Iphone XR bäst säljande bland Apples nya telefoner

Permalänk
Medlem

9500kr är inte billigt. Inte ens i närheten. Sjukt att det ska vara Apples budgetmodell. 750 dollar i usa så förstår om den inte anses lika dyr där men fortfarande mycket när man kan få Androidmobiler för halva priset som har flaggskepp SoC som snapdragon 845 eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Man blir ju mörkrädd när man läser alla kommentarer som skrivs här. Det är ju ni som är inskränkta. Herregud, hatar ni på folk med märkeskläder också? Det är helt uppenbart att Apple vill bygga statusprylar. Låt dem göra det. Bara för ni inte vill lägga de pengarna, är inte de som vill dummare än vad ni är.

Fast det är det som är problemet, Apples telefoner sticker hårdvarumässigt inte ut på något sätt mot flaggskeppen hos konkurrenterna. De bygger status genom att sätta ett onödigt högt pris och tjänar astronomiskt mycket på det. Så återigen, Apple är egentligen inget speciellt men folk verkar tro det eftersom det kostar mest av alla märken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusAlb:

Man blir ju mörkrädd när man läser alla kommentarer som skrivs här. Det är ju ni som är inskränkta. Herregud, hatar ni på folk med märkeskläder också? Det är helt uppenbart att Apple vill bygga statusprylar. Låt dem göra det. Bara för ni inte vill lägga de pengarna, är inte de som vill dummare än vad ni är.

Jag är inte någon som hatar sådana personer som lägger 50k på en märkeshandväska eller liknande men inte kan man påstå att det är logiskt. Men folk gillar att ha prylar som inte andra har. Jag förstår om folk hatar dem för själva idén med det är att skapa avundsjuka. Personligen gillar jag att köpa det som ger mest för pengarna och inte betala för märket. Men vill folk köpa märkesprylar så får de självklart göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Fast det är det som är problemet, Apples telefoner sticker hårdvarumässigt inte ut på något sätt mot flaggskeppen hos konkurrenterna. De bygger status genom att sätta ett onödigt högt pris och tjänar astronomiskt mycket på det. Så återigen, Apple är egentligen inget speciellt men folk verkar tro det eftersom det kostar mest av alla märken.

Är det verkligen ett problem? Det är ett äpple på den plus ett högt pris. Sen har du en status pryl. Det samma gäller ju märkeskläder. Du kan köpa ett par jeans på HM som har precis lika bra jeanstyg som ett par märkes jeans för mycket mer pengar. Är det på telefoner vi sätter ner foten? Bilar då? Klockor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

9500kr är inte billigt. Inte ens i närheten. Sjukt att det ska vara Apples budgetmodell. 750 dollar i usa så förstår om den inte anses lika dyr där men fortfarande mycket när man kan få Androidmobiler för halva priset som har flaggskepp SoC som snapdragon 845 eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det finns ju också flera flaggskeppsmodeller med Android som ligger ungefär i samma prisklass. Både Samsung Galaxy Note 9 och Huawei Mate 20 Pro ligger ju i 10 000kr-klassen.

Man får ju också komma ihåg att det ofta är och har varit betydligt bättre utbud när det kommer till exempelvis appar till iOS kontra Android.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Telefonen som inte ens har Full HD upplösning 2018 för 10000 kr?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Sinnessjuka "lägre" priser på dagens telefoner, själv kör jag på någon Huawei jag köpte på Elgiganten för 499spänn för flera år sedan. Funkar hur bra som helst att ringa på och skicka sms. Batteri tiden är flera dagar, säkert upp mot en vecka om jag inte använder den alls.

Permalänk
Medlem

Kommer inte köpa ny telefon förens den här notch trenden är över... iPhone 8 var nästan perfektion av designen som började med iPhone 6. Behövdes bara lite mindre bezels och högre upplösning.

