Köpråd för hörlurar till dator

Permalänk
Medlem

Köpråd för hörlurar till dator

Hej!

Min sambo är väldigt ljudkänslig. Det handlar inte bara om prat o brus utan stör sig på knappljuden från mitt tangentbord o mus.
Idag har vi spelrum/kontor tillsammans i en lägenhet och det går ok, ibland, men hon hade behövt ett par hörlurar.

Önskade egenskaper hade varit:
- Ljuddisolerande mot ljud utifrån.
- Sitta mjukt. hon vill verkligen inte att de sitter för hårt varken runt öronen eller över huvet.
- Ej in-ear
- Prisvärt. Detta e kanske en svår punkt för hon vill inte lägga för mycket. Men oavsett pris så kom med förslag!

Jag har själv spelhörlurar men hon tycker att de e tunga eller sitter för hårt m.m. så jag vet inte riktigt bland vilka hörlurar jag skall titta. Headset är nog inte ett måste. Inget hon använder i dagsläget. Men det gör inget om det finns.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@VV00d13: Kolla på sennheiser HD 500 serie. jag använder 558 som är et par öppna lurar. Men finns också som stängda i fler modeller.

Permalänk
Medlem

@Axel95: Skall ta mig en titt!
Tackar

Permalänk

Audio Technica ATH-M50X tycker jag är riktigt prisvärda, väger även bara 285g så ej så tunga

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD500 serien är sköna som bara den och otroligt ljud.

ATH M50x har också bra ljud och är nog lite billigare men jag rekommenderar i så fall att byta muffar till lurarna till något större för original är på tok för små och skaver på öronen om man har på sig dom länge, även om man har små öron.

Permalänk
Medlem

@RCA56: Jag hade m50x där jag byte muffar för mina öron började svettas helt sjukt mycket. Men jag kunde ändå inte ha dom för mina öron var för stora. Så det är bäst att testa dom först innan man köper dom. För dom är väldigt trånga vilket HD 500 serien från sennheiser inte är.