Inkoppling av 2 fasta telefoner till IP-telefoni

Permalänk
Medlem

Inkoppling av 2 fasta telefoner till IP-telefoni

Hej Alla

Som det står i rubriken, jag har två fasta telefoner (en är trådlös). Eftersom jag fick bredbandstelefoni i måndags, då vill jag koppla båda mina två telefoner i Telias router. Vill använda mina befintliga sladdar och telefon uttaget. Nu fungerar bara en och den är kopplat direkt till Telias router.

Med vänlig hälsning
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej Alla

Som det står i rubriken, jag har två fasta telefoner (en är trådlös). Eftersom jag fick bredbandstelefoni i måndags, då vill jag koppla båda mina två telefoner i Telias router. Vill använda mina befintliga sladdar och telefon uttaget. Nu fungerar bara en och den är kopplat direkt till Telias router.

Med vänlig hälsning
Njanja

Du skriver inte om du har bredband via fiber/RJ45 eller via telefonjacket.
Har du via fiber finns det bra guider på telias hemsida https://www.telia.se/foretag/support/info/kopplabredband-natv...

Permalänk
Medlem

Har du fiber och vill använda båda telefoner så måste du dra en RJ11-kabel ifrån routern till första tele-jacket, för att kunna utnyttja övriga jack som vanligt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ring Telia och be att få en sk bläckfiskkabel som förr användes när man hade adsl. Då kan du använda det analoga gamla nätet i kåken. Känner dom inte till namnet be dom fråga nån veteran.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Vill man använda telefonjacken behöver man en "mellanpropp" som det iaf heter på Telias språk, det är kostnadsfritt!