Varför gör inte fler företag som Samsung gjorde med S8:an? Betydligt snyggare än att behöva ha en jävla unibrow i toppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ordinarie pris på 20 GB surf via Telia är 389 kr / månad. Alltså 9336 kr. Samma summa.

Köp ditt abonnemang från finska Telia istället, de har ett "Unlimited 100" abonnemang som ger helt obegränsad surf (utan strypningar / annat skit) i hela norden och kostar mindre (27€).

https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/liittyma.aspx?S...

De 1200 ingående samtalsminuterna kan användas i hela norden också och det ingår 10GB surf i resten av EU också ifall du går lite småresor utanför norden / Baltikum.

(100 är hastigheten, de har 300 också för 35€ - haha, känner mig som en säljare.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Har jag sagt att det folk på sweclockers eller? Nej just det.

Vilka är dessa folk du pratar om då? Hur många är dom?
Återkom gärna med försäljningssiffror för dessa modeller, helst med jämförande siffror mot tex Android telefonförsäljning så att man kan skapa en rimlig uppfattning vad folk köper.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Kommer inte köpa ny telefon förens den här notch trenden är över... iPhone 8 var nästan perfektion av designen som började med iPhone 6. Behövdes bara lite mindre bezels och högre upplösning.

Varför gör inte fler företag som Samsung gjorde med S8:an? Betydligt snyggare än att behöva ha en jävla unibrow i toppen

Tycker snarare att fler telefoner behöver designa bättre för notchen. Min P20 har en feature for art gömma den, och då blir bakgrunden svart men statusikoner visas fortfarande. Riktigt snyggt då man får mer yta utan att kanterna på flärpen syns.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Precis, en Mate 20 Pro är ju i klass med om inte bättre än den dyraste Iphone-modellen....
Löjligt överprisat märke.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Många föredrar en telefon där detta:

..inte förklaras av tillverkaren som normal variation i skärmens betraktningsvinkel.

Vidare presterar XR betydligt bättre än Mate 20 Pro såväl i enkärniga som flerkärniga uppgifter (45% respektive 18% bättre i GeekBench 4), för att inte tala om hur mycket bättre allt flyter på i vanlig användning. När XR dessutom är billigare än Mate 20 Pro borde man istället fråga sig varför någon skulle köpa Mate 20 Pro om valet står mellan dessa; Det ena är en av marknadens snabbaste telefoner som erbjuds till lägre pris på bekostnad av en marginellt sämre skärm. Det andra är Kinesisk spyware kopplad till hyfsad hårdvara med värdelös mjukvara (som kommer vara övergiven av Huawei inom ett år).

Skulle personligen inte köpa någon av dem, Huawei på grund av kvalitetsproblemen och XR på grund av avsaknaden av 3D Touch, men den sistnämnda är ett klart bättre alternativ.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

14k för en mobil? Tja varför inte? Kan man ta 15k för ett grafikkort så..

Men det förefaller bli ordentligt dyrt/meningslöst att ha det senaste framöver om priserna ska trissas upp in absurdum utan att prestandan motsvarar prisökningarna. Tack och lov för begagnat på SWEC!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Gör dom? Just nu ser det ut som att 92% på swec inte köpt någon av iphone modellerna.

Har du hybris? Användarna på Swec forum styr inte världsmarknaden.

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd me min xr 128.
Gick från 6s.

sen va folk bränner sina pengar på är ju upp till var och en.
gillar verklige alla android personer som ska börja klanka ner på om någon köper en iphone, nästan mer predikanten än när jehovas vittnen knackar på...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg att en massa Youtubers sågade XR när den släpptes och förutspådde flopp. Hur skulle man motivera prislappen när man snålat så mycket på hårdvaran, bl.a på skärmen som inte ens var 1080p. Ungefär så gick resonemangen.

Utfallet blev alltså helt tvärtemot vad många trodde... men kanske inte så förvånande med tanke på vad övriga modeller kostar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daskedennis:

Helt absurt att du får en Mate 20 Pro för samma pris som är mil bättre. Och folk köper ändå Iphones...

Skrivet av dcxs:

""..företagets bäst säljande telefon bland årets modeller"" Detta betyder ju ingenting egentligen, i teorin kan försäljningen ha halverats sedan förra året.

Skrivet av rewoX:

@Genx031: Håller med, samt den mediokra skärmen... köper mycket hellre en iPhone X från förra året som är både bättre, snabbare och billigare.
Fast skulle inte köpa en Apple produkt över huvudtaget, men om jag var tvungen att välja

Skrivet av daskedennis:

@Sir. Haxalot:

Så att hårdvaran hos Mate 20 Pro är bättre är subjektivt? Skämtar du eller?

Skrivet av Sneaky_rhino:

på en hårdvarunivå är mate den bästa telefonen men mycket ligger i att det är lättare att gå från gammal till ny utan att behöva byta OS och då Apples ui är exakt samma och via backup över icloud så ändras inget. lättare för okunniga att använda iphone.

och sedan har folk appar via appstore som inte går över till android och då blir det ju lite jobbigare med.

sedan är Huawei rätt så okänt då mainstream bara vet vad samsung och apple är.

Skrivet av Mocka:

Fast det är det som är problemet, Apples telefoner sticker hårdvarumässigt inte ut på något sätt mot flaggskeppen hos konkurrenterna. De bygger status genom att sätta ett onödigt högt pris och tjänar astronomiskt mycket på det. Så återigen, Apple är egentligen inget speciellt men folk verkar tro det eftersom det kostar mest av alla märken.

Skrivet av RasmusAlb:

Är det verkligen ett problem? Det är ett äpple på den plus ett högt pris. Sen har du en status pryl. Det samma gäller ju märkeskläder. Du kan köpa ett par jeans på HM som har precis lika bra jeanstyg som ett par märkes jeans för mycket mer pengar. Är det på telefoner vi sätter ner foten? Bilar då? Klockor?

Skrivet av xpanterx:

Precis, en Mate 20 Pro är ju i klass med om inte bättre än den dyraste Iphone-modellen....
Löjligt överprisat märke.

Alltså, Apple är totalt överlägsen hårdvarumässigt.

Bättre än Kirin 980, Exynos och Snapdragon. A12 är i haswellnivå vad gäller IPC. De spelar inte ens i samma liga. Så att inte ha koll på hårdvara när man är på swec samtidigt som man snackar ner folk som "okunniga" när de "okunniga" i själva verket sitter på den snabbaste hårdvaran är ju bara... mållös

Tilläggas ska att många inte vill skriva in sina personliga och ekonomiska data i kinesisk hårdvara. Det är inte frälsningsarmén som kommer med manna från himlen, utan ett företag under kontroll av kinesiska staten.

https://appleinsider.com/articles/18/10/18/huawei-hisilicon-kirin-980-more-than-a-year-behind-apples-a12-bionic-in-performance

"Following Apple's A12 Bionic powering iPhone XS and iPhone XR models, Huawei has released its own custom 7nm ARM System on a Chip. But despite using the same fab process, Huawei's Kirin 980-powered Mate 20 Pro flagship lags far behind Apple's iPhone XS A12, turning in performance scores well below last year's A11 iPhone X."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Telefonen som inte ens har Full HD upplösning 2018 för 10000 kr?

Min SE P800 år 2003 hade heller inte fullhd och klarade jag mig år 2003 med en sådan mobil, så bör många mobilentusiaster idag 15år efter klara sig med liknande telefon.

Det största problemet jag har med Apple, Microsoft, Google, Adobe, Autodesk etc är att de är giriga blodsugare som i princip har monopol på deras typ av produkt. Alltså för vissa är det inte så lätt att bara byta, detta leder till att dessa företag ständigt bara ökar priserna.

