Rösta fram ditt favoritbygge i Dreamhack Casemod Championship Open Class 2018

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram ditt favoritbygge i Dreamhack Casemod Championship Open Class 2018

Finalisterna till Dreamhack Casemod Championship Open Class har under kvällen valts ut och nu återstår det att låta SweClockers medlemmar rösta fram vinnaren i kategorin Medlemmarnas val.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helsikes grymma bidrag iår! Riktig klass på byggena

Permalänk
Medlem

Växjö fick min röst, dynamic

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv

Ja det var många bra byggen i både open och master, får se vilka som toppar i vardera klass

Permalänk
Medlem

Många bra bidrag men White Night stack ut ur mängden. Riktigt clean!

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Administrativ avgift

@albin153: Även om jag borde varit lite för mitt egna bygge så var white stack riktigt bra. Vältänkt och cleant , dock lite dåliga bilder eller vad man ska säga? Alla byggen ser lite bättre ut IRL, särskildt Purple Rain , lila är ganska viktig o få mörktonen rätt annars ser det meh ut.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

Jag är inte så mycket för plexiglas och en massa lysen längre men White Night hade fått till det väldigt cleant så den får min röst.

Lite svårt att avgöra från bilderna med när det kommer till de andra.

Permalänk
Medlem

Inte mkt modding som var synlig. Ibland undrar man om det inte bara är egna vattenkylningar o sleeves.
Nä chassit i sig ska moddas för min röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Bilderna är under all kritik, för få bilder per chassi och över lag visar dom inte finesserna med varje chassi i detalj.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

En massa öppna chassin. Är folk inte rädda för damm nu förtiden eller? xD

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Vit natt. Det är så rent o snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Inte mkt modding som var synlig. Ibland undrar man om det inte bara är egna vattenkylningar o sleeves.
Nä chassit i sig ska moddas för min röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänker lite samma sak, vad hände med casemoddandet i kategorin casemod egentligen?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Fler bilder på "Dampish" som egentligen heter Imperial

Tjena grabbar!

Finns fler bilder här på den sista builden i listan: https://imgur.com/gallery/K05Okmi

Permalänk
Medlem

La en röst på "White Night"

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Skrivet av Coca:

Bilderna är under all kritik, för få bilder per chassi och över lag visar dom inte finesserna med varje chassi i detalj.

Reagerade också på detta.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Inte mkt modding som var synlig. Ibland undrar man om det inte bara är egna vattenkylningar o sleeves.
Nä chassit i sig ska moddas för min röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget som sticker ut längre , allt ser ut som vanligt med olika färger och bling bling. Vill ha nått nytänkande inom denna genre.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Det fanns ett självklart val för mig, det var WhiteNight.
Det behöver inte alltid nödvändigtvis vara moddade chassin för min röst, men det ska vara osynliga kablar, och ska dem synas så ska dem vara dragna snyggt med sleeves där man inte ser sladd vid kontakter och krympslangar som är likalånga.
Var otroligt mycket slarv iår, snea rör och sladdar som syns huller om buller, krokiga fläktgaller.
Nu är inte min personliga dator så snygg men jag har heller inte ställt upp med den i en tävling.

Skärpning, finns flera byggen i Swec galleriet som skulle passa bättre i denna tävling.

Mycket imponerad över WhiteNight dock!

Visa signatur

Asus Maximus X Hero z370| i7 8700k | RTX2080 TI | Corsair AX1200W | Corsair Vengeance 16Gb | EKWB Custom Loop PETG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emre_114:

Det fanns ett självklart val för mig, det var WhiteNight.
Det behöver inte alltid nödvändigtvis vara moddade chassin för min röst, men det ska vara osynliga kablar, och ska dem synas så ska dem vara dragna snyggt med sleeves där man inte ser sladd vid kontakter och krympslangar som är likalånga.
Var otroligt mycket slarv iår, snea rör och sladdar som syns huller om buller, krokiga fläktgaller.
Nu är inte min personliga dator så snygg men jag har heller inte ställt upp med den i en tävling.

Skärpning, finns flera byggen i Swec galleriet som skulle passa bättre i denna tävling.

Mycket imponerad över WhiteNight dock!

Du låter bitter! Kul att folk är med och visar upp sina byggen i mina ögon. Behöver ju inte vara en otroligt hög klass på allting heller i mitt tycke.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Coca:

Bilderna är under all kritik, för få bilder per chassi och över lag visar dom inte finesserna med varje chassi i detalj.

Skrivet av Sängkant:

Reagerade också på detta.

