[Dota 2] Megafon Winter Clash

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011

[Dota 2] Megafon Winter Clash

Imorgon den 7 december börjar Megafon Winter Clash med 300 000 USD i prispotten. Många lag verkar ha dragit sig ur Summit 10 för att istället vara med i den här, vilket jag tycker är väldigt synd. Summit är enligt mig en av de bästa turneringarna varje år. Nu får vi den nästa år istället.

Det är bara sex lag som är med och om man tittar på uppställningen känns det (återigen) som att VP eller Secret kommer vinna. Secret spelar dock med eyyou som stand-in istället för Yapzor, så det kan ju såklart påverka. Liquid har jag inte sett så mycket av sen TI, men tippar på i alla fall topp 3 för dem.

Vad tror ni andra?

Medverkande lag

• Forward Gaming

• PSG.LGD

• Team Liquid

• Team Secret

• Virtus.pro

• Natus Vincere

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2009

Har inga jättestora förväntningar på själva turneringen, sett till formatet. Men men, man har bara arenan/venue i 3 dagar så detta kanske var det bästa. Lagen är det dock inget fel på, saknas bara EG så skulle vi haft en turnering med alla de bästa topplagen (nej jag tycker inte OG når upp till att vara bland de bästa i världen just nu med tanke på deras svajiga form).

Tror VP tar det hela men jag håller på LGD den här veckan:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Dec 2009

Dag 1

Lite roligt att VP valde att köra med "handicap" mot Secret. (kommer inte på ett ord för ge-fördel-till-det-andra-laget, förr i tiden så kunde man välja "handicap" i spel iaf för att ge fördel till NPC/AI)
Så det som hände var att Secret spelar med en standin/inhoppare för Yapzor (han är sjuk?) som är pos4 i Secret. VP har Rodjer som spelar pos4 och för att göra matchen "jämn" så lät de Rodjer spela den sämsta hjälten i Dota 2: Techies, De vann ett game och förlorade ett. Så vid ställningen 1-1 så tror jag de kände att Techies är lite för dålig, så istället gav de Rodjer en hjälte som egentligen är Pos3 (Beastmaster) och lät 9Pasha, som är pos3, spela en pos4 hjälte (Dazzle, kan även spelas mid i denna meta). Fördelningen i farm kvarstod (Rodjer var en pos4 hela gamet men fick alltså en "opassande hjälte" och samma sak för 9Pasha). Ganska snygg lösning på problemet av VP och en väldigt rolig match

I övrigt så tycker jag Liquid dominerade. De och LGD var jämnstarka men LGD gjorde på tok för många misstag. Och misstag får man inte göra mot ett så bra lag som Liquid. Sedan skapar Miracles AM olagligt mycket utrymme för sitt lag i mid game.

Tycker Forward Gaming spelar katastrofalt dåligt. Känns som att de är mentalt svaga just nu. Egentligen haft liknande form sedan TI8.

Edit: Navi chockar. Har missat deras matcher så vet inte hur de spelar. Får se om de klarar att hålla hela vägen.

Edit2: Dazzle verkar vara legit som pos3 i denna meta? Sett flera lag som spelar honom där nu.

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Södertälje
Registrerad
Maj 2011

@Alotiat Trevlig sammanfattning. Jag har tyvärr inte kunnat se en enda match från turneringen... Hoppas jag kan se finalen i alla fall. Dazzle offlane låter för övrigt jättekonstigt.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Crucial m4 128GB || Samsung SpinPoint F3 1TB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.