Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Någon som har koll på skillnaden mellan denna och vanliga JBL Flip 3?

"The JBL Flip 3 Stealth edition is IPX7 Waterproof, compared to IPX5 Splash Proof on the standard Flip 3. On the other hand, some features have been removed on the Stealth Edition, which means you won't have JBL Connect, and there's no microphone built-in in the Stealth Edition, so you won't be able to make hands-free phone calls or use a voice assistant"

Källa: https://uk.jbl.com/bluetooth-portables/JBL+FLIP+3+STEALTH+EDI...
under QA-sektionen

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Jag tackar och bockar för svaret.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av allstar16:

https://letsdeal.se/deal/ns6j8r2tqg7w/Mystery-Box-prylar

Någon som har beställt och kan skriva om det var värt priset? Tänker specifikt på Android med USB-C (Samsung S9) men även rent generellt.

Skrivet av Bakgrund:

Nästan allt som säljs på Letsdeal är skräp, tror inte detta är något undantag. Lär vara mest skräp à la Wish i lådan. Bättre att köpa de prylar du behöver separat och få det du vill ha. Det är ju bara att kolla på Smileyphones hemsida så ser man att det är Wish-skräp för överpriser, därav det höga ordinarie priset.

Jag köpte en Mystery Box av Let's Deal för några år sedan.
De lockade med några få riktigt fina märkesprylar (men minns inte vad) så jag såg det mest som ett lotteri med chans att vinna något fint.
Det var bara billigt skräp i lådan – den var absolut inte värd pengarna ...

Let's Deals mat- och restaurangdealar brukar däremot vara ok, men numera kan oftast man bara köpa en deal per erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Bra pris på LG WK7 (om man nu vill att Illuminati skall lyssna på allt du säger...)

Tydligen bra ljud.

Tyska Amazon LG WK7 with Google assisant --> 99€ <--

Prisjakt från 2488:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4877563

Vet inte om det är jag som klickar galet, men det verkar som att denna inte kan levereras till Sverige...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiv:

Vet inte om det är jag som klickar galet, men det verkar som att denna inte kan levereras till Sverige...

Testade dom 4 butiker med lägst pris, inga av dom levererar till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Mindfactory skickar inte till konsumenter i Sverige längre.

https://www.mindfactory.de/info_center.php/icID/13

Tackar för detta klargörande!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att länka till senaste inlägget i DF tråden?
Idag går min länk till sista sidan, men lat som man är så vill man ju slippa scrolla till botten varje gång

Visa signatur

Like every man of sense and good feeling, I abominate work.

Permalänk
Medlem

@Mogashi: #17679326

Tryck på Permalänk uppe i högra hörnet på inlägget så får du en länk till det inlägget (vet inte om det var det du frågade om men ändå )

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogashi:

Är det möjligt att länka till senaste inlägget i DF tråden?
Idag går min länk till sista sidan, men lat som man är så vill man ju slippa scrolla till botten varje gång

Borde gå att använda länken 2ggr istället, för att slippa scrolla. För länken tar dig senaste olästa inlägg antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Skrivet av Borked:

Jag misstog Tele2 med Comviq som hade en sjuk deal på note9 samtidigt. (4488kr)
Men nu köpte han inte från Comviq, utan Tele2.
Så, det går visst att säga upp abonnemanget direkt.

My bad!

Borde inte comviq och tele2 ha samma deal när det gäller abonnemang? Är väl ändå samma företag? Eller är det bara hos tele2 man kan göra detta och på comviq måste man köra med abonnemang?

Permalänk
Medlem

Som skrevs i fynd tråden om att Philips har 45% rabatt för studenter till och med 9e Dec. Tror ni någon kollar de där? Eller vågar man knappa in studentkoden trotts man inte är student längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av blind_lie_:

Borde inte comviq och tele2 ha samma deal när det gäller abonnemang? Är väl ändå samma företag? Eller är det bara hos tele2 man kan göra detta och på comviq måste man köra med abonnemang?

Varför ska det drivas som två olika företag om alla deals ska vara exakt likadana? Ja det är bara Tele2.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Cadzon:

Som skrevs i fynd tråden om att Philips har 45% rabatt för studenter till och med 9e Dec. Tror ni någon kollar de där? Eller vågar man knappa in studentkoden trotts man inte är student längre

Philips har alltid 40% rabatt för t.ex Benify kunder, 45% är nästan samma.
Det skickas trots allt från Holland.

Permalänk
Medlem

Philips har rätt mycket saftigare pris på sin egen webb-shop än andra återförsäljare så trots en 45 % rabatt drar de nog in lite cash.

Permalänk
Skrivet av Cadzon:

Som skrevs i fynd tråden om att Philips har 45% rabatt för studenter till och med 9e Dec. Tror ni någon kollar de där? Eller vågar man knappa in studentkoden trotts man inte är student längre

Funkar denna för er? Lyckas inte få det att funka i kassan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@rapparsven: Funkade för mig, blev bara någon hundralapp billigare än om man går efter prisjakt men kändes ändå dags nu så varför inte.
copy-pasteade koden härifrån och klistrade in, tänk på att inte använda någon annan kod först (tex frifrakt) för då kan den säga ifrån.

Permalänk
Skrivet av Gawgizz:

@rapparsven: Funkade för mig, blev bara någon hundralapp billigare än om man går efter prisjakt men kändes ändå dags nu så varför inte.
copy-pasteade koden härifrån och klistrade in, tänk på att inte använda någon annan kod först (tex frifrakt) för då kan den säga ifrån.

