Permalänk
Avstängd

Hur ska man sälja

Hur gör man när man ska sälja och skicka iväg ett packetet. den som köper ska betala varan. Är det bara att gå in på macken skriva adressen den ska till och ska man skriva sitt kontouppgifter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad anger man på Bankgiro eller Plusgiro-fältet? Privatpersoner har väl inte sådana nummer?

Tror sidan är bara företag.

Permalänk
Medlem

Jag har bara köpt billigare grejer men har då swishat i förskott och sedan har prylarna kommit i antingen ett förfrankerat vadderat kuvert eller en låda via Schenker.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Vad anger man på Bankgiro eller Plusgiro-fältet? Privatpersoner har väl inte sådana nummer?

Tror sidan är bara företag.

Sorry. Har för mig att jag skickat som privatperson tidigare, men kan minnas fel.

Schenkers Blocketpaket verkar vara ett alternativ, och vad jag kan utläsa, behöver man inte ha sålt varan på blocket för att nyttja tjänsten. Kan det vara något?

https://www.blocket.se/blocketpaketet/villkor.htm

Permalänk
Medlem

blocketpaket (som har paus fram till nästa år) och bussgods erbjuder postförskott