Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Jag har märkt att tophatten (iaf min) böjer sig olika mycket beroende på hur hårt man skruvar åt de frya skruvarna som håller tophatten ihop. Har jag skruvarna hårt åtskruvade så blir sidorna på tophatten konkavt. Och löst blir konvex. Det här kan säkert variera från tophat till tophat. Men beroende på om man märker att det blir ojämt i kombination med sidopanel och tophat, så kan man prova att lätta lite eller dra åt på skruvarna

Skickades från m.sweclockers.com

Jag upplever precis samma sak! Har varit ett jäkla pusslande med att vända sidopaneler och lätta samt dra åt skruvar för att minimera glipor mot tophat:en. Känns spontant som att tophats är lite för veka i konstruktionen. Antingen bör de ha tjockare gods så de blir styvare eller utföras med längsgående förstärkningar.

Det hjälper ju inte heller till att man har en sidopanel som är lite konvex också...
men jag ska inte klaga allt för mycket, förutom en konvex och glappande sidopanel så är chassit i mycket bra skick.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

@Shinzou: Hack / Djupare repa

Aj då. Om jag utgår från min svarta toppgrill så bör det vara möjligt att vända på grillen och trä igenom flärpen från andra hållet då sidorna är identiska. Då kan du få märket på undersidan där det inte syns så du slipper se den...
Eller vänta, är det en äkta koppargrill så den inte är magnetisk och har inlägg i järn på undersidan?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av ormey:

En kartong på 59cm och 0.8 kg skickad nu..

Nu har ytterligare en kartong på 59cm skickats, denna gång 3,85 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svurre:

Jag har fortfarande inte hört något om min leverans. Kanske inte blir ny dator förrän 2019?

Fick mina tophats igår och chassit kommer idag. Julen är räddad!

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Aj då. Om jag utgår från min svarta toppgrill så bör det vara möjligt att vända på grillen och trä igenom flärpen från andra hållet då sidorna är identiska. Då kan du få märket på undersidan där det inte syns så du slipper se den...
Eller vänta, är det en äkta koppargrill så den inte är magnetisk och har inlägg i järn på undersidan?

Tyvärr är det rätt tydligt att det finns en ovansida och en undersida, den undre ser ännu värre ut.

Permalänk
Medlem

Har fått mina paket skickade, det lilla igår och det stora idag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Usling:

Jag fick just världens största låda, som var tom. Som tur var hittade jag tophat och koppargrill under den s.k dubbelbotten. Captech verkar ju va grymma på att paketera saker!

Pangaea va inte så grön som jag hoppats på (mer lite grön-grå-guld-ig) men verkar rätt cool ändå. Dock oklart om det passar med koppartoppen, som f.ö ser bra ut. Det är inga märken på som någon annan här hade.

Hoppas jag får resten av chassit snart...

Fick chassit idag. Första intrycket är att det är det snyggaste chassit jag nånsin sett, och byggkvalitén är outstanding. Betydligt mer raffinerat än ett vanligt lackat plåtchassi. Det syns att de lagt ner tid på det här. Pangeafärgen är riktigt snygg också.

Blir kul att bygga i.

Captech är dock fortfarande helt värdelösa på att paketera saker. En jättestor låda, med en Louqes lilla låda i. Utan packmaterial mellan. Som tur är va Louqes låda som innehåller chassit väl paketerad så inga problem där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fått mitt koppar grill.
Färgen är inte vad jag hade tänkt mig, den är väldigt ljus, typ brun rosa. Kom också utan en sån där litet tyg handtag.
Har en hel del defekter på sig också, nästan som repor, fast mer att det är färg repor som gör det mörkare eller ljusare.

Deras paketering är väldigt skum.

Öppnar fliken under pappret för att hitta grillen.
@Usling
Har också Pangea, va väldigt nöjd med färgen.
Glad att jag köpte det, va osäker på om det skulle kännas bra först, men kändes ändå att silver/svart skulle vara för tråkigt.

Permalänk
Medlem

Moddat med arduino och led-strip. Ska försöka ta lite mer proffsiga bilder senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv klar med mitt spöke också, (se mer beskrivning under Ghost owner club). Jag har också fixat en 3D-printer-mod för den så nu har jag plats för en EVGA 1080Ti FTW3 som louqe hade lovat från början. Ska försöka få ut den på thingiverse när den är mer klar än nu.

Ghost S1

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Själv klar med mitt spöke också, (se mer beskrivning under Ghost owner club). Jag har också fixat en 3D-printer-mod för den så nu har jag plats för en EVGA 1080Ti FTW3 som louqe hade lovat från början. Ska försöka få ut den på thingiverse när den är mer klar än nu.

