Snart öppnar SweClockers Julkalender 2018!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Vem vill ha 27 tums skärm med 1080p
I dagens lucka.

Skrivet av TuHack:

Hade hoppats på en rejält prisnedsatt AG271QG. Även Inet luckan var en bust.

Skulle mer än gärna vilja ha en 27" skärm med 144 Hz och AMD Freesync MED 1080p!

Vet inte om jag ska tolka era inlägg som en seriös fråga, eller bortskämda "vem vill ha de det skitet"

Jag skulle gärna vilja ha det
skulle bli jätteglad över det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Vem vill ha 27 tums skärm med 1080p
I dagens lucka.

Har en 27" 1080p VA-skärm som sekundärskärm, funkar ypperligt för mina ändamål.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Vem vill ha 27 tums skärm med 1080p
I dagens lucka.

Har redan en och är riktigt nöjd.
https://www.sweclockers.com/testpilot/24558-testpilot-aoc-ago...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Får stryka ett par saker på önskelistan för denna godingen

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vi jagar Netonnet för att de ska sänka priset som det är tänkt idag!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Tänkte precis skicka bilder att priset inte stämde alls, men då vet jag att ni är medvetna om det

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DasKaktus:

Tänkte precis skicka bilder att priset inte stämde alls, men då vet jag att ni är medvetna om det

Jag sitter som en hök varje dag klockan 12:00 och vaktar. Av erfarenhet händer det att våra partner (återförsäljare) missar att sänka priset vid 12-slaget. Skriver här så snart det är åtgärdat.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

"Rabatterat pris" Själv köpte jag 32GB för 1500kr 2016.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

"Rabatterat pris" Själv köpte jag 32GB för 1500kr 2016.

Själv köpte jag en Rolex 2016 för 65% av vad jag sålde den 2018.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@DasKaktus Fixat!

@IKEA Billy Bokhylla Ja, jo, själv köpte jag 16 GB DDR3 för 700 kronor runt år 2015. De som köpte minnen då får vara glada åt att de gjorde ett jävligt bra köp, resten får glädjas av att priserna äntligen är på väg nedåt från väldigt höga nivåer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Väntar själv på ett Vega 56 till hyfsat pris.
Men den som väntar på nått gott väntar oftast för länge

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Första gången jag utnyttjat ett erbjudande från julkalendern. Slog till på ett be quiet! Silent Base 601 från Inet. Sitter just nu med gammalt slitet Antec P18...2? Har i alla fall haft chassit i över 10 år nu och det har visserligen varit med om fyra fem flyttar men saknar så väl frontlucka som luckorna för 5.25" platserna fram osv. Var dags att uppgradera nu. Det sjuka är att jag har ett CaseLabs SMA8 som fortfarande är ouppackat men jag sparar det till ett framtida projekt.

Nu hoppas jag bara på ett nätagg bakom någon lucka så jag kan byta ut mitt åtta år gamla XFX Core Edition 850W 80+ Bronze.

Permalänk

144hz laptop!... med ett 1050???

För 14,000 kr????? Nej tack!

Permalänk
Medlem

Den batteritiden ska man nog inte skylta med om man vill sälja nån "spelmus", Corsair.

Permalänk
Medlem

@Jacob: Av ren nyfikenhet, har en vinnare för tävlingen i lucka nummer 9 utsetts? Vinnaren för tävlingen i lucka nummer 10 kom nämligen ut kring 10-20 min efter att tävlingen avslutats kl. 12:00 den 11/12, så det är lite intressant om vad som händer här

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Icte:

@Jacob: Av ren nyfikenhet, har en vinnare för tävlingen i lucka nummer 9 utsetts? Vinnaren för tävlingen i lucka nummer 10 kom nämligen ut kring 10-20 min efter att tävlingen avslutats kl. 12:00 den 11/12, så det är lite intressant om vad som händer här

Vi får in väldigt många bidrag i varje tävling/lucka och de tar tid att gå igenom. Vi har som mål att utse vinnarna inom tre dagar efter att luckan avslutats, men i vissa fall kan det ta längre tid då vi har mycket annat att göra så här i juletider.

Vinnaren för lucka 10 utsågs inte direkt efter den avslutades. Det som visades var det vinnande bidraget från lucka 10 år 2017 som vi glömt radera. Det här är åtgärdat och förhoppningsvis utses den rätta vinnaren där inom kort.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vi får in väldigt många bidrag i varje tävling/lucka och de tar tid att gå igenom. Vi har som mål att utse vinnarna inom tre dagar efter att luckan avslutats, men i vissa fall kan det ta längre tid då vi har mycket annat att göra så här i juletider.

Vinnaren för lucka 10 utsågs inte direkt efter den avslutades. Det som visades var det vinnande bidraget från lucka 10 år 2017 som vi glömt radera. Det här är åtgärdat och förhoppningsvis utses den rätta vinnaren där inom kort.

Då hänger jag med! Var lite förvånad att ett vinnarbidrag kom fram så snabbt, men förstår nu varför det plötsligt var borttaget Ser fram emot resultatet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag vann lucka 1 men har inte fått bekräftelse på detta någonstans trotts att det är min motivering som vann

Skickades från m.sweclockers.com

Felstavning
Permalänk
Medlem

Satt precis och tittade igenom de vinnande bidragen i alla luckor och småskrockade för mig själv över alla fyndiga svar.
Kom till lucka 10 och trillade nästan av stolen när jag såg min motivering som vinnare...

Antar att detta var svaret på mina funderingar gällande vilket läger som skulle väljas till den kommande uppdateringen som är välbehövlig.

God jul på er!

Permalänk
Medlem

Nice!!

Visa signatur

/ponte

Permalänk
Medlem

Dagens lucka var ju inte mycket att hänga i granen, trots allt kan man få ett ultrasnabbt USB minne emd dubbelt så mycket plats, dvs 2TB för ett par tior

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Postade ett bidrag till dagens tävling men när jag klickade på att skicka iväg det så fick jag ett felmeddelande om Facebook! Eh va? Det stod att användaren inte tillät detta pga någon inställning. Vad har Facebook med att posta ett tävlingsbidrag? Undrar om det blev postat eller om det gick åt fanders?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MagnusT:

Postade ett bidrag till dagens tävling men när jag klickade på att skicka iväg det så fick jag ett felmeddelande om Facebook! Eh va? Det stod att användaren inte tillät detta pga någon inställning. Vad har Facebook med att posta ett tävlingsbidrag? Undrar om det blev postat eller om det gick åt fanders?

Hej Magnus,

Skicka ett PM till mig med din mailadress som du använde för att skicka in bidraget så ska jag undersöka!

God jul!
Adam

Edit: Har man kommit till steget där man uppmanas att dela tävlingen på Facebook så är bidraget inskickat, detta är alltså bara en uppmaning och är helt valfritt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hej Magnus,

Skicka ett PM till mig med din mailadress som du använde för att skicka in bidraget så ska jag undersöka!

God jul!
Adam

Super! Du har PM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MagnusT:

Super! Du har PM

Hej!

Skriver även här så att andra kan se. Det finns inget att oroa sig för om man kommit så långt i processen för att skicka in sitt bidrag, det som sker är bara att man uppmanas att dela tävlingen på Facebook. Men det är valfritt och bidraget är som sagt inskickat ändå!

God jul!

/Adam

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hej!

Skriver även här så att andra kan se. Det finns inget att oroa sig för om man kommit så långt i processen för att skicka in sitt bidrag, det som sker är bara att man uppmanas att dela tävlingen på Facebook. Men det är valfritt och bidraget är som sagt inskickat ändå!

God jul!

/Adam

Aha!

Fast jag fick ett felmeddelande istället för en fråga om att dela på Facebook. Men jag har nog helt enkelt stängt av massa saker på det kontot, gillar INTE det företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Dagens lucka var ju inte mycket att hänga i granen, trots allt kan man få ett ultrasnabbt USB minne emd dubbelt så mycket plats, dvs 2TB för ett par tior

https://i.imgur.com/lNON7qg.png

Ja Wish är bra skit det. Fick hem tre usb-stickor med 2 TB och gjorde en trippel-backup på 1,2 TB vardera med helt oumbärliga saker som annars låg på en stor brumande tickande USB-HD och skönt att kunna slå sönder och slänga den. Nästa vecka havererade datorns HD och vilken tur att jag köpt dessa USB-stickor. Nu sitter jag med 3-dubbla backupper och bara väntar på en ny HD och ska jag föra tillbaka allt. Tackar Wish för att räddat mitt liv. En del var otroligt viktiga som tex en Bitcon plånbok med 300 BTC (skulle sålt dem december 2018 men trodde det skulle stiga några 1000% till).
OBS - texten ovan är ett julskämt men undra hur många som gjort detta, stackarna.

Uppskattat med lite erbjudande och roliga tävlingar. Har själv skickat in ett bidrag för att kanske överraska en familjemedlem. Tänk bara, folk, på att betala vinstskatten. Vinsten redovisar du i din självdeklaration.

Har du varit med i en tävling i till exempel TV eller en tidning och vunnit, ska du vanligtvis betala skatt på vinsten. Om det är den personliga prestationen som avgör om du vinner ska du beskattas för vinsten. Är det däremot slumpen som avgör är vinsten skattefri. Tävlingsvinster är skattefria om de består av föremål, presentkort (som inte kan lösas in mot kontanter) eller resa etc. som värderas till högst 1 400 kronor.

formatering
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Ville bara önska god jul och tack till Sweclockers och Webhallen. Blev en oväntat trevlig uppgraderingsjul.

Måste även inflika att jag blivit positivt överraskad av postnord i år.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att årets julkalender var en stor besvikelse. Jag hade förväntat mig bra priser på intressanta produkter.

Alla dessa tävlingar, kan någon förklara för mig vad vitsen är att skriva humoristisk text om produkter? Vad ska det användas till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag måste säga att årets julkalender var en stor besvikelse. Jag hade förväntat mig bra priser på intressanta produkter.

Alla dessa tävlingar, kan någon förklara för mig vad vitsen är att skriva humoristisk text om produkter? Vad ska det användas till?

För att inte bryta mot lotterilagen