Quiz om gamla PC-spel populärast hittills

Permalänk
Melding Plague

Quiz om gamla PC-spel populärast hittills

Över 9 000 deltagare slutförde förra veckans quiz på SweClockers, vilket gör den till den populäraste hittills sett till antal deltagare. Även andelen med 7 eller fler rätt var ovanligt hög.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Undrar hur en liknande quiz skulle varit fast på moderna titlar

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Vad arg jag blir att jag inte fick rätt en av dem. Letade efter BOO, men hittade inte honom, så jag tog något annat! Eller han som har BOO med sig =).

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

10/10 😎
Undrade när de svåra frågorna skulle komma... Tror de är första quizen, med fullpoäng

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

@kelthar: *Squeak* Boo says that he was just doing his job.

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle vara bättre men jag började spela efter dessa spels stor tider:( kunde bara de jag faktisk spelat vilket var 3st och gissade rätt på 1^^ 4 /10

Visa signatur

Har en lättare form av dyslexi därav stavning m.m

Permalänk
Medlem

8/10, får duga. Sista frågan som skulle vara svårast var tvärtom lättast för mig som spenderat åskilliga timmar med det spelet. Det är faktiskt själva anledningen till att jag köpte min första dator, brorsans 66 mzh Pentium-dator.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Bästa quizen ever.

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

Första 10:an, göth! Spelat ett eller flera på varje fråga så kunde känna mig nära 100% genom uteslutningsmetoden ^_^

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

8/10, får duga. Sista frågan som skulle vara svårast var tvärtom lättast för mig som spenderat åskilliga timmar med det spelet. Det är faktiskt själva anledningen till att jag köpte min första dator, brorsans 66 mzh Pentium-dator.

Precis så. 8/10 där den sista frågan var lättast (för mig). Många timmar Dune II under bältet...

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

10/10!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk

7/10 hade fel om bägge FPS spelen, sen tryckte jag C&c istället för dune.. Vilket jag borde kunnat räkna ut om jag tänkte 2 sekunder 😂
Kul att se alla gamla spel, inser nu att jag mest lirat RTS och RPGn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Jösses så många nya spel. Bara 6/10. Nåja, så kan det gå. Fick lust att spela Dune igen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

6/10 RTS är inte min grej och flera av spelen även de jag spelat är så gamla att jag glömt en del av hur de såg ut. Men mest föll jag på att jag knappt spelet några av spelen.

Permalänk
Medlem

9/10
Missade på 6:an, men jag har ju som ett sammanträffande nyligen inlett första genomspelningen av det.
Har hört att det står ut bland RPG spelen vad det gäller karaktärsutveckling och handling, upp till bevis!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself