Permalänk
Medlem

Bästa stolen på marknaden enligt er?

Hej! Jag fyller 18 år idag och börjar bli en riktigt stor pojke, i en av presenterna fick jag välja en valfri datorstol, vet att MARKUS från ikea är riktigt skön. Vad har ni för stol? Vad rekommenderar ni? Är 187cm lång ifall det hjälper lite... Vill inte heller råna föräldrarna så desto billigare desto bättre (Fast den får ju gärna vara skön också

Permalänk
Medlem

Den bästa stolen, av de vanligt förekommande åtminstone, är ju Herman Miller Aeron. Den kostar ju dock en del. Begagnad kanske 4000k.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekommendera DXRacer stolarna fast de har på senaste tid sjunkit i kvalité så jag vet inte om de håller upp till samma mått längre.. Har haft min nuvarande i 4 år och är väldigt nöjd men tänkte se om jag kunde köpa en ny idag och specifikationerna är betydligt sämre än för den jag köpte (vad den klarar för vikt, vinkel på ryggen, garantiärenden osv osv)

Permalänk

Kinnarp 8000, går att hitta begagnat för bra pris, en prisvärd stol.
Men många fokuserar på stolar här, kolla på höj och sänkbart skrivbord istället. Man bör inte sitta längre än 40 minuter i stöten.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Kinnarp! Finns så många inställningar att manualen som alltid ligger i en tub instucken under sätet tar en hel kväll att gå igenom, men när du hittar rätt sitter du som en kung. Din rygg kommer tacka dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Om du är såpass lång skulle jag rekommendera Maxnomics större modeller. Kolla min recensionstråd för modellen upp till 190cm:
Maxnomic Commander

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Begagnad kinnarps eller liknande tycker jag 1-2k på blocket är ganska vanligt och väldigt prisvärt!

Permalänk
Medlem

Jag har en KAB seating director det är en 24h bevakningsstol ergonomisk och hållbar dock väldigt dyr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med både min DX King / DX Boss kanske något varma efter en längre tids sittande.
Körde Ikeas Markus tidigare vilket är grymt skön framförallt för priset men efter att ha suttit med den i 8år var jag sugen på något nytt =).
DX stolar är snygga vilket för mig är ett stort plus.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9