Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nicoX:

@Elloy: Hur är det med din läsförståelse? Jag sa aldrig att dessa vågor bidrar till nått positivt. Tvärtom jag sa att jorden egna vågor är i symbios med människan och inget man made ska försöka sig på att ta sig an denna uppgift, speciellt inte en device som är på 24/7.

Det här påståendet är också ganska tokigt
Symbios innebär att två biologiska organismer drar nytta av varandra. Strålning är inte en biologisk organism. Och jag ser inte att strålningen på något sätt drar nytta av människans närvaro. Kan man ens definiera vad som är bra för strålningens räkning? Skulle väl då vara att vi skapar mer för dess existens skull. Som då exempelvis att skaffa mer trådlösa grejer hehe.
Vidare är inte all strålning som kommer från jorden bra för oss. I mark/berg och omkring oss finns radioaktiv materia som sönderfaller och skickar ut gammastrålning. Joniserande strålning som till skillnad från ickejoniserande strålning faktiskt är farligt för oss även om strålningen inte är stark nog att hetta upp vävnaden.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Det där får du ändå ge en källa på. Vem på Ericsson? Har du några vidare bevis för konversationen? Bilder? Hur kontaktade du dem och vad sa du?

Förmodligen Kalle Hellberg alternativt men mindre sannolikt Per Segerbäck, ingen av dessa herrar har något annat på fötterna än anekodotisk bevisföring och bör behandlas därefter.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Lika som mikrovågor kan påverka kroppen negativt så kan andra vågor göra att kroppen ökar sin motståndskraft och läkande kraft. Dock lika negativt inställd som jag är till mikrovågor är jag till dessa produkter, inte för att den inte på en punkt skulle göra vad den beskriver, utan att kroppen och jorden är så komplex att alla man made produkter som ska in och påverka kroppen med sin egen teknik även i gott syfte kommer göra nått mot kroppen som slår ut nån annan funktion, eller skapar obalans för hur den elektriska aperaturen vi har själv sköts.

En liknelse vatten är inte skadlig och behövligt när man är törstig och det är varmt, men att dricka ett glas vatten var 5:e minut under 24 timmar hade ju inte funkat. Det är just vad dessa produkter kan göra, de kan inte känna av och stänga av sig själva när kroppen är i balans, utan kommer fortsätta sända ut vågor.

Skrivet av nicoX:

@Elloy: Hur är det med din läsförståelse? Jag sa aldrig att dessa vågor bidrar till nått positivt. Tvärtom jag sa att jorden egna vågor är i symbios med människan och inget man made ska försöka sig på att ta sig an denna uppgift, speciellt inte en device som är på 24/7.

Tycker det låter som en fantastisk upptäckt i så fall! Om man har hittat specifika microvågor som reparerar DNA så borde det väl vara ett utmärkt sätt att bota cancer?

Men det var inte riktigt poängen jag var ute efter. Poängen var som sagt att om man nu ska ifrågasätta forskning och rön som potentiellt forskats fram i egensyfte av industrin så borde man kanske vara lika skeptisk mot rön som kommer från ställen som uppenbarligen försörjer sig på att propagera uppfattningen att strålningen är skadlig? Varför skulle de som försörjer sig på att kränga apparater och prylar som ska motverka eventuella skadliga effekter vara mer trovärdiga än de som försörjer sig genom att sälja in wifi mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Förmodligen Kalle Hellberg alternativt men mindre sannolikt Per Segerbäck, ingen av dessa herrar har något annat på fötterna än anekodotisk bevisföring och bör behandlas därefter.

Big Brother is watching, det är just detta jag menar med att industrin, gammelmedia etc. tystar ner kritiker till strålning:

http://www.thenhf.se/kalle-hellberg-har-bojkottats-av-ulriceh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

@Elloy: Hur är det med din läsförståelse? Jag sa aldrig att dessa vågor bidrar till nått positivt. Tvärtom jag sa att jorden egna vågor är i symbios med människan och inget man made ska försöka sig på att ta sig an denna uppgift, speciellt inte en device som är på 24/7.

Skrivet av nicoX:

Lika som mikrovågor kan påverka kroppen negativt så kan andra vågor göra att kroppen ökar sin motståndskraft och läkande kraft. Dock lika negativt inställd som jag är till mikrovågor[...]

Vad är det för vågor du pratar om? Börjar kännas som språket blir vagare desto längre bort från den etablerade vetenskapen, och ett argument, du kommer.

Skrivet av nicoX:

Big Brother is watching, det är just detta jag menar med att industrin, gammelmedia etc. tystar ner kritiker till strålning:

http://www.thenhf.se/kalle-hellberg-har-bojkottats-av-ulriceh...

En liten lokaltidning tar inte emot en individs debattinlägg eller insändare längre. Ja, nu har minsann både Storebror, Den Nya Världsordningen och Big WiFi visat sig allmänheten. Eller så har tidningen inte möjlighet att ständigt torgföra en persons inlägg i sin tidning och har högre krav på sina annonser än att kunna publicera en MSPaint textfil mot vit bakgrund.

