Permalänk
Medlem

logitech G930, vad nu?

Hej på er!
Jag söker expertis för inköp av nytt gamingheadset.

Min bror fick för ett antal år sedan ett par Logitech G930 av mig. Det kändes då som det givna valet av gaminglurar, och han har varit otroligt nöjd med dom! Om han fick välja skulle han köpa om dom igen har han berättat, tyvärr har dom ju utgått och hans nuvarande håller på att långsamt gå sönder i platsen. Så frågan är, vad finns där ute?

Kraven är att dom ska vara trådlösa och så premium man kommer i gamingsegmentet som jag tyvärr tycker har alldeles för mycket fokus på RGB och plastic fantastic.

Jag har sneglat på lurar som Corsair Void, Logitech G933 och Steelseries Arctic 7, har jag missat någon given modell?

Jag söker råd av er vilka lurar som egentligen håller måttet när det kommer till ljudupplevelse och inte minst mikrofonen, som jag läst mig till och hört med egna öron ofta är svagheten hos många headset. I övrigt tar det emot att behöva snegla på märken som Steelseries och corsair, när jag själv köper av tillverkare som Sennheiser och Bose. Man får ju akta sig för att inte drömma mardrömmar om dålig plast.

Det säkra valet känner jag är ett par Logitech G933 då han som sagt varit väldigt nöjd med sina G930. Synpunkter?

Budget om någon behöver ha det till hands: max 2000:- känns rimligt?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630:
Inte helt klart vad som håller på att gå sönder, men kanske är det dessa du menar? https://www.ebay.com/itm/Durable-Replacement-Ear-Pads-Cushion...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurk3r:

@YamahaDGX630:
Inte helt klart vad som håller på att gå sönder, men kanske är det dessa du menar? https://www.ebay.com/itm/Durable-Replacement-Ear-Pads-Cushion...

Tjena, tack för svar!
Nej, det är själva plasten som håller på att gå sönder, enligt bilden. Inte helt säker exakt vart. Han är ju inte direkt den som kastar iväg sin kringutrustning i ilska, så fråga inte hur skadan har uppkommit

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Tack, ska genast kollas!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Headsets är skit tyvärr.

Ägt säkert 25 olika modeller sista 17åren och alla är sönder idag. Livslängden är 6 månader till 2 år.

Köp ett par riktigt trevliga Hörlurar istället med löstagbar sladd (alltid den som går sönder). Började för 6-7 år sedan med att köpa hörlurar och ALLA jag köpt är fortfarande hela och fungerande.

Sedan köper du en billig slips mic eller mod mic.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Headsets är skit tyvärr.

Ägt säkert 25 olika modeller sista 17åren och alla är sönder idag. Livslängden är 6 månader till 2 år.

Köp ett par riktigt trevliga Hörlurar istället med löstagbar sladd (alltid den som går sönder). Började för 6-7 år sedan med att köpa hörlurar och ALLA jag köpt är fortfarande hela och fungerande.

Sedan köper du en billig slips mic eller mod mic.

Tack för råd! Han har själv övervägt just Hörlurar + Mic. Men då är problemet istället att bordsmikrofoner tar upp en del bakgrundsljud? Något som jag vet i förhand inte skulle uppskattas av hans spelvänner.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

@YamahaDGX630: Som sagt är ModMic lösningen. Dyr men funkar väl.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair Void Pro Wireless. Har haft det i snart tre år och är mycket nöjd.
Håller med det mesta som sägs i videon om dom. Kan varmt rekommendera dom.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Avstängd

Fick min Asus Rog Fusion wireless förra veckan är nöjd med dem hittills. Har inget att klaga på än är nog dem bästa hörlurarna jag ägt hittills sitter bra och bekvämt, jag har dock inte ägt några hörlurar i en prisklass på över 1000kr förut, men jag gillar dem. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4863894

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Sitter och läser OP men förstår inte, G930 är måttet vilket är ett par lurar som är kända för värdelös kvalité, dåligt ljud och dålig mic (bland den sämsta på marknaden även om man räknar lurar för halva priset).
Det är typ bara köpa vad som helst och få en bättre produkt :s

Just trådlösa headsets finns det inga bra, några är dugliga men kostar flera tusen och har ljud som ett par 500:- hörlurar :/

Sennheiser har ganska bra trådlösa lurar men inga headset, de har dock grymma headsets för gaming (game one, game zero och några till).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem