Permalänk

Vilken gamingskärm till sonen?

Min son önskar sig en till skärm i julklapp. Idag har han en Dell 24 US U2412M . Förstår att den inte är supervass när han spelar, men den har ändå funkat ok. Men tänker så klart att om jag ska ge honom en ny i julklapp så ska den vara bättre. Och kanske större?

Jag är dock inte gjord av pengar. Vilken prisvärd gaming-skärm rekommenderar ni? Går det att få en bra för runt 3.000 kr? Hur stor skillnad i spelupplevelse blir det om man går upp till 4.000 kr?

Han har ett Asus DG GTX 1060 OC 6 GB och spelar Fortnite, CS go, Destiny 2, Overwatch och CoD 4.

Övrig spec för datorn:
MSI Z370-A PRO
Intel Core i3 8100 3.6 GHz 6MB
Ballistix Sport LT 8GB Grey 2666Mhz

Permalänk
Medlem

Tror inte du behöver lägga ut så mycket pengar för att köpa en skärm om det ändå bara ska vara 1080p upplösning, vilket det kommer vara med tanke på grafikkortet.
Borde kunna hitta en bra skärm för ca 2k, en som har 144hz och en va panel kanske. Kan ta en titt åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1105573/gaming/gamingskarmar/...

Du kan ju iofs kolla runt och se om du hittar den billigare nånstans (prisjakt) eller om det finns en likvärdig skärm av ett annat märke som har rea nu och är billigare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk

En tanke slog mig nu. Jag kan inte det här bra, men kommer det lasta grafikkortet/processorn extra att ha två skärmar inkopplade? Och spelar det isf någon roll vad den "andra skärmen" är för typ av skärm? Andraskärmen ska han ju egentligen bara ha till chatt, webbläsare osv om jag förstått rätt, så den behöver ju inte vara speciellt fet. Hur skulle det påverka datorn/spelupplevelsen att köra den Dell-skärm han har ihop med en ny fetare?
Han har faktiskt inte uttryckt att han vill ha en bättre skärm. Så ett annat alternativ är att köpa en billig "andraskärm" och att han fortsätter köra Dell:en som huvudskärm. Då kan han få något mer i stället. Typ en SSD-disk, mer minne eller något annat som hottar upp datorn lite.

Permalänk

Hittade också den här tråden där en trådskaparen har ganska lika förutsättningar som jag. Där diskuteras det mycket kring g-sync eller ej till ett 1060.

Permalänk
Medlem

@lakritstack Eftersom han spelar mycker FPS hade jag personligen valt en 144 hz skärm med låg fördröjning, det kommer göra skillnad. Men kanske välja en i den lägre klassen för att stoppa i mer ram så att grabben har 16 gb

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk

Ser bra och prisvärd ut Men läste att AMD freeSync bara fungerar med AMD grafikkort? Tappar man hela grejen med den här skärmens fördelar då?

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen ge din son en uppgradering han kommer älska så köp en lite bättre cpu och 1070 grafikkort till honom. Sen en ny skärm med 144hz för ca 2k, sammanlagt kanske 6k men det blir en stor wow upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Ändrade till bättre råd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Ser bra och prisvärd ut Men läste att AMD freeSync bara fungerar med AMD grafikkort? Tappar man hela grejen med den här skärmens fördelar då?

Ja det stämmer, grejen är att G-sync kommer att inbära att skärmen kostar 4k +
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s386311883&o=produkt_p...

Jag tror att han kommer uppleva en avsevärd skillnad från 60 hz till 144 och från 8ms till 1 ms även utan Gsync. Självklart är ju det kanske att föredra, men bara du kan avgöra om det är värt ca 1,5 till 2k extra.

*edit* precis som ovan, vill han uppleva stor skillnad får man mer för pengarna genom att lägga det på komponenter. Kanske kan vara något för nästa födelsedag om ekonomin inte finns nu

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Skrivet av wilda:

Ja det stämmer, grejen är att G-sync kommer att inbära att skärmen kostar 4k +
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s386311883&o=produkt_p...

Jag tror att han kommer uppleva en avsevärd skillnad från 60 hz till 144 och från 8ms till 1 ms även utan Gsync. Självklart är ju det kanske att föredra, men bara du kan avgöra om det är värt ca 1,5 till 2k extra.

*edit* precis som ovan, vill han uppleva stor skillnad får man mer för pengarna genom att lägga det på komponenter. Kanske kan vara något för nästa födelsedag om ekonomin inte finns nu

Han fyller faktiskt år i slutet av januari så vassare komponenterna kan jag kanske ta då
Men vilken skärm rekommenderar ni nu då? Är AOC C24G1 fortfarande bästa valet trots att han inte har Asus-grafikkort?

Permalänk
Medlem

@Lakritstack: Det går utmärkt att köra två skärmar bredvid varandra även om dom olika upplösningar.

Jag tror han skulle uppskatta en 4k skärm mer än en med högre uppdateringsfrekvens. Den högre upplösningen gör så mycket mer än några extra Hz uppdatering i Fortnite.

https://www.komplett.se/product/888996/gaming/gamingskarmar/s...

Man ser en liten skillnad på 60Hz och 120/144Hz i vissa spel men om han är van att spela på 60 så kan han lika gärna kliva upp till 4k i 60Hz istället.
Skillnaden mellan full HD och 4k är riktigt fet.

Permalänk
Medlem

@Lakritstack:

Jag skulle säga att det fortfarande är en bra skärm. Ska kolla en vända till men med lite nya komponenter och rätt inställningar i spelen kommer han nog få en så stabil fps att gsync inte är lika nödvändigt.

Det går ju även att överväga att byta till amd när ni uppgraderar, de kan vara mer prisvärda och då kan ny nyttja free-sync.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

@Lakritstack: Det går utmärkt att köra två skärmar bredvid varandra även om dom olika upplösningar.

Jag tror han skulle uppskatta en 4k skärm mer än en med högra uppdateringsfrekvens. Den högre upplösningen gör så mycket mer än några extra Hz uppdatering i Fortnite.

https://www.komplett.se/product/888996/gaming/gamingskarmar/s...

Man ser en liten skillnad på 60Hz och 120/144Hz i vissa spel men om han är van att spela på 60 så kan han lika gärna kliva upp till 4k i 60Hz istället.
Skillnaden mellan full HD och 4k är riktigt fet.

4k och ett 1060? Då skulle jag kanske mer föredra 1440 istället för 1080. https://youtu.be/ehvz3iN8pp4

Vilket kan ses på länken föredrar många att spela i 1440 och lite högre hz är 4k. Men det är ju en smaksak

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

@wilda: Det var en bra kompromiss faktiskt!
Kanske passar bättre till hans nuvarande grafikkort och spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

@wilda: Det var en bra kompromiss faktiskt!
Kanske passar bättre till hans nuvarande grafikkort och spel.

Priset ligger runt 4k i pris om man vill ha 1440p och 144hz
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s386315831&o=produkt_p...

Eller runt 3k i pris för 1080p och 144hz alternativt 1440p och 60 hz

Så där har OP i princip svar på sin ursprungliga fråga vad som skiljer om man går upp från 3k till 4k i pris.

Jag tror att som du argumenterade, att grabben är van vid lite sämre spec, att oavsett vilken skärm man byter till blir det en uppgradering. Frågan är bara vad man värderar viktigt, upplösning eller hz.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Vill du verkligen ge din son en uppgradering han kommer älska så köp ett uppgraderingspaket med bättre cpu, moderkort, ram till honom för ca 3-4k. Sen en ny skärm med 144hz för ca 2k, sammanlagt mindre än 6k men det blir en stor wow upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Han behöver ju bara lägga till 8gb ram samt byta cpu men det är brist så cpu´s atm ifrån intel sida så priset är ju därefter.
Moderkort när han har typ ett av dom senaste som stödjer senaste cpu oxå vid en bios uppdatering bara.

Köp 8gb ram till, samt en valfri 144hz i storleken 24-27 med 1920x1080 eller max 2560x1440 i upplösning till han.
Haka inte upp dig på g sync freesync.
Har sjv G sync men använder inte iaf.
Sedan när intel får igång sin produktion. alt beg markanden här så köper du en cpu senare.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Skrivet av wilda:

Priset ligger runt 4k i pris om man vill ha 1440p och 144hz
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s386315831&o=produkt_p...

Eller runt 3k i pris för 1080p och 144hz alternativt 1440p och 60 hz

Så där har OP i princip svar på sin ursprungliga fråga vad som skiljer om man går upp från 3k till 4k i pris.

Jag tror att som du argumenterade, att grabben är van vid lite sämre spec, att oavsett vilken skärm man byter till blir det en uppgradering. Frågan är bara vad man värderar viktigt, upplösning eller hz.

Svårt. I klippet du länkade så var de ju ganska övertygade att 144 hz var grejen. Men då var det i kombo med 1440p.
Går man bara på 144 hz så finns det ju flera för 2500 kr (hittade den här också). Om man väger in skärmstorleken också då? 24 eller 27? Jag sprang in med ett måttband nu Hans ögon är ca 70-75 cm från skärmen. Och - kurvad skärm eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Svårt. I klippet du länkade så var de ju ganska övertygade att 144 hz var grejen. Men då var det i kombo med 1440p.
Går man bara på 144 hz så finns det ju flera för 2500 kr (hittade den här också). Om man väger in skärmstorleken också då? 24 eller 27? Jag sprang in med ett måttband nu Hans ögon är ca 70-75 cm från skärmen. Och - kurvad skärm eller ej?

Jag vet hur det känns. Hur gammal är grabben? (Tror han fortfarande på tomten ) Jag skulle nog endå rekomendera att fråga vad han tycker är viktigt, kanske bara lite allmänt vid middagsbordet. Det är ju trots allt han som ska använda den.

Jag tycker inte curved tillför något i spelandet, man är endå så fokuserad på vad som händer i spelet än formen på skärmen. Och strunta i g-sync, freesync. Jag har freesync på min och som du kan se under kör jag intel och märker inget jämfört med sambons gsync skärm.

Jag tror du får mest för nöje för pengarna med en 144hz skärm runt 3k (oavsett vilket alternativ) samt framtida investering till 16 gb ram och en ny processor.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Det låter ju som att han främst spelar fps . För 2-3k skulle jag prioritera en 144hz skärm i 1080p. Grafikkortet han har (1060) är kraftful nog för att leverera höga fps på de spelen du nämnde och det ger en mycket bättre spelupplevelse i snabba spel (t.ex fps, bilspel...).

Nästa steg vore att gå upp till 27" och då passar 1440p bättre för 1080p på en 27" kan kännas pixligt för vissa. 1060 klarar nog att köra 60hz på 1440p på de spelen han kör men mer än det så behöver det nog en uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | 32GB DDR4-3200 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | MSI 3080 10GB SUPRIM X | ASUS TUF Gaming 850W Gold

Permalänk
Skrivet av Lakritstack:

Min son önskar sig en till skärm i julklapp. Idag har han en Dell 24 US U2412M . Förstår att den inte är supervass när han spelar, men den har ändå funkat ok. Men tänker så klart att om jag ska ge honom en ny i julklapp så ska den vara bättre. Och kanske större?

Jag är dock inte gjord av pengar. Vilken prisvärd gaming-skärm rekommenderar ni? Går det att få en bra för runt 3.000 kr? Hur stor skillnad i spelupplevelse blir det om man går upp till 4.000 kr?

Han har ett Asus DG GTX 1060 OC 6 GB och spelar Fortnite, CS go, Destiny 2, Overwatch och CoD 4.

Övrig spec för datorn:
MSI Z370-A PRO
Intel Core i3 8100 3.6 GHz 6MB
Ballistix Sport LT 8GB Grey 2666Mhz

Kan VARMT rekommendera denna gamingskärmen: Zowie

Vass gamingskärm till ett bra pris

Visa signatur

Fatal1ty FXM 200 Gaming Headset // Corsair Crystal 460X ATX RGB // ASUS B450 TUF Gaming Plus Motherboard // AMD Ryzen 5 2600X //ASUS Geforce GTX 1060 6GB Strix Gaming // Corsair Vengeance 16GB DDR4 RAM // Kingston SSD Now UV400 120GB // CoolerMaster B500 V2 // Zowie XL2411P 144Hz Gaming Monitor // Samsung 27" LCD Monitor // Zowie EC2-A Gaming Mouse // Corsair K65 LUX RGB Mechanical Keyboard // 100/10 Bahnhof Internet Fiber Connection.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Han behöver ju bara lägga till 8gb ram samt byta cpu men det är brist så cpu´s atm ifrån intel sida så priset är ju därefter.
Moderkort när han har typ ett av dom senaste som stödjer senaste cpu oxå vid en bios uppdatering bara.

Köp 8gb ram till, samt en valfri 144hz i storleken 24-27 med 1920x1080 eller max 2560x1440 i upplösning till han.
Haka inte upp dig på g sync freesync.
Har sjv G sync men använder inte iaf.
Sedan när intel får igång sin produktion. alt beg markanden här så köper du en cpu senare.

