Meshify C Mini: Power- och HDD-LED?

Permalänk
Medlem

Meshify C Mini: Power- och HDD-LED?

Jag har byggt i en Meshify C Mini (Fractal Design). När jag inspekterar bygget mot slutet så ser jag att både Power och HDD LED inte lyser/blinkar.

Eftersom jag inte är helt 100 om VART det ska lysa eller blinka så har jag googlat efter bilder och videos för att bekräfta det jag misstänker, att det ska lysa/blinka runt strömbrytaren dit kablarna ser ut att gå. Jag kan märkligt nog inte hitta EN enda bild på när någon av denna/dessa LED(s) lyser. (Jag har väl en dålig Google-dag..?) Tyvärr nämner manualen heller inget om detta.

Någon med ett sånt här case som kan berätta med ord eller visa med bild?

Ps. När jag tar en LED från ett annat case så lyser och blinkar det. Moderkortets Power- och HDD-LED-anslutning fungerar alltså.

Tacksam för input!

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mar3ld:

Jag har byggt i en Meshify C Mini (Fractal Design). När jag inspekterar bygget mot slutet så ser jag att både Power och HDD LED inte lyser/blinkar.

Eftersom jag inte är helt 100 om VART det ska lysa eller blinka så har jag googlat efter bilder och videos för att bekräfta det jag misstänker, att det ska lysa/blinka runt strömbrytaren dit kablarna ser ut att gå. Jag kan märkligt nog inte hitta EN enda bild på när någon av denna/dessa LED(s) lyser. (Jag har väl en dålig Google-dag..?) Tyvärr nämner manualen heller inget om detta.

Någon med ett sånt här case som kan berätta med ord eller visa med bild?

Ps. När jag tar en LED från ett annat case så lyser och blinkar det. Moderkortets Power- och HDD-LED-anslutning fungerar alltså.

Tacksam för input!

Har ett meshify c tg och min led lyser inte heller så kan ju vara något fel med just dessa chassin. Har ingen aning men inte lagt någin större tanke åt det.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

@jimsan8923:
Hmm, tack för ditt svar, intressant. Checkade du kablarna eller lät du det bara vara när du upptäckte att de inte lyste?

Nån mer med det här caset?

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av mar3ld:

@jimsan8923:
Hmm, tack för ditt svar, intressant. Checkade du kablarna eller lät du det bara vara när du upptäckte att de inte lyste?

Nån mer med det här caset?

Jag har ett vanligt Meshify C och lysdioderna sitter bakom gallret längst upp i högra hörnet. De lyser verkligen galet svagt när ljuset diffuseras genom gallret, så först trodde jag att de var trasiga.

https://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2018/03/Fractal-Design-Meshify-C-Mini-Chassis-Review-on-KitGuru-Front-Left-34-Skeleton.jpg

På bilden ovan ser du spalten med lysdioder längst upp till höger på framsidan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mar3ld:

@jimsan8923:
Hmm, tack för ditt svar, intressant. Checkade du kablarna eller lät du det bara vara när du upptäckte att de inte lyste?

Nån mer med det här caset?

Har bytt modekort och ingen skillnad efter det. Visst det är en retfull sak men tycker datorn blinkar så det räcker ändå

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

@JonasT:

Stort tack Jonas. Med din hjälp hittade jag LEDarna. Allt fungerar som det ska. (Tjena vilket bra forum det här är.)

Jag hade installerat LED-ljus på ungefär samma ställe i lådan så jag "bländades" lite av det. Såg helt enkelt inte lådans egna LEDs. Nu gillar jag att lådans egna är diskreta. Det går bra ihop med de övriga LEDsen. En chansning som föll väl ut.

Leverans till en förväntansfull tonåring i morgon, som får riva av plasten.

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Jag har ett vanligt Meshify C och lysdioderna sitter bakom gallret längst upp i högra hörnet. De lyser verkligen galet svagt när ljuset diffuseras genom gallret, så först trodde jag att de var trasiga.

https://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2018/03/Fractal-Design-Meshify-C-Mini-Chassis-Review-on-KitGuru-Front-Left-34-Skeleton.jpg

På bilden ovan ser du spalten med lysdioder längst upp till höger på framsidan.

Är det mer än en led? Jag har precis monterat ett system i ett Meshify c tg och min manual till moderkortet och anslutningarna till chassits funktioner var inte helt lika. Funderar ifall jag fått det rätt.

Strömknappen funkar, likaså reset men verkar bara ha en statisk blå led under gallret. Ingen till HDDn.

Om det ens funkar med HDD led och ssd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av OriginalBiceps:

Är det mer än en led? Jag har precis monterat ett system i ett Meshify c tg och min manual till moderkortet och anslutningarna till chassits funktioner var inte helt lika. Funderar ifall jag fått det rätt.

Strömknappen funkar, likaså reset men verkar bara ha en statisk blå led under gallret. Ingen till HDDn.

Om det ens funkar med HDD led och ssd?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är två lysdioder som sitter bakom en transparent plastlist. Det som kan sägas om HDD-lysdioden är att den blinkar extremt subtilt eftersom power-lysdioden dränker plastlisten med ljus ganska duktigt. Men ja, den ska blinka även ihop med en SSD-enhet. Har du dubbelkollat att polariteten är rätt för sladdarna som går till moderkortet från lysdioden?

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Det är två lysdioder som sitter bakom en transparent plastlist. Det som kan sägas om HDD-lysdioden är att den blinkar extremt subtilt eftersom power-lysdioden dränker plastlisten med ljus ganska duktigt. Men ja, den ska blinka även ihop med en SSD-enhet. Har du dubbelkollat att polariteten är rätt för sladdarna som går till moderkortet från lysdioden?

Ja, jag kollade sladdarna både två och tre gånger. Och jämförde med manualen till moderkortet. Allting stämde som tur var, så jag slapp skämmas. Men i manualen till chassit så visar den att HDD-dioden ska sitta i startknappen. Hur tänkte FD där?

Så körde precis lite 7zip efter jag läst ditt inlägg och precis som du säger verkar det blinka lite trots allt. Men väldigt svårt att avgöra om man inte vet vad man kollar efter måste jag säga .

Tack så hemskt mycket för hjälpen .

Skickades från m.sweclockers.com