Kan inte komma in i BIOS, fastnat i flera minuter sen startar Windows normalt (Windows 7 Home Premium)

Permalänk

Kan inte komma in i BIOS, fastnat i flera minuter sen startar Windows normalt (Windows 7 Home Premium)

Jag brukade ha en Acer Aspire x1935 men den interna grafiken slutade fungera så jag var tvungen att köpa ett nytt grafikkort och några andra komponenter och jag byggde en ny dator men använde det gamla moderkortet.

Nu när datorn är igång vill jag komma in i BIOS men det fungerar inte. Jag försökte koppla bort alla enheter från USB-portarna men inte tangentbordet och jag kopplade den till en 2.0-port. När jag slår på datorn ser jag ACER-loggan på skärmen (det piper 2 korta pip) och alternativ visas för att komma in i BIOS men jag kan inte komma in (var 40:e sekund piper ett kort pip), jag försökte trycka på varje tangent men det funkar fortfarande inte men när jag trycker på tangenten "PrtScn / SysRq" hörs ett pip ljud varje gång jag trycker på den. Efter att logotypen har varit på skärmen i 3-4 min och det har pipet till 3-4 gånger så börjar Windows och jag kan använda datorn normalt. Jag använde Windows Memory Diagnostic för att kontrollera RAM och det fungerade normalt enligt programmet. Jag försökte koppla bort DVD-ROM och det fungerar fortfarande inte, jag har provat tangentbordet i olika portar men funkar fortfarande inte och jag återställde CMOS. Hårddisken är ansluten till SATA 6Gb / s. Och jag kan inte hitta några drivrutiner för intel-grafiken kvar på datorn, finns bara för det nya grafikkortet.

Hur kan jag lösa det och vad kan problemet vara? Jag vill inte att det varje gång ska ta 3-4 minuter innan windows startar.

Dem saker jag använder:
- MB Kit aLena Intel B75 Acer Logo LF
- Intel i5-3450 CPU (fläkt kopplad till cfan1)
- MSI GeForce GT 730 2GB
- 8 gb RAM 1333
- corsair vs550 psu
-3 fläktar( 2 kopplade till PSU och en till moderkortet(sfan1)
- (Windows 7 home premium)

Permalänk
Medlem

Att komma in i bios:
Gissar att det kan bero på att du har ett usb-tangentbord, prova med ett äldre tangentbord med en rund "lila" kontakt.
På äldre moderkort är det inte säkert att det finns drivare i bios för usb...

Permalänk
Skrivet av lassesjo:

Att komma in i bios:
Gissar att det kan bero på att du har ett usb-tangentbord, prova med ett äldre tangentbord med en rund "lila" kontakt.
På äldre moderkort är det inte säkert att det finns drivare i bios för usb...

Ska testa det, men det var vid 2 tillfällen av ett tiotal uppstart då jag kunde trycka på del-knappen och då stod det "entering setup..." sen stod det så 3 minuter ungefär och sen blev skärmen svart

Skickades från m.sweclockers.com