Fractal Design Define R6 fråga om "hårddiskhyllan"

Permalänk

Fractal Design Define R6 fråga om "hårddiskhyllan"

Har en fråga ang hårddiskhyllan, man kan vad jag vet montera bort den svarta metall plattan men kan man ha kvar dom vita(i mitt fall) hyllorna som håller hårddiskarna kvar utan den metallplattan?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Har en fråga ang hårddiskhyllan, man kan vad jag vet montera bort den svarta metall plattan men kan man ha kvar dom vita(i mitt fall) hyllorna som håller hårddiskarna kvar utan den metallplattan?

Det går inte, annars finns plats på "baksidan" av chassit som du kan montera 2 eller om det var flera diskar.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av upf:

Det går inte, annars finns plats på "baksidan" av chassit som du kan montera 2 eller om det var flera diskar.

Ok har öppnat och kikat runt och det går att fästa dom där vita hårddisk hyllorna utan metallväggen på andra sidan, det ända den gör är att den agera support för hyllorna då dom bara fäster med en skruv i ett hörn vid varje hylla.
Jag har inte provat ta bort hela metallhöljet ännu då det skulle innebära att jag måste skruva av radiatorn och det hade jag ingen lust till men det ser ut att gå till så.

Men det går att ordna lätt med buntband eller dylikt.

Invändningar någon?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Varför vill du ta bort en stödpunkt för diskarna och ersätta den med buntband (som torkar och till slut går av)? Som tidigare nämnts så kan du montera två HDDs på baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mmarks:

Varför vill du ta bort en stödpunkt för diskarna och ersätta den med buntband (som torkar och till slut går av)? Som tidigare nämnts så kan du montera två HDDs på baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen är att jag har Corsairs H150i Pro med radiatorn i taket på chassit, ett Gigabyte Z390 Aorus Pro moderkort och har köpt nya RAM som jag är väldigt osäker på om dom kommer få plats pga radiatorn.
Och om jag skulle ta bort hårddisk plåten så kan jag flytta radiatorn utåt/bort från MB så ramen får mer utrymme.
Vet imorgon om dem kommer få plats.

Här är tråden ang RAMen + 2 foton.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1540739-osaker-om-nya-...

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Ram stickorna kom idag och dom får plats perfekt så allt gott!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk

Editerad

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •