DICE uppdaterar Battlefield V – upp till 50 procent bättre prestanda med ray tracing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Efter Nvidias nya drivrutins update för BF5 ser det ut såhär för mig med DXR på Ultra! Hur ser det ut för er andra med RTX kort? Flyter på riktigt bra!

Använd EVGA Precision X1 och exportera "HWM History" till Excel för att skapa egna grafer.

EDIT, Försöker spara Multiplayer spel data nu men det strular med OSD inte ens FRAPS fps mätare går att få upp, vet inte vad problemet är. Men DXR flyter på ännu bättre i Multiplayer av vad jag kan se själv.

https://i.imgur.com/2IJxOO1h.png?1

Ser liknande ut, får dock ca 3 spikes skapat av "cpu"(och typ en frame efter spikar gpu).
Märks knappt, och det är under en hel spelrunda, absolut inget som stör.

1700x, 2080ti, 32gb 3200mhz ram.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Inte nog med att du köper spelet du måste betala månadsvis för att få tillgång till Multiplayer

Tror du har blandat ihop BF:V med World of Warcraft.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

@BurningMan:

Lite of topic, men vadå?
Om man köpt spelet, får man inte tillgång till singleplayer menar du? Låter märkligt...

Betalade 1000kr för ett år med ea origin (tyckte det var en bra deal då jag får spela Anthem för summan också) och avbokade därför min köpta kopia.

Skrivet av MinscS2:

Tror du har blandat ihop BF:V med World of Warcraft.

Jag använder knappt Origin, utan det är mest till Battlefront som har en annan modell. När jag skulle köpa BF:V så får jag upp en irriterande ruta där jag måste prenumerera på origin för att komma vidare, så för mig har det sett ut som att jag inte kan köpa spelet och köra SP utan måste betala månadsvis också.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Selmalagerlöf: Oj, har du 40+ sekunders load time tror jag nog att det är något fel på din installation Själv sitter jag med 860 evo i Raid0 och laddar menyn på ~10-15 sekunder och kanske några sekunder till när man joinar en stor fet conquest , tycker din M.2 borde ligga däromkring också. Har du undersökt?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  2x ASUS RTX 2080ti Dual OC
ASUS ROG XI Formula  gskill Trident Z RGB 4000mhz 32gb
i9-9900k @ 5 ghz  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem

@Mange43: Man behöver ha windows 10 v1809 för att DXR och raytracing ens skall dyka upp som en inställning.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout  2x ASUS RTX 2080ti Dual OC
ASUS ROG XI Formula  gskill Trident Z RGB 4000mhz 32gb
i9-9900k @ 5 ghz  ASUS ROG PG279Q 165hz
Custom loop vattenkylning  Seasonic Prime 1300w Plat

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Detta känns som nya trenden inom gaming att man släpper ett spel som inte är färdigt sedan fixar det under tiden.

Att folk klagar gör så klart inget de dumma jävlarna betalar iallafall så varför bry sig

Ny, som i de senaste 10 åren.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Även om de fixar till det om ett år så ändras inte grunden i min kritik. Hade du tyckt att det var berättigat att köpa den dyra nålen till skivspelaren om tillverkaren hypat det braiga ljudet som fan och sedan lät det skit i början, och du fick vänta på att skivspelartilverkaren, skivpressarna och pickuptillverkaren samordnade så att nya plattor du köpte lät så fantastiskt som pickuptillverkaren hypat om? Nu går det såklart inte jämföra rakt av men det är det närmaste man kan komma med de premisserna. Köper man asdyra grejer så ska det vara tipptopp ur karong.

Precis. Det är inte så att Nvidia direkt varit ödmjuka med hur jävla asbra ray tracing är, och vid lansering så fanns inte ens spel som stödde tekniken, och när det väl kom så klarade inte ens toppkortet att driva runt det fint på ultra-inställningen.

Nu är jag kanske gammeldags och konservativ i den bemärkelsen, men jag är van vid att köper man ett toppkort, så ska gtafiken flyta väldigt fint även på extremt krävande inställningar, men så har ju inte varit fallet med 2080TI.

Återigen så är jag positiv till att det nu verkar röra sig i rätt riktning, men det finns absolut inget som kan få mig att ändra uppfattning om hur saker sköttes initialt.

Men kan det spela Crysis? någon som kommer ihåg hur knappt ett 8800Ultra klarade av att spela spelet felfritt igenom hela spelet från första början?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av sombrer0:

Vad innebär optimera, om det inte är att dra ner på det som är "onödigt"

Skickades från m.sweclockers.com

Att jag skrev det inom citattecken var för att det kanske blir ett nödvändigt ont och något som spelare kanske alls ser som onödigt kontra utvecklaren.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Jag använder knappt Origin, utan det är mest till Battlefront som har en annan modell. När jag skulle köpa BF:V så får jag upp en irriterande ruta där jag måste prenumerera på origin för att komma vidare, så för mig har det sett ut som att jag inte kan köpa spelet och köra SP utan måste betala månadsvis också.

Det går att trycka på men mindre knapp med texten "köp utan" eller dylikt. Jag spelar multiplayer och betalar inte månadsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ehm...va?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror hen spelar på konsol!

Visa signatur

I Sovjetunionen bygger datorn dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Efter Nvidias nya drivrutins update för BF5 ser det ut såhär för mig med DXR på Ultra! Hur ser det ut för er andra med RTX kort? Flyter på riktigt bra!

Använd EVGA Precision X1 och exportera "HWM History" till Excel för att skapa egna grafer.

EDIT, Försöker spara Multiplayer spel data nu men det strular med OSD inte ens FRAPS fps mätare går att få upp, vet inte vad problemet är. Men DXR flyter på ännu bättre i Multiplayer av vad jag kan se själv.

https://i.imgur.com/2IJxOO1h.png?1

Nu har jag data från Multiplayer 64 Conquest. Ca 17 minuters speltid. Spelade aggressivt i assault klassen så var mitt i smeten av explosioner och tanks med DXR på Ultra. Med en bättre CPU än vad jag har skulle nog resultatet se ännu bättre ut då Usage dippade ibland. Rätt stor skillnad i belastningen på CPU mellan Multiplayer och Singelplayer.

Helt klart spelbart!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av terasque:

@Selmalagerlöf: Oj, har du 40+ sekunders load time tror jag nog att det är något fel på din installation Själv sitter jag med 860 evo i Raid0 och laddar menyn på ~10-15 sekunder och kanske några sekunder till när man joinar en stor fet conquest , tycker din M.2 borde ligga däromkring också. Har du undersökt?

jajjemen, installerat om windows också, har en 860 evo m.2 250Gb med fläkt riktad mot den för kylning + kylflänsar... undersökt med crystaldisk info också och den rapporterar inga problem :/.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Tror du har blandat ihop BF:V med World of Warcraft.

Nej det går inte att spela online utan atan att betala månadsvis. Min bror har spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ibland är man rolig utan att veta om det

Men ja... Är man i förväg medveten om att Nvidias marknadsföring är BS och endå väljer att köpa korten så är det ju en sak, men gör alla det?

Du verkar ju dela vara välinformerad och dels ha råd att unna dig lite dyrare saker utan att det svider allt för mycket men jag är inte så säker på att du är representativ för den stora massan.

Vi får inte glömma att 2080TI slog förbokningsrekord, och så hade det nog inte varit om Nvidia varit mer sanningsendlig i sin mrknadsföring och varit ärliga med vad man kan förvänta sig i början av produktcykeln.

Sa Nvidia att det vid launch skulle finnas massor med spel med toppoptimerad RTRT eller vad försöker du säga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Nej det går inte att spela online utan atan att betala månadsvis. Min bror har spelet

Har själv battlefield 5 och betalar inte en krona i månaden för att spela det, köpte spelet ,installerade det och sen startade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Sa Nvidia att det vid launch skulle finnas massor med spel med toppoptimerad RTRT eller vad försöker du säga?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men de sa inte att implementationen skulle vara usel när den väl kom heller.

Det känns som att de hade varit väl betjänta av att vänta med lansering tills fler titlar kunnat implementera tekniken, och då på en nivå som är spelbar, som efter Battlefield-patchen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, men de sa inte att implementationen skulle vara usel när den väl kom heller.

Det känns som att de hade varit väl betjänta av att vänta med lansering tills fler titlar kunnat implementera tekniken, och då på en nivå som är spelbar, som efter Battlefield-patchen.

Haha, näe det hade varit rätt sjukt om de sagt det...speciellt eftersom nvidia här är beroende av utomstående part.

Givetvis tar mjukvara tid att få till; det här är något helt nytt. Du kan inte jämföra det med att bara exekvera "gammal" kod snabbare.

Att lansera hårdvaran senare tror jag bara hade fördröjt mjukvaran än mer. Finns hårdvaran i hemmen så skapas iaf mer incitament för tredje/utomstående part att lägga tid och resurser på det.

Ärligt talat, har man köpt RTX-kort utan att lyckas förstå att just RTX-funktionerna ska ses som "future promises" så handlar det snarare om att man inte förstår vad man köpt. Det var redan från början väldigt tydligt att RTX kräver mjukvara som inte skulle "vara på plats" dag 1. Att tolka launch-snacket på annat sätt är nästan en bedrift av den mindre smickrande arten...

Dock. Det är fortfarande mkt möjligt att dessa "future promises" aldrig kommer anses uppfyllda, då är det flopp-varning. Men att såhär bara några enstaka månader efter launch gnälla om att det inte är "klart" känns enbart just gnälligt.

Skickades från m.sweclockers.com