Permalänk

Datorn fryser

Tjena!

Detta är mitt första inlägg här!

Har problem med att min dator "fryser" när jag bla startar fortite, eller startar black ops 4, i loading screen alltså...

kan använda "alt-tab" men händer inget när jag väljer andra program, kan trycka på windowsknappen och få upp startmenyn, kan trycka CTRL-alt-del och få upp "låsskärmen", trycker jag aktivitetshanteraren kommer fortfarande antingen BO4 eller fortnite upp, jag kan använda alt-tab och stänga ner probram, men inte BO4 eller fortnite. den ända lösningen jag lyckats hitta är att starta om datorn manuellt.....

Vad kan detta bero på? har nya RAM-minnen, grafikkort, hyfsat nytt moderkort och cpu... nytt nätagg.

Datorn fungerar prima över lag.

här är specs från gyazo

https://gyazo.com/71e7cce4033d32227c20df047b7f0584

Tack för svar! Mvh Viktor

Permalänk
Medlem

Har du installerat alla drivrutiner, även uppdaterat dem så att du inte sitter med gamla drivrutiner?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

@svalle:

Drivrutiner till grafikkort och moderkort har jag... senaste.

Permalänk
Hedersmedlem

*Ohjälpsamt och meningslöst inlägg raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ont: du nämner att du har nytt nästan allt, är det en ny dator? eller rejäl uppgradering, vad är kvar sedan tidigare?
Har du kör ett minnestest?
hur gammal är windows installation?

Fryser den så pass att den aldrig kommer igång igen när den laddar spelet?
Vilken disk ligger spelen på? C:\? eller annan? har du SSD för systemet och eller disken splen ligger på?

Är din dator överklockad? Av dig, eller från fabrik?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Skrivet av Haptic:

Ont: du nämner att du har nytt nästan allt, är det en ny dator? eller rejäl uppgradering, vad är kvar sedan tidigare?
Har du kör ett minnestest?
hur gammal är windows installation?

Fryser den så pass att den aldrig kommer igång igen när den laddar spelet?
Vilken disk ligger spelen på? C:\? eller annan? har du SSD för systemet och eller disken splen ligger på?

Är din dator överklockad? Av dig, eller från fabrik?

Bara rejält uppgraderad. Allt är bytt under en period på ca 6 månader. Inte kört minnestest, finns gratisprogram för det? Windows är med ca 6 månader. Kommer aldrig igång efter frysning. Os på Disk C, ssd. Spel på en annan hdd. Klockat så ytterst lite att det inte märks av mig själv. Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com