Sedan är sidan som rapporterar händelsen du beskriver ett textbokexempel på precis den totala frånvaro av vetenskaplig kunnighet som många störs av i den här tråden. Sidan förespråkar bland annat homeopati, alltså idén där man tar en aktiv läkemedelssubstans och spär ut den så kraftigt att ingen aktiv substans längre kan existera och säljer det som läkemedel. Det är bondfångeri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Det här påståendet är också ganska tokigt
Symbios innebär att två biologiska organismer drar nytta av varandra. Strålning är inte en biologisk organism. Och jag ser inte att strålningen på något sätt drar nytta av människans närvaro. Kan man ens definiera vad som är bra för strålningens räkning? Skulle väl då vara att vi skapar mer för dess existens skull. Som då exempelvis att skaffa mer trådlösa grejer hehe.
Vidare är inte all strålning som kommer från jorden bra för oss. I mark/berg och omkring oss finns radioaktiv materia som sönderfaller och skickar ut gammastrålning. Joniserande strålning som till skillnad från ickejoniserande strålning faktiskt är farligt för oss även om strålningen inte är stark nog att hetta upp vävnaden.

Skrivet av Frispel:

Tycker det låter som en fantastisk upptäckt i så fall! Om man har hittat specifika microvågor som reparerar DNA så borde det väl vara ett utmärkt sätt att bota cancer?

Men det var inte riktigt poängen jag var ute efter. Poängen var som sagt att om man nu ska ifrågasätta forskning och rön som potentiellt forskats fram i egensyfte av industrin så borde man kanske vara lika skeptisk mot rön som kommer från ställen som uppenbarligen försörjer sig på att propagera uppfattningen att strålningen är skadlig? Varför skulle de som försörjer sig på att kränga apparater och prylar som ska motverka eventuella skadliga effekter vara mer trovärdiga än de som försörjer sig genom att sälja in wifi mm?

Läs på om Schumanresonans-frekvensen.

Permalänk
Medlem

Har sökt i tråden men hittade inget konkret, men vilket band skulle isåfall vara potentiellt värst, 2,4ghz eller 5ghz?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns väl inga belägg som påvisar att det är skadligt? Ja förutom smått underhållande spekulationer från vissa individer då.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Läs på om Schumanresonans-frekvensen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Schumann_resonances

TLDR: står ingenting om något relevant till ditt påstående om vågens effekt i medicinska sammanhang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Har sökt i tråden men hittade inget konkret, men vilket band skulle isåfall vara potentiellt värst, 2,4ghz eller 5ghz?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gissa 5 då den använder mer energi.

Dock så är det bra för dig om grannarna använder 5 GHz då den har mycket svårare att tränga igenom väggar...

Helst om du behöver WiFi så skaffa en tyg shield: http://www.lessemf.com/computer.html

Har en själv och den dämpar strålningen markant, med en bibehållen räckvidd på 90% jämfört med utan skyddet.

Permalänk
Medlem

@Mr.Borka: Dessa aparater försöker imitera denna frekvens, men tror inte det lyckas så bra, och själv tror jag inte på det, har testat en själv, och mådde faktiskt sämre:

Professor W.O. Schumann på the University of Munich upptäckte då en vibration från jordens inre, en pulsation på 7,83 Hz. Den kom att kallas Schumann-resonansen.

När Schumanns resultat publicerades kontaktades han av dr Ankermueller som genast hade associerat till hjärnans djupaste vågor, Thetavågorna som man når vi djup meditation.

Schumann blev förstås intresserad. En kandidat, König, fick i uppdrag att jämföra mänskligt EEg med elektromagnetiska fält i omgivningen. Försöken bekräftade relationen mellan hjärnvågor och jordens pulsation.

Det verkar som om vi behöver Schumann-resonansen, dessa djupa långsamma vågor.

På 1960-talet studerade Professor Rutger Wever, från the Max Planck Institute for Behavioral Physiology i Erling-Andechs, resonansen betydelse för hälsan. I sina studier lät han frivilliga försökspersoner (utan anlag för cellskräck får man hoppas) leva i underjordiska bunkers under upp till fyra veckor. När Schumann-vågorna filtrerades bort från omgivningen mådde försökspersonerna inte bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nicoX:

Läs på om Schumanresonans-frekvensen.

Ser ut lite som ett "goodag yxskaft"-svar här hehe.

Jag tror snarare dina besvär grundar sig i en variant av masshysteri. Det här ska inte förringas och har lika riktiga effekter som placebo/nocebo som också har verklig effekt. Symptomen detta kan framkalla är på intet sätt hittepå utan symptomen är högst verkliga!
Så symtomen ifrågasätts inte, utan det är orsaken till symptomen som är frågan här. Självdiagons av lekmän behöver inte vara fel i alla lägen, men det kan också bli ganska fel.
För den som är "inne i det" är det här säkert inge vidare kul att höra. Det förstår jag till fullo och även önskan om att bortförklara det här som en möjlig orsak samt ihärdiga försök att leta efter andra förklaringar. I get it all! För den som inte stänger dörrar till alternativen kan det vara intressant att läsa lite mer kanske.