Man kan argumentera för hur bra bra iPhone Xr är och jämföra den med andra mobiler i samma prisklass. Det jag tycker är tragisk att så många köper mobiler i dessa prisklasser på avbetalning och det är egentligen irrelevant vad märket är.
När man frågar en stor del av dessa användarna som köper dyra mobiler (oavsett märke), så gör de i princip inget som inte en betydligt billigare mobil hade klarat nästan lika bra.
-Jag har mobilen inkopplad via ethernet på ett företagsnätverk och den samlar in mätdata från 10 000tals olika givare genom (modbus, mbus, backnet) hör man i princip 0 st personer med dyrare mobiler säga.
Eller att någon med dyrare mobil säger att den brukar agera som en OPC UA server och samlar in från olika apparater och översätter kommunikationen så att andra system kan ta läsa den.

Nej snarare är det folk som inte gör mycket alls som brukar köpa svindyra mobiler.
*edit*
Detta med datorkommunikation från mobilen gjorde jag och många andra dataintresserade för länge sedan. Var det inte runt år 1997 som James Bond styrde bilen med en Nokia 9000 communikator.. Min poäng är som sagt att man borde förvänta sig att de som köper extremt dyra mobiler också gör extremt imponerande saker på dem.. Och kunde James Bond gör något för över 20år sedan så ska man ju själv kunna det idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Min SE P800 år 2003 hade heller inte fullhd och klarade jag mig år 2003 med en sådan mobil, så bör många mobilentusiaster idag 15år efter klara sig med liknande telefon.

Det största problemet jag har med Apple, Microsoft, Google, Adobe, Autodesk etc är att de är giriga blodsugare som i princip har monopol på deras typ av produkt. Alltså för vissa är det inte så lätt att bara byta, detta leder till att dessa företag ständigt bara ökar priserna.

Man kan argumentera för hur bra bra iPhone Xr är och jämföra den med andra mobiler i samma prisklass. Det jag tycker är tragisk att så många köper mobiler i dessa prisklasser på avbetalning och det är egentligen irrelevant vad märket är.
När man frågar en stor del av dessa användarna som köper dyra mobiler (oavsett märke), så gör de i princip inget som inte en betydligt billigare mobil hade klarat nästan lika bra.
-Jag har mobilen inkopplad via ethernet på ett företagsnätverk och den samlar in mätdata från 10 000tals olika givare genom (modbus, mbus, backnet) hör man i princip 0 st personer med dyrare mobiler säga.
Eller att någon med dyrare mobil säger att den brukar agera som en OPC UA server och samlar in från olika apparater och översätter kommunikationen så att andra system kan ta läsa den.

Nej snarare är det folk som inte gör mycket alls som brukar köpa svindyra mobiler.
*edit*
Detta med datorkommunikation från mobilen gjorde jag och många andra dataintresserade för länge sedan. Var det inte runt år 1997 som James Bond styrde bilen med en Nokia 9000 communikator.. Min poäng är som sagt att man borde förvänta sig att de som köper extremt dyra mobiler också gör extremt imponerande saker på dem..

Vad är det för fel på avbetalning? Pengar nu > pengar senare.

Permalänk

@rickychet: Håller med att det borde läsas på mer innan slutsatser dras. Men det är väl rätt gött att basha Apple gissar jag?

Inte minst energieffektivitetsmässigt verkar Apple i nuläget ha ett rejält övertag:

The contrast to the best Android SoCs have to offer is extremely stark – both in terms of performance as well as in power efficiency. Apple’s SoCs have better energy efficiency than all recent Android SoCs while having a nearly 2x performance advantage. I wouldn’t be surprised that if we were to normalise for energy used, Apple would have a 3x performance lead.

https://www.anandtech.com/show/13392/the-iphone-xs-xs-max-rev...

Men allting kan (och lär) så klart förändras i framtiden.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

@Sir. Haxalot:

Så att hårdvaran hos Mate 20 Pro är bättre är subjektivt? Skämtar du eller?

