Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The descent - Äldre skräckis om ett gäng tjejer som ger sig ner i ett okänt grottkomplex och har det trevligt där nere. Perfekt film om man gillar tjejer och grottor, väldigt spännande och lite äcklig. 9/10

Den är bra Gillade även As Above, So Below i samma genre.

Såg Welcome to Misery igår.

OK film även om sensmoralen om sådan ska finnas känns lite tveksam. Utöver det blev det blipp i inlevelsen när huvudkaraktärerna pratar polsk-engelska med extrem brytning, brittisk-engelska direkt från Liverpool(?) och amerikansk high-school-engelska, kändes det som. Handling och miljö och skådespelarinsatser var det inga fel på dock och trevligt slut.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

The descent 2 - Ett räddningsteam ger sig ner i grottorna för att fylla på de trevliga varelsernas matförråd. Inte lika bra som den första men hyfsat ok ändå. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag ska se RED och uppföljaren.
Retired and Extremely Dangerous.
Bruce Willis, Morgan Freeman, Helen Mirren mm.

https://www.imdb.com/title/tt1245526/videoplayer/vi3200493849?ref_=vi_nxt_ap

Jag gillar action och ålders peers... så jag ger den en 4a av 5.

Betyg
Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

28 dagar senare - Klassisk zombie film. Bra men inte bäst. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

211
En bankrånar-historia med Nicolas Cage.
4/10 och då är jag ändå snäll.
Vad har hänt med den gode Cage...??
Minns när hans namn var som en kvalitets-stämpel på en film, något som de senaste åren o fiaskona känns VÄÄÄLDIGT avlägset!

Permalänk

Shin Gojira - Japansk Godzillafilm från 2016. Helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

211
En bankrånar-historia med Nicolas Cage.
4/10 och då är jag ändå snäll.
Vad har hänt med den gode Cage...??
Minns när hans namn var som en kvalitets-stämpel på en film, något som de senaste åren o fiaskona känns VÄÄÄLDIGT avlägset!

Han gick väl personlig konkurs, och gör skräpfilmer i massvis för att tjäna pengar har jag fattat det som..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Han gick väl personlig konkurs, och gör skräpfilmer i massvis för att tjäna pengar har jag fattat det som..?

Förklarar ju saken!
Är fan inte mkt bra som producerats de senaste åren och där Cage haft en roll.
Sorgligt då jag verkligen gillade honom som skådis.
=(

Permalänk
Medlem

Såg nyss "The Way Back" (inte att förväxla med "The Way Way Back", handlar om en grupp män som ska fly från ett sibiriskt arbetsläger och sedan vandra till indien. En ganska lättsedd film trots att den i botten handlar om något ganska tragiskt samt att det händer en hel del tråkiga saker i filmen. Men samtidigt förstås man kanske att filmen inte är till för att sätta dig i misär med tanke på att Colin Farell är med som en smålustig rysk buse.

Filmen är drygt två timmar lång och jag kan inte påstå att det händer så väldans mycket i filmen bortsett från att de går men trots de lyckades de hålla mig intresserad under hela tiden. Jag hade till och med gärna sett någon timmes gång till om de skulle lyckas få det lika intressant.

Jag ger den åtta av tio svullna ben.

Skrivet av elp:

Minns när hans namn var som en kvalitets-stämpel på en film

Visst har många av hans gamla rullar ett ganska högt underhållningsvärde men nu tar du allt i från tårna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Han gick väl personlig konkurs, och gör skräpfilmer i massvis för att tjäna pengar har jag fattat det som..?

Nix Han gick ur den sekt religon som finns i Hollywoods toppar och som säkrar storfilmerna. Gick sin egen väg så nu straffas han och kan bara göra lågbudget filmer. Det händer även skådisar som visar sympatier med det republikanska partiet och om man stöder Trump. Finns flera exempel. Men det värsta han gjorde i deras ögon var en kristen film. Det är dödssynden i Hollywood eftersom dom alla avgudar djävulen på deras sektmöten.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Nix Han gick ur den sekt religon som finns i Hollywoods toppar och som säkrar storfilmerna. Gick sin egen väg så nu straffas han och kan bara göra lågbudget filmer. Det händer även skådisar som visar sympatier med det republikanska partiet och om man stöder Trump. Finns flera exempel. Men det värsta han gjorde i deras ögon var en kristen film. Det är dödssynden i Hollywood eftersom dom alla avgudar djävulen på deras sektmöten.

Du får gärna ge exempel på fler karriärer som i ditt tycke blivit förstörda pågrund utav att de stöttar Trump och/eller spelai en ”kristen film”. Vad nu en kristen film kan vara, vilken syftar di till i Cages fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Visst har många av hans gamla rullar ett ganska högt underhållningsvärde men nu tar du allt i från tårna!

Ållrajjt, kvalitetsstämpel var kanske o ta i men visst tusen var hans namn lite en garant för att filmen var bra back in the days!?!
Här kommer ett axplock:

* The Rock
* Super 8
* Leaving Las Vegas
* National Treasure (både 1 o 2)
* Matchstick Men
* The Family Man
* Next
* Lord of War
* Knowing

Permalänk

@elp: Men, hallå? Vart tog Con Air vägen? Du glömde du den storfilmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Såg nyss "The Way Back" (inte att förväxla med "The Way Way Back", handlar om en grupp män som ska fly från ett sibiriskt arbetsläger och sedan vandra till indien.

Den måste jag kolla upp nån gång!
Den bygger på en bok "The long walk" som jag blev rekommenderad nån gång för många många år sen men aldrig läste.

Skrivet av dealerovski:

Nix Han gick ur den sekt religon som finns i Hollywoods toppar och som säkrar storfilmerna. Gick sin egen väg så nu straffas han och kan bara göra lågbudget filmer. Det händer även skådisar som visar sympatier med det republikanska partiet och om man stöder Trump. Finns flera exempel. Men det värsta han gjorde i deras ögon var en kristen film. Det är dödssynden i Hollywood eftersom dom alla avgudar djävulen på deras sektmöten.

For real??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W: Nej.. han köpte ett slott för mycket och överanvände sina tillgångar.. sedan dess.. när han började suga var det bara pengarna som gällde

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

The Butterfly Effect 2004 hos en polare. Jag har sett denna och uppföljarna tidigare, men valde att se om den. Det handlar om en ungdom som får blackouter när olika tragiska saker inträffar. När han blir äldre kan han sedan mentalt ta över kroppen vid blackouterna och förändra framtiden. Det hände olika tragiska saker i hans ungdom som han försöker åtgärda.

Jag såg den på tvn och de borde ha en varningstext innan som löd. Känsliga tittare varnas vi kommer ha ett ej tragisk slut och jag hade stängt av filmen direkt.
Nu undrar någon är detta inte en spoiler, nej för det finns 4 stycken slut på filmen. Slutet är 4 varianter som är olika positiv/negativ. Och det mest tragiska är den första jag såg som gjorde jag älskade filmen.
Det tragiska slutet är nog ett som känsliga tittare ej hade klarat av.

Det var just det jag gillade med filmen när jag då såg den. Man ser olika filmer, men de flesta är såna att man kan se början, de första 15 minuterna och sedan vet man ungefär hur filmen ska sluta. Med filmen The Butterfly Effect 2004 så finns det olika slut, så min rekommendation är att ta en sedan leta efter de alternativa sluten.
Jag skulle kunna säga vilken film som har råast slut, men då blir det en spoiler.

Director's Cut

Dold text
Permalänk
Medlem

Westworld (1973)
Helt ok rulle. Blev intresserad sedan jag sett nya serien. Plus att det är Michael Crichton, och Jurassic park är en favorit. Kul att se vad han gjorde 20 år innan.

För den oinsatte handlar den om företaget Delos som gjort en nöjespark där man kan leva ut sina fantasier i olika parker. Alla invånare är robotar. I filmen finns det tre parker, vilda västern, medeltid, och romarriket. Såklart går nåt fel och alla robotar börjar mörda gästerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

28 veckor senare- Uppföljaren till 28 dagar senare. Typ samma sak igen men dummare och mer ologisk. 6/10

Doomsday - Action med Mad max influenser och lite riddare inslängda med. Denna skulle kunnat vara riktigt bra om man klippt om den och skruvat ner musiken en aning. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Bohemian Rhapsody - Genomsnittligt bra, men det kändes som vissa partier släpade lite, och andra partier rusades igenom. Dessutom så tror jag det var något fel på subbasen i biosalongen, så det kändes inte riktigt lika grandiost som det kanske kunde ha gjort. Jag ger den 6/10 mustascher.

Permalänk

The first purge 5/10 dussin action

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Nix Han gick ur den sekt religon som finns i Hollywoods toppar och som säkrar storfilmerna. Gick sin egen väg så nu straffas han och kan bara göra lågbudget filmer. Det händer även skådisar som visar sympatier med det republikanska partiet och om man stöder Trump. Finns flera exempel. Men det värsta han gjorde i deras ögon var en kristen film. Det är dödssynden i Hollywood eftersom dom alla avgudar djävulen på deras sektmöten.

Nja.................. inte riktigt va..

Permalänk
Medlem

Såg senast igår på Pettson och Findus glömligheter på dvd med ungarna.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag är en sån person som alltid dröjer nåt år eller 2 med att se filmerna som alla pratar om. Hade missat att se Deadpool filmerna, så tog igen båda 2 i förra veckan. Riktigt roliga, hollywood behöver mer av dessa filmer som kan driva med både sig själva och andra, utan att ta sig själva på för stort allvar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av elp:

Ållrajjt, kvalitetsstämpel var kanske o ta i men visst tusen var hans namn lite en garant för att filmen var bra back in the days!?!
Här kommer ett axplock:

* The Rock
* Super 8
* Leaving Las Vegas
* National Treasure (både 1 o 2)
* Matchstick Men
* The Family Man
* Next
* Lord of War
* Knowing

Du missade helt hans överlägset bästa prestation, och även bästa film; Adaptation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartsvan:

Du missade helt hans överlägset bästa prestation, och även bästa film; Adaptation.

Och The Weather Man, gillade jag iaf. Dog av skratt på camel toe-delen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartsvan:

Du missade helt hans överlägset bästa prestation, och även bästa film; Adaptation.

Tack för tipset, missat den!
Ska ses inom det snaraste.

Permalänk
Inaktiv

The Meg -2018

Filmen handlar om de upptäcker Megalodon hajen. Och mitt betyg är som om en recensent sa om filmen, det är inga problem att såga filmen till fotknölarna, detta på hur många områden som helst. Men om man istället ser filmen som en ren underhållning och undviker att leta brister så en riktigt bra film som jag rekommenderar.

Filmproducenten hade ett svårt val då investerarna ville få ut så mycket pengar som möjligt och då är det en fråga hur mycket våld/blod i filmen? Mer kan tilltala vissa individer mindre gör den tillåten för den yngre publiken som säkerligen skulle älska den. De valde tillslut att anpassa filmen för 11år som Jurassic Park filmerna.

Och det är denna extra spänning som jag saknade, jag hade föredragit en rysare + 18år.
*edit*
47 Meters Down heter en annan hajfilm som jag ska se.
Säkerligen mycket sämre story och alls, men att de har höjt åldersgränsen till 15år känns direkt i slutet av denna trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=ddYSGGJAKOk

Permalänk
Inaktiv

Mowgli -2018 av Netflex (Djungelbokfilmen)

*Jag tog bort text. Det är en helt ny film när jag kollade vidare, jag tyckte först att det var så meningslöst att göra en vad jag anser sämre version än Disneys Djungelboken från 2016.Men denna är råare och karaktärerna fattar andra beslut.

Permalänk
Medlem

Ledig helg så passade på att se:

Blade Runner (1982)
Blade Runner 2049

Klockrena. Gillade båda filmerna!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

The Predator (2018) Hade ett par fina CGI ögonblick men storyn var.. Eller det var svårt att förstå vart allt kom från.. Tjohej lixom vem kan inte få tag på en helikopter på 20min och automatvapen regnar det av eftersom vart man än vänder sig finns det en handgranat.. Väldigt osammanhängande berättelse som bara blir värre ju längre in i filmen Man kommer..
Jag gillar typen av film och gillar Predator som så.. betyget blir dock en svag 4/10.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |