Hue Lightstrip nätdel surrar fördjävligt!

Permalänk
Medlem

Hue Lightstrip nätdel surrar fördjävligt!

Hej,

Har flera philips hue lightstrips hemma. Två av dom surrar ordentligt obehagligt och whinar särskilt vid hög ljus belastning.
Någon som har tips på vad man kan göra åt detta (förutom givetvis sänka ljusstyrkan eller bara köra blått typ...)?

Tack!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

lämna tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

lämna tillbaka?

Hur menar du att det löser mitt problem..? Ljudet försvinner ja iofs. Men installerade ju lightstripsen av en anledning.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001: du säger att två av dina strips inte fungerar som det ska. Ja då lämnar man väl tillbaka dom som inte fungerar korrekt eller vad är grejjen? Du får ju såklart ett nytt par som då fungerar korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

@Nima2001: du säger att två av dina strips inte fungerar som det ska. Ja då lämnar man väl tillbaka dom som inte fungerar korrekt eller vad är grejjen? Du får ju såklart ett nytt par som då fungerar korrekt.

De fungerar ju. De är dragna som de ska vara, lagt ner mycket tid på det. Inte helt lätt att dra dom som man vill. Sen vet jag inte om garantin är där längre då de är runt ett år gamla.
Problemet är hur som helst nätaggregatet och inte stripsen. Har läst vissa som har bytt ut sina aggregat till såna med bättre kvalitet. Det är ju inte säkert att om jag får nya av philips att dom är bättre tyvärr.

Men har absolut ingen aning om var man kan köpa såna agg som skulle passa. Hade hoppats att någon kunde tipsa om det här..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001:

Jag har precis samma problem. 2st sträckor med Philips Hue led stripes där båda mina ström adaptrar tjuter vid högre ljusstyrka och beroende på färg. Skulle gissa på att det är spoltjut som många säkert lidit av från sina grafikkort (coilwhine).

Jag kan tyvärr inte heller lämna tillbaka mina då garantin troligtvis är utgången men har tänkt köpa två stycken nya ström adaptrar av annat märke och hoppas på att det fungerar.

Om någon kommer på en anna lösning skulle även jag bli väldigt glad

Mvh

Permalänk
Medlem

reklamation är 3 år
https://www.hallakonsument.se/
Fråga dom, dom är kunniga och bra, även över chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

@Nima2001:

Jag har precis samma problem. 2st sträckor med Philips Hue led stripes där båda mina ström adaptrar tjuter vid högre ljusstyrka och beroende på färg. Skulle gissa på att det är spoltjut som många säkert lidit av från sina grafikkort (coilwhine).

Jag kan tyvärr inte heller lämna tillbaka mina då garantin troligtvis är utgången men har tänkt köpa två stycken nya ström adaptrar av annat märke och hoppas på att det fungerar.

Om någon kommer på en anna lösning skulle även jag bli väldigt glad

Mvh

Ahh nån som förstår min situation. Äntligen
Jag tänkte ta och ringa philips imorgon och se vad dom säger. Tror dock att det kommer vara hög chans att få samma problem även med nya strönadaptrar från Philips. Så frågan är vad det finns för alternativ som är bättre byggda.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Pratat med både webbhallen och philips

@Nima2001:

Jag förstår helt och hållet. Det ett extremt obehagligt tjut...

Nu har jag pratat med support på både Webbhallen och Philips. Webbhallen hänvisar mig till Philips då jag bara vill byta ut en defekt del och Webbhallen kan endast byta ut hela paketet efter att man reklamerat hela paketet man först köpte.

Tyvärr så säger Philips samma sak och vill att jag fyller i ett formulär för att de ska skicka DHL och hämta upp hela mitt paket, reklamera och skicka mig ett nytt i förhoppning att det hjälper. Han jag pratade med beskrev även att detta är ett välkänt problem och att jag troligtvis kommer få samma problem även om jag blir skickad en ny setup.

Problemet uppstår oftast när man sätter på "extensions" på sina light strips beskrev han. Men jag har problem med två stycken där bara den ena har extensions.

De ska försöka fixa detta problem till nästa version...

Summa summarum: Det kommer troligtvis inte hjälpa att byta ut hela din setup enl Philips och de kan inte skicka dig endast en ny ström adapter i förhoppning om att det skulle hjälpa. (Om du verkligen vill bli av med ljudet nu så skulle jag leta efter ett annat märke av liknande led lösning. Philips Hue led strips är uppenbarligen inte att rekommendera. Dyra defekta produkter med brist på bra lösningar och support.) Man får inte vad man betalar för i det här fallet helt enkelt.

Jag ska försöka hitta en ström adapter som passar i annat märke och se om det kan hjälpa..

Skulle du hitta en ström adapter som fungerar eller eventuellt en annan lösning får du gärna skriva ett meddelande!

Mvh

Permalänk

Är det lightstrip eller lightstrip+ ni har problem med? Tänkte om dom förbättrat det problemet med lighstrip+ varianten. Tänker själv snart införskaffa en sån så vore kul att veta. Har förövrigt läst om detta problem tidigare så philips lär vara medvetna om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

@Nima2001:

Jag förstår helt och hållet. Det ett extremt obehagligt tjut...

Nu har jag pratat med support på både Webbhallen och Philips. Webbhallen hänvisar mig till Philips då jag bara vill byta ut en defekt del och Webbhallen kan endast byta ut hela paketet efter att man reklamerat hela paketet man först köpte.

Tyvärr så säger Philips samma sak och vill att jag fyller i ett formulär för att de ska skicka DHL och hämta upp hela mitt paket, reklamera och skicka mig ett nytt i förhoppning att det hjälper. Han jag pratade med beskrev även att detta är ett välkänt problem och att jag troligtvis kommer få samma problem även om jag blir skickad en ny setup.

Problemet uppstår oftast när man sätter på "extensions" på sina light strips beskrev han. Men jag har problem med två stycken där bara den ena har extensions.

De ska försöka fixa detta problem till nästa version...

Summa summarum: Det kommer troligtvis inte hjälpa att byta ut hela din setup enl Philips och de kan inte skicka dig endast en ny ström adapter i förhoppning om att det skulle hjälpa. (Om du verkligen vill bli av med ljudet nu så skulle jag leta efter ett annat märke av liknande led lösning. Philips Hue led strips är uppenbarligen inte att rekommendera. Dyra defekta produkter med brist på bra lösningar och support.) Man får inte vad man betalar för i det här fallet helt enkelt.

Jag ska försöka hitta en ström adapter som passar i annat märke och se om det kan hjälpa..

Skulle du hitta en ström adapter som fungerar eller eventuellt en annan lösning får du gärna skriva ett meddelande!

Mvh

Om ni nu kan prata med Philips och få dem att erkänna detta så ser jag inte problemet i att få det reklamerat om än så bara en del. De försöker bara göra det svårt för er men spela in samtalet när ni pratar med dem igen om detta varpå de erkänner detta och hänvisa till inspelningen i reklamation så bör saken vara biff.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Om ni nu kan prata med Philips och få dem att erkänna detta så ser jag inte problemet i att få det reklamerat om än så bara en del. De försöker bara göra det svårt för er men spela in samtalet när ni pratar med dem igen om detta varpå de erkänner detta och hänvisa till inspelningen i reklamation så bör saken vara biff.

Ähhh deras nätdelar är ett skämt.. Orkar inte utpressa dom på fler.
Det finns alternativa nätdelar som kan sköta jobbet bättre.. Frågan är vad och var

Visa signatur

Citera för svar!