Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Nvidia Geforce 417.22

Game Ready Drivers provide the best possible gaming experience for all major new releases, including Virtual Reality games. Prior to a new title launching, our driver team is working up until the last minute to ensure every performance tweak and bug fix is included for the best gameplay on day-1.

Game Ready

Provides the optimal gaming experience for Battlefield V Tides of War Chapter 1: Overture Update

Windows10 x64: https://www.nvidia.it/Download/driverResults.aspx/140617/it

417.21 - r416_98-4
417.22 - r417_18-3

*Drivrutinerna dök upp på den italienska Nvidia sidan först, men drivrutinerna är internationella.

Fixed Issues in this Release

Display corruption may occur on higher refresh rate DisplayPort monitors upon resume from sleep mode. [2438988]
[NVIDIA Control Panel]: Incorrect overclocked memory clock is reported. [200344681]
[NVIDIA Control Panel]: Incorrect Memory Data Rate is reported. [2451378]
[NVIDIA Control Panel]: RGB color format does not get set correctly even when forced in the NVIDIA Control Panel. [2451084]
[Geforce RTX 2080 Ti][Hellblade Senua’s Sacrifice]: The game crashes. [2438363]
[Microsoft Edge]: The browser does not respond after playing a video. [2451173]
[BenQ ZOWIE XL2730]: The display shows a black screen when the refresh rate is set to 144 Hz. [2400008]

Windows10 Issues

[SLI][TITAN Xp]: SLI is disabled by default after installing the driver. [200471881]
[GeForce GTX 1080Ti]: Random DPC watchdog violation error when using multiple GPUs on motherboards with PLX chips. [2079538]
[Firefox]: Cursor shows brief corruption when hovering on certain links in Firefox. [2107201]
[G-Sync]: Random flickering occurs when connecting G-sync monitor + non-G-Sync HDMI monitor with G-Sync enabled. [2399845]
[TITAN V][NVIDIA Control Panel]: The Workstation->Manage GPU Utilization page appears when it shouldn’t. [200470813]

Battlefield V: Official DXR Dev Update – Up To 50% Performance Increase!

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Tja, är jag den enda som har problem med rtx 2070 vid start av datorn? När jag startar datorn så blir skärmen svart efter windows loggan visas. Detta sker endast när jag ansluter skärmen till displayporten. Detta problem började förra fredagen efter att min dator förmodligen har autouppdaterat till en ny drivrutin. Det måste vara något fel på drivrutinerna för detta nya rtx kort. Någon som vet om dessa nya drivrutiner har fixat problemet? Har kortet inne på lagning atm så vet ej om denna drivrutin har fixat det.

Svara gärna snabbt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iceman02:

Tja, är jag den enda som har problem med rtx 2070 vid start av datorn? När jag startar datorn så blir skärmen svart efter windows loggan visas. Detta sker endast när jag ansluter skärmen till displayporten. Detta problem började förra fredagen efter att min dator förmodligen har autouppdaterat till en ny drivrutin. Det måste vara något fel på drivrutinerna för detta nya rtx kort. Någon som vet om dessa nya drivrutiner har fixat problemet? Har kortet inne på lagning atm så vet ej om denna drivrutin har fixat det.

Svara gärna snabbt

Testa stäng av snabbstart.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Uppdateringen har väl blivit försenad? De upptäckte nån bugg i sista stund vad jag förstår?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

@daskedennis: Stämmer bra. Det står i spelet att de återkommer med information imorgon.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

O jag som såg fram emot uppdateringen..... :/
Nåväl, får vänta på PoE säsong starten

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av iceman02:

Tja, är jag den enda som har problem med rtx 2070 vid start av datorn? När jag startar datorn så blir skärmen svart efter windows loggan visas. Detta sker endast när jag ansluter skärmen till displayporten. Detta problem började förra fredagen efter att min dator förmodligen har autouppdaterat till en ny drivrutin. Det måste vara något fel på drivrutinerna för detta nya rtx kort. Någon som vet om dessa nya drivrutiner har fixat problemet? Har kortet inne på lagning atm så vet ej om denna drivrutin har fixat det.

