Nätverksskåp + Serverchassi + Diverse

Permalänk

Nätverksskåp + Serverchassi + Diverse

Ta chansen att köpa ett väldigt fint nätverksskåp som har användts som serverskåp.
Fin vit stål konstruktion och fin träskiva på toppen (Mindre repor på skivan finns)
I topp och botten av skåpet så har en varsin 230mm fläktar blivit installerade för att öka luftflöde och dom får el via USB från valfri utrustning som man kan ha i skåpet.
Baksidan kan också väldigt enkelt tas bort (fyra skruvar) för att öka luftflödet ännu mer.
Vänster och höger, samt baksidan har blivit anpassade med ljuddämpande material på insidan för att få bort ihåligt ljud när diverse utrustning är igång.
Även en RGB ljusslinga är installerad på insidan vid glasdörren för att få igång festen på riktigt
Storlek på skåpet är: B60cm x D60cm x H79cm
Det följer även med i skåpet 2st eluttag gjorde för serverskåp, samt en hylla och en patchpanel med ett par "keys" för nätverk.
Så här kan det se ut om man är lite kreativ: https://www.youtube.com/watch?v=FN7WIKmzPSs (det är inte min film men är exakt samma skåp)

Har även 3st serverchassi med rackskenor till salu som alla har suttit i nätverksskåpet. Får plats utan att behöva ta bort baksidan.
Första chassit är i stort sett orginal skick (vissa moderkortsdistanser har kapats för att göra plats för ett ovanligt moderkort) medan de andra två (två exakt likadan chassi) har moddats för att göra plats för 3st 120mm fläktar i fronten. Problemet med dessa 2 chassin som har fläktar i fronten gör att det inte finns någon "power-knapp" för att starta datorn men detta har lösts genom att själv skapa en lång sladd som kan kortslutas för att starta datorn inuti.
En del repor på topplocket av alla chassi men inget som syns när dom är installerade eller som skadar funktion.

Finns även en Zyxel NAS540 (Utan hårddiskar) fullt fungerande.
En Netgear N600 Wireless Dual Band Gigabit Router Model: WNDR3700v3
En 24tums 1920 x 1200 Samsung skärm. Ett antal år på nacken (6-7 år) men fungerar fint utan döda pixlar.
Och även en RollerMouse Pro för den lata kontorsarbetaren.

Nätverksskåpet kan inte skickas då det väger 45kg+. Finns i centrala Göteborg.
Så även för skärmen.
Allt annat kan skickas men tror att frakten för chassi kan bli dyr 200kr+ per chassi.

Om någon vill ge bud på flera saker (nätverksskåp + serverschassi) kan få bra rabatt.

Nätverksskåp - 1400kr
Chassi 1 - 600kr st inkl rackskenor
Chassi 2 & 3 - 500kr inkl rackskenor
Zyxel NAS540 - 600kr
Netgear Router - 150kr
Samsung skärm - 150kr
Rollermouse Pro - 600kr

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kommer gärna o kollar på skåpet. Bor själv i Gbg. Pm mig så kollar vi dag o tid

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag tar NASen om du ids skicka den. Ev. kan jag kanske hämta den på söndag förmiddag om det funkar för dig.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Är intresserad av skärmen, kan hämta i helgen.

Permalänk
Skrivet av tranky:

Är intresserad av skärmen, kan hämta i helgen.

Hej,

du får gärna komma och hämta den imorgon om du har tid.

Mvh

Visa signatur

Var snäll och tänk på miljön innan du väljer att skriva ut svaret ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainGixer:

Hej,

du får gärna komma och hämta den imorgon om du har tid.

Mvh

Skickar pm så tar vi detaljerna där.

Permalänk
Medlem

Finns skåpet kvar?