Här är lite relevant läsning för den nyfikne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_psychogenic_illness
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mass_hysteria_cases

Varför nämner jag ens det här? För att etablerad forskning inom vården inte kan påvisa solida bevis för att det här med elöverkänslighet/extrem känslighet för mikrovågor existerar och det finns samtidigt en annan förklaringsmodell som är vetenskapligt förankrad som skulle kunna ge svar på orsaken till eventuella symptom.
Occam's rakkniv helt enkelt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nicoX:

@Mr.Borka: Dessa aparater försöker imitera denna frekvens, men tror inte det lyckas så bra, och själv tror jag inte på det, har testat en själv, och mådde faktiskt sämre:

Professor W.O. Schumann på the University of Munich upptäckte då en vibration från jordens inre, en pulsation på 7,83 Hz. Den kom att kallas Schumann-resonansen.

När Schumanns resultat publicerades kontaktades han av dr Ankermueller som genast hade associerat till hjärnans djupaste vågor, Thetavågorna som man når vi djup meditation.

Schumann blev förstås intresserad. En kandidat, König, fick i uppdrag att jämföra mänskligt EEg med elektromagnetiska fält i omgivningen. Försöken bekräftade relationen mellan hjärnvågor och jordens pulsation.

Det verkar som om vi behöver Schumann-resonansen, dessa djupa långsamma vågor.

På 1960-talet studerade Professor Rutger Wever, från the Max Planck Institute for Behavioral Physiology i Erling-Andechs, resonansen betydelse för hälsan. I sina studier lät han frivilliga försökspersoner (utan anlag för cellskräck får man hoppas) leva i underjordiska bunkers under upp till fyra veckor. När Schumann-vågorna filtrerades bort från omgivningen mådde försökspersonerna inte bra.

Schumann-vågorna kommer inte från jordens inre och Rutger Wever forskade på den cirkadiska rytmen. Människor mår dåligt utan en tydlig dag/natt cykel, kom han fram till. ungefär som när man ligger och pillar på en lysande pekskärm halva natten, får svårt att sova och mår skit dagen efter.

Sen skyller man kanske det på något man redan var rädd för, som ”strålning” till exempel. Man kanske till och med är så rädd att man känner sig tvungen att vrida och vända på sanningen lite, för att få andra att förstå hur farligt det är.

Redigerat på uppdrag av Big Wifi
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Läs på om Schumanresonans-frekvensen.

Du menar alltså att detta skulle laga DNA och då i praktiken bota cancer? Men det har fortfarande inget med min poäng att göra...som jag även påpekade i mitt förra inlägg

Varför är information från strålningsskeptiker som har ekonomisk vinning på att propagera eventuella risker mer trovärdig än motsidan som då har ekonomisk vinning på att propagera hur ofarligt allt är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Du menar alltså att detta skulle laga DNA och då i praktiken bota cancer? Men det har fortfarande inget med min poäng att göra...som jag även påpekade i mitt förra inlägg

Varför är information från strålningsskeptiker som har ekonomisk vinning på att propagera eventuella risker mer trovärdig än motsidan som då har ekonomisk vinning på att propagera hur ofarligt allt är?

Jag vet inte, vissa säger att fluorid lagar dina hål, andra säger att fluorid fördummar dig, du får själv göra dina egna antaganden, tror inte på allt folk säger, gäller även de som säger att mobilstrålning är hälsosam. :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

@Kilroy: Jag tror inte du förstår dig på sambandet med låg emitted frekvens.

Jag tror snarare problemet är att du inte förstår dig på sambandet med låg frekvens...
Men du verkar inte intresserad av vetenskap och fakta utan mer intresserad av religion och då kan man inte använda rationella argument och logik när en pratar med dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Big Brother is watching, det är just detta jag menar med att industrin, gammelmedia etc. tystar ner kritiker till strålning:

http://www.thenhf.se/kalle-hellberg-har-bojkottats-av-ulriceh...

Med tanke på att det var falsk information och till viss del skadlig sådan, som Kalle försökte sprida så gjorde ansvarig utgivare helt rätt (ovanligt med journalister som är pålästa). Kalle driver ju dessutom ett företag som bland annat säljer "elektrosmogistrument" och kommunikationsradioutrustning (!?), ironin är ju påtaglig...

Fin källa för övrigt;
"NHF vill skydda den enskildes rätt att själv kunna välja att konsumera hälsosam mat, ta kosttillskott och använda alternativa terapier. Stöd oss genom att bli medlem!"

Vaccinmotståndare (sjukdomsfrämjande), jag ser reklam för kolloidalt silver, anti-GMO-budskap, hänvisningar till strålskyddsstiftelsen...ja jösses. Pseudovetenskap, alarmism och konspirationsteoretiker. Jorda foliehatten ordentligt med NHF!

Sök hjälp att komma ur den där sekten.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

@ZAIZAI: Finns en sekt också ganska stor 95% som tror på allt big brother säger till dom. Kritiskt tänk, behövs inte, eller går inte när big brother har fördummat en sen barnsben.

