Far Cry: New Dawn utspelar sig 17 år efter atombomberna fallit

Permalänk
Avstängd

Ser förjävla flummigt ut... I'll pass..

Permalänk
Medlem

@M1NT: Ubisof har alltid varit flummiga. Men detta tar priset.

Permalänk
Medlem

Ubisoft har inte släppt bra spel på länge, tror knappast detta blir bra heller. Allting dom gör ser bra ut i trailers för att sedan göra en besviken.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Ett spel kan vara världens bästa spel och vinna alla priser och få lyrisk kritik, det kommer alltid finnas de som inte gillar spelet. Folk har olika smak. Du kan säkert nämna ett par spel som du tycker är de bästa spelen du spelat och jag kommer hata något av dem.

Många tyckte om Far Cry 5, det var en jättesucce för Ubisoft.

Ja så är det du har rätt, det är alltid någon som inte kommer gilla det, men jag tycker inte det är acceptabelt för ett stort spel 2018 att ha så fruktansvärt dålig grafik, och i princip allt annat, jämför nu Far Cry 5 PC allt på ultra med Red dead redemption 2 på ps4 och Xbox, jaga djur, i red dead 2 kan du skada pälsen på djuret om du pepprar det med bly, i Far Cry 5 händer det inte, i Red dead 2 du kan skjuta ett djur och rida iväg för att panga några banditer långt därifrån för att sedan återvända och det dödade djuret ligger kvar, I FC5 kan du inte ens vända ryggen till det och det är borta. Nu har jag varit med i PC marknaden sedan när grafikkorten Voodoo (ca mitten av 90-talet) existerade och så var det på den tiden med grafikkort. nu är det 2018 titta på gräset och tätheten på skogen i red dead 2. Tänk dig då att ps4 har bra mkt mindre beräkningskraft i grafikkretsen än vad en 1080Ti har. Vi behöver inte ens ta Red dead 2, vi kan kika på Ubisofts egna Wildlands, där är allt bättre från grafik till vapen, modifieringar och hur människorna rör sig och agerar, väderförhållanden och bulletdrop. Lyssna hur en bil i FC5 låter, låter som att den fastnat i ettans växel. I FC5 kan du fastna med rotorblad i träd och inget händer, i Wildlands kraschar du direkt och förmodligen dör. Men jag köper ditt argument att alla gillar vi olika, förvånar mig bara hur folk kan nöja sig med en så dålig och påskyndad, framstressad produkt.

Permalänk
Medlem

Det finns bara ett Far Cry! och det är just ettan! sedan rökte nog utvecklarna på och gick ifrån konceptet helt och gjorde usla spel efter det!

Dessa spel har ju inte ett dugg med Far Cry att göra!

Permalänk
Skrivet av Mackenzie:

Ja så är det du har rätt, det är alltid någon som inte kommer gilla det, men jag tycker inte det är acceptabelt för ett stort spel 2018 att ha så fruktansvärt dålig grafik, och i princip allt annat, jämför nu Far Cry 5 PC allt på ultra med Red dead redemption 2 på ps4 och Xbox, jaga djur, i red dead 2 kan du skada pälsen på djuret om du pepprar det med bly, i Far Cry 5 händer det inte, i Red dead 2 du kan skjuta ett djur och rida iväg för att panga några banditer långt därifrån för att sedan återvända och det dödade djuret ligger kvar, I FC5 kan du inte ens vända ryggen till det och det är borta. Nu har jag varit med i PC marknaden sedan när grafikkorten Voodoo (ca mitten av 90-talet) existerade och så var det på den tiden med grafikkort. nu är det 2018 titta på gräset och tätheten på skogen i red dead 2. Tänk dig då att ps4 har bra mkt mindre beräkningskraft i grafikkretsen än vad en 1080Ti har. Vi behöver inte ens ta Red dead 2, vi kan kika på Ubisofts egna Wildlands, där är allt bättre från grafik till vapen, modifieringar och hur människorna rör sig och agerar, väderförhållanden och bulletdrop. Lyssna hur en bil i FC5 låter, låter som att den fastnat i ettans växel. I FC5 kan du fastna med rotorblad i träd och inget händer, i Wildlands kraschar du direkt och förmodligen dör. Men jag köper ditt argument att alla gillar vi olika, förvånar mig bara hur folk kan nöja sig med en så dålig och påskyndad, framstressad produkt.

