlefield 3 där det var ospelbart första 3-4 dagarna på grund av rubberbanding.

Eller varför inte Battlefield 4 där det inte gick att spela första 2 veckorna på grund av att det inte fanns några stabila servrar?

Eller varför inte Battlefield 1 där DirectX var, och fortfarande är, den största clusterfucken jag någonsin sett i ett modernt trippelA spel. Vad i helvete liksom. Snart en miljon läsningar i den tråden på Battlefield forumet och vi har fortfarande inte hört något om vad Dice tänker göra åt det.

Jo, Battlefield V gick faktiskt ganska bra vid release. Ser fram emot lite mer content och bugfixar men jag kommer ha många roliga timmar i Battlefield V. Gillar denna typen av gameplay, (mer mot Battlefield 3/4 än mot Battlefield 1), och det är vad som håller mig kvar.

Tillägg: Kunde inte bry mig mindre om ifall jag skjuter mot brudar eller grabbar. Jag vill in och spränga saker. Dåligt av EA/Dice att marknadsföra det som ett historiskt korrekt WW2 spel, men utanför det tycker jag att det är skitsamma.

Tycker fortfarande att det är löjligt att Battlefield 1942 Desert Combat X hade mer content och bättre gameplay än vad nuvarande versioner har.

Önskar mig tillbaka till No Fly Zone, El Alamein, Battle of Brittain, Wake Island, eller vad nu den med bara stidsvagnar hette.

Till detta musiken som https://www.youtube.com/watch?v=ujd5e9XiSw8
eller https://www.youtube.com/watch?v=lnk_Qbprz3U

99 ggr bättre spelkänsla (tanks/flygplan/helikoptrar) än något senare serie lyckats återskapa på långa vägar.

Fan vad man önskar sig tillbaka:

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Folket vill ha bad company. Men dom lyssnar inte !!

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hijacker:

Folket vill ha bad company. Men dom lyssnar inte !!

??? Tycker du inte EA har blivit ett "Bad Company"?
(Case closed!)