Jag tror faktiskt mer på en motståndare mot GMO än en industri som säljer GMO produkter och ska intyga att det inte finns några hälsorisker med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

@ZAIZAI: Finns en sekt också ganska stor 95% som tror på allt big brother säger till dom. Kritiskt tänk, behövs inte, eller går inte när big brother har fördummat en sen barnsben.

Jag tror faktiskt mer på en motståndare mot GMO än en industri som säljer GMO produkter och ska intyga att det inte finns några hälsorisker med det.

Tror du att hela världens forskare är deltagare i den här konspirationen?

Jag känner personligen forskare, tror du att dom ljuger och sprider lögner?

Problemet med dig är att du bara riktar kritiskt tänkande åt ett håll, om du använda samma kritiska ögon på det du förespråkar skulle det helt falla isär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

@ZAIZAI: Finns en sekt också ganska stor 95% som tror på allt big brother säger till dom. Kritiskt tänk, behövs inte, eller går inte när big brother har fördummat en sen barnsben.

Jag tror faktiskt mer på en motståndare mot GMO än en industri som säljer GMO produkter och ska intyga att det inte finns några hälsorisker med det.

Inbilla dig inte att det du håller på med är kritiskt tänkande. Det du sysslar med är något sorts motsatt-, eller konträr-, tänk. Okritiskt tänkande helt utebliven alla skepticismens grundvärden.

Det är samtidigt så himla roligt att du tar den alternativa sidan i alla frågor.
Konsensus råder inom den relevanta forskningen att strålningen från mobil- och datakommunikation inte är skadligt, i det att ingen uppenbar risk kopplad till normal exponering kunnat styrkas. Din slutsats blir något annat. Där industrin konspirerar tillsammans med forskare, granskare, myndigheter och kontrollorgan för att dölja riskerna med sin teknik - för den lukrativa sakens skull. Men samtidigt har ju de knasbollar du hänvisar till också ett ekonomiskt incitament till att bedriva sin oftast vetenskaps-analfabetiska verksamhet.

Vem skulle köpa wifi-strålningsdämpande material om man inte skrämde skiten ur okunniga, ängsliga pensionärer och unga föräldrar om den till synes ofarliga wifi-strålningen? Vem skulle köpa homeopatiska preparat utan en organiserad vilja att inbringa en förödande vaccin- och medicinrädsla?

Det är bondfångeri! Du faller in i vartenda konspiratorisk-tänkande fälla! Hur många gånger ska du dritta i innan du förstår att det är din förkärlek till det konspiratoriska tänkandet som gör att du faller dit gång på gång?

Det är inte dina slutsatser som gör mig mest irriterad. Utan vägen dit. Din metodik är klen - alla bedragares dröm. Hade du uppvisat åtminstone ett försök till resonemang och tanke kring hur du kommer du slutsatserna du gör hade jag inte varit lika irriterad. Men istället går du in med en förutfattad mening i det att den stora industrin är bedragare och de med minst påkostad hemsida som argumenterar emot industrin har rätt - på grund av oklara anledningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Tror du att hela världens forskare är deltagare i den här konspirationen?

Jag känner personligen forskare, tror du att dom ljuger och sprider lögner?

Problemet med dig är att du bara riktar kritiskt tänkande åt ett håll, om du använda samma kritiska ögon på det du förespråkar skulle det helt falla isär.

Jaså är det en konspiration nu.

Hur har du kommit fram till att jag endast riktar kritik mot ett läger? Finns inget som jag har sagt som säger så. Det värsta är ju folk som blankt säger nej, mikrovågor är absolut inte harmfulla, trots att tillverkarna går ut och säger att man ska hålla distans mot en trådlös router och att det finns otaliga forskningsrapporter som rapporterar om de hälsovådliga skador och sjukdomar som strålning ger upphov till:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Hur skulle nu ncbi vara en konspiration? När det är det största databasen av forskningsrapporter.

Går det att prata med folk som sen säger blankt nej att strålning inte är farligt, nej det gör det inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nicoX:

Går det att prata med folk som sen säger blankt nej att strålning inte är farligt, nej det gör det inte.

Vart vill du komma med debatten? Vill du att vi ska känna medlidande med dig och släcka ner våra routrar?
Ska vi sluta använda mobiltelefoner? Släcka ner alla mobilmaster?

Eller är det en rent akademisk diskussion?

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Jaså är det en konspiration nu.

Hur har du kommit fram till att jag endast riktar kritik mot ett läger? Finns inget som jag har sagt som säger så. Det värsta är ju folk som blankt säger nej, mikrovågor är absolut inte harmfulla, trots att tillverkarna går ut och säger att man ska hålla distans mot en trådlös router och att det finns otaliga forskningsrapporter som rapporterar om de hälsovådliga skador och sjukdomar som strålning ger upphov till:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

Hur skulle nu ncbi vara en konspiration? När det är det största databasen av forskningsrapporter.

Går det att prata med folk som sen säger blankt nej att strålning inte är farligt, nej det gör det inte.

