Quiz: Gissa PC-spelet

Permalänk
Medlem

7/10, damnit.. minnet sviker en!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

5/10 med några kvalificerade gissningar. Född -90. Halvkasst..

Permalänk
Medlem

10/10, har nog aldrig hänt förr. Tror till och med jag kunde svaret på 8 av dem utan att kolla på alternativen

Gissade dock helt på rymdflygspelet mot slutet, hade tur.

Oh well, med tanke på att dator/TV-spel varit mitt främsta nöje i typ 30 år nu så är det väl inte så chockerande.

Permalänk

10/10 en gissning det där flygspelet har ja inte kört eller något i den genren, resten var precis i min smak. Kul, aldrig känt mig lika hemma i de andra quizzarna här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

10/10 \o/

9 av frågorna var väldigt lätta och behövdes inte mycket fundering på
Fick dock chansa på wing commander. Var aldrig något fan av rymdspel i mina yngre dagar så hade inte spelat något av alternativen

Samma här, men Wing Commander I var ett undantag. Gillade det skarpt. Spelade en del Frontier: Elite II också men fastnade aldrig för det riktigt. Har därefter prövat ett par spel, bl.a. EVE Online, men det är något med rymdspel som känns fundamentalt trist på något vis.

Fascinerande hur de lyckades pricka in även undantagen. Den som satte ihop frågorna får ge sig till känna efter helgen

Permalänk
Medlem

Badurs gate får jag skämmas för. Wing commander såg jag inte att det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

10/10, Lemmings var den enda där jag behövde kolla på svarsalternativen för att få igång minnet.

Permalänk
Medlem

9/10 Tog fel på sista. Kände på mig att det var Dune 2, men jag hade för mig att det skulle vara snyggare ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Föredetting

7/10. Var däremot bara säker på GTA, gissade på resten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

7/10, bättre än vanligt men sämre än väntat.
Felchansning på första, ingen aning på rymdflygspelet och har inte direkt lirat Starcraft (Warcraft2 däremot).
Men Dune, Lemmings, Quake, Duke m fl var det ingen tvekan om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

9/10, främst för att jag inte spelat Planescape: Torment så har ingen aning om hur det spelet såg ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Epic:

Ni verkar inte vara ensam om att tycka det, så bytte ut bilden på fråga 7.

Tack, gjorde färdigt quizen, 10/10 😁

Permalänk
Medlem

9/10, hade bara spelat 2 av spelen men skapliga aningar / gissningar med en skopa tur så!

missa på flygande rymdpangaren

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

10/10 Korrekta svar!
Kanon, alla rätt! PC-experten själv!

Lite för enkelt test, får hoppas på svårare i fortsättningen :p!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

10/10 Saknade dock en hel genre i testet, de gamla hederliga äventyrsspelen från bl.a. Sierra och Lucasarts.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

7/10. RTS'erna knäckte mig, inte min typ av spel.

Permalänk
Medlem

9/10 torskade på sista. Stod och velade länge mellan Dune II och C&C.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Missade bara Wing Commander, men då har jag inte spelat något av de spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

7/10. Tur man tog Wing Commander utan att tveka. Så mycket man spelat det.

Permalänk
Medlem

8/10

Missa Lemmings och Wing

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

8/10😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

6/10, missade GTA av någon konstig anledning då jag tyckte det såg ut som en pixlad grön fågel. Pinsamt, haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

8/10, väldigt många på uteslutningsmetoden och slumpen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersknyffel

Jahopp då gick man och köpte Baldurs Gate Enhanced Edition, perfekt sysselsättning nu under december

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

7/10. Tur man tog Wing Commander utan att tveka. Så mycket man spelat det.

Många kvällar gick åt att skjuta på katter.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

8/10 Bommade även lemmings och Wing commander.
Spelade bara lemmings någon enstaka gång på Amiga, kan inte minnas att det såg ut sådär. Men man börjar väl bli lite gammal och grå.
Rymdspel var heller inte min grej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

9/10, endast spelat 4st: Quake, Gta, Lemmings och Duke Nukem 3d.

Permalänk
Medlem

9/10, bommade Quake. Spelar inte ens mycket spel, men gjorde som grabb - så tur att man är gammal i gamet och det bara var gamla spel med

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

10/10 Korrekta svar!
Kanon, alla rätt! PC-experten själv!

Jag växte upp med dessa spelen så var inte direkt svårt
Kul quiz dock! Nostalgi.