Håller verkligen med. Det ser förjävligt ut. Spelet i sig kan vara hur bra eller dåligt som helst rent storymässigt, men att vi ska finna oss i att vad som mer kan liknas vid en framstressad mall för ett spel är inte okej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Det finns bara ett Far Cry! och det är just ettan! sedan rökte nog utvecklarna på och gick ifrån konceptet helt och gjorde usla spel efter det!

Dessa spel har ju inte ett dugg med Far Cry att göra!

Far Cry har en fruktansvärt usel story, och bizarra mutanter. Det var ett hyfsat första spel från Crytek, men Crysis är det första riktigt bra spelet från dem. Så bra är inte Far Cry. Enligt mig är både Far Cry 3 och Far Cry 5 överlägsna i alla aspekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjäxa:

Är de bara jag som inte ens reagerade på att de var kvinnor eller "färgade" förrän vissa började gnälla och det jag istället tänkte på var, "de har piercings, undrar om det verkligen kommer vara modernt i framtida postapokalypsen?". Vissa borde kanske fundera på att flytta till ett mer bakåtsträvande land.

Nej, du är inte ensam om det. Fast det hade varit mer logiskt om kvinnor och svarta härjade över karaktärerna (och det kommer nog) eftersom dem är skurkarna i spelet. Nu får man ju chansen att mörda två unga svarta tjejer på en massa olika sätt och vis i spelet. Hur många gånger man vill också!

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Okej, det här var faktiskt oväntat och samtidigt väldigt tragiskt att se. Att det väcker så starka känslor att två kvinnor frontas i en trailer för ett spel. Det är som om kvinnor som motsvarar hälften av jordens befolkning aldrig figurerat i spel och haft framträdande roller tidigare. Måste dock tillstå att klagomålen är väldigt kreativa.

Tråden rensad på onödigt lösryckt politiserande, epitet som "kulturmarxism", SJW och annat tjafs. Om ni blir så stötta av att se det motsatta könet kan ni ta de diskussionerna nån annanstans framöver. Delar inte ut några varningar den här gången, ni som varit delaktiga vet till nästa gång att vi har historiken i den här tråden.

SweClockers inställning till politiskt innehåll och diskussioner i forumet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Spelet ser skitdåligt ut och jag kommer nog inte spela det.

Min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Ubisoft har inte släppt bra spel på länge, tror knappast detta blir bra heller. Allting dom gör ser bra ut i trailers för att sedan göra en besviken.

Tänker samma sak. Deras trailer brukar vara bättre än spelen. I det här fallet reagerade jag på hur dåligt gjord den var så då kanske spelet är bättre än trailern?

Permalänk
Medlem

@Jacob och övriga som modererar tråden (därav inlägg istället för PM): Rensa gärna bort båda sidor i debatten när den ska rensas bort, läste om alla inlägg flera gånger för att försöka förstå vad folk klagade på. Väldigt tråkigt att behöva sitta och själv dra slutsatsen att mod har plockat bort de inlägg man letar efter.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Djhq2000 Instämmer i det här fallet, har gjort en till rensning nu och tror jag fått bort allt som hör till den debatten nu. Skyller på att det var väldigt mycket att ta bort första omgången. Tack för påpekandet!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nice! Like it aloot...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

FC börjar bli så fruktansvärt trist, ungefär som ett nytt Fifa varje år. Exakt samma spel fast med ett nytt tema, lita nya gubbar etc. Känns som att AC och FC lånar oerhört många spelmekaniker också; Klättra upp i utsiktstorn, använd djur för att attackera, ta över generiska fort, etc.

