Nvidia Titan RTX hittar ut på webben

Permalänk
Medlem

Om man ska utgå från videon som släpptes först om den så kommer den kosta ~3000 dollar.

En hel del annat stämmer ju inte, förstås. Planer ändras konstant. Men en hel del som stämmer (t.ex priserna och namnen på 2080 och 2070).

Aja, I can't a-

-d it i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad Gavin Free ska med ett RTX Titan till, han behöver det varken för att filma Slow Motion-klipp eller för sina Let's Plays med Achievement Hunter-gänget.

Han borde skänka det till någon mer behövande istället.

Skrivet av Shepard:

Vad tror ni? 19 490 kr?

Oh my sweet summer child...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Får väl hoppas de fått bort gruset ur kvalitetsmanskineriet när det blir dags för lansering. Med tanke på vilken oförglömlig katastrof jag tyckte det var när så många 2080TI som kostar så mycket strulade så kan ni ju bara tänka er vad jag kommer tycka och hur kommentarerna kommer att se ut om samma sak händer de här korten. Jag kan knappt föreställa mig det själv.

Men som sagt. Jag hoppas självklart att de som lagt 35-50K på de här korten eller hur mycket det nu blir kan räkna med att en fullständigt finmaskig och rigorös kvalitetskontroll i samtliga steg av tillverkningen verkligen ingår i det extrema priset, så att det slipper hända

Vad får dig att tro att ett ovanligt stort antal av 2000-serien är felaktiga. Jag tror du tolkar in alldeles för mycket från inlägg på forum och youtube-videor.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Runt 30 verkar troligt/rimligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Vad får dig att tro att ett ovanligt stort antal av 2000-serien är felaktiga. Jag tror du tolkar in alldeles för mycket från inlägg på forum och youtube-videor.

https://www.youtube.com/watch?v=C5G3mJE92qg&t=250s

Vad jag kan sra mig till minnes så rapporterades det inte om liknande problem med 900- eller 1000-serien.

Men det kanske var liknande RMA-rates på dem. bara det att det inte blev en grej för att korten inte var såpass extremt svindyra att man kan förvänta sig exceptionellt högt ställda kvalitetskrav, som jag och många med mig tycker är fallet med RTX-korten, med tanke på vad de kostar.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Vad får dig att tro att ett ovanligt stort antal av 2000-serien är felaktiga. Jag tror du tolkar in alldeles för mycket från inlägg på forum och youtube-videor.

Turing har haft mer problem än Pascal-serien. Vill inte minnas att det var något markant snack om 1080 Ti gick sönder. Hur mycket de går sönder kan vi inte säga, eftersom Nvidia inte kommer släppa på någon sådan data. Men man kan i alla fall förstå att problemen är värre än tidigare.

Såg tidigare att Hard OCP har råkat illa ut. Två av deras tre 2080 Ti FE har dött under testning.
https://www.hardocp.com/article/2018/11/21/rtx_2080_ti_fe_esc...

Permalänk
Medlem

Perfekt när alla har köpt 2080 omegalul

Permalänk
Medlem

Höhö, hade en känsla av att 2080 Ti inte var det nya Titan-kortet Vem vet, döljer sig säkert ett RTX 2080 Ti Ti eller RTX 2090 någonstans hos Nvidia också!

Hursomhelst, kortet kommer förmodligen kosta kring 30K (d.v.s. något i stil med Titan V vid lansering) men återstår att se! Hoppas att @Redaktionen kör ett test - Will it run Crysis??

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Perfekt för nvidias kunder och fanboys. Nu har alla som köptr 2070, 2080 och 2080ti möjligheten att köra raytracing i några fps bättre för en mindre kostnad. Ni bara säljer era kort o lägger till ca 15 tusen till så kan ni köra stabila 60fps med rtx on i det enda spelet som har stöd för det just nu. Skynda o fynda!!!

Permalänk
Inaktiv

Vem är Titankorten till för egentligen? Nej inte Prousers som har dem i en datacenter: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1503314-nvidia-forbjud...