Tanken var att hjälpa dig, så länge du lägger förklaringen på strålning istället för att söka andra förklaringar så kommer du inte kunna bli bättre.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Jaså är det en konspiration nu.

Det är ju det du påstår?
Du kallar forskningsetablissemanget för "big brother" och att folk som tror på dom är med i en sekt.
Jag tolkar det som någon form av konspiration.

Skrivet av nicoX:

det finns otaliga forskningsrapporter som rapporterar om de hälsovådliga skador och sjukdomar som strålning ger upphov till.

Det är ju just det som det inte finns.
Att du inbillar dig att det finns det går ju inte att argumentera emot.
Alla dina länkar kommer från högst dubiösa källor där jag inte hittar någonting som faktiskt genomgått den process av peer review och annat som är standard i den vetenskapliga och akademiska världen.
Det säger ju ganska tydligt att ditt kritiska tänkande är ojämnt, att du inte kan skilja på riktig vetenskap och vad någon random snubbe säger på internet.

Om jag missat något får du gärna dela med dig av någon av alla dessa otaliga forskningsrapporter.

Det samlade läget är att vi än så länge inte har några som helst konkreta tecken på att det skulle vara skadligt, men vi kan inte heller helt utesluta att det påverkar oss och vidare studier bör fortsätta göras. Men ingenting tyder på att det ska vara skadligt.

Det är helt enkelt vad all forskning och erfarenhet säger oss så här långt.

EDIT: Om det inte är en konspiration, varför är det vetenskapliga etablissemanget så långt ifrån dig i uppfattningen om hur mikrovågor påverkar människokroppen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är ju det du påstår?
Du kallar forskningsetablissemanget för "big brother" och att folk som tror på dom är med i en sekt.
Jag tolkar det som någon form av konspiration.

Det är ju just det som det inte finns.
Att du inbillar dig att det finns det går ju inte att argumentera emot.
Alla dina länkar kommer från högst dubiösa källor där jag inte hittar någonting som faktiskt genomgått den process av peer review och annat som är standard i den vetenskapliga och akademiska världen.
Det säger ju ganska tydligt att ditt kritiska tänkande är ojämnt, att du inte kan skilja på riktig vetenskap och vad någon random snubbe säger på internet.

Om jag missat något får du gärna dela med dig av någon av alla dessa otaliga forskningsrapporter.

Det samlade läget är att vi än så länge inte har några som helst konkreta tecken på att det skulle vara skadligt, men vi kan inte heller helt utesluta att det påverkar oss och vidare studier bör fortsätta göras. Men ingenting tyder på att det ska vara skadligt.

Det är helt enkelt vad all forskning och erfarenhet säger oss så här långt.

EDIT: Om det inte är en konspiration, varför är det vetenskapliga etablissemanget så långt ifrån dig i uppfattningen om hur mikrovågor påverkar människokroppen?

Lev inte i förnekelse, du fick en bra länk bara att läsa igenom, inte det lättaste att förstå men läs slutsatsen på rapporterna.

Jag försöker inte övertyga nån att inte använda trådlös utrustning, men jag ska alla fall inte vara blåögd och tyst och inte skriva om farorna, för det finns massvis med folk som drabbas illa av strålning och som inte vet vad det beror på. Dom ska ha en chans att få välja om de ska bli strålade 24/7 eller inte.

Här är den första rapporten som kom upp när jag sökte: microwave radiation:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=microwave+radiation

Conclusion
With the popularity of microwave technology, microwave effects on the human body have become a common topic of concern, and the central nervous system is recognized as a target organ system that is sensitive to microwave radiation. However, to date, with the exception of high-power microwave radiation, which has widely established hazardous effects, the biological effects of microwaves remain controversial. In epidemiology, there is no conclusive evidence showing that microwaves have carcinogenic effects. Concurrently, the discovery that microwaves have positive biological effects has presented new challenges for research and applications in this field. The results of EEG and analyses of the structure of the brain after radiation have also confirmed the influence of microwaves. Studies have extensively explored the underlying mechanisms by which microwaves influence learning and memory functions, especially synaptic structures and functions, oxidative stress and apoptosis, protein synthesis, genes and individual susceptibility and energy metabolism. Previous studies have produced a large amount of information, and some progress has been made in theory, but the mechanisms have not yet been fully determined, and many points are still disputed. The largest problem in these studies is that they used different parameters, such as the frequency, modulation, power density and irradiation time, to apply microwave radiation, in addition to using a variety of research methods. Therefore, their reproducibility and comparability are poor. To determine the precise dose-effect relationship between microwave radiation and its biological effects, further detailed studies must be performed.

Den andra artikeln:

DISCUSSION
Possible harmful effects of EMF on cognitive and behavioral aspects of humans and rodents have been considered controversial [, 26–28]. Here we demonstrated that 9.417-GHz microwave exposure to pregnant mice caused behavioral alterations and gender-specific learning and memory deficits in offspring. Both male and female mice demonstrated increased anxiety-related and decreased depression-related behavior. The male mice displayed impaired learning and memory, whereas the female mice were not affected. These results were novel in that previous research has not distinguished any gender-specific effects. Our research will provide an important reference in relation to the protection of a fetus during pregnancy from EMFs.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nicoX:

Lev inte i förnekelse, du fick en bra länk bara att läsa igenom, inte det lättaste att förstå men läs slutsatsen på rapporterna.

