Permalänk
Medlem

Fokusera din GPU på en skärm?

Jag har ett problem där jag laggar i vissa spel medans jag har youtube eller annat på vid sidan. Min dator är rätt kraftig och jag har bra specs och även när jag ändrar inställningar på själva spelet (minska kvalite osv) så har jag exakt lika mycket fps och lagg så som innan. Mina misstankar är att medans jag har två skärmar så fokuserar själva grafikkortet på båda skärmarma och ger lika mycket till båda medans det bara är en som behöver det? Eller finns det något annat? Känner folk som har mycket lägre specs än mig men som laggar betydligt mindre också.

Mina specs:
Moderkort Z170-Gaming K3
CPU: i5-6600k 3.5GHz ( 4 CPUs)
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
RAM : 8GB

Tack på förhand!

Mvh,
Farre

Permalänk
Medlem

Du behöver troligen mer RAM, arbetar HDDn mycket när detta händer?

Permalänk
Medlem

@LuminaL: Glömde skriva att jag har en SSD, men den verkar inte arbeta så hårt när de väl händer.
Har även tänkt på att det kan vara RAM men som sagt, känner andra som gör exakt samma sak som jag, de har lägre specs men har även mer fps än mig, vilket är ologiskt.

Permalänk
Medlem

Har du kollat de olika belastningarna medan du spelar? Det beror väldigt mycket på vilket spel du spelar också. Av vad jag har hört så kräver nya battlefield fler än 4 cores för att flyta på bra. Det skulle kunna vara så att CPU eller RAM är flaskhalsen och då spelar det ingen roll om du sänker grafiken.

Permalänk
Medlem

@Jerra94: Jag spelar inte så krävande spel, mest League of legends och spel mot de hållet. Jag kan inte heller spela på borderless utan min fps går ner till 100-120, men om jag har Fullscreen så har jag runt 144 hela tiden. Jag tror att borderless får något att hända med grafikkortet. Kan de va så att det kanske tar mer RAM ? 8gb borde väl vara helt ok ändå?