Skrivet av Mackenzie:

Ja så är det du har rätt, det är alltid någon som inte kommer gilla det, men jag tycker inte det är acceptabelt för ett stort spel 2018 att ha så fruktansvärt dålig grafik, och i princip allt annat, jämför nu Far Cry 5 PC allt på ultra med Red dead redemption 2 på ps4 och Xbox, jaga djur, i red dead 2 kan du skada pälsen på djuret om du pepprar det med bly, i Far Cry 5 händer det inte, i Red dead 2 du kan skjuta ett djur och rida iväg för att panga några banditer långt därifrån för att sedan återvända och det dödade djuret ligger kvar, I FC5 kan du inte ens vända ryggen till det och det är borta. Nu har jag varit med i PC marknaden sedan när grafikkorten Voodoo (ca mitten av 90-talet) existerade och så var det på den tiden med grafikkort. nu är det 2018 titta på gräset och tätheten på skogen i red dead 2. Tänk dig då att ps4 har bra mkt mindre beräkningskraft i grafikkretsen än vad en 1080Ti har. Vi behöver inte ens ta Red dead 2, vi kan kika på Ubisofts egna Wildlands, där är allt bättre från grafik till vapen, modifieringar och hur människorna rör sig och agerar, väderförhållanden och bulletdrop. Lyssna hur en bil i FC5 låter, låter som att den fastnat i ettans växel. I FC5 kan du fastna med rotorblad i träd och inget händer, i Wildlands kraschar du direkt och förmodligen dör. Men jag köper ditt argument att alla gillar vi olika, förvånar mig bara hur folk kan nöja sig med en så dålig och påskyndad, framstressad produkt.

Vet inte riktigt om ni är ironiska? Red Dead 2 tog ca 8 år att utveckla, hundratals personer och med en helt sjuk budget. På samma tid har Ubisoft pumpat ut..ja vad är det nu? 5-6 FC spel? Det går liksom inte att jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

FC börjar bli så fruktansvärt trist, ungefär som ett nytt Fifa varje år. Exakt samma spel fast med ett nytt tema, lita nya gubbar etc. Känns som att AC och FC lånar oerhört många spelmekaniker också; Klättra upp i utsiktstorn, använd djur för att attackera, ta över generiska fort, etc.

Är är ju ändå lite mer som skiljer varje nytt AC/FC/BF/Cod än varje nytt Fifa/NHL/NFL/NBA. Och de senare har ju släppts årligen typ sedan Snes/n64 utan problem. Så behöver ju uppenbarligen inte ändras mycket för att fans ska bli nöjda. Tröttnar man så är det ju bara att avstå några versioner eller helt skita i serien. Men visst blir det oftast tråkigare spel om det stressas fram varje år.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga nyheter det här! Gillade Far Cry 5 förutom slutet som jag faktiskt fram tills nu tyckte var bland de sämsta slut någonsin, men nu när det kommer en uppföljare så kan jag se mellan fingrarna vad gäller det. Hoppas bara slutet i New Dawn blir bättre.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

@waverider: Får hålla med! Blev riktigt glad när jag såg denna nyhet! Ville verkligen ha ett nytt spel att spela och gärna ett FC.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

woot. inget season pass. Kanske för att fc5 dlcna floppade.
Eller så kommer det dlcs bara för köp när de släpps.
Anyways, köpt å redo på steam.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Avstängd

Covern säger ju allt om Ubisoft iaf.

Permalänk
Medlem

Snacka om att "skita ut spel", HA!

Eller som vi brukar säga i Sverige, mjölkar en franchise.

Har aldrig varit en Farcry fan själv egentligen. Provade 5am men hade samma dumma problem som Ghost reacon och alla andra ubisoft liknande spel innan dess.
Helt retarderad AI. Hatar att allt bara randomly spawnar runtomkring sig. Kan spawna bokstavligt talat en cm från dig bara sådär...

Speciellt för ghost recon (även i FC5), om man gillar stealth gameplay som jag ... Fanken den finns ju inte ens i något ubisoft spel längre!

Vad jag saknar mest i Ubisoft är som i klassiska Ghost Recon, det taktiska & stealth elementat man vart tvungen att planera vart ända move innan man gjorde något.
Ghost recon för mig kommer alltid vara de första spelen. Ush, dessa nya suger...

Vad i "Ghost recon" finner man meningen "All guns blazing! CHARGE!!!"

Lathet! Eller ren girighet...

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

woot. inget season pass. Kanske för att fc5 dlcna floppade.
Eller så kommer det dlcs bara för köp när de släpps.
Anyways, köpt å redo på steam.

Så du har redan köpt det?

Herregud..