Ja det e rätt, såg inte det, men moderkortet och allt var bra utom cpu. Kanske mer ram, men det märks inte i just de spelen han spelar med 8 eller 16. Bara cpu och en bra skärm som behövs. Möjligtvis även uppgradering av grafikkort till 1070/ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av wilda:

Jag vet hur det känns. Hur gammal är grabben? (Tror han fortfarande på tomten ) Jag skulle nog endå rekomendera att fråga vad han tycker är viktigt, kanske bara lite allmänt vid middagsbordet. Det är ju trots allt han som ska använda den.

Jag tycker inte curved tillför något i spelandet, man är endå så fokuserad på vad som händer i spelet än formen på skärmen. Och strunta i g-sync, freesync. Jag har freesync på min och som du kan se under kör jag intel och märker inget jämfört med sambons gsync skärm.

Jag tror du får mest för nöje för pengarna med en 144hz skärm runt 3k (oavsett vilket alternativ) samt framtida investering till 16 gb ram och en ny processor.

Han är 13 (14 i januari då) - så tomten tror han inte på Jag har försökt fiska lite men han vet inte själv. Han gillar ju när det är "fint" och detaljrikt - men också att det är smooth. Men som du säger - vad det än blir så blir det ju en uppgradering för honom.

Permalänk

Men iofs. Den här då? Känns som ett bra pris för 144 hz, 1440 och 27". Dock 4 ms - är det illa? Tänker att det kan bli maxat med en större skärm. Men det kanske bara är jobbigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Men iofs. Den här då? Känns som ett bra pris för 144 hz, 1440 och 27". Dock 4 ms - är det illa? Tänker att det kan bli maxat med en större skärm. Men det kanske bara är jobbigt?

Jag tycker det är en bra skärm till ett bra pris. 4ms är hälften av vad han har nu så det är inte "dåligt". Hade mina päron köpt den till mig när jag var 13 hade iaf jag vart nöjd med uppgraderingen. Även om 27 kan kännas maxat så blir det mer och mer standard och är skönt att spela med.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk

Om man går på Samsungen så får man ju 27" och 1440 - för bara 600 kr mer. Eller finns det något annat som talar för Asusen?

Permalänk
Skrivet av wilda:

Jag tycker det är en bra skärm till ett bra pris. 4ms är hälften av vad han har nu så det är inte "dåligt". Hade mina päron köpt den till mig när jag var 13 hade iaf jag vart nöjd med uppgraderingen. Även om 27 kan kännas maxat så blir det mer och mer standard och är skönt att spela med.

Många 24" med 144 hz men med 1080 ligger ju på ca 3.000 kr och strax under. Känns då värt att lägga bara 600 extra om det både ger 1440 OCH större skärm (och 144 hz). För det finns inget annat som talar för att de 24":are vi pratat om är bättre på något vis? Men blir ju nästan misstänkt eftersom Samsungen har "allt" men ändå har så lågt pris..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Många 24" med 144 hz men med 1080 ligger ju på ca 3.000 kr och strax under. Känns då värt att lägga bara 600 extra om det både ger 1440 OCH större skärm (och 144 hz). För det finns inget annat som talar för att de 24":are vi pratat om är bättre på något vis? Men blir ju nästan misstänkt eftersom Samsungen har "allt" men ändå har så lågt pris..

Samsungen har fått bra kritik det jag läst om den, jag tittar själv på en faktiskt! Har inte bestämt mig än! Priset kan hållas så pass lågt för att den varken har freesync eller g-sync

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakritstack:

Många 24" med 144 hz men med 1080 ligger ju på ca 3.000 kr och strax under. Känns då värt att lägga bara 600 extra om det både ger 1440 OCH större skärm (och 144 hz). För det finns inget annat som talar för att de 24":are vi pratat om är bättre på något vis? Men blir ju nästan misstänkt eftersom Samsungen har "allt" men ändå har så lågt pris..

Skrivet av Znappie:

Samsungen har fått bra kritik det jag läst om den, jag tittar själv på en faktiskt! Har inte bestämt mig än! Priset kan hållas så pass lågt för att den varken har freesync eller g-sync

Skickades från m.sweclockers.com

Förutom det Znappie skriver så vad jag kan se saknar skärmen från Samsung att man kan ändra positionen i höjdled och rotera den till stående, den har heller inte lika många olika utgångar (den har bara 1 displayport, 2 HDMI) och saknar usb-hub. Samt att den har lite längre fördröjning. I övrigt har den som du säger samma spec som konkurrenterna, i alla fall enligt Komplett. Jag blev faktiskt nästan också sugen på den skärmen!

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st