Vi är medvetna om detta. Denna gången hyrde vi in en extern fotograf. Till nästa gång får vi fota själva eller tala om för fotografen vilka delar som är intressanta att fota.

Skrivet av Emre_114:

Det fanns ett självklart val för mig, det var WhiteNight.
Det behöver inte alltid nödvändigtvis vara moddade chassin för min röst, men det ska vara osynliga kablar, och ska dem synas så ska dem vara dragna snyggt med sleeves där man inte ser sladd vid kontakter och krympslangar som är likalånga.
Var otroligt mycket slarv iår, snea rör och sladdar som syns huller om buller, krokiga fläktgaller.
Nu är inte min personliga dator så snygg men jag har heller inte ställt upp med den i en tävling.

Skärpning, finns flera byggen i Swec galleriet som skulle passa bättre i denna tävling.

Mycket imponerad över WhiteNight dock!

Notera att detta är "Open Class". Det är folk som är på plats under Dreamhack och kan ställa upp i tävlingen. I kategorin Master Class så är det ett helt gäng från vårt forum som deltar i den lite mer prestigefyllda tävlingen.

Det kommer självklart foton på dessa också!

Visa signatur
Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av sgtspiff:

Inte mkt modding som var synlig. Ibland undrar man om det inte bara är egna vattenkylningar o sleeves.
Nä chassit i sig ska moddas för min röst.

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen här är att det är "open class" dvs en lite nybörjarnivå , man börjar enkelt med att sleeva kablar , custom vatten och sedan kanske färgar lite. Att förvänta sig CNC/andra mods med högre kvalité är något som hör hemma i masterclass. Tänk dig lite som en inkörning och uppmaning. Ex är det första gången jag lackerar ett chassi. Övning ger färdighet så vem vet nästa år kanske jag gör något helt spaceat?

Skrivet av employed:

En massa öppna chassin. Är folk inte rädda för damm nu förtiden eller? xD

Min sidopanel dog i frakten så ja , var valet mellan en böjd sidopanel eller öppet för min del iaf.

Skrivet av Starric:

Tänker lite samma sak, vad hände med casemoddandet i kategorin casemod egentligen?

Moddande är det lite halvt brist på i många fall, men Purple Rain har faktiskt mer saker o visa än bilderna visar oturligt nog. Annars är vi ganska "soft" med moddandet. Jag har sleeve + kylning + lackeringsjobb , hade gjort lite på sidopanelen men den gick sönder i frakten :/

@Emre_114 Både Fortnite launcher och jag hade fraktskador på vårat chassi så vi har fått göra det bästa av situationen , godtar såklart din bedömning vilket är helt korrekt. Men att gnälla som du gör är som att gå på en 12årings match och skrika "ALLA SUGER" till en 12åring. Lite positiv kritik tack, psst mitt D5 pumpfäste är "defekt" och håller inte uppe pumpen som den ska och jag kan säga att fortnite bygget hade helt krossade glaspaneler när det anlände.

Men för att sammanfatta: Släng lite positiv kritik istället för att låta "dryg" på det sättet. Vi är inte proffesionella utan vi är här för att det är skoj Kan säga att rören är rakare än bilderna visar , det är vinklarna som gör det mycket också. Kolla in streamen från scenen så får vi hoppas det ger en bättre uppvisning

Inte för o försvara något överhuvudtaget men ni bör tänka på tonen lite att detta är nybörjare som kommer och visar upp. Kanske är första gången de drar vatten eller liknande. Positiv kritik och bra anda, säg ex: "Bra byggen inget speciellt , skulle nog kanske behövt en rework med detaljerna i studion. " - kanske hade varit en bättre kommentar

Jag själv är inte jättenöjd med mitt bygge men jag gjorde mitt bästa med omständigheterna jag hade , problem med frakt på delar , 2m krossade rör så fick böja med 2m rör istället för 4m , nätagg som small dagen innan. Så har ni kritik pm:a gärna den om vad jag kunde gjort bättre Jag är här för att utvecklas som byggare/moddare/datorvetare !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ingen föll mig i smaken så jag får avstå från att rösta. Respekt för hur mycket tid de lagt ned dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Ingen föll mig i smaken så jag får avstå från att rösta. Respekt för hur mycket tid de lagt ned dock.

Skickades från m.sweclockers.com

"Blankröstare" varför ens skriva ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Går det inte rösta längre? Kan inte knappa i något alternativ längre.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Går det inte rösta längre? Kan inte knappa i något alternativ längre.

Tävlingen är avgjord och den som vann community voten var White Knight.

Permalänk

ja man borde börja med att bygga ett chassi iaf

Permalänk

När får vi ser antal röster per tävlande?

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]