Ultrakompakta Louqe Ghost S1 hittar hem till SweClockers medlemmar

Permalänk
Melding Plague

Ultrakompakta Louqe Ghost S1 hittar hem till SweClockers medlemmar

Väntan har varit lång och för vissa är den ännu inte över, men nu har det Kickstarter-finansierade och svenska ultrakompakta chassit Louqe Ghost S1 börjat levereras till SweClockers medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Riktigt trevligt chassi! Har dock personligen bara lyckats klämma in en 2,5" disk under nätaggregatet, vart monterar man den andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Riktigt trevligt chassi! Har dock personligen bara lyckats klämma in en 2,5" disk under nätaggregatet, vart monterar man den andra?

I den medföljande vaggan under PSU

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Botten på Chassit

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt nära att backa detta chassi när det kom, men pga att jag inte har några komponenter att bygga med (ryzen²) än så får det bli förhoppningsvis kanske lagom tills revision 2 har kommit.
Riktigt stiligt chassi måste sägas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Jag var väldigt nära att backa detta chassi när det kom, men pga att jag inte har några komponenter att bygga med (ryzen²) än så får det bli förhoppningsvis kanske lagom tills revision 2 har kommit.
Riktigt stiligt chassi måste sägas

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett, men har inga komponenter heller. Känns inte så prisvärt/roligt att köpa grafikkort nu heller. Nåja, har något vackert att titta på i alla fall så länge.

Permalänk
Medlem

Hade en custom CPU+GPU-loop funkat i detta tro?
Håller lite utkik efter ett passande chassi för en sån konfig. Detta känns aningen litet för det ändamålet.
Sen har jag en fråga ang tophat. Fäster man tophat på något vis med övriga chassit eller sitter det löst ovanpå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stonecape:

Jag har ett, men har inga komponenter heller. Känns inte så prisvärt/roligt att köpa grafikkort nu heller. Nåja, har något vackert att titta på i alla fall så länge.

Jag skulle bara bli nojig att behöva vänta i ett halvår på att få bygga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Hade en custom CPU+GPU-loop funkat i detta tro?

Jo, det har väl gjorts åtminstone två gånger, av @Faggan (se https://www.sweclockers.com/forum/trad/1501740-louqe-ghost-s1... och JayzTwoCents (på YouTuben).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Riktigt trevligt chassi! Har dock personligen bara lyckats klämma in en 2,5" disk under nätaggregatet, vart monterar man den andra?

Du kan sätta två 2.5"-enheter på den lilla vaggan nedanför PSU. En sitter inuti, och den andra sitter ovanpå.

Skrivet av RVX:

Jag skulle bara bli nojig att behöva vänta i ett halvår på att få bygga

Skickades från m.sweclockers.com

Äsch då, jag har väntat sen jag backade den första (misslyckade) kickstartern i april 2017 Men nu står den så prydligt på skrivbordet!

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Du kan sätta två 2.5"-enheter på den lilla vaggan nedanför PSU. En sitter inuti, och den andra sitter ovanpå.

Äsch då, jag har väntat sen jag backade den första (misslyckade) kickstartern i april 2017 Men nu står den så prydligt på skrivbordet!

Antar att du har mer tålamod än jag!
Jag skulle i princip packa upp chassit varje dag och beundra det, för att sen sucka djupt över att jag inte har några komponenter att bygga ned...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Byggde ihop mitt chassi igår, känns riktigt bra med en så liten och snygg låda!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Byggde ihop mitt chassi igår, känns riktigt bra med en så liten och snygg låda!

https://i.imgur.com/rGVnENC.jpg

Vibrerar inte bilarna på högtalarna något jäkligt när du kör musik?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Vibrerar inte bilarna på högtalarna något jäkligt när du kör musik?

Nej, inte farligt. Men den bubblan har faktiskt ramlat ned en gång, men det är ju bara kul att få bygga ihop den igen då!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Du kan sätta två 2.5"-enheter på den lilla vaggan nedanför PSU. En sitter inuti, och den andra sitter ovanpå.

Äsch då, jag har väntat sen jag backade den första (misslyckade) kickstartern i april 2017 Men nu står den så prydligt på skrivbordet!

Aaah ovanpå vaggan. Missade också detta helt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Aaah ovanpå vaggan. Missade också detta helt

Skickades från m.sweclockers.com

Med det sagt så tror jag det är jävluskt tight att försöka lyckas montera två diskar i vaggan utan att ha custom PSU-kablage då det är tight som satan redan som det är

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Har haft ögonen på det här chassit ett tag, men hade inte tänkt bygga någon ny än. Zen 2 kanske får mig att slå till.

Lite tråkiga färger, bara.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Har min kartong stående än. Flyttar nästa vecka. Så det blir bygge efter det! Vill inte riskera att den blir skadad i flytten #OCD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakteria:

Hade en custom CPU+GPU-loop funkat i detta tro?
Håller lite utkik efter ett passande chassi för en sån konfig. Detta känns aningen litet för det ändamålet.
Sen har jag en fråga ang tophat. Fäster man tophat på något vis med övriga chassit eller sitter det löst ovanpå?

Fäster med Skruv så inga konstigheter. Otroligt bra chassi, skulle säga att det är negativt med CPU+GPU loop för prestanda men visst ser det fint ut. Finns ett konceptbygge som är nåt halvår här i forumet som byggdes för att visa vad chassit kan göra..

Jag kör AIO 240 på CPU och GPU på luft. Eftersom GPU har en egenkammare och kan suga in luft utifrån skulle jag säga detta är bäst då CPU skulle påverkas för mycket av att dela med GPUn.. Om man körde 2 Tophats hade det nog gått men då börjar chassit tappa sin poäng även om det fortfarande skulle vara minst i klassen.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Ni missade dock att besvara frågan vi alla ställer oss:

Har @Kenneth fått sin leverans?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X