Microsoft Surface Pro 6 till Sverige

Permalänk

Microsoft Surface Pro 6 till Sverige

Såg att MS presenterat nya Surface Pro 6 och säger längst ned på den här sidan att den kommer göras tillgänglig i Sverige under 2019.

Säger ju inte så mycket eftersom det kan betyda allt från ett par månader till över ett år bort i tiden.

Själv just köpt en Samsung Galaxy Tab S4 och även om den är nice är jag lite tveksam nu när jag använt den lite grann ifall jag tycker den är värd sitt pris. Speciellt när jag fick punga ut med ytterligare 1.500:- för att få ett tangentbord till den.

Därför funderat på att lägga ut några tusenlappar extra och skaffa mig en Surface Pro istället. Visst...ännu lite dyrare men känns samtidigt som man där får mer av en riktig dator för pengarna istället för en Android-platta som försöker likna en dator.

Däremot inte så sugen på att köpa nyvarande version av Surface Pro för vad som verkar bli ungefär samma pris för den nya modellen som samtidigt utlovas vara 67% snabbare.

Någon som hört/sett/läst något mer specifikt datum för när Surface Pro 6 kommer gå att köpa i Sverige?

Permalänk

Fick information idag från en representant på Microsoft att Surface PRO 6 kommer att släppas i Sverige i februari. Går också i tankarna på att investera i en sån och stämmer det han sa så är den alltså bara ca. 3 månader bort. Kan alltså vara värt att vänta om det inte är panik!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ok, låter bra!

Enligt en säljare på El-Giganten skulle den dyka upp i januari men din källa känns mer trovärdig 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Ok, låter bra!

Enligt en säljare på El-Giganten skulle den dyka upp i januari men din källa känns mer trovärdig 😁

Borde väl vara rätt safe att importera från UK? Om jag fattat rätt så är pro "5" type cover 100% kompatibelt med pro 6 så inga problem med svensk layout.

Någon som importerat?

Permalänk
Skrivet av moelito:

Borde väl vara rätt safe att importera från UK? Om jag fattat rätt så är pro "5" type cover 100% kompatibelt med pro 6 så inga problem med svensk layout.

Någon som importerat?

Funkar säkert att importera som du säger men för egen del köper jag hellre saker i den här prisklassen i fysisk butik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt! Har en Surface Pro 2, så kanske dags att uppgradera, har varit grymt nöjd med den!

Permalänk
Inaktiv

Köpte en Surface Pro 2017 i7 16GB ram och 512GB SSD i slutet av November men men är som det är, duger till det jag använder den till iaf - har planerat att använda den iaf till 2022 dvs 3år.

Men ska erkänna att jag är bra sugen på en 6:a.

Permalänk

För mig blev det en Surgace Go istället.

Självklart inte samma kraft men väldigt smidig pga sin storlek och funkar bra till vad jag har den till. Mest att surfa och skriva inlägg i forum etc typ det här