Det känns mer som ett grafikkort för spelutvecklare och liknande. En spelutvecklare utvecklar produkter som kanske kommer till marknaden om x-antal år och sedan innan slutgiltliga optimeringsprocessen kanske det kräver mer grafikprestanda än vad som nu finns.

Permalänk
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

3000 kr begagnat. Har annat i livet jag hellre lägger pengar på.

Detta kort blir nog för dyrt för mig

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonathanknet:

Perfekt för nvidias kunder och fanboys. Nu har alla som köptr 2070, 2080 och 2080ti möjligheten att köra raytracing i några fps bättre för en mindre kostnad. Ni bara säljer era kort o lägger till ca 15 tusen till så kan ni köra stabila 60fps med rtx on i det enda spelet som har stöd för det just nu. Skynda o fynda!!!

Inga seriösa gamers kör med annat än 2st Titan RTXI i NVlink(SLI).
Sedan får man inte fullpris för sitt gamla grafikkort. Så säg för ynka 50 000kr kommer man nu hålla stabila 60fps med rtx on.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Det är som att jämföra en Volvo och Ferrari, vill man vara snabbast måste man vara beredd att betala mer - Användare av 2080ti i sweclockers-forumet.

Undra vad förklaringen blir för Titan RTX. xD

Haha är så sinnessjukt trött på alla de jämförelserna på swec 😂

Jag undrar lite hur länge priserna kommer fortsätta skjuta ska det gå åt detta hållet länge till har ju snart inte folk råd att köpa grafikkort iallafall inte om man har fler intressen än datorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Turing har haft mer problem än Pascal-serien. Vill inte minnas att det var något markant snack om 1080 Ti gick sönder. Hur mycket de går sönder kan vi inte säga, eftersom Nvidia inte kommer släppa på någon sådan data. Men man kan i alla fall förstå att problemen är värre än tidigare.

Såg tidigare att Hard OCP har råkat illa ut. Två av deras tre 2080 Ti FE har dött under testning.
https://www.hardocp.com/article/2018/11/21/rtx_2080_ti_fe_esc...

Den enda återförsäljaren av Pascal och Turing som uttalat sig är Caseking (genom Der8auer) och de verkar inte se högre failrate på 2000-serien. Eventuella problem har nog blåsts upp till orimliga proportioner genom diverse forum och Youtube-kanaler. Det påstods t.o.m att Nvidia dragit tillbaka köp av Founder Edition från deras sida, det var ju givetvis Fake News, men spreds som en löpeld på diverse sidor.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Blir nog prisvärt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Jag undrar lite hur länge priserna kommer fortsätta skjuta ska det gå åt detta hållet länge till har ju snart inte folk råd att köpa grafikkort iallafall inte om man har fler intressen än datorer.

Du kommer att se ständigt ökande priser från nvidia så länge dom är utan konkurrens, dom är nu ute på en sonderingstripp som började med FE serien förra generationen, "hur högt kan vi gå innan marknaden dör".

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Två "fördelar" med priserna på kort från Nvidia.

1. Det tvingar spelutvecklare att optimera sin spel så äldre grafikkort är gångbara. Allt annat skulle generera en försäljningskatastrof.

2. Det ger spelutvecklare tid att utveckla ray tracing. D v s lära sig hur det tillämpas bäst för prestanda och grafik på dom billigare grafikkorten som komma skall med tiden.

En extrabonus är att allt fler får upp ögonen för hur vansinnigt det är med grafikkort som kostar mer än en konsol, 50" tv, gamerstol, tillbehör och hörlurar tillsammans. Då även övervintrade inbitna fanboys som faktiskt har flyttat ur mammas källare.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om man frågar om priset på det här kortet har man inte råd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag personligen tycker runt 6000:- nytt är max. Brukar sällan lägga mer än 3000:- då grafikkort är något jag brukar köpa bättre begagnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Du kommer att se ständigt ökande priser från nvidia så länge dom är utan konkurrens, dom är nu ute på en sonderingstripp som började med FE serien förra generationen, "hur högt kan vi gå innan marknaden dör".