Svara gärna snabbt

Det är tydligen jättemånga som har det här problemet med Windows10 / nvidia rtx. Dessa drivrutiner fixar inte problemet, troligen ligger det på Microsoft att ordna felet.

Din dator tror att du har 2st skärmar och att Nvidia kortet är kopplad till skärm "2", där av är den svart medans datorn tror att bild visas på din första skärm som i verkligheten inte existerar.

Det är tydligen ett annat problem som är väldigt vanligt just nu att efter en omstart/uppstart så laddas inte Nvidia drivrutiner alls, och man får en bild, men det är på 800x600 (eller så) och antingen så blinkar skärmen ett par gånger och datorn kommer fram till att där finns allt ett nvidia kort, eller så startar datorn bara om.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på officiellt stöd för SLI till BF V

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iceman02:

Tja, är jag den enda som har problem med rtx 2070 vid start av datorn? När jag startar datorn så blir skärmen svart efter windows loggan visas. Detta sker endast när jag ansluter skärmen till displayporten. Detta problem började förra fredagen efter att min dator förmodligen har autouppdaterat till en ny drivrutin. Det måste vara något fel på drivrutinerna för detta nya rtx kort. Någon som vet om dessa nya drivrutiner har fixat problemet? Har kortet inne på lagning atm så vet ej om denna drivrutin har fixat det.

Svara gärna snabbt

Jag har samma problem. Händer ibland men var inte så i början när jag hade skärmen.
Har ett RTX 2070 men hade samma problem med mitt R9 390 så det är nog inte riktigt kopplat till själva grafikkortet. Jag kan inte riktigt påverka det, men för mig hjälper det att stänga skärmen med skärmens oon/off-knapp och starta den igen så funkar det.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

ni som har problem testa https://www.nvidia.com/object/nv-uefi-update-x64.html uppdatera firmwire för displayport

Without the update, systems that are connected to a DisplayPort 1.3 / 1.4 monitor could experience blank screens on boot until the OS loads, or could experience a hang on boot.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av Fueleh:

ni som har problem testa https://www.nvidia.com/object/nv-uefi-update-x64.html uppdatera firmwire för displayport

Without the update, systems that are connected to a DisplayPort 1.3 / 1.4 monitor could experience blank screens on boot until the OS loads, or could experience a hang on boot.

Den fungerar inte för 20xx serien dock

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Det är tydligen jättemånga som har det här problemet med Windows10 / nvidia rtx. Dessa drivrutiner fixar inte problemet, troligen ligger det på Microsoft att ordna felet.

Din dator tror att du har 2st skärmar och att Nvidia kortet är kopplad till skärm "2", där av är den svart medans datorn tror att bild visas på din första skärm som i verkligheten inte existerar.

Det är tydligen ett annat problem som är väldigt vanligt just nu att efter en omstart/uppstart så laddas inte Nvidia drivrutiner alls, och man får en bild, men det är på 800x600 (eller så) och antingen så blinkar skärmen ett par gånger och datorn kommer fram till att där finns allt ett nvidia kort, eller så startar datorn bara om.

Om man kopplar in två skrämar och ställer in displayport skärmen som första skärm då? För man får fram bild med hdmi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av =):

Jag som hade hoppats på officiellt stöd för SLI till BF V

Det är synd! Vet att Battlefront II SLI profilen fungerar bra genom nvidia inspector bättre än bf1 iaf .

Speciellt om man kör 4k. Själv får jag 70-80%på 1440p.

Men såklart en det är en besvikelse att ett sådant stort spel inte har det i början :/ Vi får helt enkelt hoppas.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Det är synd! Vet att Battlefront II SLI profilen fungerar bra genom nvidia inspector bättre än bf1 iaf .

Speciellt om man kör 4k. Själv får jag 70-80%på 1440p.