Ghost S1

Riktigt snyggt! Jag har faktiskt själv funderat varför GPU:n sitter så högt då fläktarna på mitt Asus Dual GTX1060 sträcker sig ovanför luftintaget i sidopanelen, men det har väl med den onödigt stora strömkontaktet till GHOST som tar upp mycket plats. Så här i efterhand hade det varit bättre(ur utrymmessynpunkt) att sätta strömkontakten ovanför GPU:n och sänka hela paketet nån centimeter.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Skrivet av Reiker:

Riktigt snyggt! Jag har faktiskt själv funderat varför GPU:n sitter så högt då fläktarna på mitt Asus Dual GTX1060 sträcker sig ovanför luftintaget i sidopanelen, men det har väl med den onödigt stora strömkontaktet till GHOST som tar upp mycket plats. Så här i efterhand hade det varit bättre(ur utrymmessynpunkt) att sätta strömkontakten ovanför GPU:n och sänka hela paketet nån centimeter.

Vet det pratades om det tidigare och tror det var för det var snyggare att ha kontakten placerad där. Även någon hade ide om sätta kontakten på andra sidan av moderkortsplåten.

Hur högt upp sitter pci-kontakten i lådan i färdiga exemplaret?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte får till LED ljuset på powerknappen? Har ett asus x470-i.
Har just nu kopplat grå, vit, svart, brun - från vänster till höger.
Fick tipset i andra tråden att byta frå och vit då dessa kan vara fel från tillverkning?
Är extremt pilligt att byta på dessa så ville bara höra med er här (då denna tråden är mycket mer aktiv än den andra) ifall någon har liknande problem och löst det på något sätt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Nima2001: Har också problem med det, fick svaret att det borde kopplas vit-grå från vänster till höger så bör det funka.

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Någon mer än jag som inte får till LED ljuset på powerknappen? Har ett asus x470-i.
Har just nu kopplat grå, vit, svart, brun - från vänster till höger.
Fick tipset i andra tråden att byta frå och vit då dessa kan vara fel från tillverkning?
Är extremt pilligt att byta på dessa så ville bara höra med er här (då denna tråden är mycket mer aktiv än den andra) ifall någon har liknande problem och löst det på något sätt.

Kolla instruktionsboken på moderkortet om det inte är tydligt utmarkerat. På mitt Asrock AB350 Fatal1ty behövde jag byta plats på två kablar för att det skulle bli rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

@Nima2001: Har också problem med det, fick svaret att det borde kopplas vit-grå från vänster till höger så bör det funka.

Skrivet av Reiker:

Kolla instruktionsboken på moderkortet om det inte är tydligt utmarkerat. På mitt Asrock AB350 Fatal1ty behövde jag byta plats på två kablar för att det skulle bli rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Fungerade galant!

Förresten en fråga tiller med Asus X470-i eller troligen även B450 korten..
Vet ni om moderkortets HDMI port kan skicka HD ljud? Tänkte köra grafikkortets HDMI för bild enbart och moderkortets HDMI för ljudutgång separat.
Skulle verkligen uppskatta om någon hade möjlighet att testa detta en snabbis. Annars måste jag tänka om helt i kabeldragningen vid TV bänken.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sådär, då var det äntligen på plats (och nu även färdigbyggt). Inget att klaga på gällande chassit i sig mer än att mitt moderkort "Asus ROG h370 m-ITX" inte riktigt ville glida in i hålet för I/O panelen (bakre) helt optimalt, löste sig genom att bända på ett av hörnen av I/O-panelen moderkortet någon millimeter.

Någon som haft liknande problem med samma moderkort, eller rent av andra kort?

---Hårdvara i systemet:
Asus ROG Strix gaming h370 m-ITX
Corsair SFX SF600 Rev 2
Samsung 970 EVO series SSD 500GB M.2
Corsair dd4 2x8 gb 2666 MHz
Noctua NH-L12
Intel core i5 8400
EVGA Geforce GTX 1060 SC

PS: Löste avsaknad av chassi med en "Streacom BC1 Mini Silver" under den långa väntan som uppstod

Permalänk
Medlem

@Zdeg: Jag hade också lite trassel att få I/O-panelen att sitta bra. Men det gick till slut med lite mer våld än brukligt. Kul att se en till som körde med BC1 Mini i väntan på chassit 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Fungerade galant!

Förresten en fråga tiller med Asus X470-i eller troligen även B450 korten..
Vet ni om moderkortets HDMI port kan skicka HD ljud? Tänkte köra grafikkortets HDMI för bild enbart och moderkortets HDMI för ljudutgång separat.
Skulle verkligen uppskatta om någon hade möjlighet att testa detta en snabbis. Annars måste jag tänka om helt i kabeldragningen vid TV bänken.