Givetvis men fortsätter det kommer ju privatpersoner ledsna tillslut, inflationen har ju inte en chans att hänga med 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Min smärtgräns har höjts kontinuerligt, och ligger väl på 20k nu. Mitt 2080 Ti gick på 16k. Ja, det är väldigt mycket pengar och det fick gärna kosta mindre, men det är min primära hobby (och mitt mål är att spela i 4K med minst 60 fps med allt på max).

Jag gissar att RTX Titan kommer ligga på 40k, vilket är "aldrig i livet"-territorium för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gissar på 30.000 kr

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Min smärtgräns har höjts kontinuerligt, och ligger väl på 20k nu. Mitt 2080 Ti gick på 16k. Ja, det är väldigt mycket pengar och det fick gärna kosta mindre, men det är min primära hobby (och mitt mål är att spela i 4K med minst 60 fps med allt på max).

Jag gissar att RTX Titan kommer ligga på 40k, vilket är "aldrig i livet"-territorium för min del.

Smärtgränsen har definitivt ökats under den senaste tiden. Tidigare gjorde det riktigt ont att betala de 4444 kr för ett EVGA GTX 780 med referenskylare, och nu i höstas blev det ca 8000 kr för RTX 2080 FE direkt från NVIDIA. Om några år lär väl gränsen höjas till 20K kr, men då får man nog se till att arbeta hårt och hoppas på en fin löneförhöjning per år tills dess!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shepard:

Vad tror ni? 19 490 kr?

Knappast. Med tanke på att titan V kostade 30k+ vid lansering.
Kanske 35k?

Varför pratar alla om pris förresten? Prestanda är väl roligare att prata om. nVidia släpper iaf något i dessa segment jämfört med AMD..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Knappast. Med tanke på att titan V kostade 30k+ vid lansering.
Kanske 35k?

Varför pratar alla om pris förresten? Prestanda är väl roligare att prata om. nVidia släpper iaf något i dessa segment jämfört med AMD..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jävlar! Jag hade glömt bort Titan V. Tänkte på det "vanliga" Titan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bort /mod

Varför? Har man gott om pengar och behov, varför inte? Även om XX80 ti korten ibland presterar bättre i spel så finns det ju andra behov detta kan uppfylla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på situationen, kikat på lite recensioner på sistone för att se hur mitt 980 står sig.
1080ti är ungefär dubbelt så snabbt, hade man kunnat få det för runt 2000 (begagnat) hade jag kunnat tänka mig att uppgradera. Långsammare kort känns inte lönt.
Om mitt 980 däremot rasat och jag verkligen behövde ett nytt kort så hade jag bitit i det sura och försökt få tag på ett 1080ti för vad de faktiskt går för nu (runt 5k?) eller kanske ett 1080 om de är tillräckligt mycket billigare.

Polarn trodde jag drev med honom när jag berättade hur dyrt det skulle vara med en vettig uppgradering för hans 970 som han tyckte var gammalt (han vägrar köpa begagnat)...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av aki04:

Vad är max ni känner er bekväma med att lägga på en gpu? Seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Bekvämt? 5-6k? Smärtgräns? 10-12k

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Knappast. Med tanke på att titan V kostade 30k+ vid lansering.
Kanske 35k?

Varför pratar alla om pris förresten? Prestanda är väl roligare att prata om. nVidia släpper iaf något i dessa segment jämfört med AMD..

Skickades från m.sweclockers.com

Prestanda är kul när det är överkommligt och inte kostar en förmögenhet och man måste sälja sin ena njure för att ha råd med ett grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funlo:

Prestanda är kul när det är överkommligt och inte kostar en förmögenhet och man måste sälja sin ena njure för att ha råd med ett grafikkort.

Det släpps även processorer för 6 siffriga belopp och mer. Ingen har sagt att du måste köpa det, men det är ändå kul att se tekniken utvecklas och bara dregla över råprestandan. Jag har inte råd med ett Titan RTX, men fortfarande kul att se prestandan. Sen skiter jag i om det kostar 20 lax eller 200lax. Kommer ändå inte ha råd.

Lite som att se prestandan från en Bugatti, kommer knappast att ha råd men ändå kul att se!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR