Permalänk

Ingen CPU fläkt till nya builden!

Hejsan jag och en vän byggde ihop min nya dator i torsdags. Det kom tyvärr ingen cpu fläkt med. Till problemet! Just nu använder jag min gamla cpu fläkt. Den går inte att sätta fast så jag har lagt datorn ner och satt fläkten så gott det går på processorn. Den sitter alltså "fast" i hålen runt men går inte att skruva fast helt. Jag har beställt ny fläkt och den kommer högst troligast på måndag. Min fråga är ganska simpel, är detta en okej lösning sålänge jag har använt datorn titt som tätt sedan i torsdags och inget har gått fel. CPUn ligger på bra grader mellan 29-32c. Jag är ingen expert och vill självklart inte förstöra min nya maskin. Som sagt är detta okej fram tills på måndag då jag byter den?

PS om jag skrivit under fel sektion i forumet ber jag om ursäkt.
MVH Ottoplace

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Inte super tydligt vad du menar, lägg upp bilder tack.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag hade vågat göra så, håll ut till på måndag mannen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Så länge temperaturerna är under kontroll och den inte riskerar att flytta sig och orsaka kortslutning så är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Om kylaren har kontakt och processorn inte går onödigt varmt ser jag inte något problem. Det beror ju också på om du tänker belasta den och hur varm den blir isåfall. Datorn kommer väl stänga av sig om den blir för varm.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Inaktiv

Har du flyttat över hållaren till kylaren från gamla moderkortet om det finns?

Så du inte försöker skruva i kretskortets hål

Permalänk

Tack för snabba svar! Jag tänker fortsätta ha det såhär tills jag får den nya fläkten på Måndag. Ni har verkligen lugnat mig! Åter igen tusen tack!

Permalänk
Medlem

lägg upp en bild så får vi se, men bottom line är väl egentligen att så länge temperaturerna är ok så är det lugnt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

lägg upp en bild så får vi se, men bottom line är väl egentligen att så länge temperaturerna är ok så är det lugnt.

Lägger upp så snart jag får tillfälle!

Permalänk

Så länge inget hänger och tar i saker på moderkortet och temperaturerna är okej så är det inga problem