Jag som råkade skriva den med stort S. Funkade sen! Bra för luftrenare blir lite billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Cadzon: Hittar bara 35% rabatt hos Philips via Studentkortet? :/

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

lyckades få tag på sista SEGA Genesis Classic från gamestop när ja googlar lite så är det en massa som klagar på ljudet, är det så horribelt som många säger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

lyckades få tag på sista SEGA Genesis Classic från gamestop när ja googlar lite så är det en massa som klagar på ljudet, är det så horribelt som många säger?

Och jag lyckades få tag i en atari, såg efteråt att det bara var rca-kontakter. Blir ju lätt att koppla den till oleden då..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

EVGA har en hel del billiga grafikkort på sin sida, t ex:
1060 3GB från 179,99 €
6GB-varianten från 199,99 €
1070 från 339,99€ mm
https://eu.evga.com/products/ProductList.aspx?type=0&family=G...
Finns dessutom billiga 1030- 1050- och 1050ti-kort fast såvida man inte köper flera blir det inte prisvärt pga frakt, sedan så tillkommer 4-5 extra moms på priserna också utsatta priser är med nederländska moms.

Men visst betalar man väl nederländsk moms enbart eftersom det är inom EU?

Permalänk
Medlem

@PlogarN97:
Nej, jag lade en beställning på ett annat objekt nyligen och där stod det att VAT korrigeras efter land.
Har tidigare läst om moms inom EU och företag som säljer för mer än 250 000 om året mot ett enskilt EU-land skall använda sig av det landets moms/VAT; oavsett så är det inte jättestor skillnad på 20-25% moms även om det äter upp en del av det man tjänar på att beställa från EVGA direkt.

Själv fick jag iaf betala totalt 2368,76 kr för något som kostade 199,99€.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av saigon:

Och jag lyckades få tag i en atari, såg efteråt att det bara var rca-kontakter. Blir ju lätt att koppla den till oleden då..

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta nya tvar har faktiskt en cvbs ingång men det blir kanske inte alltid så bra bild men koppla in cvbs signal brukar oftast gå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Layon:

@PlogarN97:
Nej, jag lade en beställning på ett annat objekt nyligen och där stod det att VAT korrigeras efter land.
Har tidigare läst om moms inom EU och företag som säljer för mer än 250 000 om året mot ett enskilt EU-land skall använda sig av det landets moms/VAT; oavsett så är det inte jättestor skillnad på 20-25% moms även om det äter upp en del av det man tjänar på att beställa från EVGA direkt.

Själv fick jag iaf betala totalt 2368,76 kr för något som kostade 199,99€.

Det stämmer ganska bra.
Det finns något som kallas för tröskelvärde och det varierar lite mellan olika länder.
Sverige har tröskelvärdet 320 000 kronor. Ett företag som finns i ett annat EU-land och säljer för över detta belopp till Sverige varje år skaffar ett svenskt momsredovisningskonto och deras svenska kunder får betala svensk moms.
Om du handlar från ett mindre företag som har en liten försäljning (under tröskelvärdet) till Sverige betalar du säljarlandets moms.
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2016....

De flesta EU-länder har något lägre moms än oss. Om du handlar från företag som ligger över tröskelvärdet blir det ungefär 4 % dyrare om du handlar från Storbritannien (20 % moms) och nästan exakt 5 % dyrare om du handlar från Tyskland (19 % moms).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

124,75 kr nu

Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

EVGA har en hel del billiga grafikkort på sin sida, t ex:
1060 3GB från 179,99 €
6GB-varianten från 199,99 €
1070 från 339,99€ mm
https://eu.evga.com/products/ProductList.aspx?type=0&family=G...
Finns dessutom billiga 1030- 1050- och 1050ti-kort fast såvida man inte köper flera blir det inte prisvärt pga frakt, sedan så tillkommer 4-5 extra moms på priserna också utsatta priser är med nederländska moms.

Du betalar ju momsen i det EU land där du köper varan. Alltså i detta fall Nederländsk moms. Det är ju bland annat därför vissa saker är billigare i tex Tyskland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schiznit:

Du betalar ju momsen i det EU land där du köper varan. Alltså i detta fall Nederländsk moms. Det är ju bland annat därför vissa saker är billigare i tex Tyskland.

Du ska alltid betala svensk moms om företaget säljer för över 320 000 till Sverige om året. Vilket är ett säkert kort för EVGA, så du kommer få betala svensk moms. Det är ju antagligen därför man inte får se summan förrän man lägger kortet i kassan.

https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

De har samma rabatt för folk som tidigare varit studenter via Mecenat Alumni så tvivlar på att det är någon super-rabatt de enbart har råd att ge till studenter. Som tidigare sagts ligger de en hel del högre i pris än andra butiker så rabatten låter bättre än vad den är.

Kan dock hålla med om att man kan ifrågasätta läckande av dessa studentrabattskoder rent generellt. Just i detta fall känns det inte som någon stor grej på grund av ovan nämnda överpriser dock.

Utan att kolla alltför noga, så känns det som ett majoriteten av Philips priser via sin webbshop ligger ungefär en 30-40% över vanliga återförsäljare. Vilket i så fall gör att rabatten inte blir lika mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Utan att kolla alltför noga, så känns det som ett majoriteten av Philips priser via sin webbshop ligger ungefär en 30-40% över vanliga återförsäljare. Vilket i så fall gör att rabatten inte blir lika mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller inte med. Jag köpte tandborsthuvudet i pack om 8. Ordinarie pris hos Philips var 399, 499 hos närmsta konkurrent. Köpte också till sambon, ordinarie pris hos philips 249, 299 hos elgiganten, 399 hos elgiganten.

Sammanfattat köpte jag och sambon sex olika paket till samma pris som för två hos elgiganten. Det tycker jag är bra pris.