Jag försöker inte övertyga nån att inte använda trådlös utrustning, men jag ska alla fall inte vara blåögd och tyst och inte skriva om farorna, för det finns massvis med folk som drabbas illa av strålning och som inte vet vad det beror på. Dom ska ha en chans att få välja om de ska bli strålade 24/7 eller inte.

Här är den första rapporten som kom upp när jag sökte: microwave radiation:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=microwave+radiation

Conclusion
With the popularity of microwave technology, microwave effects on the human body have become a common topic of concern, and the central nervous system is recognized as a target organ system that is sensitive to microwave radiation. However, to date, with the exception of high-power microwave radiation, which has widely established hazardous effects, the biological effects of microwaves remain controversial. In epidemiology, there is no conclusive evidence showing that microwaves have carcinogenic effects. Concurrently, the discovery that microwaves have positive biological effects has presented new challenges for research and applications in this field. The results of EEG and analyses of the structure of the brain after radiation have also confirmed the influence of microwaves. Studies have extensively explored the underlying mechanisms by which microwaves influence learning and memory functions, especially synaptic structures and functions, oxidative stress and apoptosis, protein synthesis, genes and individual susceptibility and energy metabolism. Previous studies have produced a large amount of information, and some progress has been made in theory, but the mechanisms have not yet been fully determined, and many points are still disputed. The largest problem in these studies is that they used different parameters, such as the frequency, modulation, power density and irradiation time, to apply microwave radiation, in addition to using a variety of research methods. Therefore, their reproducibility and comparability are poor. To determine the precise dose-effect relationship between microwave radiation and its biological effects, further detailed studies must be performed.

Den andra artikeln:

DISCUSSION
Possible harmful effects of EMF on cognitive and behavioral aspects of humans and rodents have been considered controversial [, 26–28]. Here we demonstrated that 9.417-GHz microwave exposure to pregnant mice caused behavioral alterations and gender-specific learning and memory deficits in offspring. Both male and female mice demonstrated increased anxiety-related and decreased depression-related behavior. The male mice displayed impaired learning and memory, whereas the female mice were not affected. These results were novel in that previous research has not distinguished any gender-specific effects. Our research will provide an important reference in relation to the protection of a fetus during pregnancy from EMFs.

Rapporterna drar ingen som helst slutsats om hur farligt mikrovågor är för människor. Ändå hoppar du direkt till slutsatsen att det är skadligt för människor och personer som upplever symptom gör det pga strålning. Det är inte så det fungerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nicoX:

Lev inte i förnekelse, du fick en bra länk bara att läsa igenom, inte det lättaste att förstå men läs slutsatsen på rapporterna.

Jag försöker inte övertyga nån att inte använda trådlös utrustning, men jag ska alla fall inte vara blåögd och tyst och inte skriva om farorna, för det finns massvis med folk som drabbas illa av strålning och som inte vet vad det beror på. Dom ska ha en chans att få välja om de ska bli strålade 24/7 eller inte.

Här är den första rapporten som kom upp när jag sökte: microwave radiation:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=microwave+radiation

Conclusion
With the popularity of microwave technology, microwave effects on the human body have become a common topic of concern, and the central nervous system is recognized as a target organ system that is sensitive to microwave radiation. However, to date, with the exception of high-power microwave radiation, which has widely established hazardous effects, the biological effects of microwaves remain controversial. In epidemiology, there is no conclusive evidence showing that microwaves have carcinogenic effects. Concurrently, the discovery that microwaves have positive biological effects has presented new challenges for research and applications in this field. The results of EEG and analyses of the structure of the brain after radiation have also confirmed the influence of microwaves. Studies have extensively explored the underlying mechanisms by which microwaves influence learning and memory functions, especially synaptic structures and functions, oxidative stress and apoptosis, protein synthesis, genes and individual susceptibility and energy metabolism. Previous studies have produced a large amount of information, and some progress has been made in theory, but the mechanisms have not yet been fully determined, and many points are still disputed. The largest problem in these studies is that they used different parameters, such as the frequency, modulation, power density and irradiation time, to apply microwave radiation, in addition to using a variety of research methods. Therefore, their reproducibility and comparability are poor. To determine the precise dose-effect relationship between microwave radiation and its biological effects, further detailed studies must be performed.

Den andra artikeln:

DISCUSSION
Possible harmful effects of EMF on cognitive and behavioral aspects of humans and rodents have been considered controversial [, 26–28]. Here we demonstrated that 9.417-GHz microwave exposure to pregnant mice caused behavioral alterations and gender-specific learning and memory deficits in offspring. Both male and female mice demonstrated increased anxiety-related and decreased depression-related behavior. The male mice displayed impaired learning and memory, whereas the female mice were not affected. These results were novel in that previous research has not distinguished any gender-specific effects. Our research will provide an important reference in relation to the protection of a fetus during pregnancy from EMFs.

Och var förhållandena för övrigt den samma som för vanliga möss? Hur stark var strålningen?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Lev inte i förnekelse, du fick en bra länk bara att läsa igenom, inte det lättaste att förstå men läs slutsatsen på rapporterna.

Jag försöker inte övertyga nån att inte använda trådlös utrustning, men jag ska alla fall inte vara blåögd och tyst och inte skriva om farorna, för det finns massvis med folk som drabbas illa av strålning och som inte vet vad det beror på. Dom ska ha en chans att få välja om de ska bli strålade 24/7 eller inte.

Här är den första rapporten som kom upp när jag sökte: microwave radiation:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=microwave+radiation

Conclusion
With the popularity of microwave technology, microwave effects on the human body have become a common topic of concern, and the central nervous system is recognized as a target organ system that is sensitive to microwave radiation. However, to date, with the exception of high-power microwave radiation, which has widely established hazardous effects, the biological effects of microwaves remain controversial. In epidemiology, there is no conclusive evidence showing that microwaves have carcinogenic effects. Concurrently, the discovery that microwaves have positive biological effects has presented new challenges for research and applications in this field. The results of EEG and analyses of the structure of the brain after radiation have also confirmed the influence of microwaves. Studies have extensively explored the underlying mechanisms by which microwaves influence learning and memory functions, especially synaptic structures and functions, oxidative stress and apoptosis, protein synthesis, genes and individual susceptibility and energy metabolism. Previous studies have produced a large amount of information, and some progress has been made in theory, but the mechanisms have not yet been fully determined, and many points are still disputed. The largest problem in these studies is that they used different parameters, such as the frequency, modulation, power density and irradiation time, to apply microwave radiation, in addition to using a variety of research methods. Therefore, their reproducibility and comparability are poor. To determine the precise dose-effect relationship between microwave radiation and its biological effects, further detailed studies must be performed.

Den andra artikeln:

DISCUSSION
Possible harmful effects of EMF on cognitive and behavioral aspects of humans and rodents have been considered controversial [, 26–28]. Here we demonstrated that 9.417-GHz microwave exposure to pregnant mice caused behavioral alterations and gender-specific learning and memory deficits in offspring. Both male and female mice demonstrated increased anxiety-related and decreased depression-related behavior. The male mice displayed impaired learning and memory, whereas the female mice were not affected. These results were novel in that previous research has not distinguished any gender-specific effects. Our research will provide an important reference in relation to the protection of a fetus during pregnancy from EMFs.

Eftersom du av någon anledning inte tar emot argumenten som flera andra påpekat tidigare i tråden ska jag hjälpa dig eftersom du tidigare påpekade att min läsförståelse var dålig.

1.
Artikel 1:
"In epidemiology, there is no conclusive evidence showing that microwaves have carcinogenic effects." - Det finns inga direkt bevis för att strålningen som patienterna utsattes för hade cancerframkallande effekter.

2.
Artikel 1:
"The largest problem in these studies is that they used different parameters, such as the frequency, modulation, power density and irradiation time, to apply microwave radiation, in addition to using a variety of research methods. Therefore, their reproducibility and comparability are poor. To determine the precise dose-effect relationship between microwave radiation and its biological effects, further detailed studies must be performed". - Författarna till faktabladet anser att det inte går att dra några direkta slutsatser eftersom forskningsutförandena avviker från varandra inom olika parametrar.

3.
Hittade källa två som du referar till: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4380045/
Under Results går det att läsa följande: [b]...suggesting an increase in the anxiety-related behavior of exposed mice (for both male and female mice)[/b] - Det går alltså inte att dra någon direkt slutsats då något antas. För att vara vetenskapligt korrekt ska experimentet kunna utföras med samma parametrar och därmed ska samma resultat upprepas. Något som forskarna inte gjort.

4.
Återigen artikel 2, Discussion: "Therefore, further research is needed to reach a definite conclusion about the behavioral effects of microwave exposure." - Mer forskning krävs för att fastställa en slutsats angående beteendeeffekter som orsakas av mikrovågsexponering.

5.
Artikel 1: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5607572/
Postivie effects:"Moreover, the risk of developing Alzheimer’s disease is 30–40% lower in people who use a mobile phone for more than 10 years than in other individuals [35]. The above results indicate a positive biological effect of microwave radiation and present a challenge with regard to how people can benefit from microwave radiation." - Det finns forskning som tyder på att mikrovågor från mobiltelefoner minskar risken för Alzheimers med 30-40%.

6.
Artikel 1: Summary: It is noteworthy that most of the above mentioned studies were based on the theory that the effects caused by microwaves are non-thermal. However, a recent report [3] published by the Scientific Committee on Emerging and Newly Identified Health Risks (SCENIHR) noted that discussions about the thermal and non-thermal effects are misleading. Because the frequency of microwaves is sufficiently high that the energy is absorbed, the subsequent heating of tissue becomes its major mechanism, and most biochemical and physiological responses are temperature-dependent. Thus, the committee suggested that in the future, studies should explore the border between thermal and non-thermal effects and that specific effects, such as triggering the onset of thermoregulatory reactions, should be defined. - Det finns slutsatser från andra forskningsexperiment som indikerar att bieffekterna som mössen i experimenten framkallar är framkallade av den termiska energi (värmen)som mössen absorberar från strålningen, vilket triggar diverse biologiska funktioner och därmed påverkar inte mikrovågorna den biologiska funktionaliteten.

Har endast skumläst artiklarna men det går troligtvis att påpeka mer. Ett framtida tips är att läsa all information som presenteras i artikeln, och inte bara det som stödjer din personliga agenda.

Förlåt alla Sweclockers att jag bumpar denna tråden, Naturvetenskapsautismen i mig kickade in efter jobbet.

God natt //Elloy

Lade till kursiv stil vid punkt 4 & 6.
Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Lev inte i förnekelse, du fick en bra länk bara att läsa igenom, inte det lättaste att förstå men läs slutsatsen på rapporterna.

Jag försöker inte övertyga nån att inte använda trådlös utrustning, men jag ska alla fall inte vara blåögd och tyst och inte skriva om farorna, för det finns massvis med folk som drabbas illa av strålning och som inte vet vad det beror på. Dom ska ha en chans att få välja om de ska bli strålade 24/7 eller inte.

Här är den första rapporten som kom upp när jag sökte: microwave radiation:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/?term=microwave+radiation

Conclusion
With the popularity of microwave technology, microwave effects on the human body have become a common topic of concern, and the central nervous system is recognized as a target organ system that is sensitive to microwave radiation. However, to date, with the exception of high-power microwave radiation, which has widely established hazardous effects, the biological effects of microwaves remain controversial. In epidemiology, there is no conclusive evidence showing that microwaves have carcinogenic effects. Concurrently, the discovery that microwaves have positive biological effects has presented new challenges for research and applications in this field. The results of EEG and analyses of the structure of the brain after radiation have also confirmed the influence of microwaves. Studies have extensively explored the underlying mechanisms by which microwaves influence learning and memory functions, especially synaptic structures and functions, oxidative stress and apoptosis, protein synthesis, genes and individual susceptibility and energy metabolism. Previous studies have produced a large amount of information, and some progress has been made in theory, but the mechanisms have not yet been fully determined, and many points are still disputed. The largest problem in these studies is that they used different parameters, such as the frequency, modulation, power density and irradiation time, to apply microwave radiation, in addition to using a variety of research methods. Therefore, their reproducibility and comparability are poor. To determine the precise dose-effect relationship between microwave radiation and its biological effects, further detailed studies must be performed.

Den andra artikeln:

DISCUSSION
Possible harmful effects of EMF on cognitive and behavioral aspects of humans and rodents have been considered controversial [, 26–28]. Here we demonstrated that 9.417-GHz microwave exposure to pregnant mice caused behavioral alterations and gender-specific learning and memory deficits in offspring. Both male and female mice demonstrated increased anxiety-related and decreased depression-related behavior. The male mice displayed impaired learning and memory, whereas the female mice were not affected. These results were novel in that previous research has not distinguished any gender-specific effects. Our research will provide an important reference in relation to the protection of a fetus during pregnancy from EMFs.

Nej, vetenskapliga texter kan vara lite svåra att förstå och jag förstår att det är lätt att missförstå och att tolka saker på ett sätt som bekräftar sin egen världsbild om man inte är så insatt.

Från första artikeln:

Citat:

However, to date, with the exception of high-power microwave radiation, which has widely established hazardous effects, the biological effects of microwaves remain controversial.

Förstår du att slutsatserna av den studien argumenterar för exakt det jag har sagt hela tiden?
Och jag har även fetstilat en viktig detalj i allt som dom pratar om i det du citerat.

Den andra studien säger att den ser förändringar med ~9-GHz på möss, men det handlar om en studie där 4 stycken gravida honor utsattes för strålning. Det är inget en ska dra allt för stora växlar av.

Att flera småskaliga studier visar upp effekter är ingenting konstigt och betyder väldigt lite, som det verkar av det jag läser så verkar det inte vara reproducerbart utan olika studier får väldigt olika effekter.
Jag blir dock väldigt nyfiken på vad andra forskare har att säga om den här studien, jag är inte så van eller kunnig på att läsa sådana här studier och jag har extremt dålig detaljkoll på studier överlag.
Så det här känns egentligen rätt meningslöst, folk jag litar på säger att det är ofarligt, folk du litar på säger att det är farligt.
Ingen av oss är kunniga eller insatta nog för att egentligen göra några övertygande argument.

Jag tror på att det vetenskapliga etablissemanget överlag är måna om att föra ut sanningen, så även inom strålningsforskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Jag tror faktiskt mer på en motståndare mot GMO än en industri som säljer GMO produkter och ska intyga att det inte finns några hälsorisker med det.

Då jag är en del av denna globala konspiration, var är min del av kakan?

...och det gyllene riset är en del i denna konspiration också då?

Sök hjälp!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)