Mycket beror ju på vad du har för krav. Själv läser jag bara Mail och ringer med telefonen. Behöver därför inte vrålprestanda utan gillar iOS bättre. Allt handlar inte alltid om hårdvaran dock håller jag med om att iPhone börjar bli för dyra. Men som tur slipper man att betala för telefonen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rickychet:

Vad är det för fel på avbetalning? Pengar nu > pengar senare.

Ofta tar de ut olika avgifter som gör att man inte rent inflaktionsmässigt sparar pengar på att ta på avbetalning.

Sedan jag är inte emot dyrare mobiler, avbetalning etc och jag förstår mycket väl varför det finns individer som behöver en en dyr satelitmobil etc.
Det enda jag tycker konstigt är när en väldigt stor skara köper svindyra saker ofta på avbetalning, detta utan att de har bra ekonomi eller ens gör något större vid den dyra saken som gör att de behöver ha den.

Permalänk
Medlem

Lägg ner skitsnacket om oss som gillar Iphone. Uttryck som "får" och "dumskallar" osv är bara så omoget så det finns inte. Ja, priserna är alltför dyra på årets Iphone, och jag nöjer mig personligen med min Iphone 8 4.7". Men det är fortfarande mycket bra telefoner. I vilket fall som helst - lägg ner skitsnacket ok?

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Kommer ihåg att en massa Youtubers sågade XR när den släpptes och förutspådde flopp. Hur skulle man motivera prislappen när man snålat så mycket på hårdvaran, bl.a på skärmen som inte ens var 1080p. Ungefär så gick resonemangen.

Utfallet blev alltså helt tvärtemot vad många trodde... men kanske inte så förvånande med tanke på vad övriga modeller kostar.

Finns det siffror på hur många de har sålt då?
Bara för att den sålt mest denna generation betyder det ju inte att det är en succé...
Hela generationen kan ju ha floppat jämfört med förra?

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dagas:

9500kr är inte billigt. Inte ens i närheten. Sjukt att det ska vara Apples budgetmodell.

Hm, vill minnas att iphone 7-serien fortfarande säljs, så det är väl isåfall den som är budgetmodellen isåfall... XR är bara den billigaste av årets släppta lurar.

Skrivet av Haziza:

Telefonen som inte ens har Full HD upplösning 2018 för 10000 kr?

Är fullhd i mobilen något jag borde sakna i min XR, tycker du...? Eller ens kunna urskilja huruvida skärmen har 1820 pixlar per rad eller 17xx vaddetnuär? Tror faktiskt inte det. Finns ju mobiler med 4k-skärm (vilket är ren galenskap), är man korkad om man köper något med lägre upplösning än så isåfall...? Skulle inte säga det, rent personligen iallafall.

Skrivet av xpanterx:

Precis, en Mate 20 Pro är ju i klass med om inte bättre än den dyraste Iphone-modellen....

Tja, om man inte bortser från SoC och skärmkvalitet då förstås. Vet inte hur det ligger till med kamera, huawei har väl inte snott tillräckligt med IP från västerländska företag för att kunna konkurrera i absolut toppklass där än.

Annars, varför lägger man frivilligt och brådmodigt en massa pengar på en kinesisk smartfån gjord av ett företag kontrollerat av kinesiska staten. Seriöst nu, låter det som en så värst genialisk ide? De snor vår forskning och använder den i sina egna produkter, prissätter dem under våra, sedan köper vi deras stulna jox, konkurrerar ut vår egen industri och gör dem rikare på samma gång.

Är det listigt det? Allvarligt talat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hm, vill minnas att iphone 7-serien fortfarande säljs, så det är väl isåfall den som är budgetmodellen isåfall... XR är bara den billigaste av årets släppta lurar.

Är fullhd i mobilen något jag borde sakna i min XR, tycker du...? Eller ens kunna urskilja huruvida skärmen har 1820 pixlar per rad eller 17xx vaddetnuär? Tror faktiskt inte det. Finns ju mobiler med 4k-skärm (vilket är ren galenskap), är man korkad om man köper något med lägre upplösning än så isåfall...? Skulle inte säga det, rent personligen iallafall.