Jag tror att HDMI-kontakten på moderkortet är helt död så länge du inte använder en CPU som har iGPU. Alltså Bristol Ridge eller Raven Ridge.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Jag tror att HDMI-kontakten på moderkortet är helt död så länge du inte använder en CPU som har iGPU. Alltså Bristol Ridge eller Raven Ridge.

jupp detta verkar stämma tyvärr... får experimentera vidare med recievern

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zdeg:

Sådär, då var det äntligen på plats (och nu även färdigbyggt). Inget att klaga på gällande chassit i sig mer än att mitt moderkort "Asus ROG h370 m-ITX" inte riktigt ville glida in i hålet för I/O panelen (bakre) helt optimalt, löste sig genom att bända på ett av hörnen av I/O-panelen moderkortet någon millimeter.

Någon som haft liknande problem med samma moderkort, eller rent av andra kort?

Jag har ett likadant moderkort och klippte till slut av en bit av varje hörn på I/O plåten för att kunna få in den. Hålet i chassit har avrundade hörn så det passade helt enkelt inte annars. Gissar att det är en begränsning/genväg i tillverkningsprocessen att inte göra vinkelräta hörn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu börjar även mitt bygge bli klart, jag ska inhandla lite custom kablar till nätagget sen också en 120mm 15 mm tjock fläkt på CPU kylaren då den 92 mm som sitter undertill inte riktigt mäktar med nån överklockning alls.

Positiv överraskad att jag inte behövde köpa nya ramstickor utan kylflänsar som jag planerat. Vände jag på Blackridge kylaren så fick stickor över 30 mm plats tack vare att man använder en PCIE riser till moderkortet. Hade PCIE platsen använts till ett grafikkort på det traditionella sättet hade cpu kylaren slagit i grafikkortet.

Jag ser även helt klart potential att göra en custom loop med tanke att en liten res+pump skulle gå utmärkt att sätta bakom grafikkortet. Sen är jag glad över att jag klarat mig helt från skavanker på chassit. Inga böjda plåtar eller skruvar/skruvhål som inte alignar med grejer. Det enda negativa är att powerknappen på ghosten inte riktigt känns bra, även om jag trycker så jag hör "klicket" så behöver det inte alltid betyda att jag tryckt hårt nog för att slå av eller på strömmen. Vet inte om det är bara mitt chassi eller generellt?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nu börjar även mitt bygge bli klart, jag ska inhandla lite custom kablar till nätagget sen också en 120mm 15 mm tjock fläkt på CPU kylaren då den 92 mm som sitter undertill inte riktigt mäktar med nån överklockning alls.

Positiv överraskad att jag inte behövde köpa nya ramstickor utan kylflänsar som jag planerat. Vände jag på Blackridge kylaren så fick stickor över 30 mm plats tack vare att man använder en PCIE riser till moderkortet. Hade PCIE platsen använts till ett grafikkort på det traditionella sättet hade cpu kylaren slagit i grafikkortet.

Jag ser även helt klart potential att göra en custom loop med tanke att en liten res+pump skulle gå utmärkt att sätta bakom grafikkortet. Sen är jag glad över att jag klarat mig helt från skavanker på chassit. Inga böjda plåtar eller skruvar/skruvhål som inte alignar med grejer. Det enda negativa är att powerknappen på ghosten inte riktigt känns bra, även om jag trycker så jag hör "klicket" så behöver det inte alltid betyda att jag tryckt hårt nog för att slå av eller på strömmen. Vet inte om det är bara mitt chassi eller generellt?

https://i.imgur.com/320ckTr.jpg

https://i.imgur.com/B5lLeQ9.jpg

https://i.imgur.com/8rTlBPN.jpg

när du väl monterat på fläkten skulle jag säkert inte vara ensam om lite temps på den cpu kylar kombon

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

jupp detta verkar stämma tyvärr... får experimentera vidare med recievern

Om Receivern har ont om analoga ingångar typ aux så kan du köpa en sånt här litet USB-ljudkort för 299Kr och köra optiskt ifrån, eftersom moderkortet saknar optisk utgång. Optisk sladd köpes separat:

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datorkompone...

Adapter som krävs för att fungera med en vanlig optisk kabel:

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/...

Brukar bli bättre ljud, eftersom du då använder Receiverns inbyggda DAC istället för något på moderkortet.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

@the squonk: Hej.
Absolut detta skulle jag fått lösa men det tråkiga är att inte de bästa HD ljuden kommer med via optiskt.
Så vill verkligen lösa det med min reciever. Det jag sitter med just nu. Samt installerar grundläggande saker för datorn som drivrutiner etc.
En sak jag märkte var att unzippa filer går extremt långsamt just nu trots att jag kör med en samsung 970 evo M.2 disk.
Installerade precis den senaste firmwaren för driven men hjälpte inte. Försökte installera samsung magician med men den stödjer inte.
Gillade samsung magician för den hjälpte med att sätta vissa inställningar i windows med. Finns det något motsvarande för deras 970 evo tro..?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

@the squonk: Hej.
Absolut detta skulle jag fått lösa men det tråkiga är att inte de bästa HD ljuden kommer med via optiskt.
Så vill verkligen lösa det med min reciever. Det jag sitter med just nu. Samt installerar grundläggande saker för datorn som drivrutiner etc.
En sak jag märkte var att unzippa filer går extremt långsamt just nu trots att jag kör med en samsung 970 evo M.2 disk.
Installerade precis den senaste firmwaren för driven men hjälpte inte. Försökte installera samsung magician med men den stödjer inte.
Gillade samsung magician för den hjälpte med att sätta vissa inställningar i windows med. Finns det något motsvarande för deras 970 evo tro..?

Samsung Magician fungerar hur bra som helst för mig, har du installerat AMD chipset drivers?

https://www.amd.com/en/support/chipsets/amd-socket-am4/x470

Unzippa ska gå blixtsnabbt, om det inte är massor med små små filer i zippen då går det långsamt på alla drives idag. Ju större filer desto snabbare.

Är det en NVMe eller SATA m.2? NVMe är mycket snabbare.Om det är NVMe, är NVME aktiverat? Det ser du i Windows enhetshanteraren om Windows har installerat Microsofts NVMe drivrutin. Är det SATA är det viktigt att AHCI är aktiverat i bios. Ingen idé att använda Samsungs NVMe drivrutin om det är NVMe, Microsofts drivrutin är mycket mer stabil och i princip lika snabb.

Jag kör med dubbla M.2, en 950Pro NVMe som kör i PCIEx4 och en Intel 660P NVMe som kör i PCIEx2. Båda är blixtrande snabba.

edit. Angående ljudet, det finns USB -> HDMI adapter med Dolby Digital och DTS Master passthrough osv

https://www.amazon.com/Cable-Matters-SuperSpeed-Adapter-2560x...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

@the squonk: wow du är verkligen kunnig alltså.. Lika bra svar som i tråden om RAM.
Tack!

Jag har inte installerat AMD chipset drivers än kom jag på. Ska testa den nu med en gång sen se om samsung magician accepterar disken. Det ska vara en nvme disk.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lade upp lite snabbt ett galleri på mitt spöke.
https://www.sweclockers.com/galleri/14699-mitt-spoke-i-hemmet

Förutom att jag var tvungen att köpa M3x8 skruv för tophaten så upplevde jag inte några problem alls med mitt chasssi, gällde bara att dra åt alla skruv och verkligen låta sidopaneler ligga rätt i spåren så satt det fint som attan sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Nu börjar även mitt bygge bli klart, jag ska inhandla lite custom kablar till nätagget sen också en 120mm 15 mm tjock fläkt på CPU kylaren då den 92 mm som sitter undertill inte riktigt mäktar med nån överklockning alls.

Positiv överraskad att jag inte behövde köpa nya ramstickor utan kylflänsar som jag planerat. Vände jag på Blackridge kylaren så fick stickor över 30 mm plats tack vare att man använder en PCIE riser till moderkortet. Hade PCIE platsen använts till ett grafikkort på det traditionella sättet hade cpu kylaren slagit i grafikkortet.

Jag ser även helt klart potential att göra en custom loop med tanke att en liten res+pump skulle gå utmärkt att sätta bakom grafikkortet. Sen är jag glad över att jag klarat mig helt från skavanker på chassit. Inga böjda plåtar eller skruvar/skruvhål som inte alignar med grejer. Det enda negativa är att powerknappen på ghosten inte riktigt känns bra, även om jag trycker så jag hör "klicket" så behöver det inte alltid betyda att jag tryckt hårt nog för att slå av eller på strömmen. Vet inte om det är bara mitt chassi eller generellt?

https://i.imgur.com/320ckTr.jpg

https://i.imgur.com/B5lLeQ9.jpg

https://i.imgur.com/8rTlBPN.jpg

Upplever också samma sak med powerknappen. Den ser väldigt snygg ut och är centrerad, men som du säger så klickar ibland knappen utan att datorn startar, så man får trycka hårdare en andra gång. Jag upplever också att knappen "knastrar" när man trycker på den, som att det kärvar någonstans. Ett distinkt mekaniskt rent klick är ju det man vill ha, där klicket alltid betyder aktivering.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Upplever också samma sak med powerknappen. Den ser väldigt snygg ut och är centrerad, men som du säger så klickar ibland knappen utan att datorn startar, så man får trycka hårdare en andra gång. Jag upplever också att knappen "knastrar" när man trycker på den, som att det kärvar någonstans. Ett distinkt mekaniskt rent klick är ju det man vill ha, där klicket alltid betyder aktivering.

Exakt samma här. Får oftast klicka 2 ggr för att den ska starta

Visa signatur

Citera för svar!