Plexgear Trådlöst USB-nätverkskort problem

Permalänk
Inaktiv

Plexgear Trådlöst USB-nätverkskort problem

Hej,

Har precis byggt ihop en ny dator med windows 10 installerat. När jag däremot kör internet via min plexgear dongel så har jag enbart 1-2 MBit/s ner och 10 Mbit/s upp. På min äldre dator som stod på exakt samma plats har jag 145 MBit/s ner och 10 Mbit/s upp.

Mitt nya moderkort är ett ASUS PRIME Z370-A II

Denna dongel är det jag exakt har; dongel

Kan det ha med mitt nya moderkort att göra? Måste jag koppla det till korrekt utgång? otroligt frustrerande å köpa nya bra datorgrejer å så funkar inte något så banalt som internet...

Mvh

Permalänk
Medlem

@anon186504:
Dum fråga kanske, men många gånger är det just enkla saker man har missat.

Har du installerat drivrutinen man kan ladda ner från Kjell & Co?
Eftersom även om Win 10 hittar den och installerar drivrutin automatiskt, så är det inte alltid det är rätt.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv

@Belzader: Ingen dum fråga. Ja, det har jag. Jag har dock nu senaste timmen insett att jag inte installerat några drivrutiner för mitt moderkort. Detta kan påverka antar jag.

Var väldigt längesedan jag byggde en dator och även då var jag inget proffs. Så är väldigt rostig.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag installerat Chipset driver, audio, Lan och sata driver men fortfarande otroligt långsamt...

Går jag in i drivrutinen så har jag ingen signalstyrka eller länkkvalite, vilket jag har på min äldre dator... Något är inte rätt, har forumet någon aning?

Mvh

Länk till bild om det inte skulle gå att få med i posten... https://imgur.com/a/dtDJZlg

Permalänk
Inaktiv

Att tillägga detta är trots jag har internet via adaptern. Men drivrutinen verkar inte hitta den.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Inaktiv

Det fungerar nu. Behövde uppdatera windows drivrutin.