Tja, om man inte bortser från SoC och skärmkvalitet då förstås. Vet inte hur det ligger till med kamera, huawei har väl inte snott tillräckligt med IP från västerländska företag för att kunna konkurrera i absolut toppklass där än.

Annars, varför lägger man frivilligt och brådmodigt en massa pengar på en kinesisk smartfån gjord av ett företag kontrollerat av kinesiska staten. Seriöst nu, låter det som en så värst genialisk ide? De snor vår forskning och använder den i sina egna produkter, prissätter dem under våra, sedan köper vi deras stulna jox, konkurrerar ut vår egen industri och gör dem rikare på samma gång.

Är det listigt det? Allvarligt talat.

Om det är någon som snott friskt från början så är det Apple. De har snott i princip allt och egentligen inte kommit på något.. De är duktiga på att designa och förpacka och inte minst ta bra betalt för skiten.. Ändå skriker de högt när någon gör något liknande som de gjort. Fast de snott det. De är också nummer ett på att patentera andras uppfinningar i sitt eget namn. Om någon kommer på en idé som alla använder försöker Apple patentera skiten för att de ska få ensamrätt eller sälja rättigheter. Är det bättre att de snor och beter sig som svin för de är kommer från usa?
PS Huaweis senaste kameror slår Apples med bakbundna händer. DS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Är fullhd i mobilen något jag borde sakna i min XR, tycker du...? Eller ens kunna urskilja huruvida skärmen har 1820 pixlar per rad eller 17xx vaddetnuär? Tror faktiskt inte det. Finns ju mobiler med 4k-skärm (vilket är ren galenskap), är man korkad om man köper något med lägre upplösning än så isåfall...? Skulle inte säga det, rent personligen iallafall.

Säger du samma sak när du köper TV/Monitor?
Har typ vart standard med 1080p material i 10 år nu!
Att inte kunna se på Youtube t.ex i Full HD är rätt pinsamt år 2018 för speciellt för det priset!
Men är du nöjd så kul för dig..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Annars, varför lägger man frivilligt och brådmodigt en massa pengar på en kinesisk smartfån gjord av ett företag kontrollerat av kinesiska staten. Seriöst nu, låter det som en så värst genialisk ide? De snor vår forskning och använder den i sina egna produkter, prissätter dem under våra, sedan köper vi deras stulna jox, konkurrerar ut vår egen industri och gör dem rikare på samma gång.

Är det listigt det? Allvarligt talat.

Menar du att det är listigare att lägga pengarna på något som kontrolleras av USA snarare än Kina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickychet:

Alltså, Apple är totalt överlägsen hårdvarumässigt.

Bättre än Kirin 980, Exynos och Snapdragon. A12 är i haswellnivå vad gäller IPC. De spelar inte ens i samma liga. Så att inte ha koll på hårdvara när man är på swec samtidigt som man snackar ner folk som "okunniga" när de "okunniga" i själva verket sitter på den snabbaste hårdvaran är ju bara... mållös

Tilläggas ska att många inte vill skriva in sina personliga och ekonomiska data i kinesisk hårdvara. Det är inte frälsningsarmén som kommer med manna från himlen, utan ett företag under kontroll av kinesiska staten.

https://appleinsider.com/articles/18/10/18/huawei-hisilicon-kirin-980-more-than-a-year-behind-apples-a12-bionic-in-performance

"Following Apple's A12 Bionic powering iPhone XS and iPhone XR models, Huawei has released its own custom 7nm ARM System on a Chip. But despite using the same fab process, Huawei's Kirin 980-powered Mate 20 Pro flagship lags far behind Apple's iPhone XS A12, turning in performance scores well below last year's A11 iPhone X."

https://images.anandtech.com/graphs/graph13392/95169.png

https://images.anandtech.com/graphs/graph13392/96168.png

Fotoshopat

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition