Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Från 100.

Jag har inte jämfört med S9 själv, men Alex och Simon hänger jag med flera gånger i veckan, hela dagar. När vi umgås har vi mer eller mindre samma typ av beteendemönster, så jag vet att batteritiden deras har utmaningar.

Skickades från m.sweclockers.com

100% till?

Säker på att ni använder mobilen på exakt samma sätt? Vilken är nyast? Vem är mest teknisk kunnig? Används officiella laddare? Bakgrundsappar? Ev virus? Antal fabrikåterställningar? m.m

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

100% till?

Säker på att ni använder mobilen på exakt samma sätt? Vilken är nyast? Vem är mest teknisk kunnig? Används officiella laddare? Bakgrundsappar? Ev virus? Antal fabrikåterställningar? m.m

Från 100 till 93%.

Vi sitter med ungefärliga appar. Instagram, snap, messenger och youtube. Alex behöver ladda sin runt 20 tiden. Simon sitter alltid i studion med laddaren i vid något tillfälle på dygnet säger han.
Alla har officiella laddare till sina, inga virusprogram, använt out of box och inga tweaks. Den som är mest kunnig av oss är nog jag, men det spelar ingen roll eftersom vi inte tweakar våra telefoner någon av oss. Alla har också senaste mjukvaran.

För övrigt.
S9 vs P20:
https://www.youtube.com/watch?v=wAiH4L2W8G4

S9+ vs P20:
https://www.youtube.com/watch?v=wwijjQ8xuuQ

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Från 100 till 93%.

Vi sitter med ungefärliga appar. Instagram, snap, messenger och youtube. Alex behöver ladda sin runt 20 tiden. Simon sitter alltid i studion med laddaren i vid något tillfälle på dygnet säger han.
Alla har officiella laddare till sina, inga virusprogram, använt out of box och inga tweaks. Den som är mest kunnig av oss är nog jag, men det spelar ingen roll eftersom vi inte tweakar våra telefoner någon av oss. Alla har också senaste mjukvaran.

För övrigt.
S9 vs P20:
https://www.youtube.com/watch?v=wAiH4L2W8G4

S9+ vs P20:
https://www.youtube.com/watch?v=wwijjQ8xuuQ

Aha, då så
Då klarar ju mobilen 10 timmar SoT, precis som jag har påstått. Problemet är att det finns personer som påstår att S9 inte ens klarar 4 timmar

Sen har jag inte påstått att S9 har bättre batteritid än P20. Större batteri brukar innebära längre batteritid

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Jag har en S7 och som telefon är den fullt tillräcklig för mig. Men.. batteriet.
Sedan S6 har Samsung varit helt värdelösa på batteritid.
Har många i min omgivning med allt från S6 till S9+ och vi alla klagar. Sjukt bra telefoner. Sjukt dålig batteritid.
Jag klarar mig då jag sällan har långt till en laddare samt alltid har ett battery pack i ryggsäcken.

Jag tänker inte köpa Samsung igen fören dom fått bättre batteritid (om det inte är ett sjukt bra erbjudande).
Jag klarar mig som sagt en hel dag, många gör det inte.

Har du som mig så kan du ta en S9 och få en telefon som du blir väldigt nöjd med.

Mina 2 cent om Samsung.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Aha, då så
Då klarar ju mobilen 10 timmar SoT, precis som jag har påstått. Problemet är att det finns personer som påstår att S9 inte ens klarar 4 timmar

Sen har jag inte påstått att S9 har bättre batteritid än P20. Större batteri brukar innebära längre batteritid

Är ju inte direkt bra att han behöver ladda sin lur runt 20 tiden direkt när han är vaken runt 09-10 på förmiddagen. Inte ens 12 timmar inkl standby.

Vet att endel S9or har bättre batteri än andra såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Är ju inte direkt bra att han behöver ladda sin lur runt 20 tiden direkt när han är vaken runt 09-10 på förmiddagen. Inte ens 12 timmar inkl standby.

Vet att endel S9or har bättre batteri än andra såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Du sa "Båda mina vänner har en S9 och de klagar jämt på batteriet. Vaknade 10 idag och har suttit med luren cirka 1h 10 min ungefär. Läst nyheter, instagram och messenger."
Kan tolkas som att du använder dina vänners S9. Men okej, nu förstår jag vad du menar

Det är dock ingen slump att vissa har problem med sina batterier och andra inte. Att batteriet kvalité skulle variera så extremt mycket mellan olika mobiler tror jag inte alls på. Om man har problem med sitt batteri, och vet att det beror på ursprungsfel ska RMA göras. Jag är dock övertygad om att andra faktorer spelar in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Du sa "Båda mina vänner har en S9 och de klagar jämt på batteriet. Vaknade 10 idag och har suttit med luren cirka 1h 10 min ungefär. Läst nyheter, instagram och messenger."
Kan tolkas som att du använder dina vänners S9. Men okej, nu förstår jag vad du menar

Det är dock ingen slump att vissa har problem med sina batterier och andra inte. Att batteriet kvalité skulle variera så extremt mycket mellan olika mobiler tror jag inte alls på. Om man har problem med sitt batteri, och vet att det beror på ursprungsfel ska RMA göras. Jag är dock övertygad om att andra faktorer spelar in.

Ah ok. I see. Menar att mitt batteri ryker inte lika snabbt som deras. Det var min poäng vid ungefär samma användning.

Det verkar skiljer ungefär en timma skärmtid, ibland mer vid samma användning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Har nu haft min P20 i ett par dagar. Tycker om mycket på den men tycker att det mesta känns som där är något lagg. Typ när man scrollsr igenom twitter, osv. Vet inte om det är iPhone som är grymma där.

Skickades från m.sweclockers.com