Men såklart en det är en besvikelse att de sådant stort spel har det i början :/ Vi får helt enkelt hoppas.

Den funkar sådär för mig
Jag får högre FPS och det skalar OK, men jag får grafikbuggar. Vapnet blir suddigt när man rör på sig och gräset blinkar.

Förstår inte varför dom inte satsar på riktigt SLI stöd i DX12, det är ju fler än oss två som sitter på SLI och vill kunna utnyttja systemet till max...

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av =):

Den funkar sådär för mig
Jag får högre FPS och det skalar OK, men jag får grafikbuggar. Vapnet blir suddigt när man rör på sig och gräset blinkar.

Förstår inte varför dom inte satsar på riktigt SLI stöd i DX12, det är ju fler än oss två som sitter på SLI och vill kunna utnyttja systemet till max...

Som tur har jag en lösning till det, flimrande vapen och gräs som du nämde.

Prova min grafik setup. Vet att det är en inställning som man måste ha på low. Minns inte exakt vilken det va. Tror det var att man måste ha Post Process Quality på low.

Men min upplevelse är endå bra!

Och jag kör 115%res scale för högre gpu usage.

https://imgur.com/a/mKLdtVK

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av =):

Den funkar sådär för mig
Jag får högre FPS och det skalar OK, men jag får grafikbuggar. Vapnet blir suddigt när man rör på sig och gräset blinkar.

Förstår inte varför dom inte satsar på riktigt SLI stöd i DX12, det är ju fler än oss två som sitter på SLI och vill kunna utnyttja systemet till max...

Det är för att DirectX12 inte har något stöd för SLI/Crossfire. Det måste implementeras av spelutvecklaren.

https://developer.nvidia.com/explicit-multi-gpu-programming-d...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Löser updateringen stuttering när spelet körs i DX12?

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är för att DirectX12 inte har något stöd för SLI/Crossfire. Det måste implementeras av spelutvecklaren.

https://developer.nvidia.com/explicit-multi-gpu-programming-d...

Yes, jag har koll på det. Men jag önskar ändå att spelutvecklaren, DICE i detta fall, satsar på det.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Som tur har jag en lösning till det, flimrande vapen och gräs som du nämde.

Prova min grafik setup. Vet att det är en inställning som man måste ha på low. Minns inte exakt vilken det va. Tror det var att man måste ha Post Process Quality på low.

Men min upplevelse är endå bra!

Och jag kör 115%res scale för högre gpu usage.

https://imgur.com/a/mKLdtVK

Stort tack för detta, det ska jag verkligen ta och kolla på!

Edit:
Kikade på inställningarna nu och jag kommer att köra allt på ULTRA, kan dock vara så att det är TAA som ställer till det eller Ambient Occlusion...

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av iceman02:

Om man kopplar in två skrämar och ställer in displayport skärmen som första skärm då? För man får fram bild med hdmi.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte, men testa gärna om du har två skärmar

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Plenty med stutter i PUBG (med ok'ish fps) med exakt samma inställningar som jag hade med gamla drivare. Jag som trodde jag kunde ha nyare drivisar så jag kunde spela både PUBG och BF5, men inte då....back to 388.71 i kväll.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av iceman02:

Tja, är jag den enda som har problem med rtx 2070 vid start av datorn? När jag startar datorn så blir skärmen svart efter windows loggan visas. Detta sker endast när jag ansluter skärmen till displayporten. Detta problem började förra fredagen efter att min dator förmodligen har autouppdaterat till en ny drivrutin. Det måste vara något fel på drivrutinerna för detta nya rtx kort. Någon som vet om dessa nya drivrutiner har fixat problemet? Har kortet inne på lagning atm så vet ej om denna drivrutin har fixat det.

Svara gärna snabbt

Jag har inte haft några problem alls med att skärmen inte startar som vanligt eller att det flickrar med mitt rtx 2070 msi armor kort vaken med displayporten eller hdmi kabel som jag har till tv. Använder mig av drivrutin 417.01 fortfarande så kanske kan vara värt att ta en tidigare drivrutin och testa med ?

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZooX:

Jag har inte haft några problem alls med att skärmen inte startar som vanligt eller att det flickrar med mitt rtx 2070 msi armor kort vaken med displayporten eller hdmi kabel som jag har till tv. Använder mig av drivrutin 417.01 fortfarande så kanske kan vara värt att ta en tidigare drivrutin och testa med ?

Hur länge har du haft kortet? Det är exakt det kortet jag har och jag lämnade in det på webhallen för felsökning. Dom sa att mitt problem är ett "känt" problem och att det förmodligen är något fel på drivrutinerna eftersom att kortet är såpass nytt. Jag fick problemet förra fredagen men konstigt nog så kom ingen speciell uppdatering då. Den senaste kom på måndagen. Kortet fungerade felfritt i kanske 6 dagar o sen dog det. Samma problem skedde också på webhallens datorer, alltså att displayporten ej fungerade. Har inte skadat kortet heller på något sätt så ifall det är fel så är det fabriksfel. Vet inte om det är värt att byta till ett likadant eller bara byta till ett 1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När det kommer till 2000 serien av nvidias kort skulle jag personligen inte våga investera i ett kort innan det kommer uppgifter på att problemen är lösta. Sådant här händer då och då och det brukar komma fram information en kan söka på om varan nu är fixad.
Tex firmware version, pcb förändringar eller Bios.

Finns inget sådant just nu. Ett jävla lotteri är det.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

När det kommer till 2000 serien av nvidias kort skulle jag personligen inte våga investera i ett kort innan det kommer uppgifter på att problemen är lösta. Sådant här händer då och då och det brukar komma fram information en kan söka på om varan nu är fixad.
Tex firmware version, pcb förändringar eller Bios.

Finns inget sådant just nu. Ett jävla lotteri är det.

Det konstiga är att det verkar fungera för vissa och för andra inte. Om det hade varit ett problem i drivrutinerna så hade det inte fungerat för någon som installerat dom. Jag använde mig också av nvidia 417.01 som killen tidigare med samma kort. För han fungerar det, för mig inte. Måste vara något fel på mitt kort

Permalänk
Hjälpsam

Ni som har problem med DP, har ni uppmärksammat att det är fel på vissa kablar?
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1453075-varning-for-vi...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

updaterade till 417.22 idag och nu startar inte battlefield 5, något mer som fått liknande problem?
Har även provat backa till en äldre version av Nvidias drivrutiner och det hjälper ej :/

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av ExcZist:

updaterade till 417.22 idag och nu startar inte battlefield 5, något mer som fått liknande problem?
Har även provat backa till en äldre version av Nvidias drivrutiner och det hjälper ej :/

Har du testat 417.23 med ?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539783-vulkan-develop...

Avinstallera dina nuvarande med DDU innan du byter.

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Nvidia geforce experience säger att jag har de senaste
"You have the latest geforce drivers"
Jo jag kör med DDU om jag ska installera om drivrutinerna rent.
Men jag brukar i vanliga fall bara updatera igenom geforce experience ifall de kan påverka det.

Edit: Ska checka deras hemsida strax på deras senaste drivrutiner

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Nvidia geforce experience säger att jag har de senaste
"You have the latest geforce drivers"
Jo jag kör med DDU om jag ska installera om drivrutinerna rent.
Men jag brukar i vanliga fall bara updatera igenom geforce experience ifall de kan påverka det.

Edit: Ska checka deras hemsida strax på deras senaste drivrutiner

Inte så att du kör med Windows defender? Och det blivit något med den när du uppdaterade eller körde DDU.
Min Windows defender flippa ur helt efter jag bytte gpu och störde/ blocka allt jag gjorde och där ibland gjorde så mitt battlefield V inte fungerade som det skulle (fick göra intro hela tiden och gick inte att spela online. Stängde av den och kör med avast istället och allt fungerar som det ska.
Bara ett tips!

Skickades från m.sweclockers.com