Permalänk

Uppgradering eller helt ny?

Tjena!
Jag är i planer på att antingen bara köpa ny burk o skrota gamla eller om de räcker uppgradera lite prylar
Sitter idag på ett gammalt hemsnickrat bygge med:

Chassi: NZXT Phantom med alla fläktar som fanns o köpa till
CPU: Intel i7 2600k 3,4GHz
CPU-kylare: Coolermaster Hyper EVO 212
Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX460
Nätaggregat: NZXT 650W HALE90 650 M
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1866MHz 8GB cmz8gx3m2a1866c9

Spelar i regel lite CS:GO vilket funkar bra sen mest gamla nostalgiska spel så som
Fable (1)
Homm3
Warcraft 3
Starcraft 1-2
Darksiders 1-2
a ni fattar hänger inte med i det senaste inom spelvärlden längre men vill kunna ta i nånting lite nyare tex
Witcher 3
Darksiders 3
Middle Earth SoW
osv utan att de laggar för mycket.

Tanken är väl en nyare skärm också (144kHz?)

ingen budget är satt än men kanske 5-10k? , absolut inte det värsta på marknaden men nånting så man hänger med någorlunda iaf.

Vad är värt att spara? eller är de bara i containern med allt? (hänger inte med i CPU eller Grafikkortsvärlden längre)
Vattenkylning verkar vara "inne" är det de man ska köra på idag till CPUn? (och grafikkortet?)

Ödmjukast tacksam för tips

Permalänk

Har ett likadant chassi, Tycker att det är riktigt bra alla fläktar också nice, som jag fulltower och gott om plats..
Chassi och cpu lätt 2000 kr för båda resten kanske 500kr så du kanske kan få 2500-3000kr.
Ska du behålla något så bara chassi och försök sälja resten.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Hedersmedlem

@HuggeTNatioN: Hade jag varit du hade jag börjat med att byta grafikkort. Om datorn fortfarande inte uppfyller dina krav efter det kan du börja titta på att uppgradera resten. Du verkar inte ha jättehöga krav så det skulle väl vara ganska onödigt att uppdatera alltihop om du inte måste.

Permalänk
Medlem

byta grafikkort helt klart och räcker det inte så finns det stor OC potential med cpu'n och kylaren är helt OK. du klarar nog 4.2ghz utan större bekymmer. har du fått ett guld ex så kan du nog kliva upp till 4.6-4.8ghz utan att svettas allt för mycket.

börja med grafikkort. hade en 2500k@4.2ghz och den klarade sig rätt bra med ett 1080. tror ett 1070 eller likvärdigt skulle göra susen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Tack så mycket för alla svar
Okej de låter ju helt ok!
Nä precis inte några höga krav direkt.(även om pryljäveln i mig säger "köp se värsta som finns")
Nu är ja inte nån fena på OC gjorde några försök när ja köpte CPUn o MB men mmjaa..tyckte inte ja kunde få upp den istort sett något utan att de blev "blue screen"...men de berodde nog mer på mig då, så kanske får grotta ner mig lite i ämnet.
Om vi pratar grafik kort va bör man sikta på då?
Kom gärna med förslag med hela namnet på korten.

Tjänar man nått på o utöka RAM med en uppsättning till?

Kör Samsung SSD 500gb som hårddisk med Win7 på sen 2st vanliga 3.5" på 500gb vardera samt 2 externa på 1tb vardera.

Tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com