Märkligt fenomen med Spotify

Permalänk
Medlem

Märkligt fenomen med Spotify

Hej,

Har under din senaste dagarna märkt ett nytt beteende på Spotify appen på mobilen och tänkte kolla om någon annan också har märkt av det.

Kör Spotify Premium på en dator på jobbet och har samma konto på mobilen. Nu på dom senaste dagarna när jag har varit hemma, vilket är typ 4 mil från jobbet så hoppar Spotify appen igång i notifieringsmenyn och säger att den är kopplad till jobbets dator. Har aldrig märkt av det här tidigare och helt ärligt så är det rätt så irriterade.

Nån annan som har nåt liknande fenomen?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Det är inte så att det är vid vissa tider där företaget startar upp nätverket för underhåll av datorer eller backup? För isf startar ju Spotify med datorn och du ser det på mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är inte så att det är vid vissa tider där företaget startar upp nätverket för underhåll av datorer eller backup? För isf startar ju Spotify med datorn och du ser det på mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle kanske kunna vara nåt sånt men varför börjar det i såna fall hända nu, Spotify har funnits på datorn i flera år

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Skulle kanske kunna vara nåt sånt men varför börjar det i såna fall hända nu, Spotify har funnits på datorn i flera år

Kan ju vara att de börjat med det här nu på arbetsplatsen

Permalänk
Medlem

Kan vara någon felkonfiguration på IT-avdelningen som låter maskinerna koppla upp mot nätet utan restriktioner när de kör igång uppdateringsrundan på natten. Hör med IT så de vet om det, det brukar ju märkas direkt när saker slutar fungera men tvärt om kan ta ett tag om ingen säger något.

Vem vet, det kan ju vara en hackare som har öppnat en ny väg in...

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810